Iemand al 6Mbps van de oude premium-klanten?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

U kan nog een heel andere formule nemen:
_Belgacom Dicovery line 7€
-Mobistar AT HOME 7€ (40 uur bellen per maand naar vaste tel. nrs)
-DX adsl (event. nog andere) 25€
Dit maakt samen een 39€.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

fluppie schreef:U kan nog een heel andere formule nemen:
_Belgacom Dicovery line 7€
-Mobistar AT HOME 7€ (40 uur bellen per maand naar vaste tel. nrs)
-DX adsl (event. nog andere) 25€
Dit maakt samen een 39€.
En als iemand je wil opbellen is dat aan GSM-tarief?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als iemand je wil opbellen met een vast toestel,belt die persoon gewoon ook naar uw vast toestel(daarvoor dient dan de Discovry line)
Als iemand belt naar u per GSM,kan hij ntatuurlijk ook naar de uwe bellen.
Met Mobistar AT HOME kan je echter,met uw GSM,40 uur per maand,van thuis uit(7€) naar andere VASTE toestellen bellen,zonder meer te betalen.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

ik heb ook nog eens een poging gewaagd om naar de helpdesk te bellen voor het 6Mbit probleem. Maar inderdaad, ik kreeg weer een vrouw aan de lijn die er weinig van wist -> ticketje aanmaken en ze gingen mij terugbellen, ik ben eens benieuwd...

met een SNR van up:29 down:29 en atten.down:17 en atten.up:10 kunnen ze mij eigenlijk niks weigeren maarja, ik hou jullie op de hoogte.
Als er nog iemand tips heeft voor wat verbaal geweld/onderhandeltechnieken mag je ze altijd laten weten want ik weet echt niet hoe sommigen het voor mekaar krijgen.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

dikken danny schreef:

met een SNR van up:29 down:29 en atten.down:17 en atten.up:10 kunnen ze mij eigenlijk niks weigeren maarja, ik hou jullie op de hoogte.


Wanneer zijn deze waarden eigenlijk goed om een hoger profiel te kunnen krijgen?
Hoge waarden, lage waarden...? Ben hier niet echt van op de hoogte.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

SNR : hoe hoger hoe beter
line attenuation = verzwakking : hoe lager hoe beter

Staat mooi uitgelegd in de tutorial op de homepage onder software of hardware ( hoe de lijnwaarden interpreteren, dat deel)
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Bedankt. Heb de tutorial eens bekeken, en nu klaart de hemel al wat op. Maar hoe komt het dat er een verschil zit in je waarden van bijvoorbeeld je attenuation (of verzwakking signaal door afstand tot centrale) downstream en upstream? Je gebruikt toch dezelfde lijn op dezelfde afstand van dezelfde centrale.
Hieronder staan bijvoorbeeld mijn waarden:

Data rate (Kbps) 3328 384

Noise margin (dB) 24.8 26.0

Output power (dBm) 18.4 11.9

Attenuation (dB) 27.0 12.0

Lijkt mij toch niet slecht voor een 3.3 Mbps profiel, en toch beweren ze bij Scarlet dat dit onvoldoende zou zijn voor een stabiele verbinding bij een snelheidsverhoging naar 6Mbps.
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

Ik heb gisteren gebeld naar de technische diensten en hier hetzelfde verhaal.
Ik zou dicht genoeg zitten bij de centrale maar deze afstand is niet meer bepalend.
Er zou een andere waarde (attenuation?) teveel fluctueren waardoor mijn profiel op 6Mbps instabiel zou worden en het internet meermaals zou uitvallen.
Aangezien ik technisch niet genoeg onderlegd ben heb ik dan maar gekozen voor een stabiele 3,3M dan een onstabiele 6M.

Ik vraag me wel af hoe ik ooit in de toekomst mijn snelheid zal kunnen verhogen. (kabel dan maar????)
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

booker schreef:Ik vraag me wel af hoe ik ooit in de toekomst mijn snelheid zal kunnen verhogen. (kabel dan maar????)

Misschien is een andere ADSL provider ook al voldoende.
Bij Scarlet krijg ik slechts een 1Mb profiel wegens te ver van de centrale.
Bij DxADSL zou ik blijkbaar wel een 4Mb profiel kunnen krijgen (en de helft goedkoper dan Scarlet)
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

booker schreef:Ik zou dicht genoeg zitten bij de centrale maar deze afstand is niet meer bepalend.
Er zou een andere waarde (attenuation?) teveel fluctueren waardoor mijn profiel op 6Mbps instabiel zou worden en het internet meermaals zou uitvallen.



Dit klinkt als muziek in mijn oren...
Waarschijnlijk dezelfde helpdeskmedewerker die deze uitleg van zijn papiertje aan het voorlezen is! Ik denk eerder dat ze geen moeite meer willen doen en geen kosten meer willen maken, totdat de overname door Belgacom in kannen en kruiken is.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

wees blij dat je al zover geraakte, ik had iemand wiens expertise reikte tot "ik zal een ticketje aanmaken"

Iemand die mij zou vertellen over atten.waarden zou ik de mond kunnen snoeren omdat ik tot de gelukkigen behoor met goede waarden, maarja, afwachten of ze mij effectief eens terugbellen...
DiViNO
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2002, 18:23

Nougatbollen met die 6MBit update voor bestaande abonnees! :x
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Nog efkes wachten totdat Belgacom van de zomer zijn ADSL2+ netwerk vrijgeeft, en dan zullen we wel eens gaan shoppen in internetproviderland! :wink:
Denk dat het best is om nog even te wachten om een overstap van provider en/of abonnement te maken.
Woiiftm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mar 2006, 01:48

Ik heb niet op de update gewacht maar overgestapt op ADSL20. Voor dezelfde prijs als ik reeds lang betaalde voor ADSL6, maar slechts een snelheid van ongeveer 3.3 Mbps had, heb ik nu sneller internet en had ik dubbel zoveel volume (60 ipv 30 Gb).
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Woiiftm schreef:Ik heb niet op de update gewacht maar overgestapt op ADSL20. Voor dezelfde prijs als ik reeds lang betaalde voor ADSL6, maar slechts een snelheid van ongeveer 3.3 Mbps had, heb ik nu sneller internet en had ik dubbel zoveel volume (60 ipv 30 Gb).


Ge moet het wel kunnen krijgen, hé...
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

skipper schreef:Nog efkes wachten totdat Belgacom van de zomer zijn ADSL2+ netwerk vrijgeeft, en dan zullen we wel eens gaan shoppen in internetproviderland! :wink:
Denk dat het best is om nog even te wachten om een overstap van provider en/of abonnement te maken.


idd noegabollen, ik wacht ook nog. Ze kunnen mij niet meer tevreden stellen, ik ben weg bij scarlet zodra dommel hier adsl2+ of vdsl2 gaat aanbieden.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 3328 kbps
Upstream Rate: 384 kbps
Downstream Margin: 22 db
Upstream Margin: 25 db
Downstream Line Attenuation: 10 db
Upstream Line Attenuation: 3 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 13 db


Zit nu nog op 3,3 Mbps.

Zit zo ver ik weet op 500m van een groot gebouw van belgacom waar nogal wa apparatuur sta ( bv ook ne gsm toren ) dus ik neem ook aan dat daar DSLAM's staan van scarlet.

Zou het de moeite zijn om te bellen en te vragen voor nen upgrade?
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

ge kunt proberen, uw waarden zijn goed genoeg, maarja, de mijn ook en het heeft me alleen nog maar telefoonkosten opgeleverd.

Het lijkt een onbegonnen zaak en elke maand opnieuw steek ik er nog eens moeite in, tevergeefs...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”