Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

1207 schreef:We zullen maar denken dat er meer volk zich sinds kerst aan de regels houdt of mag ik terugkijken naar de scholen?
3tal weken geleden was er al een pak minder schoolverkeer dankzij de examens en sinds een week zijn scholen dicht. De timing lijkt opnieuw te kloppen.
Ssst... over scholen mag je niets zeggen... die moeten op 4 januari terug open... en met kinderen onder de 12 jaar is helemaal niets aan de hand (maar plots tellen ze wel mee) :bang:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Afbeelding

:)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

‘Geef zo veel mogelijk mensen al één dosis van het covidvaccin’
Nu de Engelse variant voor de deur staat, gaan bij wetenschappers almaar meer stemmen op om de tweede dosis van het covidvaccin voorlopig achterwege te laten.
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20201227_96921366
Soms heb ik toch echt m'n bedenkingen bij onze "wetenschappers"... of was men van plan de helft van de vaccins drie weken in de vriezer te laten steken :bang:

Ik mag toch hopen dat we binnen drie weken een nieuwe levering hebben die we dan kunnen gebruiken voor de tweede vaccinatie ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

De fabrikant beweert dat het vaccin 95% effectief is als er twee dosissen toegediend worden met een gedefinieerde tijd tussen. Of die 95% op zich al klopt, who knows?

Ook na 1 dosis is er effectiviteit, doch er is onvoldoende onderzocht hoeveel dat is, maar het is minder dan 95%.

Ik weet niet of het voor het vertrouwen van de mensen zo'n goede zaak is dat men openlijk speculeert over hoeveel dosissen men nu eigenlijk moet krijgen (of over hoeveel tijd er tussen moet zitten), dit terwijl het vaccin al toegediend wordt :!: Het geeft wat de indruk dat men het vaccin onvoldoende onderzocht heeft. Dat zijn dingen die toch geweten zouden moeten zijn alvorens men begint toe te dienen.

Het voorstel lijkt te zijn om meer tijd te laten tussen de vaccins, als in veel meer tijd. Ik heb daar toch bedenkingen bij. Stel dat de vaccinatiecampagne succesvol is en de pandemie neemt sterk af, in dat geval gaan minder mensen nog gemotiveerd zijn om hun tweede dosis te laten zetten omdat ze menen "dat het voorbij is". Ook gaan mensen in die bijkomende tijd meer verhalen horen van kennissen die maar 1 dosis gekregen hebben (want zij kregen een single dose vaccin) waardoor ze in twijfel gaan trekken of een tweede dosis wel nodig is. Dat zou dan vroeg of laat plots tot een nieuwe (kleine) golf kunnen leiden omdat ze niet voldoende beschermd bleken tegen een bepaalde mutatie, waardoor de werking van het vaccin in twijfel getrokken zou kunnen worden met nieuwe paniek tot gevolg.

Ik zie ivm vaccin iig weer dezelfde fouten als bij de communicatie rond de pandemie: een kakafonie van experts (plots hebben we nu "vaccinologen") met elk een andere mening. Wederom is er niemand die de communicatie in handen neemt met eenduidige en niet-tegenstrijdige informatie. Nochtans is dat zo belangrijk voor het vertrouwen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 27 dec 2020, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Volgens mij hebben de regeringsadviseurs teveel gekeken naar ‘keeping up appearances’ ... it’s not bucket ... it’s bouquet ... :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Jefm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 dec 2020, 12:02
Bedankt: 2 keer

Tony Blair had het idee van slecht 1 dosis in plaats van 2 dosissen enkele dagen geleden reeds gelanceerd...

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... ategy.html
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:
heist_175 schreef:Een sneltest is onbetrouwbaar om te bepalen of iemand besmet is.
Een sneltest is wél betrouwbaar om te bepalen of iemand besmettelijk is.
mmmm, niet mee eens.
ook niet helemaal mee eens maar als ge die sneltest slim en massaal inzet, voor mijn part mensen 3x per week testen, dan kunt ge lokale uitbraken heel snel de kop induwen volgens mij.
ne positieve is positief en een valsnegatieve, of ene met te weinig virus, valt dan normaal gezien 2 dagen later door de mand
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

1207 schreef:
petrol242 schreef:
heist_175 schreef:Een sneltest is onbetrouwbaar om te bepalen of iemand besmet is.
Een sneltest is wél betrouwbaar om te bepalen of iemand besmettelijk is.
mmmm, niet mee eens.
ook niet helemaal mee eens maar als ge die sneltest slim en massaal inzet, voor mijn part mensen 3x per week testen, dan kunt ge lokale uitbraken heel snel de kop induwen volgens mij.
ne positieve is positief en een valsnegatieve, of ene met te weinig virus, valt dan normaal gezien 2 dagen later door de mand
Vooral slim dus: in WZC, bij de thuisverpleging en in het AZ voor dagopnames... na bijna een jaar zou je denken dat er toch iets op poten moet staan om die kwetsbaren groepen wat beter te beschermen...niet dus.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Nogmaals Iceke, this is Belgium ...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

koenraaddeconinck schreef:Nogmaals Iceke, this is Belgium ...
Kijk eens hoe het er in NL aan toegaat.
Ze slagen er in om het nog onnozeler te doen. :angel:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik zag onlangs welke Corona boetes er in Mallorca gehanteerd worden. Daar zijn de cijfers ook heel slecht:
http://w.mallorcazeitung.es/jspk01

- gewone overtredingen krijgen een boete tussen 3001€ en 60.000€
- zware overtredingen tot 600.000€
- Zaken die de regels overtreden dreigt een sluiting tot 3 jaar

Ze lachen er daar niet mee...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

philippe_d schreef: - gewone overtredingen krijgen een boete tussen 3001€ en 60.000€
- zware overtredingen tot 600.000€
- Zaken die de regels overtreden dreigt een sluiting tot 3 jaar
Ze lachen er daar niet mee...
3000 bij een 1e overtreding?
dan kunt ge evengoed de doodstraf herinvoeren
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

1207 schreef: dan kunt ge evengoed de doodstraf herinvoeren
Duterte is het met u eens :lol: (nu ja, daar zullen ze tenminste politie niet overhoop lopen... of toch geen 2 keer)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

philippe_d schreef:Ik zag onlangs welke Corona boetes er in Mallorca gehanteerd worden. Daar zijn de cijfers ook heel slecht:
http://w.mallorcazeitung.es/jspk01

- gewone overtredingen krijgen een boete tussen 3001€ en 60.000€
- zware overtredingen tot 600.000€
- Zaken die de regels overtreden dreigt een sluiting tot 3 jaar

Ze lachen er daar niet mee...
Dit is nu weer extreem maar hier, en jullie kennen mijn standpunt, vind ik de boetes in België een lachertje. Ze schrikken niet af want zoals reeds gezegd, voor velen nog altijd een straf die "de kermis" waard is.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

koenraaddeconinck schreef: Dit is nu weer extreem maar hier, en jullie kennen mijn standpunt, vind ik de boetes in België een lachertje. Ze schrikken niet af want zoals reeds gezegd, voor velen nog altijd een straf die "de kermis" waard is.
onzin natuurlijk
trouwens boetes is weeral rap de illusie dat de staat corona misbruikt om de kas te vullen

het kost meer moeite om werkstraffen in rust- en verzorgingstehuizen te organiseren. Of een roekeloze overtreder wc's te laten kuisen op een covidafdeling (uiteraard in vol kostuum/uitrusting voor een uur of 8
Laatst gewijzigd door 1207 op 28 dec 2020, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Over de staatskast vullen ... ik heb nog nooit zoveel flitscontroles gezien de afgelopen maanden ... had al 6 jaar geen enkele snelheidsovertreding gehad, nu al 2 op 2 maanden tijd ... en als ik zo even rondvraag in de kenniskring ben ik niet de enige bij wie het is opgevallen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

DIKKE SCHANDE !!,voor mijn part 1 ste keer 1000€ 2 de keer op een jaar auto in beslag nemen !!! :angel:
Je zal het dan wel afleren, foei, foei, foei
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Avondklok => minder politie aan het werk 's nachts => meer personeel ter beschikking overdag + weinig zaken te doen => dan maar wat flitscontroles gaan doen, want op den bureau raken ze al dat volk ook beu.

Een beetje zoals BDW zegt, de enige reden dat hij nu plots manschappen vindt om in de haven op drugstrafiek te gaan controleren, is omdat de politie gewoon weinig omhanden heeft. Alhoewel ze dat zelf wel nooit gaan zeggen natuurlijk.
CCatalyst schreef:Ik verwacht nog stoten met batches die slecht ingevroren worden en weggesmeten moeten worden (...) Ik zal naar deze post terug verwijzen wanneer een van die dingen gebeurt :).
Verwijzing 1, weliswaar in Duitsland: https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 74086.html.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

of om gourmetavonden te organiseren...

Ondertussen hebben ze Jos Hermans blijkbaar wijsgemaakt dat hij terug bezoek zal mogen ontvangen. Terwijl dat nog een hele tijd zal duren...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

1207 schreef:onzin natuurlijk
trouwens boetes is weeral rap de illusie dat de staat corona misbruikt om de kas te vullen
1. De portemonnee blijft de gevoelige plaats waar je overtreders kunt straffen ...

2. De staatskas zal inkomsten nodig hebben om alle gevolgen van corona te betalen. En dat zal geen kleine factuur zijn ...
1207 schreef:het kost meer moeite om werkstraffen in rust- en verzorgingstehuizen te organiseren. Of een roekeloze overtreder wc's te laten kuisen op een covidafdeling (uiteraard in vol kostuum/uitrusting voor een uur of 8
1 dagje maar, da's echt een lacher ... Zou beiden combineren. De facto boete én werkstraf van een week of zo.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

koenraaddeconinck schreef: 2. De staatskas zal inkomsten nodig hebben om alle gevolgen van corona te betalen. En dat zal geen kleine factuur zijn ...
Boetes zijn maar een druppel. Men zal vooral op besparingen en extra belastingen rekenen, die in de praktijk veel lager zullen uitvallen dan ze anticiperen, omdat je mensen maar zoveel kunt belasten voor het bij betere verdieners loont om te gaan "optimaliseren," en bij mindere verdieners het de moeite niet meer is om nog te gaan werken want als werkloze verdienen ze quasi evenveel maar zonder zoveel af te dragen. Een BTW-verhoging misschien?

Inzake besparingen: men zal de grootste slokop - de gezondheidszorg - nu even wat met rust laten anders zal de witte woede in de ziekenhuizen ongezien zijn en dat is slechte PR in deze tijden. Ook op de dotaties en politieke postjes zal er niet bespaard worden, daar bestaat geen discussie over. Het zal dus vooral van onderwijs, cultuur, infrastructuur, ondersteuning van KMO's moeten komen etc, en een geleidelijke afbouw van de pensioenen (enkel voor zij die nog met pensioen moeten gaan).

En wat ze niet betaald krijgen voegen ze gewoon toe aan de staatsschuld, en het is het probleem van de volgende.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 28 dec 2020, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

koenraaddeconinck schreef: 1. De portemonnee blijft de gevoelige plaats waar je overtreders kunt straffen ...
straffen is niet hetzelfde als onmiddellijk financieel ruïneren

zoals gezegd
in het shopping center heeft iemand 250 euro gekregen omdat hij 5 meter te vroeg in zijn wafel beet.
In het hier gegeven voorbeeld, Mallorca, zou dat 3000 euro boete moeten zijn? kun je dat niet direct ophoesten komen er direct deurwaarders en de hele schuldindustrie bij.
uwe laptop is ineens nog maar 20 euro waard op de vrijdagmarkt en die 3000 is rap iets met 4 nullen. Wat bereikt ge dan?
gij zijt gelukkig want ge hebt uw wraak?
2. De staatskas zal inkomsten nodig hebben om alle gevolgen van corona te betalen.
bwoa
onze staatsschuld stijgt van 100% bbp naar 130 of 140% bbp.
alsof wij die 100% staatsschuld in 1e instantie ooit zouden hebben terugbetaald
1 dagje maar, da's echt een lacher ...
waar spreek ik over 1 dag?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

1207 schreef:
koenraaddeconinck schreef: 1. De portemonnee blijft de gevoelige plaats waar je overtreders kunt straffen ...
straffen is niet hetzelfde als onmiddellijk financieel ruïneren

zoals gezegd
in het shopping center heeft iemand 250 euro gekregen omdat hij 5 meter te vroeg in zijn wafel beet.
In het hier gegeven voorbeeld, Mallorca, zou dat 3000 euro boete moeten zijn? kun je dat niet direct ophoesten komen er direct deurwaarders en de hele schuldindustrie bij.
uwe laptop is ineens nog maar 20 euro waard op de vrijdagmarkt en die 3000 is rap iets met 4 nullen. Wat bereikt ge dan?
gij zijt gelukkig want ge hebt uw wraak?
[/quote]

Cf. mijn reactie op deze situatie in vorige post.

1207 schreef:
koenraaddeconinck schreef:2. De staatskas zal inkomsten nodig hebben om alle gevolgen van corona te betalen.
bwoa
onze staatsschuld stijgt van 100% bbp naar 130 of 140% bbp.
alsof wij die 100% staatsschuld in 1e instantie ooit zouden hebben terugbetaald


Da's ook juist ... Van die staatsschuld ligt finaal niemand wakker. Zo lang de postjes er maar zijn ...
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck op 28 dec 2020, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Ik vroeg me af. Zouden er nog lockdown feestjes zijn als die bij ons ook met 3000 euro pp zouden worden bestraft ??

Het feit dat er nu nog zoveel zijn, komt wellicht omdat de boete de moeite niet waard is om het niet te riskeren.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef:Ik vroeg me af. Zouden er nog lockdown feestjes zijn als die bij ons ook met 3000 euro pp zouden worden bestraft ??

Het feit dat er nu nog zoveel zijn, komt wellicht omdat de boete de moeite niet waard is om het niet te riskeren.
De regering mag geen straffen bepalen. Men wil de wetgever uitschakelen en alles per MB doen ipv correct een wet te schrijven (iets waarvoor ze al genoeg tijd gehad hebben). Gevolg => men mag geen straffen bepalen want dat is ongrondwettelijk in een MB. Men kan enkel verwijzen naar een wet, en het is aan de rechter om dan een uit die wet een straf toe te passen.

De wet in kwestie bepaalt een maximumstraf van 500 EUR (= 4000 EUR na opdeciemen). De rechter kan dus een straf van 375 EUR (= 3000 EUR) opleggen. Hij kan dat vandaag, hij kan dat morgen, hij kon dat gisteren. Maar het is dus niet aan de regering om te bepalen wat de exacte straf gaat zijn.

Let op als je 375 EUR geeft voor een lockdownfeestje, heb je nog maar "125 EUR" over voor veel zwaardere inbreuken (bv recidivisten, bedrijven, dat rusthuis in Mol, etc). Die laatsten, voor zover het geen rechtspersonen zijn, kan je eventueel ook nog een gevangenisstraf geven. Dus een rechter gaat misschien (terecht) twijfelen om meteen voor 375 EUR te gaan voor een lockdownfeestje, want de maximumstraf is 500 EUR en straffen moeten proportioneel gegeven worden.

Dat de maximumstraf "slechts" 500 EUR is het dus gevolg van de regering die alles zelf wil beslissen ipv correct te werk te gaan.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 28 dec 2020, 18:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, omdat mensen hunkeren naar contact(en niet stilstaan bij de gevolgen)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

1207 schreef: bwoa
onze staatsschuld stijgt van 100% bbp naar 130 of 140% bbp.
alsof wij die 100% staatsschuld in 1e instantie ooit zouden hebben terugbetaald

Ik vrees dat geen enkel land dat kan. Amerika kan dit zelfs al niet meer. Als ze het zouden willen zouden ze zo moeten platbezuinigen dat ze op het einde van de rit een verkrachte economie hebben.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

iceke schreef:Nee, omdat mensen hunkeren naar contact(en niet stilstaan bij de gevolgen)
Die contacten kan je ook met vier hebben ipv met 40 hé. Dan wordt het een illegale fuif. Genoeg dat er één super verspreider op zo'n feest zit en drie kwart heeft prijs.

Zie maar het WZC in Mol.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Je zou ondertussen mijn mening daar al over moeten weten...1 super verspreider op een fuif met 20 jarigen heeft heel andere gevolgen dan 1 superverspreider in het WZC.
(en ik ben nog altijd van mening dat ne mens moet doen waar hij goesting in heeft, of dat nu met 4 of met 40.000 is)
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

heel andere gevolgen dan 1 superverspreider in het WZC
vooral als men de bewoners laat sneuvelen bij bosjes.... Had men hier te maken gehad met een grote uitbraak van schurft, dan had men iedereen zonder meer met Ivermectin behandeld. Maar nu is het Covid, oei oei, dan gaan we toch zeker geen Ivermectin geven, zelfs nu er meer en meer wereldwijd resultaten komen van de gunstige resultaten. Zoals in dit Frans WZC waar schurft werd behandeld en nadien bleek dat COVID veel minder en zonder overlijdens had toegeslagen, in vgl. met de WZC uit de regio
Bernigaud et al. schreef:Annals of Dermatology and Venereology, doi:10.1016/j.annder.2020.09.231 (Peer Reviewed)
Ivermectin benefit: from scabies to COVID-19, an example of serendipity
69 residents of a French care home, median age 90, were treated with ivermectin for a scabies outbreak.
7 of 69 treated patients had probable or certain COVID-19, with no serious cases and no deaths. In comparable care homes in the same district, matched by age and socio-economic level, there was 22.6% COVID-19 and 5% death.
* death, ↓99.4%, p=0.08
* COVID-19 case, ↓55.1%, p=0.01
https://c19ivermectin.com/
en wonder boven wonder, blijkt dat Remdesvir en Ivermectin samen wel eens een goed duo zouden kunnen worden, zodat de 1,2 miljard € Europees geld aan Remdesvir gespendeerd, misschien toch nog ooit nuttig kan ingezet worden...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef:DIKKE SCHANDE !!,voor mijn part 1 ste keer 1000€ 2 de keer op een jaar auto in beslag nemen !!! :angel:
Je zal het dan wel afleren, foei, foei, foei
:lol:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Het artikel vermeldt gek genoeg niet of het een voorlopige/emergency goedkeuring is, of een definitieve.
Ik meen begrepen te hebben dat het BioNTech vaccin in de EU enkele weken na de UK goedgekeurd werd, omdat het in de EU een "normale" goedkeuring was en in de UK een "nood"goedkeuring.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201202_96809091
Via een zijsprong gaan de Britten sneller met het coronavaccin
Het Verenigd Koninkrijk maakt gebruik van een zijweggetje om toch sneller te starten met de vaccinatie dan in de Europese Unie.

De Britten leveren een tijdelijke vergunning voor het gebruik in spoedgevallen af. Bij het Europees Geneesmiddelenagentschap (EMA) is te horen dat het elke EU-lidstaat vrijstaat om zo’n regeling te voorzien. Los van de goedkeuring van een medicijn of vaccin door het EMA. Maar dat betekent wel dat het Verenigd Koninkrijk apart moet onderhandelen over de bestellingen.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

[mod=post verwijderd wegens persoonlijke aanvallen

Hoewel deze post wellicht interessante info bevat, kan dit niet door de beugel wegens flafrante schending van de Forumregels.
Het staat je vrij om de info opnieuw te posten, maar dan zonder op de man te spelen.

Bij herhaalde overtredingen wordt de toegang tot dit Forum ontzegd.]Als antwoord op het bericht in het topic "Creg stopt studie naar kostprijs black-out op vraag van minister".
heist_175 schreef:
Ordon schreef:Kies maar tussen de pest en SARS-CoV-2 (ook daar heb je jouw cijfer-onkunde al meermaals bewezen).
Het staat u vrij te antwoorden in het desbetreffende topic.
Tot nader order zijn de cijfers daar niet veranderd en komen alle experts tot dezelfde resultaten (obv dezelfde cijfers) als ik daar telkens citeer. Voor sommigen blijft cijfers volgen moeilijker dan de drang om het eigen buikgevoel te willen blijven volgen :lol: .
Of wel ben jij blind of wel ben jij stekeblind heist_175.

De Belgische experten komen tot de volgende resultaten (tot en met vandaag):
  • Inwoners: 11,6 miljoen
  • Aantal bevestigde SARS-CoV-2 besmettingen: 641.411
  • Aantal Covid-19 doden: 19.361
De Nieuw-Zeelandse experten komen tot de volgende resultaten (tot en met vandaag):
  • Inwoners: 5 miljoen
  • Aantal bevestigde SARS-CoV-2 besmettingen: 2.151
  • Aantal Covid-19 doden: 25
Bron: WorldoMeter

De voorlopige gegevens over sterfte (all cause) in België tijdens het jaar 2020 mag jij aanleveren, aangezien je overtuigd bent van je grote gelijk. Deze zullen uiteraard spreken over oversterfte in België tijdens de COVID-19 pandemie.

De voorlopige gegevens over sterfte (all cause) in Nieuw-Zeeland tijdens het jaar 2020 werden gepubluceerd in The Lancet: "Reduced mortality in New Zealand during the COVID-19 pandemic".
All-cause_mortality_New_Zealand-Lancet.png
Bron: The Lancet

Jij, was al zelfverklaarde "corona expert" in het begin van dit topic ("Momenteel ziet het er naar uit dat alle parameters onder controle zijn, waarmee de maatregelen ook het nut bewezen hebben.").
Haha, ja, louter Cherry-picking om jouw visie als "beste" naar voor te brengen. En maar blijven volhouden: tot op de dag van vandaag...

Evenzo gedraag jij je als zelfverklaarde "energie expert" in het vermelde topic.
heist_175 schreef:Voor sommigen blijft cijfers volgen moeilijker dan de drang om het eigen buikgevoel te willen blijven volgen :lol: .
Het leidt voor mij geen twijfel dat je in beide domeinen niet met cijfers weet om te gaan heist_175.
Dat je intussen belerend en schofferend naar anderen uithaalt is me intussen bekent.
Doch de resultaten liegen niet![/mod]
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Je bent nog een aantal virologen vergeten te citeren die in jan/feb zeiden dat het virus niet naar "de wereld" ging komen.
Dus het citaat van maart is nogal goedkoop/gemakkelijk.
Volgende keer beter :)?

Het cijfermateriaal waar ik naar verwees ging over scholen (volgens sommigen - niet gehinderd door de cijfers - dé motor) en over een al dan niet 2de golf die eind september toch heel duidelijk in de maak was (en volgens een prof van de UGent niet).

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201227_98052175
Scholen waren niet de aanjagers van Brusselse tweede golf
Nadat de scholen opnieuw waren geopend in september en november, steeg het aantal besmettingen bij jongeren. Toch zijn zij niet de motor van de tweede golf, toont onderzoek in Brussel.
Tot spijt van wie moeite heeft met cijfers en die graag - op de man spelend - het "ongelijk van H_175" in het "dit maakt mijn dag goed" topic wilden postten :). Ik kijk naar de data en ik wil gerust mijn ongelijk toegeven (op basis van de data toen voorhanden, niet in hindsight, cfr post van begin maart :)).

Maar speel gerust verder op de man, als de inhoudelijke argumenten wat plattekes worden.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

De resultaten in België en Nieuw-Zeeland zijn wat ze zijn.
En de verschillen zijn groot.
De experten van deze twee landen komen duidelijk tot erg verschillende resultaten.

Dat je dit gegeven uit de weg wil gaan is overduidelijk.
En erg voorspelbaar dat je dan ook nu weer "verduidelijkingen" wil aanbrengen in "wat je feitelijk bedoelde"...
Het zal de behaalde resultaten niet veranderen, echt niet.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

heist_175 schreef: Het cijfermateriaal waar ik naar verwees ging over scholen
er is nauwelijks deftig materiaal wat jongeren en covid betreft. Er is de poltikee keuze omdat ver onder de mat te vegen. Sporadisch test men wel kinderen met symptomen maar dan houdt het op,

Scholen voldoen aan de 3 eigenschappen.
Teveel volk voor een te lange tijd in te kleine ruimtes. Voor het virus maakt het niet uit of we dan over een ministerraad, een klaslokaal of een hoerenkot praten.

Alleen politici slagen erin om dit soort wetmatigheden straal te negeren maar dat zit in die hun genen.
na een jaar onderzoek is er een vaccin. Bijna allemaal met 2 inentingen en wat zegt de politiek? Na zware onderhandelingen is 1 injectie straks voldoende. Ene 2e spuit is maar om te lachen neem ik aan?
Blijkbaar dezelfde soort onderhandeling als met het onderwijs of Zaventem? Daar is men ook met het virus overeengekomen dat die zich daar koest zal houden. Nu zal die zich dus na 1 spuit koest houden :)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Een school is toch verschillend van andere activiteiten, omdat je de kinderen heel nabij zijn én de oudere mensen (leerkrachten dus) heel makkelijk afstand kunnen houden (behalve kleuter).
Uit de teststrategie in BE kan je afleiden dat kinderen minder besmet raken en uit de onderzoeken blijkt dat ze minder verspreiden.

Toch een andere situatie dan een ministerraad (allen 18+) of een hoerenkot (daar heb je een ander soort contact dan op de meeste scholen).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Scholen open => cijfers gaan omhoog (weliswaar niet op dag 1 natuurlijk).
Scholen dicht => cijfers gaan omlaag (ook niet op dag 1).

Ook dat is wat het is. Je kan het blijven ontkennen met studies die niet peer-reviewed zijn en mogelijks ifv van een bepaalde beleidskeuze gemaakt worden, ik kan me inbeelden dat Weyts en/of zijn Franstalige tegenhanger nu meer dan ooit op zoek zijn naar "studies" in hun voordeel, maar het gezond verstand zegt toch iets anders.

Elke heropening moet ook in perspectief gezien worden. Die van mei/juni vertrok van de beste kaarten: een bijzonder lage aanwezigheid van het virus in de gemeenschap dankzij het werk van de vorige regering ("Belgie krijgt niets dan lof", titelde HLN toen nog). Het was relatief mooi en warm weer. De opening was gedeeltelijk en werd na nog geen maand weer onderbroken door examens en vervolgens 2 maanden vakantie. Had het langer geduurd, wat sommigen geopperd hebben ahv een inkorting van de zomervakantie, dan was er mogelijks in de zomer al een tweede golf geweest.

Sta me toe erop te wijzen dat de kaarten voor een heropening op 4 januari de slechtst mogelijke zijn:
* Een nieuwe variant waarbij er geen discussie meer is over hoe besmettelijk het is bij kinderen
* Een aanwezigheid van het virus in de gemeenschap die veel te hoog is - minder testen verandert daar niets aan.
* Terugkerende reizigers uit skigebieden met hoge cijfers - doet dat geen belletje rinkelen?
* Heropening 3 dagen na 1 januari, een dag (en nacht) waarop er hoe dan ook verspreidingen gaan gebeuren tegen de regels in.
* Voorspellingen voor koude temperaturen begin januari.
=> The perfect storm. De derde golf kan je zelf al intekenen eigenlijk, en nee, ze zal nog niet zichtbaar zijn op 5 januari. En toch gaan er nog mensen zijn die gaan beweren dat we dit niet konden zien aankomen, en dat het niet aan de scholen ligt.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

heist_175 schreef:Een school is toch verschillend van andere activiteiten,
zijt ge daar weer met uw zelfbedrog?
ge kunt een dagje onderwijs niet in 25 stukken knippen en dan volhouden dat ge enkel maar op 1 of 2 deelstukken moet letten om te bepalen of alles veilig is

deuren/gangen/toiletten/... in scholen zijn niet ineens 3m breed geworden
de lijn kan niet voor elke passagier 10m2 ruimte garanderen
stokoude klassen zijn niet ineens opmodernste ventilatie voorzien
...

het gaat neit om de activiteit, laat staan uw moreel oordeel over die activiteit
of ik dagelijks een hoop 6 jarigen in een klas leer lezen of ik laat me door 2 grieten pijpen is volstrekt irrelevant. teveel volk, te lang te dicht bij elkaar in een te kleine ruimte (voor 10 kinderen hebt ge bijna 100m2 nodig en da kan geen enkel school in Vlaanderen).

en ja
doordat kinderen nauwelijks ziek worden of symptomen ontwikkelen worden ze nauwelijks getest. Deze teststrategie is een doelbewuste politieke keuze omdat men weet dat in deze strategie kinderen inderdaad los door de mazen vh net vallen.

en je ziet de poltike demagogie elke dag. Ik lees net dat Belgen het blijkbaar bijzonder goed gedaan hebben met kjerstmis. Als ik me neit vergis is kerstmis amper 5 dagen geleden (te vroeg maw)
ik lees ook nog dat men schrik voor vakantiegangers heeft, dit terwijl die nieuwe variant al lang in het land is.
lockdown is blijkbaar terug passé, die verwijten duiken dus terug pas op als cijfers stijgen (vanaf week 3 in januari schat ik).
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”