heist_175 schreef:Een school is toch verschillend van andere activiteiten,
zijt ge daar weer met uw zelfbedrog?
ge kunt een dagje onderwijs niet in 25 stukken knippen en dan volhouden dat ge enkel maar op 1 of 2 deelstukken moet letten om te bepalen of alles veilig is
deuren/gangen/toiletten/... in scholen zijn niet ineens 3m breed geworden
de lijn kan niet voor elke passagier 10m2 ruimte garanderen
stokoude klassen zijn niet ineens opmodernste ventilatie voorzien
...
het gaat neit om de activiteit, laat staan uw moreel oordeel over die activiteit
of ik dagelijks een hoop 6 jarigen in een klas leer lezen of ik laat me door 2 grieten pijpen is volstrekt irrelevant. teveel volk, te lang te dicht bij elkaar in een te kleine ruimte (voor 10 kinderen hebt ge bijna 100m2 nodig en da kan geen enkel school in Vlaanderen).
en ja
doordat kinderen nauwelijks ziek worden of symptomen ontwikkelen worden ze nauwelijks getest. Deze teststrategie is een doelbewuste politieke keuze omdat men weet dat in deze strategie kinderen inderdaad los door de mazen vh net vallen.
en je ziet de poltike demagogie elke dag. Ik lees net dat Belgen het blijkbaar bijzonder goed gedaan hebben met kjerstmis. Als ik me neit vergis is kerstmis amper 5 dagen geleden (te vroeg maw)
ik lees ook nog dat men schrik voor vakantiegangers heeft, dit terwijl die nieuwe variant al lang in het land is.
lockdown is blijkbaar terug passé, die verwijten duiken dus terug pas op als cijfers stijgen (vanaf week 3 in januari schat ik).