fluppie schreef: 24 mei 2024, 10:38Ik denk dat het in Ukraine wel zo is dat Ouderen (50+) mss. meer gebruikt worden om drones in elkaar te steken of om ze te besturen bijv.
nee toch niet, zijn vooral jongeren en militairen die niet langer inzetbaar bv. omdat ze 1 of beide onderste ledematen zijn verloren.
Qua 'zwaar materiaal' is het tegenwoordig triestig gesteld bij de landmacht.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/het- ... e%20tijden.
Alles werd verkocht voor oud ijzer en toen de oorlog in Oekraïne begon was er een poging om dat 'oud ijzer' weer op te kopen maar natuurlijk
vroeg die verkoper een ander bedrag dan de 15.000€ die hij voor elk stuk had betaald.
Iets met vraag en aanbod..
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/01/26/tanks-dedonder/
DarkV schreef: 24 mei 2024, 13:37Ondertussen zou Putin bereid zijn tot een staakt het vuren als hij als wat hij gestolen heeft mag behouden... GO F.CK YOURSELF zou ik antwoorden

Een blik huurlingen uit Afrika en China open trekken gaat snel, iedereen voorzien van training + uitrusting word al heel wat moeilijker.
De hoge beloofde vergoedingen hoeven niet uitgekeerd want ze leven niet lang door het gemis aan training + uitrusting laat staan dat ze de taal al spreken.
Kistegeld bij overlijden hoeft ook niet uitgekeerd te worden, goedkoop kanonnevoer.
Putin is altijd bereid geweest, altijd onder zijn voorwaarden.
Probleem is dat opgave van de Krim het einde is voor Oekraïne, ik zie de Oekraïners daarom ook niet snel plooien.
boulder schreef: 24 mei 2024, 14:195 jaar met zijn leger wat op krachten komen, daarna weer verder doen om de rest te pakken.
Met zo'n mannen kun je niet onderhandelen.
Keer op keer bewezen, 200.000 stonden klaar aan de grens van Oekraïne, "wij aanvallen?" "Nee hoor, we zijn aan het oefenen"
De ezel blijft zich niet stoten aan die steen.
woutervh schreef: 24 mei 2024, 15:17Ik snap zelfs niet dat dit als nieuws gebracht wordt? Rusland wil toch al van dag 1 onderhandelen over een staakt het vuren of overgave van Oekraïne? En de voorwaarden daarvoor zijn al sinds dag 1 even onacceptabel voor het Westen als ze dat nu zijn.
'onderhandelen' is de bereidheid om zowel te geven als te nemen.
Die bereidheid is er nooit geweest, het was alles of niets.
Abusimbal schreef: 24 mei 2024, 21:10Dus, iemand breekt in je huis en komt in je garage wonen want die is nu van mij.
Je mag heel blij zijn als je nog in je tuinhuisje mag blijven wonen, al de rest gaat naar Putler.
fluppie schreef: 25 mei 2024, 11:07De eerste Ukrainse piloten hebben hun opleiding op F-16 afgesloten in Arizona het gaat om een eerste groep die terug mag naar Ukraine. Over hat aantal zal nooit iets worden gezegd voor de veiligheid.
Opleiding in Arizona was een basisopleiding, verdere opleiding word in Europa gedaan, in Denemarken als ik me niet vergis.
The Ukrainian pilots who graduated F-16 training in Arizona will conduct additional training overseas, Pentagon spokesperson Maj. Charlie Dietz told Air & Space Forces Magazine May 24.
https://www.airandspaceforces.com/first ... -training/
Dizzy schreef: 25 mei 2024, 12:57
Ironisch wel, kritiek op een verkozen leider door eentje die zichzelf verkiest en de oppositie laat wegrotten. Maar ja, we moeten dat verstaan.
En ondertussen blijven de Russen burgers vermoorden door een boekdrukkerij en een supermarkt te bombarderen, kan al tellen als militaire doelen.
Vertaling van een verklaring van
Dmytro Kuleba waarom de Russen nu met een staakt het vuren komen aandraven.
Waarom vertellen Russische ‘bronnen’ plotseling aan de media dat Poetin bereid is de oorlog aan de huidige gevechtslinies te stoppen? Het is makkelijk.
Poetin probeert wanhopig de Vredestop in Zwitserland op 15 en 16 juni te laten ontsporen. Hij is bang voor het succes ervan. Zijn entourage zendt deze valse signalen uit van vermeende bereidheid tot een staakt-het-vuren, ondanks het feit dat Russische troepen Oekraïne brutaal blijven aanvallen terwijl hun raketten en drones op Oekraïense steden en gemeenschappen neerregenen.
Poetin heeft momenteel geen zin om zijn agressie tegen Oekraïne te beëindigen. Alleen de principiële en verenigde stem van de mondiale meerderheid kan hem dwingen vrede boven oorlog te verkiezen. Dit is wat de Vredestop wil bereiken. Daarom is hij er zo bang voor.
En daarom is het van cruciaal belang dat zoveel mogelijk leiders uit alle continenten en delen van de wereld aanwezig zijn. Wanneer de hele wereld zich uitspreekt ter ondersteuning van het herstel van de volledige kracht van het VN-Handvest en het internationaal recht, zal Rusland gedwongen worden voor vrede te kiezen.
Toegevoegd na 44 minuten 22 seconden:
Alweer een Su-25 neergehaald vandaag.
En ondertussen zijn we de
500.000 gepasseerd.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,