Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En wat met mensen die in een flatgebouw wonen met rijgnet zoals ik? Gaan ze daarvoor aanpassingen doen op hun kosten? Ik dacht het niet.
In dat geval weet ik niet wat ze hier bij mij komen doen, dan zijn we uitgepraat. :x
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

laroyj schreef:deze mail kreeg ik net van Telenet in mijn mailbox....


We gaan voor de beste prijs/kwaliteit. Elke dag opnieuw.

Beste Mijnheer....,

De laatste tijd was er heel wat te doen over de telecomprijzen. We hebben naar jullie geluisterd en begrijpen dat we onvoldoende hebben toegelicht waarom we bepaalde keuzes maken.

Telenet staat voor vooruitgang en technologische mogelijkheden. Niet voor beperkingen. En dit voor iedereen. We willen instaan voor het beste internet en de beste tv-beleving. En dat met een prijs/kwaliteitsverhouding waar iedereen zich goed bij voelt. Elke dag doen we inspanningen om deze voor iedereen te optimaliseren.
We zetten onze initiatieven even op een rijtje:

1.We helpen onze klanten in een persoonlijk gesprek het beste abonnement te kiezen binnen ons bestaande aanbod, waarbij in sommige gevallen een besparing mogelijk is.
2.We doen er alles aan om al onze klanten optimaal gebruik te laten maken van hun producten en diensten. Sinds september 2014 doen we gratis check-ups van Telenet-installaties bij klanten thuis. We checken het Wifi-bereik, de modem, de decoder voor digitale tv,... Om zoveel mogelijk klanten te kunnen bezoeken zijn we nu volop mensen aan het aanwerven.
3.We bieden je gratis Telenet‑apps aan waarmee je elke dag opnieuw kan besparen:
Wi-Free: surf buitenshuis gratis op internet en bespaar op je aanrekening voor mobiel.
Triiing: bel met je gsm over internet zodat je ook op mobiel bellen bespaart.
Yelo Play: kijk gratis tv op je smartphone, tablet of computer.
Wil je graag meer weten over onze initiatieven of je diensten? Aarzel niet ons te contacteren. We bespreken graag met jou hoe we ons aanbod beter op jouw specifieke noden kunnen afstemmen.

Inge Smidts
Marketingdirecteur
Dit bevestigd gewoon wat ik enkele weken geleden gepost heb, op pagina 32,post om 11.35h 27 jan..Telenet zal de mensen proberen inpakken met verkoopspraatjes.
Als Telenet nu nog moet beginnen met extra mensen darvoor aan te werven,dan zou het kunnen dat velen al een overstap gedaan hebben.De groepsofferte loopt maar tot eind deze maand.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Telenet-topman noemt Proximus-aanbod voor groepsaankoop "cynisch"

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... isch.dhtml


Telenet lacht Proximus-aanbod in groepsofferte weg

http://www.tijd.be/detail.art?a=9599660 ... cent&ckc=1
Laatst gewijzigd door kaarsenbril 12 feb 2015, 18:20, in totaal 2 gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vond het Proximus aanbod ook maar een mager beestje.Doch het Scarlet aanbod is dan wel intresant.Een niet tevreden geld terug formule,is ook zeer goed gevonden,als de mensen dan een goede VDSL lijn hebben,en ze kunnen leven met het vrij beperkte zender aanbod.Ik denk dan ook dat de meesten deze formule gaan proberen.Mits een aanvulling met Netflix,en event. voetbal,ben je vertrokken tegen een mooie prijs.
Scarlet heeft wel niet zoveel techniekers in huis,m.a.w.het zou kunnen dat het aanbod v/d groepsofferte de inschrijvingen niet zal kunnen volgen.Het is dus nog vrij vroeg dat Porter Conclusies trekt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Je mag geloven dat Telenet duurder is geworden.
En nog duurder zal worden in de toekomst. :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Telenet niet alléén hoor... PXS volgt netjes.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Slafes schreef:http://www.iklaatmenietpluimen.be/telen ... j-telenet/

Wat moet of mag je nog geloven? :)
Voor ons en voor een journalist die een goede titel wil is 25000 veel.
Voor telenet ligt dat getal binnen de verwachtingen (in het ergste geval wat aan de hoge kant door de actie en geminimaliseerd door telenet) en trekken ze zich er niets van aan. Volgend jaar komt de volgende verhoging.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Hier toch aan het twijfelen om niet naar Belgacom te gaan met de groepsaankoop. Die vele extra's lijken mij toch wel interessant. En moest het niet meevallen of telenet een betere promo in de toekomst aanbieden, kan je toch terug gratis overschakelen. Bovendien krijg je dan toch gratis activatie en jaar korting weer ofzo. Eigenlijk moet je stom zijn om niet jaarlijks over te schakelen tussen de providers...
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Als je vdsl kunt krijgen, moet je gek zijn om het aanbod van scarlet all in voor 39 € te laten liggen. Wat een besparing tov Telenet
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Inderdaad,de link van 'ik laat mij niet pluimen' maakt gewag van een 25800 klanten,die reeds zouden opgestapt zijn bij Telenet.
Als men in de straat beschikt over een goede VDSL lijn,met een deftige snelheid (de mensen die ik ken,die overstappen hebben beiden snelheden van meer dan 60 mbps.).Die twijfelen niet,nemen beiden netflix,en een met nog eens voetbal erbij en Scarlet Trio.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

De volgende kwartalen (cijfers) in het oog houden,die gaan dan wel uitwijzen wie het bij het rechte eind heeft,volgens mij is het nog veel te vroeg om conclusies te trekken.

De cijfers v/d analisten zijn zeker niet gehaald,die hadden vooropgesteld dat Telenet een 30 000 nieuwe klanten gingen bijhebben,voor het vierde kwartaal,het aantal is echter blijven steken op een 11000 klanten.Telenet wijt dit aan een agressieve marketingcampagne van Proximus.(Bron De Tijd).
Men moet zich dus realiseren dat deze cijfers alleen betrekking hebben op de drie laatste maanden van vorig jaar!!!
Ook alle links die hierboven gepost zijn,en het art. van Tweakers.
Terwijl de groepsofferte gestart is in Ferbruari 2015.Die 25800 mensen waarvan sprake zijn cijfers van 2014!! U weet nog wel dat Proximus met zeer goede voorwaarden voor de dag kwam toen.
De cijfers v/d groepsofferte zelf,daar is nog niets van bekend gemaakt,logisch,die is nog aan de gang.
De cijfers(van Telenet zelf) daarover komen ten vroegste in Maart/April.Van dan af kunnen we zien wat er heden te dage gebeurt is bij Telenet.
rato55
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 maa 2015, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Ondertussen al 1 maand niets meer gehoord van de initiatief nemer met mee dan 100.000 ontevreden klanten .
Het zal zo'n vaart niet gaan,heb contact met die persoon gehad.Sterft gewoon 'n stille dood.
Dat er analoge klanten afhaken heeft niets met de prijsverhoging te maken.
Verleden jaar zijn er nog meer dan voorbije jaar(1400) analoge klanten vertrokken of overgestapt naar digitaal.Dit jaar zal die trend zich gewoon verder zetten.

Televisie 31 december 2013.
Analoge Kabel TV van  722.500 naar  601.100               ‐ 17% of 121.400 minder analoge kijkers
Laatst gewijzigd door rato55 14 maa 2015, 11:10, in totaal 1 gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Veel te vroeg om conclusies te trekken,Telenet zal zijn eerste kwartaal cijfers bekend maken in April of mei.Ook Proximus zal dit doen,rond die periode.
rato55
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 maa 2015, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

fluppie schreef:Veel te vroeg om conclusies te trekken.
Ik trek geen conclusies,ik weet het bijna zeker,dat er buiten de jaarlijks analoge vertrekkers,klanten zullen bijkomen.Net zoals bij proximus.
Is voorbije jaren nooit anders geweest.Al zal het percentage voor beiden wel iets meer of minder kunnen zijn +- 22 april zullen we het weten.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Dat denk ik ook. Ook voor de prijsverhoging was Telenet al de duurste en toen kozen mensen ook massaal voor hun diensten. In een deel van de gevallen (locaties waar je geen of slechts heel traag VDSL-internet kan krijgen) is het ook de beste oplossing. Voor anderen kan Proximus of een andere VDSL-operator een beter aanbod bieden maar ik denk dat de 'duizenden' ontevreden klanten vooral van zich wilden laten horen maar niet de moeite zullen doen om op zoek te gaan naar een beter aanbod.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Eigenlijk werkt het in andere landen toch beter... Ik lees net een artikel over Ziggo die in Nederland de prijs lichtjes verhoogd had en in één klap verliezen ze 56000 klanten.

http://tweakers.net/nieuws/104594/ziggo ... -06&u=1200

Hier worden we eens boos op een fora en blijven we helaas aan dezelfde monopolist op de kabel hangen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ahum, het woord dat je gebruikt is dan ook "monopolist" ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Het probleem is dat er geen alternatief is voor veel mensen.
Zoals veel anderen kan ik niet voldoende bandbreedte (bij mij maximaal 4mbit) krijgen bij welke andere provider dan ook.
Een feitelijk duopolie dus waarbij de twee grote jongens het goed vinden zoals het is.
Ik hoop dat Mobistar iets degelijk op de markt kan zetten tegen een prijs die concurrentieel is, misschien ligt daar een waterkans!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Eigenlijk werkt het in andere landen toch beter... Ik lees net een artikel over Ziggo die in Nederland de prijs lichtjes verhoogd had en in één klap verliezen ze 56000 klanten.

http://tweakers.net/nieuws/104594/ziggo ... -06&u=1200

Hier worden we eens boos op een fora en blijven we helaas aan dezelfde monopolist op de kabel hangen.
Maar de prijs gaat ook niet terug omlaag in Nederland... ze gaan wat "service verbeteren" :bang:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Een beetje rommelen in de marge dus, en moeilijk quantificeerbaar dus goedkoop opgelost :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Vermits ze duizenden klanten kwijtspelen zijn die mensen andere oorden gaan opzoeken natuurlijk, voor hen zal dat dus niet duurder geworden zijn. :) Hier kan je op de kabel niet overstappen, simpel.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hopelijk mogen we in 2016 Mobistar verwelkomen op de kabel.
Het zou ook beter zijn dat er ook nog een provider bijkomt die via VDSL nog een triple play kan aanbieden,maar ik denk dat dit teveel gevraagd is.In ieder geval heb ik de indruk dat de groothandelstarieven nog steeds te hoog zijn,hier in Belgie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Hier kan je op de kabel niet overstappen, simpel.
In Nederland ook niet !
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Word in Nederland de kabel niet apart beheerd?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nope... niet dat ik weet. Er zijn wel verschillende providers maar deze hebben elk hun eigen regio (je kan dus nooit kiezen).
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Het grootste deel van Nederland heeft Ziggo als kabelaanbieder, net als Telenet is dat een onderdeel van Liberty Global. In Twente bijvoorbeeld hebben mensen dan weer de keuze uit Caiway en Cbizz maar dat is uitzonderlijk.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

In Nederland kan je dan weer wel kiezen uit meerdere VDSL providers, een kabelaanbieder en itt tot bij ons nog relatief veel FTTH.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ow, dan ben ik mis. Ik heb daar deeltijds gewoond en vond dat er verdomd veel keuze was in aanbieders, heb alleen niet naar de techniek gekeken, wel dat er veel aanbod was. :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hier een klein voorbeelde v/d nerderlandse providers.
http://www.providercheck.nl/internet-tv ... tAod0s4B2w
Eigenlijk zijn het er nog veel meer,hier bij ons over de grens is Zeelandnet (Nu Delta,geloof ik)zeer populair,maar die staan er nog niet eens bij (wrsl plaatsgebonden)

http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/alles-in-1/
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als ik kijk op mijn grenspostadres 60/6 maar als je dan klikt werkelijkheid 11/1 :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

fluppie schreef:Hier een klein voorbeelde v/d nerderlandse providers.
http://www.providercheck.nl/internet-tv ... tAod0s4B2w
Eigenlijk zijn het er nog veel meer,hier bij ons over de grens is Zeelandnet (Nu Delta,geloof ik)zeer populair,maar die staan er nog niet eens bij (wrsl plaatsgebonden)

http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/alles-in-1/
Dat noem ik nu eens betaalbare prijzen. Wat Telenet en Proximus hier bij ons aan de man brengen is pure diefstal.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Er staat nergens de maximale data volume bij, dat kan zo een data volume zijn van 50 GB, goed genoeg om gewoon te surfen en e-mails te versturen, als je al met Netflix gaat beginnen en dan nog in HD zou je er ferm over zitten en mag je bijtalen en dan komt men aan dezelfde prijs zoals hier bij ons.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

De reden dat er geen datalimiet wordt vermeld is dat die er niet zijn in Nederland. 8)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

apestaart zou kunnen gebeuren als je daar over praat dat ze staan gapen als een hond op een zieke koe. :-D
Zoals ik de vraag in frankrijk stelde !
Ik denk voor vast internet dat belgie nog een van de enige landen zijn in Europa die met limieten werken.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

In Nederland zijn er zeker geen limieten,als men daar over begint,staan ze gewoon te lachen,ja zo erg is het hier gesteld.Als men dan uitlegt welke prijs men in Belgie moet betalen,begrijpen de Nederlanders direkt dat dit een erge,en serjeuze zaak is.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.anti-piracy.nl/
tja, daar heb je dan een actieve instantie die illegaal downloaden opspoort. :eek:

http://www.rtlxl.nl/#!/ik-zou-wel-eens- ... 71fc1e70a8
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”