Het grote Homeconnect topic - deel 1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

frado schreef:nja hij zei dat ik voip moest uitschakelen. En dat het dan blijkbaar vanzelf in orde zou komen? Wat doe'k nu best? De gewone accoutn gebruiken en hopen dat het zo in orde komt? Of tot woensdag wachten en hopen dat het in orde is? Ik zou ten vroegste pas donderdag nog es kunnen bellen... Waarom helpen ze u toch ook niet altijd even deftig he :D


vul je gegevens maar in kwaad kan het niet
naajk
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2008, 18:09

Hello,

Mijn Homeconnect werkt *redelijk* naar behoren.
Echter krijg ik nog steeds de nummerweergave van de oproeper niet te zien.
Ik gebruik een een Belgacom Twist 545 toestel. Ook rinkelt dat toestel niet als ik wordt opgebeld. Ik kan er wel zelf iemand mee opbellen. (Momenteel hangt er een zeer oude telefoon aan als tweede telefoon en die rinkelt wel, maar d'er zit geen display op)
Als ik zowat rondneus op deze fora meen ik te begrijpen dat niet alle toestellen 100% compatibel zijn met deze VOIP oplossing van Dommel.

Kan er mij iemand een draadloze telefoon aanbevelen die wel goed werkt met de Homeconnect (inc. nummerweergave) ?

Thanx.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

naajk schreef:Hello,

Mijn Homeconnect werkt *redelijk* naar behoren.
Echter krijg ik nog steeds de nummerweergave van de oproeper niet te zien.
Ik gebruik een een Belgacom Twist 545 toestel. Ook rinkelt dat toestel niet als ik wordt opgebeld. Ik kan er wel zelf iemand mee opbellen. (Momenteel hangt er een zeer oude telefoon aan als tweede telefoon en die rinkelt wel, maar d'er zit geen display op)
Als ik zowat rondneus op deze fora meen ik te begrijpen dat niet alle toestellen 100% compatibel zijn met deze VOIP oplossing van Dommel.

Kan er mij iemand een draadloze telefoon aanbevelen die wel goed werkt met de Homeconnect (inc. nummerweergave) ?

Thanx.


Heb je geprobeerd de settings naar "vaste telefoon" te veranderen in de homeconnect software?
naajk
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2008, 18:09

broli schreef:Heb je geprobeerd de settings naar "vaste telefoon" te veranderen in de homeconnect software?


Settings "naar vaste telefoon"?

Ik heb enkel : "Mijn informatie", "email instellingen" en "lijninstellingen"

Onder "lijninstellingen" :
Bij "Inkomende oproepen" :
"bij bezet" -> Signaal 2e oproep staat aan
"oproepen doorschakelen" -> Staat uit (leeg)

("Uitgaande oproepen" heb ik ongemoeid gelaten want hier heb ik geen problemen mee)

Ik ben ook al eens in de webinterface van de Siemens router gaan piepen maar wat ik ook probeer : De Twist 545 doet het niet. De oude telefoon wel.
(Ook als ik ze fysiek andersom aansluit)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

vanmiddag nog es gebeld. Tzelfde als altijd natuurlik, ja doe het es opnieuw enzoooo . En mijn collega zal er ook zeker naar kijken enzoooooo.
Natuurlijk om 17u nog nouga bollen van voip. Da's nu al de 4e keer dat ze mij zo afschepen op die helpdesk, telkens via een andere manier. T'is just alsof ze me niet willen handmatig activeren. Khang nu nog aan de helpdesk wacht geluidje, sinds 17.30, maar nu pakken ze in't geheel niemeer op......

Btw: dat na die 15minuten is blijkbaar opgelost? Je kan nu nog langer blijven wachten....
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

frado schreef:vanmiddag nog es gebeld. Tzelfde als altijd natuurlik, ja doe het es opnieuw enzoooo . En mijn collega zal er ook zeker naar kijken enzoooooo.
Natuurlijk om 17u nog nouga bollen van voip. Da's nu al de 4e keer dat ze mij zo afschepen op die helpdesk, telkens via een andere manier. T'is just alsof ze me niet willen handmatig activeren. Khang nu nog aan de helpdesk wacht geluidje, sinds 17.30, maar nu pakken ze in't geheel niemeer op......

Btw: dat na die 15minuten is blijkbaar opgelost? Je kan nu nog langer blijven wachten....


Idem hier. Tot op het moment dat ik zei dat het volgens mij aan het MAC adres ligt aangezien ik een andere router heb gekregen (eerste was defect) Toen moest ik homeconnect niet meer herinstalleren want dit was duidelijk de oorzaak. Intussen heb ik ze het nieuwe MAC adres gegeven en de bijhorende activatiecode (waarvoor ik naar Loveno heb gebeld). 2 dagen verder en nog steeds geen VOIP. Vandaag gebeld en ze kunnen er niks aan doen het is nl. doorgegeven en een collega moet het nog veranderen in de database en ze weten niet wanneer dat zal zijn. 16/7 had alles moeten werken...zucht!

En mijn GSM heeft me al een fortuin gekost om telkens Dommel te bellen.. :roll:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

nja mijn belgacom lijn gaat gelukkig nog. Bij mij gignen ze het zeker doorgeven aan iemand die er vandaag nog ging naar kijken. ik wist nauurlijk dat dit niks ging worden.. Zal ng es terugbellen worden, donerdag pas wrs. Maar dan zal't een ferm gesprek zijn en dat het direct geactiveerd wordt. Wrm zo moeilijk doen om dat te activeren: bij mij zeiden ze: ja enkel de systeembeheerder doet dit. En die zit aan het 0800 nr die niemand opneemt zeker :roll:

Kmoet wel zeggen dat ze bij mij vroegen of die mac anders was, maw of het de eerste router was. Ze helpen wel redelijk, maar een echte oplossing komt er nooit. Ze vertrouwen blijkbaar op hun systeem, dat niet bij mij werkt:O
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Als vervolg op mijn eerste ervaring met dommel kan ik nu melden dat ik dus op vrijdagavond de activatie heb gedaan en verwachtte maandag VOIP te hebben..
Helaas nog steeds geen voip.. wel kon ik via de wizzard in mijn gegevens dus het loopt stapje voor stapje blijkbaar. Het is inmiddels dinsdagavond en ik kan niet bellen of gebeld worden en het voip lampje brandt ook nog niet.. we wachten maar eens af...

Trouwens:

- Men heeft het er over dat je een eigen site erbij krijgt, dus een eigen domein toch? Heeft iemand dat al gedaan? Het staat zo op de site.. en niet zoiets van uwsite.dommel.com maar gewoon echt je eigen site met mail op een eigen domein.. dat maak ik op uit de site.

- De nieuwsserver, ik trek constant 460 KB/s en heb al bijna 100gig binnen volgens mij...
Kan ik ergens mijn verbruik nakijken?
Is de nieuwsserver onbeperkt of maximaal 100gig per maand ofzo?

Tsja de info op de site van dommel is niet echt goed dus mensen zijn gedwongen om in fora te gaan zoeken!

Kijk.. t is snel en onbeperkt maar qua ondersteuning is het niet echt goed geregeld.. ik ben het wel eens met het eerdere bericht van iemand die zei dat de onbudsman ofzo wellicht hier iets mee kan doen.

Maar hoe dan ook ben ik content met het pakket voor die prijs zonder datalimiet..
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Na 2 jaar tevreden netconnect te gebruiken verlaat ik het ouderlijk huis en neem ik homeconnect in m'n nieuw huisje! :)

Hoewel ik hier toch een beetje angstig tegenover sta, de router werkt niet 100% (zou hem volledig draadloos willen gebruiken), blijkt instabiel, sommige mensen kunnen niet gebeld worden, echo - geluid, etc etc.

+ er ligt nog geen actieve telefoonlijn in ons appt. (wel boven & onder ons)

Hoe gaat de procedure nu precies?

- Ik koop de router via laptopshop.be (bijvoorbeeld)
- ik ontvang de router (in m'n oude thuis)

* Opmerking: ik bestel de router 10 augustus, om 20 september pas geactiveerd te krijgen, dommel raadde me dit aan, omdat er nog een belgacom technieker zal moeten de lijn komen leggen.

- activeer ik de router thuis? (terwijl hier nog netconnect actief is én blijft (!)... :s )
- of vraag ik eerst het contract aan & stuur ik het getekend op?

- of wacht ik tot ik in m'n toekomstig appt. zit en activeer ik daar alles?

Alvast bedankt :)
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

chaoske schreef:Na 2 jaar tevreden netconnect te gebruiken verlaat ik het ouderlijk huis en neem ik homeconnect in m'n nieuw huisje! :)

Hoewel ik hier toch een beetje angstig tegenover sta, de router werkt niet 100% (zou hem volledig draadloos willen gebruiken), blijkt instabiel, sommige mensen kunnen niet gebeld worden, echo - geluid, etc etc.

+ er ligt nog geen actieve telefoonlijn in ons appt. (wel boven & onder ons)

Hoe gaat de procedure nu precies?

- Ik koop de router via laptopshop.be (bijvoorbeeld)
- ik ontvang de router (in m'n oude thuis)

* Opmerking: ik bestel de router 10 augustus, om 20 september pas geactiveerd te krijgen, dommel raadde me dit aan, omdat er nog een belgacom technieker zal moeten de lijn komen leggen.

- activeer ik de router thuis? (terwijl hier nog netconnect actief is én blijft (!)... :s )
- of vraag ik eerst het contract aan & stuur ik het getekend op?

- of wacht ik tot ik in m'n toekomstig appt. zit en activeer ik daar alles?

Alvast bedankt :)


Router kopen bij dealer.
gegevens van u nieuw appartement ingeven
contract tekenen en opsturen
wachten tot ge geactiveerd zijt enzo
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

kort & krachtig, bedankt Yogi ! ;)
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Hier werkt wireless trouwens heel goed. Ik weet dat omdat ik véél op mijn TS server zit met een paar maten, en ik heb nog geen disconnects of onderbrekingen in de voice gehad. Die TS server is feitelijk gewoon een laptopje dat altijd opstaat, in de kamer naast mij (1 muur ertussen maar).

Ik connect ook regelmatig met RealVNC en dat gaat ook zeer vlot :)
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Deze ochtend activatiecode gekregen, daarnet geactiveerd, en na 5 min. internet, dus dat gaat vlot. :-D Het enige wat ik niet zo goed snap, is hoe ik een mailadres aanmaak, en op de newsserver schijn ik ook niet te geraken. De helpdesk geeft geen antwoord, ttz. ze nemen niet eens de tel. op...Hier enkele behulpzame lieden, please ? :roll:
Ps, ben te ongeduldig blijkbaar, het adsl-signaal is nog niet geinstalleerd, maar heb dus wel al internet, raar.... :eek:
Laatst gewijzigd door turboke op 30 jul 2008, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

turboke schreef:Deze ochtend activatiecode gekregen, daarnet geactiveerd, en na 5 min. internet, dus dat gaat vlot. :-D Het enige wat ik niet zo goed snap, is hoe ik een mailadres aanmaak, en op de newsserver schijn ik ook niet te geraken. De helpdesk geeft geen antwoord, ttz. ze nemen niet eens de tel. op...Hier enkele behulpzame lieden, please ? :roll:


Je mailadres maak je aan via de homeconnect software maar het zou kunnen dat je daar nog niet ingeraakt. Kan soms ff duren.

De siemens router zijn default firewall instelling (hoog) blokkeert poort 119
je kan de firewall een niveau lager zetten of anders poort 119 of NNTP bijvoegen aan het toegangsbeheer. Succes!
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ali nog es gebeld vanmiddag. Ze gignen het nog eens doorgeven aan de administrator(die gast is op congé zeker!?). En nu kan ik alleen maar wachten. Dat versta ik dus niet eh, ze schepen mij telkens af met dat administrator gedoe(een persoon waarnaar je wrs niet kan bellen), en vanavond heb ik nog steeds geen voip...
Hoe lang gaat dat spelleke nu nog duren? Ik heb nu elke werkdag sinds activatiedag al aan de telefoon gehangen, met 0,0 resulaat. Maarja, wat doe je eraan? Je kan die administrator blijkbaar niet bereiken????
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

frado schreef:Maarja, wat doe je eraan? Je kan die administrator blijkbaar niet bereiken????

Dat is een beetje zoals bij mij het geval was

BBB schreef:Ik heb 4x gebeld naar de helpdesk, 1mail en 1 support ticket geopend
Ik vraag voor een credit nota "u dient deze factuur te betalen"
"Sorry mijnheer, ik heb hier geen inspraak"
Ik vraag naar iemand met inspraak "sorry mijnheer er is momenteel niemand met inspraak bereikbaar"
Ik vraag wanneer er iemand met inspraak bereikbaar is "sorry mijnheer, dat kan ik niet zeggen"
Ik vraag dat iemand met inspraak mij kan terug opbellen "sorry mijnheer, wij hebben hier geen uitgaande lijnen"
...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

en uw probleem was die extra factuur, of ook voip? Want ik persoonlijk zie hier niet echt de oorzaak van't probleem. Ligt het gewoon omdat ik netconnect heb? Maar dit gign begin van de week gedaan worden, maar t'is al woensdag :s .
Ik dacht alles correct gedaan te hebben, en meerdere keren zelfs....
Waarom kun je nu niet gewoon handmatig activeren via de helpdesk. Ze geven een telefoonnr in de brief(ene met kiestoon die nooit opgenomen wordt), dus bel ik maar naar de helpdesk. Technische heeft meeste succes denk ik, maaar ook de langste wachtrijen.. Kdenk dat ik morgen nog 1 x ga bellen en dan echt wel pushen dat die handmatige activeringen direct gedaan wordt(en waarom kan enkel 1 persoon dit? Da's toch om problemen vragen...(en dan nog iemand die niet met de helpdesk verbonden is, tenzij via emailkes enzo....)).

Bij mij hadden ze telkens de handmatige activering doorgestuurd naar de admin, maar die reageert er blijkbaar niet op. Die van vandaag heeft het bericht nogmaals gestuurd, maarja...
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik ga binnenkort misschien ook overschakelen, maar begrijp ik dit juist: Om je telefoon te activeren, moet je eerst bellen naar dommel?
:banana:
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

frado schreef:en uw probleem was die extra factuur, of ook voip?

De extra factuur.
In het begin wel een probleem gehad dat VoIP-lampje niet ging branden, maar nadat ik de software nog is geïnstalleerd had was alles in orde.
Nu werkt bijna alles. (domeinnaam nog niet)
...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Uloga schreef:Ik ga binnenkort misschien ook overschakelen, maar begrijp ik dit juist: Om je telefoon te activeren, moet je eerst bellen naar dommel?

Normaalgezien zou het zo moeten werken met de software ...
Als je problemen hebt dan kan je best bellen.
...
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

frado schreef:en uw probleem was die extra factuur, of ook voip? Want ik persoonlijk zie hier niet echt de oorzaak van't probleem. Ligt het gewoon omdat ik netconnect heb? Maar dit gign begin van de week gedaan worden, maar t'is al woensdag :s .
Ik dacht alles correct gedaan te hebben, en meerdere keren zelfs....
Waarom kun je nu niet gewoon handmatig activeren via de helpdesk. Ze geven een telefoonnr in de brief(ene met kiestoon die nooit opgenomen wordt), dus bel ik maar naar de helpdesk. Technische heeft meeste succes denk ik, maaar ook de langste wachtrijen.. Kdenk dat ik morgen nog 1 x ga bellen en dan echt wel pushen dat die handmatige activeringen direct gedaan wordt(en waarom kan enkel 1 persoon dit? Da's toch om problemen vragen...(en dan nog iemand die niet met de helpdesk verbonden is, tenzij via emailkes enzo....)).

Bij mij hadden ze telkens de handmatige activering doorgestuurd naar de admin, maar die reageert er blijkbaar niet op. Die van vandaag heeft het bericht nogmaals gestuurd, maarja...


idem hier
elke dag hang ik aan de telefoon
ze hebben mijn nieuw mac adres+ activatie code maar het in hun
database krijgen how maar

ik vraag me af of ik niet onder het contract onderuit kan
ik betaal voor diensten die ik gewoon niet krijg
zit nu al sinds 16 juni zonder telefoon/email adressen ......
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

betaalt ge? Ik heb nog geen enkele factuur gezien tho? Morgen bel ik nnog es zu... Mijn mac is normaal wel goed enzo, want kehb router niet ingewisseld.
Maar morgen bel ik ,en kga toch wel wat pushen zu :s . Dat ze me desnoods doorverbinden met die administrator. Tmoet deze week in orde zijn.
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

@BBB: dus eigenlijk, zou alles, als het goed gaat, zou ik niet moeten bellen naar dommel, als ik de nieuwste setup downlaod van hun site, en die cd die in de box zit niet gebruik???
:banana:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ja dat is zo. Maar bij mij heeft dat 0,0 uitgehaald; Kheb zelfs nooit die cd gebruikt.
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Oh, en van waar ben je overgestapt?
:banana:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

van netconnect(+ boost) naar homeconnect dus. Blijkbaar een zeer moeilijk proces :s
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Uloga schreef:@BBB: dus eigenlijk, zou alles, als het goed gaat, zou ik niet moeten bellen naar dommel, als ik de nieuwste setup downlaod van hun site, en die cd die in de box zit niet gebruik???

Als alles meezit hoef je in principe niet te bellen, als je tegenslag hebt kan het zijn dat je moet bellen.
In alle geval veel succes.
...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

kzou graag wel es willen weten waarom het bij sommigen helemaal niet gaat :s . Der moet toch iets zijn dat dit veroorzaakt? ik ben netconnect sinds januari, met een boostpack.. Dunno of het daar aan ligt?
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

frado schreef:kzou graag wel es willen weten waarom het bij sommigen helemaal niet gaat :s . Der moet toch iets zijn dat dit veroorzaakt? ik ben netconnect sinds januari, met een boostpack.. Dunno of het daar aan ligt?

Ik had Netconnect ook rond januari maar zonder Boostpack. Ik heb ongeveer rond dezelfde datum geactiveerd als jou dacht ik, en ik heb nog geen enkel probleem gehad met Dommel.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

mijn activatie dag was 24/07.
Op vista geactiveerd? 32bit? Had je ook zo het vastloper-signaal als je op volgende klikte om te activeren?(en dan na tijdje voltooien schermpje)?
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

frado schreef:mijn activatie dag was 24/07.
Op vista geactiveerd? 32bit? Had je ook zo het vastloper-signaal als je op volgende klikte om te activeren?(en dan na tijdje voltooien schermpje)?
XP Pro 32 bit met SP3. Ik heb toen op volgende ergens moeten drukken en dat duurde wel even ja. Maar niet echt venstertjes ofzo van "dit reageert niet".
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

mja in vista is dit beetje anders. als je zou klikken als je juist volgende gdaan hebt,zou je dit zien s taan in de titelbalk. Bellen maar, kga niet xp installen omdat het zou problemen kunnen geven op vista 64 bit:p
Ninjai
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 feb 2005, 13:27

Ik had een Homeconnect Doos in Juni aangekocht. Geregistreerd en de Siemens modem voorlopig al met mijn voormalig Netconnect account gebruikt zonder problemen.

Vorige week krijg ik de activatiebrief. Ik reset de modem....laat de software zijn ding doen. Hij stond connected maar toch kon ik er niet door surfen. FAQ gelezen en een nachtje laten aanstaan. S'morgens brande het VOIP lampje ook. Connectiviteit =0

Alles opnieuw geprobeerd. Zelfde resultaat. Helpdesk gebeld. Volgens hun lag het aan mijn DNS instellingen. Die staan en stonden manueel op openDNS en werkte perfect met de Netconnect settings. Ik doe ook een tracert op IP en niet op naam. Niets, niets, niets. Beneden is de informatie van de modem zelf als ik inlog.

Ben een beetje radeloos aan het worden. Suggesties? Btw, hb Firewall al aan en uit gezet , van high naar low, en NAT aan en uit. Been there, done that.

Verbindingsstatus: Verbonden (0:01:25:17)
Verbindingsmodus: Altijd aan
IP-adres: 83.101.9.xxx
MAC-adres: 00:01:E3:xx:xx:xx
Standaard gateway: 83.101.9.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.75
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.72
Downstream-snelheid: 4640 kbps
Upstream-snelheid: 512 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1164 kbps (upstream)
Ruismarge: 31.3 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 13.2 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 15.5 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)

Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS

Status: Uitgeschakeld


Ook nog gevonden waar de loginformatie staat in de GUI:

Jan 1 00:00:06 Inf <EVENT> syslog: TMOND: My PID is 91
Jan 1 00:00:06 Inf <EVENT> syslog: TMOND: Starting Watchdog...
Jan 1 00:00:06 Inf <EVENT> syslog: TMOND: Watchdog started. Timeout is set to 4s.
Jan 1 00:00:08 Inf <EVENT> scm: 000-00-00 Starting Service Management Framework, Version 2 (2.0.1)
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 016-00-00 scm::DeviceInfo::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 scm::DeviceConfig::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 055-00-00 FileVerification::Verificator created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 056-00-00 FileVerification::Creator created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 058-00-00 scm::SoftwareImageInstaller::ImageOnFlashService created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 057-00-00 scm::PlatformInfo Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 022-00-00 scm::SoftwareImageMngmt::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 025-00-00 scm::DownloadAgent created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 085-00-00 FileDownload::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 084-00-00 FileUpload::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 107-00-00 scm::FileUpgrade::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 026-00-00 scm::LoggingService created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 027-00-00 scm::PasswordService created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 095-00-00 Security::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 066-00-00 CM_ADSL: loading Annex-A firmware
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 071-00-00 CM_ATM: constructor
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 092-00-00 scm:: MacService created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 092-00-00 MAC:: init:ethcount = 8
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 092-00-00 MAC:: init:ethaddress = 00:01:E3:xx:xx:xx
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 044-00-00 scm::LinkComponent created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 047-00-00 scm::BridgingComponent created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 046-00-00 scm::DHCPComponent created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 042-00-00 scm::RoutingComponent created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 045-00-00 scm::IPComponent created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: processChildEvent, ppp_cm is down, ignore event [92]
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 033-00-00 scm::DHCPComponentManager created [ID=33]
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 032-00-00 scm::DnsServerComponentManager created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 050-00-00 scm::QDisciplineComponentManager created. [ID=50]
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 090-00-00 scm::IcProxyCM created. [ID=90])
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 096-101-00 created CM_DYNAMICCLASSIFICATION [96]
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 077-00-00 scm::FirewallComponent created [77]
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 067-00-00 scm::SipAlgComponentManager created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 065-00-00 scm::EthernetSwitchADM6996ComponentManager created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 080-00-00 scm::IPTVComponentManager created. [ID 80]
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 074-00-00 L2XP: scm::FtestComponentManager created [ID=74]
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 029-00-00 scm::TR69Component--created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 083-00-00 scm::TimeService created.
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 028-00-00 scm::AllegroComponent created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 048-00-00 scm::ssh server created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 051-00-00 scm::PingDiagnostic created.
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 052-00-00 scm::DynDnsComponent created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 053-00-00 scm::TraceRouteDiagnostic created.
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 054-00-00 scm::Diagnostic created.
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 086-00-00 PortTriggering component created.
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 088-00-00 scm::WanReconnectSchedulingService created. [ID=88])
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 089-00-00 STUNService component created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 102-00-00 Host:Component manager: Created [102]
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00 rtpsd::ComponentManager Created [103]
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 094-00-00 FirmwareUpdate--Created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 015-00-00 scm::ManagedParametersService [IGD] created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 060-00-00 HTTPclient recieved event 125
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 060-00-00 HTTPClient: allegro state received DOWN, allegroTaskDataPtr 0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 028-00-00 AllegroComponent: send state: 0, allegroTaskDataPtr: 0 to component_id: 60
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 061-00-00 FileTransfer::Agent created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 062-00-00 HTTPclient recieved event 125
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 062-00-00 HTTPClient: allegro state received DOWN, allegroTaskDataPtr 0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 028-00-00 AllegroComponent: send state: 0, allegroTaskDataPtr: 0 to component_id: 62
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 014-00-00 Updating system running level from 1 to 3
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 014-00-00 Start component 16 (DeviceInfoService)
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 014-00-00 Start component 17 (DeviceConfigService)
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 Start requested, retrieving DeviceConfig settings
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 active configfile version 52.3_100.0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 runtime image version 52.3_100.0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00 Version 1: 52 -- 3 -- 0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00 Version 2: 52 -- 3 -- 0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 no configfile up/downgrade needed
Jan 1 00:00:10 Err <EVENT> scm: 017-05-00 Unable to create Device Config File for elements file: Elements file does not exist.
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 checkCopyDefault
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00 Version 1: 0 -- 0 -- 0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00 Version 2: 34 -- 7 -- 0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 Configuring services with settings from configuration file
Jan 1 00:00:23 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 Configuring services with settings from /config/system_configfile_f
Jan 1 00:00:23 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 Configuring services with settings from /config/system_configfile_r
Jan 1 00:00:23 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 Provisioning mode = Dormant
Jan 1 00:00:23 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 Provisioning complete
Jan Jan Jan 1 00:00:27 War <EVENT> scm: 033-01-00 DhcpComponentManager state==idle (ignore event)
Jan 1 00:00:27 War <EVENT> scm: 032-03-00 DnsComponentManager:processChildEvent ignoring event while not started
Jan 1 00:00:27 Err <EVENT> scm: 086-00-00 PortTriggering received EV_NET_IPSTATUS
Jan 1 00:00:27 Err <EVENT> scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Jan 1 00:00:28 Err <EVENT> scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Jan 1 00:00:28 Err <EVENT> scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Jan 1 00:00:28 War <EVENT> scm: 080-01-00 IPTVCm: processChildEvent state==Idle (ignore event)



Jan 1 01:00:32 War <EVENT> scm: 077-00-00 FW::resolveInterface: interface none not in service
Jan 1 01:00:37 War <EVENT> kernel: drv_amazon:FIO_AMAZON_INIT
Jan 1 01:00:37 War <EVENT> kernel: Board_InitPlatform!
Jan 1 01:00:37 War <EVENT> kernel: SPI_Init!
Jan 1 01:00:37 War <EVENT> kernel: Board_InitIrq!
Jan 1 01:00:37 War <EVENT> kernel: init finished!
Jan 1 01:00:37 War <EVENT> kernel: drv_amazon:reset deactivated!
Jan 1 01:00:38 Deb <EVENT> kernel:

<7>WARN: No dc threshold configuration in BBD => default threshold configuration is programmed
Jan 1 01:00:38 War <EVENT> kernel:

kernel: Duslic debug: open device!
Jan 1 01:00:38 War <EVENT> kernel: cpc5621_open: open devNum=0, chNum=0, pDev=00000000, CPC5621_Devices=c00c2348
Jan 1 01:00:38 War <EVENT> kernel: cpc5621_open: open devNum=0, chNum=0, pDev=80273a80
Jan 1 01:00:40 War <EVENT> scm: 050-20-00 QDisciplineCM:handleEvent skipping EV_Link_InterfaceStatus (no linuxdevice name)
Jan 1 01:00:40 Err <EVENT> scm: 086-00-00 PortTriggering received EV_NET_IPSTATUS
Jan 1 01:01:07 War <EVENT> kernel:
Jan 1 01:01:08 Err <EVENT> kernel: channel is fastkernel: set_qsb: Class=1 MAX_PCR=0 PCR=0 MIN_PCR=0 SCR=0 MBS=0 CDV=15
Jan 1 01:01:08 Err <EVENT> kernel: set_qsb: tprs:0 twfq:16383 ts:0 taus:0
Jan 1 01:01:08 Err <EVENT> scm: 077-00-00 FirewallComponent::NAT Notification. Unable to remove NAT for address none
Jan 1 01:01:53 Err <EVENT> pppd: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 01:01:53 Err <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: EV_COMM_RX_DATA error code NONE
Jan 1 01:01:53 Eme <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: Normal exit(0).
Jan 1 01:01:53 War <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: PPPConnection stopped, trying to restart in 10 secs.
Jan 1 01:02:38 Err <EVENT> pppd: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 01:02:38 Err <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: EV_COMM_RX_DATA error code NONE
Jan 1 01:02:38 Eme <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: Normal exit(0).
Jan 1 01:02:38 War <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: PPPConnection stopped, trying to restart in 10 secs.
Jan 1 01:03:23 Err <EVENT> pppd: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 01:03:23 Err <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: EV_COMM_RX_DATA error code NONE
Jan 1 01:03:23 Eme <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: Normal exit(0).
Jan 1 01:03:23 War <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: PPPConnection stopped, trying to restart in 10 secs.
Jan 1 01:03:34 Err <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: EV_COMM_RX_DATA error code NONE
Jan 1 01:03:35 Err <EVENT> scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Jan 1 01:03:35 Err <EVENT> scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Jan Jan 1 01:03:37 Err <EVENT> scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Jan 1 01:03:37 Err <EVENT> scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Jan 1 01:03:37 Err <EVENT> scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Jan 1 01:03:38 Err <EVENT> scm: 086-00-00 PortTriggering received EV_NET_IPSTATUS
Jan 1 01:03:38 Err <EVENT> scm: 086-00-00 PortTriggering add NAT rule: 83.101.9.141
Jan 1 02:25:11 War <EVENT> scm: 995-00-00 WebGUI::prepareDataForPageLoad Apply Rollback on existing scm session:
Jan 1 02:45:22 War <EVENT> scm: 995-00-00 WebGUI::prepareDataForPageLoad Apply Rollback on existing scm session:
---
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

klooooon schreef:
frado schreef:en uw probleem was die extra factuur, of ook voip? Want ik persoonlijk zie hier niet echt de oorzaak van't probleem. Ligt het gewoon omdat ik netconnect heb? Maar dit gign begin van de week gedaan worden, maar t'is al woensdag :s .
Ik dacht alles correct gedaan te hebben, en meerdere keren zelfs....
Waarom kun je nu niet gewoon handmatig activeren via de helpdesk. Ze geven een telefoonnr in de brief(ene met kiestoon die nooit opgenomen wordt), dus bel ik maar naar de helpdesk. Technische heeft meeste succes denk ik, maaar ook de langste wachtrijen.. Kdenk dat ik morgen nog 1 x ga bellen en dan echt wel pushen dat die handmatige activeringen direct gedaan wordt(en waarom kan enkel 1 persoon dit? Da's toch om problemen vragen...(en dan nog iemand die niet met de helpdesk verbonden is, tenzij via emailkes enzo....)).

Bij mij hadden ze telkens de handmatige activering doorgestuurd naar de admin, maar die reageert er blijkbaar niet op. Die van vandaag heeft het bericht nogmaals gestuurd, maarja...


idem hier
elke dag hang ik aan de telefoon
ze hebben mijn nieuw mac adres+ activatie code maar het in hun
database krijgen how maar

ik vraag me af of ik niet onder het contract onderuit kan
ik betaal voor diensten die ik gewoon niet krijg
zit nu al sinds 16 juni zonder telefoon/email adressen ......


Ben van maandag aan het bellen om het MAC adres door de systeem administrator te laten ingeven. Alle dagen naar Dommel gebeld. Vadaag behoorlijk druk erop gezet...Het helpt geen zier. Elke keer hetzelfde antwoord...we hebben het al meermaals doorgegeven aan de sysadmin maar weten niet wanneer hij dit gaat uitvoeren. Je moet gewoon geduldig wachten zeggen ze dan. Van 16/7 aan het wachten op een VOIP lampje. Intussen al een week zonder telefoon...
What can you do....het is gewoon hopeloos.
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

rte968 schreef:Intussen al een week zonder telefoon...
What can you do....het is gewoon hopeloos.

Klacht indienen bij het BiPT, des te meer klachten ze er krijgen, des te sneller zal Dommel moeten handelen.
Wildy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jun 2004, 21:48

Hier hetzelfde op 10 juli geactiveerd , internet geen probleem.
Ben op 13 juli op vakantie vertrokken, modem heeft wel 2 weken uitgelegen, ik in het gedacht tegen dat ik terug kom zal alles wel in orde zijn.
Maandag terug thuis vlug modem aangelegd, geen VOIP lampje hoor.
Kan wel al inloggen in Homeconnect software.

Ik kom ook van Netconnect, het enige wat ze wel kunnen is fakturen sturen zowel van netconnect als van homeconnect.

Dus tot nu toe nog steeds geen telefoon, gisteren meerdere malen aan de gsm gehangen, maar 3 keer werd de lijn vanzelf verbroken.

Nu terug aan het proberen.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

wil je aub even stoppen met proberen. :)
Ik ben ook aan het proberen. na 4 dagen nog steeds geen VOIP lampje.
in de status van de router staat SIP #nummer# fout.
volgens mij ben ik nog niet gekend in de server.

als iemand me probeert te bellen krijgen ze ... het nummer dat u gevormd heeft is niet te bereiken. u oproep kan niet uitgevoerd worden

Zijn er nog die dit gehad hebben.

Als ik in de homeconnect software onder de telefoon ga krijg ik ook een foutmelding.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

vanochtend vertelden ze mij dat de sysadmin een halve dag verlof genomen heeft :roll: ,en vandaag terug de BGC brief gehad van nr overdracht. Der staat dat er wijzigngen zijn, maar ik zie geen verschil tss de 2
sara
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008, 09:27

ik heb hetzelfde probleem als belgianguy op zijn thread activeringsproblemen:

"Ik heb de laatste versie van de dommel software.

Als ik de activatiecode inbreng die in de brief staat, gaat de software aan de gang en zal hij de modem proberen te detecteren. Als dat in orde is krijg ik een scherm dat er updates zullen plaatsvinden en dat ik de modem gedurende een half uur niet mag uitschakelen of zo. Ik mag vervolgens wel op voltooien klikken.

Na een tijdje krijg ik de volgende welgekende foutmelding:

"Er is een fout opgetreden bij het verbinden met de server. Probeer het later opnieuw."

Een oplossing zou zijn om de bestanden hdf.dat en hds.dat te verwijderen en opnieuw te starten. dit lost het niet op, telkens als ik onder program files/homeconnect kijk zie ik daar de .dat files, ik verwijder ze, begin alles opnieuw, krijg dezelfde error melding, ik ga terug naar program files en daar zijn de .dat files weer

Als ik de foutmelding wegklik, krijg ik een scherm te zien met de volgende boodschap:

"Niet verwijderen. Geeft kleur aan andere panels!!!"

Volgende lampjes branden op mijn modem: Power, ADSL, en WLAN. (ik wou de set up wireless doen, de tel stekker staat op een onhandige plaats)

belgacom is al langgeweest en ze hebben een nieuwe stekker geinstalleerd...ik heb -in tegenstelling tot belgianguy- geen andere isp's geinstalleerd bij me

ik kan dommel niet bereiken, en ik ben ten einde raad....weet iemand wat kan ik doen?

alvast dank
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

heb ik ook gehad.
er staat dat je installatie nu klaar is en dat je de router gedurende 30 min niet mag uitschakelen.

Ik heb gewoon lang (5 min ong) gewacht want de router start paar keer opnieuw op. Eens je terug op internet kan, dan klik je op verder. dan lukt het wel.
Gesloten

Terug naar “Dommel”