Mijn kleine frustratie van de dag ...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Uiteindelijk is toch wat NVA in al z'n postjes doet, de boel dusdanig saboteren/tegenwerken/... dat ze dan kunnen zeggen: zie je wel dat Belgie niet werkt.
En wat het onderwijs betreft: wijlen een leraar van mij zei ooit: de miserie in het onderwijs is begonnen op het moment dat de job van de leerkracht is beginnen afhangen van het aantal leerlingen in de school.
J.
En wat het onderwijs betreft: wijlen een leraar van mij zei ooit: de miserie in het onderwijs is begonnen op het moment dat de job van de leerkracht is beginnen afhangen van het aantal leerlingen in de school.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Klopt, mocht het wel werken dan hebben we hen niet nodig dus waarom zouden ze daaraan meewerken? Saboteren levert trouwens evenveel op als postje.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Het is natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat het niet werkt als je het zelf bewust hebt kapotgemaakt...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Dizzy
- Elite Poster
Zeg dat aan bvb De Lijn 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 37 keer
Oei, het openbaar vervoer. Ik vind het nog altijd straf dat er hier voor de WOII zelfs trams door het dorp reden. Ze reden wel maar zo'n 40 km/h, maar dat was nog altijd beter dan met paard en kar te moeten reizen. En de lijn liep zelfs zonder problemen over de landsgrens door in Nederland.
Die trams zijn nadien helaas verdwenen omdat men de wegen anders wilde indelen : rijwielpad, bomenrij, enz.
Het gebouw waar de trams vroeger hun stelplaats hadden, dat bestaat trouwens nog altijd. Momenteel wordt daar een drankenhal in uitgebaat.
Die trams dienden toen niet enkel voor personenvervoer, maar werden ook voor goederenvervoer ingezet.
Die trams zijn nadien helaas verdwenen omdat men de wegen anders wilde indelen : rijwielpad, bomenrij, enz.
Het gebouw waar de trams vroeger hun stelplaats hadden, dat bestaat trouwens nog altijd. Momenteel wordt daar een drankenhal in uitgebaat.
Die trams dienden toen niet enkel voor personenvervoer, maar werden ook voor goederenvervoer ingezet.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
- silentkiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 97 keer
Update home assistant OS
Quick check, all ok!
Na 3u merk ik dat de DSMR sensors niet meer worden geüpdatet
Backup terug zetten.. nope
Debug DSMR.. nothing
Andere kabel.. nope
Website van fluvius checken: ‘de meter is van eigenaar veranderd op 28/11, alles dicht gezet’
Uuuuurgh, ander energie contract = p1 dicht gepitst wegens ‘andere eigenaar’
En dat net na een update van HA..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Quick check, all ok!
Debug DSMR.. nothing
Andere kabel.. nope
Website van fluvius checken: ‘de meter is van eigenaar veranderd op 28/11, alles dicht gezet’
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
De verbussing was de grootste vergissing in de geschiedenis van het OV.Funfile schreef: 06 dec 2023, 14:47 Die trams zijn nadien helaas verdwenen omdat men de wegen anders wilde indelen : rijwielpad, bomenrij, enz.
Vandaag brengt men stilaan tramlijnen weer terug. Zie de uitbreiding van het tramnet in Antwerpen en Gent. De trams zijn de meest succesvolle diensten van De Lijn met ook de hoogste klanttevredenheid, je gaat amper een lege zien rondrijden (itt bussen). Als passagier zijn trams ook veel aangenamer om in te zitten dan een bus.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Hier ook issues tijdens/na update, blijkt de usb-sata kabel de schuldige, vreemd toeval.silentkiller schreef: 06 dec 2023, 19:31 Update home assistant OS
Quick check, all ok!
Debug DSMR.. nothing
Andere kabel.. nope
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Dat was een heel vernederende korte termijnvisie die we al decennia betalen.CCatalyst schreef: 06 dec 2023, 21:30
De verbussing was de grootste vergissing in de geschiedenis van het OV.
Vandaag brengt men stilaan tramlijnen weer terug. Zie de uitbreiding van het tramnet in Antwerpen en Gent. De trams zijn de meest succesvolle diensten van De Lijn met ook de hoogste klanttevredenheid, je gaat amper een lege zien rondrijden (itt bussen). Als passagier zijn trams ook veel aangenamer om in te zitten dan een bus.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik werk geregeld voor Waalse klanten.
Ik moet hen telkens geruststellen dat ik hen als evenwaardig bekijk.
Het hele nva discours is ginder goed gekend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik vrees dat dat een karikatuur is. Net zoals de veralgemening naar alle Vlamingen.
Tekenend vond ik een fragment in de "Iedereen Beroemd" reeks "Mijn Straat" waarin reportagemaakster Lidewij Nuitten door haar Franstalige buur werd voorgesteld aan een andere Franstalige met de woorden: "Voici Lidewij, elle est flamande mais elle est gentille."
Dus in tegenstelling tot alle andere Vlamingen is deze wel vriendelijk.
Dat is het product van het vijandbeeld dat in de twee richting zeer sterk aanwezig is.
- Dizzy
- Elite Poster
Men doet er werkelijk alles aan om mensen tegen elkaar op te zetten. Als mensen elkaar ontmoeten is er echter geen probleem, meer nog, als ik in Wallonië ben verbaas ik me vooral over hoe vriendelijk men is. OK, ik heb een tijd in Aalst gewoond en dan vind je alles vriendelijker
De NVA gaat nu, na hun stunt met hun camion vol geld ook achter de Waalse kiezer aan, hoe geloofwaardig maar wel grappig:

De NVA gaat nu, na hun stunt met hun camion vol geld ook achter de Waalse kiezer aan, hoe geloofwaardig maar wel grappig:
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
ofte:
- dat was "voor de show" want: televisie blijft televisie, en "onze buren zijn gemeen" verkoopt beter dan broodjes.
- dat was een grap, en de "smaak" die overkomt is anders (vergelijk het met iemand die 'hey dikke' roept naar zijn beste maat, waar de klank dus heel anders overkomt voor zij die buiten de 'kring' staan bv)
zelf ben ik het met cadsite eens: de meeste walen zijn goed op de hoogte van bartje, en de meeste zijn absoluut geen vlaming-hatende mensen - au contraire.
ik heb erg vaak ervaren dat ik bij walen (veel) beter onthaald werd en welkom was, en eigenlijk zelfs vrij snel als "vriend van de familie" beschouwd werd dan bij de vlamingen.
(natuurlijk zitten er ook tussen waar dat helemaal niet het geval is, net zoals dat overal is)
ook een mooie vind ik dat als je bij iemand "even langsgaat" er aan vlaamse zijde meestal enkel een biertje op tafel staat,
terwijl aan waalse zijde de hele tafel gelijk ook volstaat met snacks.
- Dizzy
- Elite Poster
Ik durf zelfs verder gaan, de meeste Vlamingen hebben meer gemeen met de joviale Walen dan met de koelere Nederlanders met wie BDW wel samen zou willen gaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Vind ik toch niet. Nederlanders, Zuid-Nederlanders (katholiek Nederland) althans, zijn Vlamingen maar wel efficienter en zakelijker. Met het noorden van Nederland (protestants Nederland) is het verschil wel groter. Ze praten vooral over wat er gebeurt in de Angelsaksische wereld, en die cultuur is er een sterke invloed, net zoals bij ons.Dizzy schreef: 07 dec 2023, 13:49 Ik durf zelfs verder gaan, de meeste Vlamingen hebben meer gemeen met de joviale Walen dan met de koelere Nederlanders met wie BDW wel samen zou willen gaan.
Walen zijn daarentegen toch echt wel een andere cultuur, Romaanse cultuur, ze praten over dingen die gebeuren in Frankrijk en Franse cultuur waar je toch maar weinig mee voeling mee hebt en niets van kent.
Vergeet ook niet dat Vlaanderen heel lang deel geweest is van hetzelfde land als Nederland, ofwel als deel van Nederland zelf ofwel als deel van een grotere bezetter. Dat zindert nog altijd na.
- Splitter
- Elite Poster
dat dat nazindert is BS, vind ik (of je zou in belgie ook het halve land zien gek worden voor koningsdag en co)
vlamingen hebben bitter weinig gemeen met nederland, buiten de taal, en in nederland heerst toch een heel ander (gezamenlijker) "groepsgevoel" (bij f1 bijvoorbeeld kan je vanuit de luchtcamera perfect zien in welk vak de nederlanders zitten... gewoon het oranje zoeken)
het feit dat de walen "praten over dingen in frankrijk en de franse cultuur" heeft simpelweg te maken met taal: ze begrijpen frans beter, en gaan dus meer frans nieuws digesteren.
als jij geen turks praat, ga jij ook niet echt naar turkse media kijken, en datzelfde concept is dus hier van toepassing: de gemiddelde waal zal idd niet naar vlaamse of nederlandse posten kijken, want ze begrijpen er toch geen jota van. (en de meeste vlamingen hebben datzelfde met de franse zenders, trouwens)
net zoals dat in vlaanderen geldt voor het nederlands en nederland, en in het duitstalig gebied voor duits en duitsland dus.
ik ken een hoop walen, vlamingen in wallonie, noord-nederlanders en zuid-nederlanders. en het opvallendste verschil is gewoonweg de taal en het dialect.
maar veel mensen hebben eigenlijk geen referentiekader buiten 'ik heb van horen zeggen dat" of "ik heb eens een keer gezien dat", en daarop baseren ze dan alles,
inclusief de aanname dat dit representatief is.
ik ken natuurlijk ook geen 50% van de walen en nederlanders, dus helemaal representatief kan mijn ervaring ook niet zijn
het "tis de schuld van de walen" concept dat een paar politiekers in vlaanderen hebben geintroduceerd om zelf maar te kunnen blijven volhouden "dat het niet hun schuld is" dat ze hun zakken vullen en de rest achterlaten, is iets dat schijnbaar bij sommigen hardnekkig genoeg blijft steken om de oogkleppen op te houden, en dus zichzelf uiteindelijk in de voet te blijven schieten.
vlamingen hebben bitter weinig gemeen met nederland, buiten de taal, en in nederland heerst toch een heel ander (gezamenlijker) "groepsgevoel" (bij f1 bijvoorbeeld kan je vanuit de luchtcamera perfect zien in welk vak de nederlanders zitten... gewoon het oranje zoeken)
het feit dat de walen "praten over dingen in frankrijk en de franse cultuur" heeft simpelweg te maken met taal: ze begrijpen frans beter, en gaan dus meer frans nieuws digesteren.
als jij geen turks praat, ga jij ook niet echt naar turkse media kijken, en datzelfde concept is dus hier van toepassing: de gemiddelde waal zal idd niet naar vlaamse of nederlandse posten kijken, want ze begrijpen er toch geen jota van. (en de meeste vlamingen hebben datzelfde met de franse zenders, trouwens)
net zoals dat in vlaanderen geldt voor het nederlands en nederland, en in het duitstalig gebied voor duits en duitsland dus.
ik ken een hoop walen, vlamingen in wallonie, noord-nederlanders en zuid-nederlanders. en het opvallendste verschil is gewoonweg de taal en het dialect.
maar veel mensen hebben eigenlijk geen referentiekader buiten 'ik heb van horen zeggen dat" of "ik heb eens een keer gezien dat", en daarop baseren ze dan alles,
inclusief de aanname dat dit representatief is.
ik ken natuurlijk ook geen 50% van de walen en nederlanders, dus helemaal representatief kan mijn ervaring ook niet zijn
het "tis de schuld van de walen" concept dat een paar politiekers in vlaanderen hebben geintroduceerd om zelf maar te kunnen blijven volhouden "dat het niet hun schuld is" dat ze hun zakken vullen en de rest achterlaten, is iets dat schijnbaar bij sommigen hardnekkig genoeg blijft steken om de oogkleppen op te houden, en dus zichzelf uiteindelijk in de voet te blijven schieten.
- Dizzy
- Elite Poster
Inderdaad, wat Splitter zegt. Er zijn bij ons streken die aan Wallonië grenzen en daardoor meer gemeen hebben naast de vele familiebanden. Ik ben trouwens van zo'n streek en een deel van de familie is Waal. Zowat elk gereedschap is hier eerder onder de Franse dan Vlaamse naam bekend.
Vroeger was de band met Nederland er nog via TV maar sinds VTM dezelfde pulp begon te perfectioneren is die invloed sterk geminderd.
Er is ook een reden waarom we gaan lopen zijn, niet omdat we zo goed overeen kwamen
Neen, voor hatelijke Nederlanders moet ik niet lang zoeken en ik zal niet alleen zijn maar bij de Walen valt dat goed mee en dankzij Wallonië hebben we Eurosong ooit kunnen winnen
Vroeger was de band met Nederland er nog via TV maar sinds VTM dezelfde pulp begon te perfectioneren is die invloed sterk geminderd.
Er is ook een reden waarom we gaan lopen zijn, niet omdat we zo goed overeen kwamen

Neen, voor hatelijke Nederlanders moet ik niet lang zoeken en ik zal niet alleen zijn maar bij de Walen valt dat goed mee en dankzij Wallonië hebben we Eurosong ooit kunnen winnen

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 78 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Altijd hetzelfde. Kleerkast verkocht. Ruim op tijd mee begonnen omdat die op de juiste dag opgehaald moet worden. Voorschot gevraagd om zeker te zijn dat we niet op het laatste moment ermee blijven zitten. Net een sms: ik moet ze niet meer. Na veel gesms heen en weer begint hij te zeggen dat hij onder bewindvoering staat en dus eigenlijk niet mag tekenen en de deal dus ongeldig is en hij zijn voorschot terug moet hebben ...
Heb hem gezegd dat hij maar via mail zijn bewindvoerder met mij contact moet laten opnemen. En als hij iemand vindt die zich fake als iemand anders (een firma of advocaat) durft voor te doen, informeer ik die en lap ik hem nog valsheid in geschrifte aan zijn been ...
Heb hem gezegd dat hij maar via mail zijn bewindvoerder met mij contact moet laten opnemen. En als hij iemand vindt die zich fake als iemand anders (een firma of advocaat) durft voor te doen, informeer ik die en lap ik hem nog valsheid in geschrifte aan zijn been ...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
ter info: bewindvoering is niet altijd via een advocaat of firma, het kan ook een familielid zijn.
De vrederechter zit er wel altijd voor iets tussen.
J.
De vrederechter zit er wel altijd voor iets tussen.
J.
-
- Elite Poster
Ondertussen al vernomen dat bewindvoeringen altijd in het staatsblad gepubliceerd worden. En ja, die pipo staat blijkbaar al 3 jaar onder bewind van een advocaat.
Weet niet of die advocaat er veel moeite in gaat steken voor 20€ of dat hij zijn eigen client zo een lesje gaat willen leren.
Ik vind het alleszins wel straf, die kan zo gewoon alle mogelijke aankopen terugdraaien of wat?
Alleszins, wij zitten nu met een kast die zaterdag wegmoet. Vind ondertussen maar een nieuwe koper ...
Weet niet of die advocaat er veel moeite in gaat steken voor 20€ of dat hij zijn eigen client zo een lesje gaat willen leren.
Ik vind het alleszins wel straf, die kan zo gewoon alle mogelijke aankopen terugdraaien of wat?
Alleszins, wij zitten nu met een kast die zaterdag wegmoet. Vind ondertussen maar een nieuwe koper ...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Concentreer u op het verkopen van uw kast, kans is groot dat je van de rest niks meer hoort.
J.
J.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
't Is begrijpelijk dat het je hoog zit maar voor die €20 ben je van hem af. Iemand die zo weinig controle over z'n acties heeft, wil je waarschijnlijk niet als vijand maken over zoiets. Je weet nooit welke drup je bent in zijn emmer, om het in het Engels te zeggen.
- Dizzy
- Elite Poster
Led it bie, zou Theo zeggen 

-
- Elite Poster
Ik vind het zeer discussieerbaar. Hij heeft op facebook contact genomen met het account van zijn vader. Ik weet pas sinds hij vermeld heeft dat hij onder bewindvoering staat wat zijn echte naam is.
Ik geef hem die 20 euro niet zo terug. Ik vind dat minstens zijn advocaat van zijn stommiteiten moet weten. Als de advocaat erachter vraagt, krijgt em zijn 20 euro terug. Ik heb het gevoel dat hij dat al vaker gelapt heeft en nu probeerde om het liefst terug te krijgen zonder dat de advocaat op de hoogte was. En dan is de vraag of de advocaat iets gaat doen voor 20 euro ...
Voorlopig zijn we allebei beleefd gebleven.
Ik ben ook niet aan m'n proefstuk toe (enkele jaren geleden met de dood bedreigd door een werknemer die ik ontslaan had). Huis is goed passief beveiligd. Toen ook vandalisme aan mijn huis gehad die verhaald is op de agressor (stond herkenbaar op de camerabeelden rondom mijn eigendom). Gelukkig zijn "dat soort mensen" niet zo slim om onherkenbaar in beeld te komen. Ik houd me aan de limieten van wat inzake camerabewaking mag (ik film enkel mijn eigendom), maar de buur die de weg meefilmt had zelfs de agressor zijn wagen en nrplaat op de beelden
Ik geef hem die 20 euro niet zo terug. Ik vind dat minstens zijn advocaat van zijn stommiteiten moet weten. Als de advocaat erachter vraagt, krijgt em zijn 20 euro terug. Ik heb het gevoel dat hij dat al vaker gelapt heeft en nu probeerde om het liefst terug te krijgen zonder dat de advocaat op de hoogte was. En dan is de vraag of de advocaat iets gaat doen voor 20 euro ...
Voorlopig zijn we allebei beleefd gebleven.
Ik ben ook niet aan m'n proefstuk toe (enkele jaren geleden met de dood bedreigd door een werknemer die ik ontslaan had). Huis is goed passief beveiligd. Toen ook vandalisme aan mijn huis gehad die verhaald is op de agressor (stond herkenbaar op de camerabeelden rondom mijn eigendom). Gelukkig zijn "dat soort mensen" niet zo slim om onherkenbaar in beeld te komen. Ik houd me aan de limieten van wat inzake camerabewaking mag (ik film enkel mijn eigendom), maar de buur die de weg meefilmt had zelfs de agressor zijn wagen en nrplaat op de beelden

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
- Recent bedankt: 1 keer
En dat allemaal voor €20... Akkoord dat je principes hebt, maar het feit dat die mens al onze schuldbemiddeling zit zal wel niet betekenen dat hij de slimste is van het pak.
- Dizzy
- Elite Poster
Je lost niets op en zorgt alleen dat alle partijen meer frustraties hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik vind dit een vrij ongepaste reactie over een situatie die je persoonlijk niet kent. Ik vind niet dat je iemand als slim of dom moet beschouwen puur omdat hij onder schuldbemiddeling zit.woutervh schreef: 08 dec 2023, 11:44 maar het feit dat die mens al onze schuldbemiddeling zit zal wel niet betekenen dat hij de slimste is van het pak.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Groot gelijk.boonpwnz schreef: 08 dec 2023, 12:51 Ik vind dit een vrij ongepaste reactie over een situatie die je persoonlijk niet kent. Ik vind niet dat je iemand als slim of dom moet beschouwen puur omdat hij onder schuldbemiddeling zit.
Afgaande op de hier gegeven info zou ik deze persoon (die, goed wetende dat hij onder schuldbemiddeling zit, zomaar een overeenkomst tot aankoop sluit met derden, onder een account van een ander dan nog, en wanneer het hem of haar niet meer uitkomt deze schuldbemiddeling dan nog als een middel aangrijpt om onder zijn verantwoordelijkheid uit te komen) eerder doortrapt benoemen.
Toegevoegd na 8 minuten 41 seconden:
Juist wel.Dizzy schreef: 08 dec 2023, 11:59 Je lost niets op en zorgt alleen dat alle partijen meer frustraties hebben.
Men zorgt er minstens voor dat de bewindvoerder op de hoogte is van de acties van de persoon waarover hij/zij het bewind moet voeren. Of dat diegene die onder toezicht staat eens met de negatieve gevolgen van zijn acties geconfronteerd wordt.
Doe je dat niet geeft je de kandidaat koper gewoon het (zoveelste?) signaal dat hij zich in zijn toestand alles kan veroorloven.
Wanneer je uiteraard angstig bent voor de eventuele gevolgen van je eigen principes kan je idd beter het zo laten en principeloos betrokkene zijn gang laten gaan.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster
Ik vond de zaak wat overtrokken. Het komt wel vaker voor dat mensen interesse hebben in iets en nadien gewoon niet meer reageren of zich bedenken, los van schuldbemiddeling. Dat is niet aangenaam maar ik ga er geen spel van maken. Ik ben ook geen professioneel verkoper die vaak dingen te koop zet.
Die 20 EUR daar maak ik geen spel van omdat ik denk dat iemand, die al in de problemen is voor waarschijnlijk een goede reden veel kans heeft dat hij ook nu weinig zal leren. Anderen zaken leren is bovendien mijn taak niet en ik ben eerder van mening dat de persoon al problemen genoeg heeft en niet direct nood heeft aan een preker van de eigen principes. De persoon geeft aan niet direct de meest betrouwbare te zijn en dan doe ik er liever geen zaken mee en zeker niet voor 20 EUR.
Ik zou meer energie steken in het vinden van een andere koper of waar ik met de kast terecht kan, hier zijn geen prijzen mee te winnen.
Die 20 EUR daar maak ik geen spel van omdat ik denk dat iemand, die al in de problemen is voor waarschijnlijk een goede reden veel kans heeft dat hij ook nu weinig zal leren. Anderen zaken leren is bovendien mijn taak niet en ik ben eerder van mening dat de persoon al problemen genoeg heeft en niet direct nood heeft aan een preker van de eigen principes. De persoon geeft aan niet direct de meest betrouwbare te zijn en dan doe ik er liever geen zaken mee en zeker niet voor 20 EUR.
Ik zou meer energie steken in het vinden van een andere koper of waar ik met de kast terecht kan, hier zijn geen prijzen mee te winnen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Het feit dat iemand onder toezicht staat, wil iets zeggen. het is volgens mij niet verkeerd om te reageren zoals je doet.
De advokaat die bewindvoering doet krijgt een percentage van alles wat door z'n handen gaat, en liefst doen ze daar zo weinig mogelijk voor.
J.
De advokaat die bewindvoering doet krijgt een percentage van alles wat door z'n handen gaat, en liefst doen ze daar zo weinig mogelijk voor.
J.
-
- Elite Poster
Te bedenken dat ik aan die kerel uitgelegd heb waarom ik een voorschot vroeg en duidelijk heb gesteld dat ik het zou achterhouden als hij zou afhaken. Hij was het helemaal met mij eens. Hij vond het zelf super dat ik het zo deed en een papier van verkoop opstelde. Hij was zelf al te vaak bedrogen aangekomen dat hij beloofde iets te kopen, maar dat het achteraf aan iemand anders verkocht werd die er toch meer voor bood. Zo waren we allebei gebonden aan de verkoop (zijn woorden, niet die van mij)
Ik heb hem ook nog het voorbeeld gegeven van iemand die enkele jaren geleden voor 30 euro stoelen kocht, nadien vroeg of ik ze 50 km verder wou brengen (kon, ik kwam daar dagelijks voor mijn werk voorbij) en dan als ik de stoelen afleverde nog vroeg om die 30€ op afbetaling te mogen doen. Hebt ge het geld niet, of wilt ge mogelijk van de verkoop afzien: walk away, dan weet ik waar ik aan toe ben, maar zeg niet dat ge het gaat kopen en betaal zeker geen voorschot ...
Ofwel zijt ge dan écht van kwade wil, ofwel zijt ge écht "ne triestige typ" zoals ze bij ons zeggen.
Blijkbaar zitten er geen/weinig eerlijke correcte competente mensen op de zoekertjessites.
Ik heb hem ook nog het voorbeeld gegeven van iemand die enkele jaren geleden voor 30 euro stoelen kocht, nadien vroeg of ik ze 50 km verder wou brengen (kon, ik kwam daar dagelijks voor mijn werk voorbij) en dan als ik de stoelen afleverde nog vroeg om die 30€ op afbetaling te mogen doen. Hebt ge het geld niet, of wilt ge mogelijk van de verkoop afzien: walk away, dan weet ik waar ik aan toe ben, maar zeg niet dat ge het gaat kopen en betaal zeker geen voorschot ...
Ofwel zijt ge dan écht van kwade wil, ofwel zijt ge écht "ne triestige typ" zoals ze bij ons zeggen.
Blijkbaar zitten er geen/weinig eerlijke correcte competente mensen op de zoekertjessites.
- Dizzy
- Elite Poster
Daar heb je een punt, het feit dat hij goed gewezen is op de gevolgen voordien spreekt in uw voordeel.
Het is inderdaad triestig op de zoekertjessites. Een pak spammers en andere oplichters en dan de gevallen die zich bedenken. Ik verkoop niet veel en zet de prijs laag om genoeg deftige kopers te vinden. Momenteel staan hier 6 stoelen te koop voor minder dan 50 EUR, in perfecte staat. Ik twijfel of we ze kwijt kunnen maar ik heb een backup, de chiro zoekt stoelen en die mogen ze gratis hebben.
Het is inderdaad triestig op de zoekertjessites. Een pak spammers en andere oplichters en dan de gevallen die zich bedenken. Ik verkoop niet veel en zet de prijs laag om genoeg deftige kopers te vinden. Momenteel staan hier 6 stoelen te koop voor minder dan 50 EUR, in perfecte staat. Ik twijfel of we ze kwijt kunnen maar ik heb een backup, de chiro zoekt stoelen en die mogen ze gratis hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Zoniet komt de kringloopwinkel (of gelijkaardig) ze gratis bij je thuis ophalen en geeft je spullen een nieuwe nuttige toekomst.
Sol Invictus!
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Kringloopwinkel? Vergeet het, die zijn in niet veel meer geïnteresseerd tegenwoordig. Voorgehad met een grote kast toen mijn moeder naar een WZC verhuisde. Kast in perfecte staat maar ze kwamen niet eens kijken. We moesten ze last minute naar het containerpark brengen omdat er geen tijd meer was om ze op een andere manier weg te krijgen. Gelukkig nam de nieuwe bewonder de kast in de slaapkamer wel over...
Hopelijk gaat het in andere kringloopwinkels beter.
Hopelijk gaat het in andere kringloopwinkels beter.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Splitter
- Elite Poster
nope, hier een bed in goede staat... kwamen ze ook niet voor kijken.
zelf gedemonteerd en naar daar gebracht... wilden ze het zelfs eerst niet aanvaarden "want het is niet gemonteerd en dus niet te inspecteren of het compleet is".
ja hallo, dan gaat het in de toekomst gelijk naar het stort ipv dat er zo'n kieskeurigen geld aan verdienen dankjewel.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik lees vaak dit soort verhalen. Tot hiertoe heb ik een totaal andere ervaring. Zowel op facebook als 2dehands tot hiertoe quasi altijd heel positieve ervaring.pfuhu schreef: 08 dec 2023, 16:03 Blijkbaar zitten er geen/weinig eerlijke correcte competente mensen op de zoekertjessites.
Anderen met mij ook blijkbaar: