Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Het is inderdaad Zebrapad dat ik bedoelde. Daar is echt wel discussie over.

Bij mijn broer was er dus twijfel of hij wel het zebrapad wou oversteken en ze gaven de bestuurder gelijk.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Proximus, waarvan de medewerkers telefonisch amper verstaanbaar zijn ... voor een telefonie bedrijf mag je toch wel enige kwaliteit verwachten inzake de kwaliteit van het gesprek. En ik heb het ook effectief over de lijn/spraak kwaliteit, niet over het taalgebruik van de medewerker :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Haha, telefoniebedrijf dat werkelijk alles doet opdat je ze niet zou kunnen bellen :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Dizzy schreef: 01 dec 2023, 15:19 Als jij iedereen die vindt dat mensen niet aan de kant hoeven te springen voor een wagen als fantasierijk wil bestempelen dan is dat eerder een teken dat je zelf toch ook wat over fantasie beschikt, iedereen is blijkbaar gek behalve... De verkeersregels zijn blijkbaar opgesteld door fantasten :lol:

Je moet helemaal niet dezelfde mening hebben maar als uw mening niet klopt dan zal ik dat zeggen, als je daar niet tegen kunt dan is dat spijtig... voor u. Ik en duizend komen voor de rest altijd overeen :lol:
Als uw fantasie het overneemt mag dat ook gezegd worden en in dit geval is het vooral een fabeltje dat je blijft herhalen. Kijk even enkel quotes hoger waarin je zelf toe geeft dat ik het nergens zo geschreven heb. Edoch, je slaat voor de 101e keer op dezelfde foute nagel terwijl je zelf een foute interpretatie aan iets hebt gegeven, allez, je bent niet alleen.

Kan er weinig aan veranderen dat een eigen fantasie voor waar wordt aangenomen maar je doet maar gerust hoor. Laat me koud.
Dizzy schreef: 01 dec 2023, 15:57 Dat is een kleine frustratie, dat men zo zeker is van eigen woorden... dat men ze dan maar gaat wissen :lol:
Graag nog wat natrappen. Doe maar. Zo gefrustreerd dat je bent dat je het toch eens wil neerpennen? Be my guest. Zegt veel over de persoon zelf.
duizend schreef: 01 dec 2023, 12:23 Sorry, de wetgeving is duidelijk.
Tenzij moedwillig veroorzaakt is de schuldige aan het ongeval NOOIT de voetganger.
duizend schreef: 01 dec 2023, 15:43 De automobilist (of zijn verzekering) betaalt altijd de schade.
Het zal toch wreed lastig zijn om de schuld te leggen bij de voetganger als die gewoon op de rijbaan wandelt bij gebrek aan voetpad/fietspad.
Rap uwe kak efkes intrekken heet dat. :twisted:
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Kan het niet wat vriendelijker of moet er weer opgekuist worden? (en dat is mijn frustratie) :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Geen 5G mogelijk maar ook geen 4G

Heb in heel België niet beter dan H+...
Wat spookt Orange toch uit.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

boonpwnz schreef: 02 dec 2023, 09:39 Geen 5G mogelijk maar ook geen 4G

Merkte dat ook afgelopen week. Al klaag ik niet, ik heb quasi altijd 4G+
Ik ging inkopen doen in Frankrijk en zag plots een icoontje op mijn GSM dat ik nog nooit gezien had. Het 5G icoontje. :roll:
Betere verbinding in Frankrijk dan in eigen land.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Kijk, ik heb het nooit persoonlijk willen spelen want daar gaat deze topic niet over. Mij gaat het over een mentaliteit van (te) veel chauffeurs. Dat sommigen zich erin herkennen is dus voor hun rekening, ook de benamingen fantasie , frustratie, natrappen enz... zeggen inderdaad veel. Kortom we zijn het eens :lol:

Mijn frustratie was dus helaas gebaseerd op eigen ervaringen, geen fantasie dus. Als je als automobilist niet wenst uit te wijken in een straat zonder voetpad en met een gracht aan de kant is dat voor mij iemand in de gracht rijden want niemand gaat kiezen om omver gereden te worden. En ja, ik vind dat je ook als sterkere weggebruiker kunt stoppen voor anderen, meer nog dat moet want wie wil iemand aanrijden, in fout of niet? Dat geldt ook voor fietsers die best niet snel door een drukke winkelstraat rijden, iets dat in Gent al op plaatsen - terecht - verboden is. Hou gewoon rekening met anderen op de weg, ook als ze in fout zijn of dat je ze aan de kant kunt duwen. Je zal 0,2 seconden verliezen maar je krijgt minder frustraties terug, een goeie deal toch?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Dizzy schreef: 02 dec 2023, 12:03 Hou gewoon rekening met anderen op de weg
En niemand die iets anders beweerde... Let it go (© Disney)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

cadsite schreef: 02 dec 2023, 11:58
boonpwnz schreef: 02 dec 2023, 09:39 Geen 5G mogelijk maar ook geen 4G

Merkte dat ook afgelopen week. Al klaag ik niet, ik heb quasi altijd 4G+
Ik ging inkopen doen in Frankrijk en zag plots een icoontje op mijn GSM dat ik nog nooit gezien had. Het 5G icoontje. :roll:
Betere verbinding in Frankrijk dan in eigen land.

Het is niet dat 4G soms niet werkt. Het werkt gewoon in het geheel niet bij mij
Hoogste wat ik kan krijgen in zowel Brugge als Knokke-Heist is H+

Maar ze gaan kijken bij Orange.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

boonpwnz schreef: 02 dec 2023, 13:25 Het is niet dat 4G soms niet werkt. Het werkt gewoon in het geheel niet bij mij
Is dat al lang of pas een paar dagen?
Enkele dagen geleden had ik ineens nog enkel noodoproepen met Orange, ondanks goed signaal. Was ook in Brugge. Bleef maar duren, totdat ik besliste van eens mijn telefoon te rebooten.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Tomby schreef: 02 dec 2023, 14:50
boonpwnz schreef: 02 dec 2023, 13:25 Het is niet dat 4G soms niet werkt. Het werkt gewoon in het geheel niet bij mij
Is dat al lang of pas een paar dagen?
Enkele dagen geleden had ik ineens nog enkel noodoproepen met Orange, ondanks goed signaal. Was ook in Brugge. Bleef maar duren, totdat ik besliste van eens mijn telefoon te rebooten.
Het is sinds de overstap terug van Hey Naar Orange
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

Aanbiedingen bij Auto5 van -15% die Black Friday kortingen bleken (stond er niet bij vermeld).

Ik heb dus een dagje te lang gewacht om iets te bestellen... kost me 75 euro :-(
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het wilde westen op de weg, dit hou je eigenlijk niet voor mogelijk https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231202_96429740
De strijd tegen de wegpiraten mag flink worden opgevoerd in België, wat Frankrijk verwezenlijkte moet hier ook kunnen, want levensgevaarlijk zijn ze echt.
Kom er wekelijks enkele tegen, u ook. https://www.nieuwsblad.be/zoeken?keywor ... =&dateend=

https://www.hln.be/zoeken?query=wegpiraat
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Nieuwe, kleine leak van GTA 6, al komt de officiële trailer er op dinsdag aan.

Waarschijnlijk gepost door een kameraad van de zoon van Aaron Garbut, de directeur van development van Rockstar North.

Tegen dat het ooit uitkomt op pc zijn we misschien weer een paar jaar verder.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Oh, nee, sneeuw!

Geen kat die nog weet hoe rijden. Rare maneuvers gezien waarvan je denkt... why?!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Alsof ze dat zonder sneeuw wel kunnen :)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Wel update:

Orange belde me en zei dat het feit dat ik geen 4G en 5G heb hun fout is.

Ze hebben bij de switch (van Hey naar Orange) de apn toegang van 4g en 5g eruit gegooid.

Dus nu proberen ze dat recht te zetten.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

de krant dat achterlijke journalisten in dienst heeft en fake news als waarheid zit te verspreiden terwijl er (nota bene op tiktok en 9gag....) al meer als een week te zien is dat hetgene ze nu rapporteren niet de waarheid is....
gaat over dit artikel: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231204_95819057 met als titel “Na de telling gaven ze een pak rammel: Palestijnen over misbruik in Israëlische gevangenissen"

letterlijk de allereerste foto bovenaan dat artikel (van dat joch met zijn ocharme gebroken armen) is ontkracht geweest op 9gag én tiktok (er zijn beelden dat ze bij de vrijlating op de bus van het rode kruis gezet worden, en daar heeft dat joch helemaal NIKS aan de hand)
(bv hier geven ze dat ook aan: https://www.firstpost.com/world/watch-h ... 45422.html )

en ja, er zijn foto's van zijn gebroken armen bij de palestijnen... nadat ze die zelf gebroken hebben waarschijnlijk...
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

boonpwnz schreef: 04 dec 2023, 15:22 Orange belde me
:eek:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Tiktok dat als nieuwsmedium aangehaald wordt.
Funfile
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Voor veel jeugd is TikTok inderdaad hun nieuwsmedium. Die lezen geen kranten (ook niet digitaal).
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat vind ik vreemd aan dat gedoe rond fake nieuws en de kritiek op de media, men heeft kritiek op media en gaat dan bij media waar het probleem... nog veel groter is.

Dat van "ik haal mijn nieuws wel bij ..." is al zo oud als de straat. Dat zijn dan meestal mensen die maar zeer eenzijdig nieuws ontvangen van nog dubieuzere bronnen. Na een tijd bazelen ze zelfs over reptielen, robotjes, complotten langs alle kanten en andere onzin. Na een tijd interesseert de waarheid hen ook niet meer want ze geloven in alternatieve waarheden, vroeger gekend als complete leugens.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Funfile schreef: 05 dec 2023, 08:08 Voor veel jeugd is TikTok inderdaad hun nieuwsmedium. Die lezen geen kranten (ook niet digitaal).
En dat is mijn frustratie inderdaad.

eender welke nitwit verkondigt daar de grootste zever en dat wordt aanvaard omdat hij/zij:
knapper is
luider roept
dezelfde leeftijd heeft
...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

cadsite schreef: 05 dec 2023, 07:32 Tiktok dat als nieuwsmedium aangehaald wordt.
de echte ironie zit hem erin dat je tegenwoordig best geregeld dat soort social media ziet met betere journalistiek dan de gemiddelde krant waarvoor je moet betalen.
(ofcourse, meer dan de helft is rommel - maar opnieuw, dat is in de krant ook vaak zo....)
Dizzy schreef: 05 dec 2023, 09:34 Dat van "ik haal mijn nieuws wel bij ..." is al zo oud als de straat. Dat zijn dan meestal mensen die maar zeer eenzijdig nieuws ontvangen van nog dubieuzere bronnen.
hou er rekening mee dat als je de krant leest, jij ook heel vaak maar 1 bron hebt (mediagroup/dpg media)... dus dat is wat dubbel.
ik ben zelf voorstander van nieuws dat je wil weten, altijd via meer dan 1 bron gecheckt zou moeten worden.
in dit geval dus de berichtgeving van hbvl die niet enkel subjectief, maar ook mogelijks foutief is.

hadden ze de titel beschreven als "mishandelt israel hun gevangenen?", dan was er trouwens geen probleem, dat is een geldige vraagstelling.
echter, zeggen "israel mishandelt hun gevangenen" en dan gelijk een afgeschoten bewijs toevoegen... sja
cadsite schreef: 05 dec 2023, 10:55
Funfile schreef: 05 dec 2023, 08:08 Voor veel jeugd is TikTok inderdaad hun nieuwsmedium. Die lezen geen kranten (ook niet digitaal).
En dat is mijn frustratie inderdaad.

eender welke nitwit verkondigt daar de grootste zever en dat wordt aanvaard
opnieuw, de ironie zit hem erin dat datzelfde soort zever ook in de mainstream kranten zit tegenwoordig (en niet enkel in kranten trouwens)
natuurlijk, of je nu nieuws haalt van "het journaal op één", "hln", "de gazet van antwerpen", "tiktok", of van de tamtam ergens in de stad,
een nuchter iemand zal altijd het nieuws proberen te verifieren (tenzij het natuurlijk niet boeit, dan is het gewoon mindless leesvoer)

het probleem (vind ik) zit hem erin dat heel veel mensen die naar het journaal kijken, of de krant lezen, zich ook geen vragen (meer) stellen bij de objectieve rapportering,
en dan krijg je dus een bias "want de krant liegt niet" (terwijl het een gewoon commerce blijft, dus als dat hun uitkomt zullen ze dat zeker wel doen)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Splitter schreef: 05 dec 2023, 11:24
Dizzy schreef: 05 dec 2023, 09:34 Dat van "ik haal mijn nieuws wel bij ..." is al zo oud als de straat. Dat zijn dan meestal mensen die maar zeer eenzijdig nieuws ontvangen van nog dubieuzere bronnen.
hou er rekening mee dat als je de krant leest, jij ook heel vaak maar 1 bron hebt (mediagroup/dpg media)... dus dat is wat dubbel.
ik ben zelf voorstander van nieuws dat je wil weten, altijd via meer dan 1 bron gecheckt zou moeten worden.
in dit geval dus de berichtgeving van hbvl die niet enkel subjectief, maar ook mogelijks foutief is.

hadden ze de titel beschreven als "mishandelt israel hun gevangenen?", dan was er trouwens geen probleem, dat is een geldige vraagstelling.
echter, zeggen "israel mishandelt hun gevangenen" en dan gelijk een afgeschoten bewijs toevoegen... sja
Dat hangt van jezelf af, ik heb een abo op 1 krant maar ik lees ze bijna allemaal. Zo krijg je over een nieuwtje direct meerdere kanten te zien. Je moet altijd zelf kritisch blijven maar de meeste beperken zich tot het bashen van MSM om dan naar erger over te stappen :bang:

Politici doen dat nu zelfs geregeld. Ze verspreiden een video en geven er hun boodschap bij mee. Die video is dan van jaren geleden op een totaal andere plaats en in een geheel andere context, tja. Vroeger verwijderden ze dan rap de video maar zelfs dat is nu al vaak niet meer het geval.

Veel is ook gebaseerd op een totaal verkeerd beeld van de media. Die zijn nooit 100% neutraal geweest en de meeste kranten zijn ook ontstaan uit een bepaalde strekking/zuil. Mensen zijn niet neutraal en dus journalisten ook niet, dat is hun fout niet maar van mensen die denken dat het neutrale robots zouden zijn.

Punt is dat bij journalisten zij een opleiding hebben gehad en er een zekere organisatie zit achter de werking waarbij ook dubbelchecken hoort. Ze maken uiteraard fouten omdat ze te snel achter de scoop aan gaan maar ik denk dat je veel minder zekerheid hebt bij de online cowboys, waar geen enkele regel of controle is.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat wordt maar weer Orange contacteren.

Mijn 4G is nog altijd niet terug. En overschakelen van Hey naar Orange is ook nog niet in orde qua vast internet.

En ik moet Hey nog eens contacteren om mijn korting aan te passen....

Het is toch echt een heel gedoe voor iets dat normaal vlekkeloos ging verlopen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dizzy schreef: 05 dec 2023, 14:12 Dat hangt van jezelf af, ik heb een abo op 1 krant maar ik lees ze bijna allemaal. Zo krijg je over een nieuwtje direct meerdere kanten te zien. Je moet altijd zelf kritisch blijven maar de meeste beperken zich tot het bashen van MSM om dan naar erger over te stappen :bang:
dat je zelf moet kritisch blijven ben ik met je eens (en bronnen checken etc, zoals idd door meerdere kranten - maar dan bv niet hln & de morgen of gva & het nieuwsblad, want dat is telkens dezelfde groep.
Dizzy schreef: 05 dec 2023, 14:12 Veel is ook gebaseerd op een totaal verkeerd beeld van de media. Die zijn nooit 100% neutraal geweest
daar heb je een punt.... maar de mensen zijn gewoon "dommer" geworden, en dan is subjectieve berichtgeving gevaarlijk, vind ik.
zoals ik aanhaal in het israel/hammas verhaal: hadden ze een vraagteken bij de stelling gezet, ipv het laten klinken als een feit, dan had dat al héél anders geweest (den ik)
Dizzy schreef: 05 dec 2023, 14:12 maar ik denk dat je veel minder zekerheid hebt bij de online cowboys, waar geen enkele regel of controle is.
over het algemeen zal dat wel kloppen, maar ik denk als je zelf wat nuchter denkt, dat veel meer kan meevallen dan je denkt.
je moet natuurlijk niet gaan denken dat de alu hoedjes de kast uit moeten komen, maar bv assange met zijn wikileaks was ook online natuurlijk.
(ja, dat is idd anders dan tiktok, dat geef ik je na)

ik denk niet dat het zozeer het medium is (of je nu je niews van de krant, het journaal, social media, .... haalt), maar wie/wat je gaat geloven en verifieren.
er zijn ook genoeg "kranten" die satire zijn, als je daar niet over nadenkt dan ben je ook de lul :)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Het is eigenlijk geen "kleine" frustratie, maar: Nieuw dieptepunt van het Vlaamse onderwijs in onderwijspeiling PISA

Achteruitgang
- sterker dan in het gros van de andere landen
- voor zowel taal als wiskunde/wetenschappen
- in alle vormen: ASO, TSO, BSO en KSO
- bij zowel hoge als lage presteerders

De teloorgang die 20 jaar geleden al begon gaat nog sneller.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

misschien zoals in amerika doen dan, de vereisten voor af te studeren gewoon laten vallen dat iedereen een diploma kan krijgen :roll:
het is helaas een paywalled artikel, dus kan het niet volledig lezen.

naar mijn idee is de oorzaak een combinatie van verminderde kwaliteit van leerkrachten (en de houding van ouders/kinderen dat de fout niet bij het kind kan liggen, maar altijd aan de leerkracht), gecombineerd met een verhoogde hoeveelheid leerlingen die "niet kunnen volgen" dat de rest achter zal houden
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

De lat wordt hoe langer hoe lager gelegd + digitalisering. Vroeger deed men voort met degene die mee konden. Nu moet iedereen mee kunnen en wordt het niveau en tempo dus bepaald door de 'lageren'. Op het einde van de rit denkt iedereen dat hij een primus is en gaat dus verder studeren. Resultaat is dat er amper nog goede stielmannen zijn en een overaanbod aan hooggeschoolden die eigenlijk niet bekwaam zijn (maar ook niet onder hun diploma willen werken)
stefke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 20 keer

Dat PISA onderzoek men spreek van vergelijking met andere landen?? Zover ik weet is Vlaanderen geen land maar een deel van?? Waarom steeds Vlaanderen als land vergelijken en niet België? Vergelijk dat PISA onderzoek eens met België. Bestaat België nog voor de media of de politiekers van Vlaanderen.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

De lat laag leggen is eenvoudig en goed om mee te scoren bij de ouders, wss...

Ook gaat ze dan naar de bedrijfswereld denkende dat ze alles kunnen, en binnen de kortste keren zitten ze in een burnout...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

stefke schreef: 05 dec 2023, 21:27 Dat PISA onderzoek men spreek van vergelijking met andere landen?? Zover ik weet is Vlaanderen geen land maar een deel van?? Waarom steeds Vlaanderen als land vergelijken en niet België? Vergelijk dat PISA onderzoek eens met België. Bestaat België nog voor de media of de politiekers van Vlaanderen.
Onderwijs is een regionale bevoegdheid (wat we zelf doen, doen we beter, weet je nog?). Heeft dus geen nut om België als land te vergelijken
Funfile
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Over 'regionale bevoegdheden'. Veel mensen begrijpen daar niks van. Nonkel van mij vond het niet kunnen dat de verkeersbelastingen in Vlaanderen voor hem nadeliger zijn, dan moest hij in Wallonië wonen. 'We zijn toch één land, waarom moeten ze dan in Wallonië voordelen bij de verkeersbelastingen hebben tegenover ons', was zijn stelling.

Heb hem toen proberen uit te leggen, dat dit een van de regionale bevoegdheden is, en dat het daarom in Vlaanderen anders geregeld is dan in Wallonië. Aan zijn reactie op mijn uitleg begreep ik dat hij toch niet helemaal mee was. Het concept 'regionale bevoegdheden' dat was precies helemaal nieuw voor hem.

Helaas merk ik vaker dat mensen op vele gebieden helemaal niet meer mee zijn. En dan op situaties reageren vanuit een 'buikgevoel' zonder ook maar enige kennis van hoe het werkelijk zit.

En daar maken veel politiekers helaas vaak ook schaamteloos misbruik van door in te spelen op 'buikgevoelens', zonder de ware toedracht te benoemen.

Ah neen, want als ze niet inspelen op die 'buikgevoelens' dan kunnen ze niet de sympathieke uithangen om opnieuw verkozen te raken.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Klopt, dezelfde politci die klagen over de fake MSM lanceren zelf fake news maar... het had waar kunnen zijn.

En over onderwijs, welk land geeft onderwijs nu aan een kerel die zelf zo vaak gebuisd is zowel op school als ernaast? :bang:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vandaar ook mijn bijdrage in een ander topic. Niet iedereen heeft de capaciteit of kennis om elk contract te gaan uitspitten (verzekering, energie, telecom, ...), en daar wordt gewoon schaamteloos misbruik van gemaakt. En nee, dat is niet omdat deze personen de duvel willen aangedaan worden of te veel betalen. Het "systeem" zit gewoon veel te complex in elkaar. En eerlijk? Ik vind ook dat ze het in Wallonië beter/normaler doen (buikgevoel)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Funfile schreef: 05 dec 2023, 23:02 Nonkel van mij vond het niet kunnen dat de verkeersbelastingen in Vlaanderen voor hem nadeliger zijn, dan moest hij in Wallonië wonen. 'We zijn toch één land, waarom moeten ze dan in Wallonië voordelen bij de verkeersbelastingen hebben tegenover ons', was zijn stelling.
dat moet dan een uitzondering zijn, of de regels moeten recentelijk gewijzigd zijn?
elke vlaming én waal die ik ken die in wallonie wonen, betalen dubbel -if not 3x- zoveel wegenbelasting/taksen op de wagens vs de gemiddelde vlaming...

maar ik volg je nonkel an sich wel in dat regionale bevoegdheden BS zijn - 1 belachelijk klein landje en niks is deftig geregeld over het land heen.
je zou bijna gaan denken dat het enige wat belgie is, een grens is voor op de wereldkaart, en verder niet bestaat.
woutervh schreef: 06 dec 2023, 10:10 Niet iedereen heeft de capaciteit of kennis om elk contract te gaan uitspitten (verzekering, energie, telecom, ...), en daar wordt gewoon schaamteloos misbruik van gemaakt.
zelfs als je wel de capaciteit/kennis hebt, is dat soms nog teveel... maar onze politiek denkt dan dat het best is om vlak voor een verkiezingsjaar woordjes te gaan rondgooien als "compensatie" en "terugbetaling" ipv er structureel iets aan te doen (bv: kleine lettertjes die max 2 paragrafen mogen zijn, "human readable" moeten zijn, en niet kleiner als font 12 ofzo)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 11 keer

Dizzy schreef: 06 dec 2023, 10:02 Klopt, dezelfde politci die klagen over de fake MSM lanceren zelf fake news maar... het had waar kunnen zijn.

En over onderwijs, welke land regio geeft onderwijs nu aan een kerel die zelf zo vaak gebuisd is zowel op school als ernaast? :bang:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat hoor je toch ook vaak over de (flits)camera's, ook een Vlaamse bevoegdheid. Dat Vlaaderen deze gebruikt om de eigen burgers te beboeten is niet de fout van de Walen, integendeel. Wil de Vlaming minder betalen dan zou men beter werk maken van het onwerkbare kluwen dat wij gemaakt hebben door alle kosten te vermenigvuldigen. 1 land, 1 regering, 1 parlement, een enorme besparing en veel efficiënter als men wil. Stop met belonen van zij die niet eens willen dat het werkt. De Walen zijn onze vijanden niet.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”