RealDSL: Eindelijk FUP?

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:Waarom zou geprikkeld? Is het niet de taak van een helpdeskagent professioneel te blijven?


Mmm... den Herman was ook nogal snel geprikkeld... en terecht zo blijkt nu. In ieder geval, bestaande posts gaan aanpassen geeft heel weinig vertrouwen in het zaakje.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Jelly schreef:Iedereen wou toch unlimited? Bij vele kon de speed nog niet eens zo veel schelen.
Ierdereen is blijkbaar synoniem voor 2 man en een paardekop. (en dat kunnen we opmaken adh van het fameuze grafiekje)

Jelly schreef:Nu is er een relatief betrouwbare provider en nu begint iedereen te zagen over de speed en uptime?

Je kan niet alles in eens verwachten he! Realdsl is een mooi begin naar een fup voor breedbandgebruikers, dat is mijn gedacht erover.

Als ze er nog niet in slagen om voor diezelfde 2 man en een paardekop een relatief stabiele verbinding aan te bieden, dan kan ik moeilijk spreken over ' een mooi begin '

(En dat ze er niet in slagen, dat tonen diverse reacties op dit forum aan).
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Mjah, ze zijn nog wel niet echt lang bezig, alle begin is moeilijk zeker :-)

Zelfs een Scarlet heeft nog heel veel problemen door het succes van hun Scarlet one product.

Die mensen zie je hier echter niet komen klagen wat een vertekend beeld geeft met Realdsl.

Zou Ditch eens kunnen bevestigen of de dsl producten nu eigenlijk gewoon doorverkoop zijn van Telenetsolutions en zoja hebben deze ingestemd in een fup??

Mvg, Jelly
Everything that has a beginning has an end.
iBob
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:49
Contacteer:

PHO schreef:
Jelly schreef:Iedereen wou toch unlimited? Bij vele kon de speed nog niet eens zo veel schelen.
Ierdereen is blijkbaar synoniem voor 2 man en een paardekop. (en dat kunnen we opmaken adh van het fameuze grafiekje)

Jelly schreef:Nu is er een relatief betrouwbare provider en nu begint iedereen te zagen over de speed en uptime?

Je kan niet alles in eens verwachten he! Realdsl is een mooi begin naar een fup voor breedbandgebruikers, dat is mijn gedacht erover.

Als ze er nog niet in slagen om voor diezelfde 2 man en een paardekop een relatief stabiele verbinding aan te bieden, dan kan ik moeilijk spreken over ' een mooi begin '

(En dat ze er niet in slagen, dat tonen diverse reacties op dit forum aan).


Mijn belangrijkste reden om over te stappen was ook niet het onbeperkte volume, hoewel ik toegeef de eerste maand aardig wat gedownload te hebben bij wijze van test.

Ik zocht gewoon een alternatief voor telenet waar ik geplaagd zat met de veel te lage uploadlimiet.
De hogere upstream en vast IP adres waren de belangrijkste redenen om over te stappen naar RealDSL.

Feit is dat ik het wel allemaal iets stabieler gewild had.
In vergelijking met telenet zijn er al redelijk wat korte downtimes geweest, dns servers die laggen/uitvallen, hosts die kortstondig niet bereikbaar zijn, een algemeen "lag" gevoel op bepaalde momenten.

Ik hoop dat de algemene kwaliteit snel nog wat mag verbeteren.
Ben toch al tevreden dat m'n snelheid toch al een tijdje rond de 2.5 mbit effectief zit.
Al bij al dus al vrij veel met realdsl kunnen doen, alleen zou om het prijsverschil tov een "gewoon" abonnement te kunnen verantwoorden ik graag het netwerk nog iets stabieler gezien hebben.

Nu ja, we blijven hoopvol
Maffen

Downtimes ga je altijd hebben als ze willen uitbreiden...
Je kan moeilijk verwachten dat ze direct een installatie klaarhebben voor 10.000+ gebruikers.
Dit zou zo goed als onmogelijk zijn.
Natuurlijk moet men mss grotere upgrades doen, dat ze minder downtimes hebben voor upgrades, maar wie weet, ligt dit wel in hun handen?

Greetzz
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben zelf een tevreden gebruiker.
Ik begrijp niet dat iedereen die de helpdesk nodig heeft dat hier ook nog is vermeld. Als iedereen die de telenet of skynet helpdesk belt dat ook hier vermeld komt userbase volgens mij bandbreedte tekort.
Die ene keer dat ik de helpdesk nodig had was het gesprek met ditch professioneel en vriendelijk. Meer moet dat niet zijn.
Het enige wat ik graag zou hebben is de rekening. :???: Die heb ik nog niet gekregen. :eek:
Okay, er was die algemene cap tijdens een weekend. Ik heb daar weinig last van gehad. Liever even iets trager en daarna terug in orde dan maanden op inbelsnelheid zoals ik bij die andere provider heb meegemaakt. (en bij skynet elke maand meemaakte)
Groeten,
Alfadude
Heavy-G
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2005, 14:32

Ik ben zelf ook een tevreden gebruiker. Ik ben niet meteen een grote leecher, alhoewel ik mij de voorbije maand eens heb laten gaan en allerlei zaken heb binnengehaald die ik al een tijdje wou hebben en niet op LAN's ofzo te vinden waren. (en dan kwam ik nog slechts aan 70 of 80Gb.. ik heb echt geen idee wat die anderen doen om ELKE maand zoveel binnen te halen en te bekijken, maar soit, mijn zaken niet ;))
Het gaat mij vooral om het fixed IP en de goede upload. Ik werk namelijk veel buitenshuis, en dan is het handig als je een snel VPN naar je thuis kan opzetten.
Ik ben normaal niet van het impulsieve type, maar mijn vorige ISP, Telenet, was er hier een zootje van aan het maken. Slechter kon het amper, het enige wat ik op dit ogenblik riskeer zijn die 121 Euro aansluitingskosten, maar ik heb al wel meer geld uitgegeven aan waardeloze dingen, dus dit kan er als vrij berekend risico wel bij ;)

De communicatie naar de klanten toe kan, zoals ik reeds eerder zei, wel beter, maar dat is dan ook het enige minpunt. En dit heb je bij vele providers... klein voorbeeldje: ik stuurde een mail met 3 vragen, kreeg antwoord op 1 vraag, stuur terug om een antwoord op de rest te vragen, en ik hoor er niets meer van... opnieuw een support formuliertje invullen?

Nuja, als het blijft zoals nu is het mij allang goed hoor.. op dit moment zeker een van de betere ISP's op de markt imho.
Be strict when sending but tolerant when receiving [RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet]
iBob
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:49
Contacteer:

alfadude schreef:Ik ben zelf een tevreden gebruiker.
Ik begrijp niet dat iedereen die de helpdesk nodig heeft dat hier ook nog is vermeld. Als iedereen die de telenet of skynet helpdesk belt dat ook hier vermeld komt userbase volgens mij bandbreedte tekort.
Die ene keer dat ik de helpdesk nodig had was het gesprek met ditch professioneel en vriendelijk. Meer moet dat niet zijn.
Het enige wat ik graag zou hebben is de rekening. :???: Die heb ik nog niet gekregen. :eek:
Okay, er was die algemene cap tijdens een weekend. Ik heb daar weinig last van gehad. Liever even iets trager en daarna terug in orde dan maanden op inbelsnelheid zoals ik bij die andere provider heb meegemaakt. (en bij skynet elke maand meemaakte)
Groeten,
Alfadude


Ik heb gewoon geluk gehad met mijn vorige provider, telenet, veronderstel ik... was klant sinds 2001 en in al die tijd heb ik nauwelijks iets van onderbreking ondervonden (2 keer problemen na hevige regenval, electrabel heeft dan kabels in straat moeten vervangen, dus niet echt telenet zijn probleem)
Verder een paar keer een minimale onderbreking, kan ik mee leven, ook bij realdsl.

Ik heb afgelopen week de factuur ontvangen, no problem there.

Verder heb ik het nie echt over de snelheid, maar in mijn geval was de verbinding gewoon ronduit onstabiel.
De helpdesk medewerker van Telenet Business Solutions kon dit beamen, speeds die constant terugvielen naar de volle 0 KB/s.
Mega lag bij het openen van wegpagina's, totaal onwerkbaar.
Dit is gelukkig allemaal in orde gekomen maar toch kan ik me niet van het gevoel ontdoen dat op bepaalde piekmomenten er toch terug een algemene lag terugkeert.
Nu ja, ik ga deze week eens zien om hier lokaal wa QoS te implementeren zodat mijn downloads geen invloed meer hebben op surfsnelheid, scheelt direct ook wel een pak.

Kwaliteit van de verbinding en beschikbaarheid staat voor mij op de eerste plaats.
Op de tweede plaats de hogere upstream, fixed ip & reverse dns
Op de derde plaats is pas de downloadsnelheid van belang, en als afsluiter pas het "unlimited" volume ... hoewel ik 10 GB veel te weinig vond en het idee van "niet op de meter hoeven te letten" wel aangenaam vind.

Ach ja, het komt wel allemaal goed.

Ik vind gewoon dat als er mensen zijn met problemen deze ze toch mogen uiten.
Nu ja, realroot doet het goed, competente medewerkers volgens mij, de perfecte isp spelen lijkt me nu ook niet een van de simpelste dingen, verder zijn ze zelf ook volledig afhankelijk van hun toeleveranciers zoals Belgacom, Online IP (telenet business solutions) en dergelijke...

De grotere providers hebben volgens mij gewoon nog één groot voordeel en dat is dat ze veel meer resources hebben op zowel technisch als financieel vlak waadoor alles wat "professioneler" kan verlopen.

Maar het komt wel allemaal goed :)
tafelpootje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2005, 21:51

dat is positief nieuws...

zijn er mensen die vroeger problemen gemeld hebben op dit forum en die nu hun mening moeten herzien? laat het ook weten!! dan krijgen de mensen die eventueel wille overstappe een juister beeld van de isp... (misschien zijn ze zich aan het stabiliseren... dat alles nu in de plooi aan het komen is ed...)
DaMad

Ik ben vanplan om van telenet naar Realdsl over te stappen. Nu heb ik wel gemerkt dat telenet de laatste tijd zeer complete nieuwsgroepen heeft. Op de site van realdsl staat ook dat ze een nieuwsserver hebben. Nu vroeg ik mij af hoe compleet die server wel niet is en ofdat de snelheden daarvan wel op zen max zitten .
Heavy-G
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2005, 14:32

http://news.realdsl.be/

Hier kan je volgen hoeveel er aan feeds binnenkomt. De server zelf is (slechts?) 2Tb groot. Niet echt een idee hoeveel dat is in vergelijking met die van Telenet (vandaar ook het vraagteken).
Be strict when sending but tolerant when receiving [RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet]
iBob
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:49
Contacteer:

Kan iemand me vertellen welke de nieuwsserver eigenlijk is ?
En hoe zit het eigenlijk met POP3 accounts en personal webspace ?
Heavy-G
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2005, 14:32

iBob schreef:Kan iemand me vertellen welke de nieuwsserver eigenlijk is ?

news.realsdsl.be

En hoe zit het eigenlijk met POP3 accounts en personal webspace ?

Zou ik ook willen weten :)
Be strict when sending but tolerant when receiving [RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet]
iBob
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:49
Contacteer:

news.realdsl.be .... ok het was mijn outlook die raar deed, zei altijd "cannot find newsserver".

Account verwijderd en opnieuw toegevoegd en nu vindt hij hem wel.

zucht, windows ;)
Gast

Ik wil best wel overstappen, en kijk deze userbase enkel keren per week na, om te zien hoe de klanten over praten.
Ik ben niet iemand die impulsief nieuwe dingen probeert zonder eerst andere mensen hun beklag/complimenten te horen.
Ik wacht wel even totdat alles wat "stabieler" lijkt, want het feit dat je niet meer naar je meter moet zien, en die upload speeds zijn zeer interessant.. en ik hoop dat het zo blijft (natuurlijk, als't verbetert kan worden, is dit ook goed :D).
koyote
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2005, 12:24
Locatie: tielt

tafelpootje schreef:dat is positief nieuws...

zijn er mensen die vroeger problemen gemeld hebben op dit forum en die nu hun mening moeten herzien? laat het ook weten!! dan krijgen de mensen die eventueel wille overstappe een juister beeld van de isp... (misschien zijn ze zich aan het stabiliseren... dat alles nu in de plooi aan het komen is ed...)

Your current download speed:
860kbit/s
or
108kbyte/s
Your current upload speed:
384kbit/s
or
48kbyte/s
ik heb nog steeds problemen met dl speed
iBob
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:49
Contacteer:

Hoop dat het niet stoort dat ik dit hier even post, maar heb deze avond telefoon gekregen van Citycall (vader zit daar met zijn nummers al tijdje bij (2 jaar ofzo) voor telefonie).

Vrijdag komt er iemand langs om hun nieuwe abo uit de doeken te doen:
onbeperkt bellen + onbeperkt surfen (adsl) voor 49.99 euro per maand (inclusief BTW)

Was al tijdje sprake van ben nu eens benieuwd wat ze onder "onbeperkt" verstaan ... waarschijnlijk "onbeperkt" in tijd maar wel in traffiek... hoewel.

Keep you posted !
stonestrong
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 jun 2005, 15:40

Ik heb alle 33 pagen nagelezen, en mocht ik bij realDSL gaan intereseert mij enkel die newsserver. Surfen gebeurt hier toch zoveel niet. Dus kan iemand mij zeggen met hoeveel lijntjes ik kan zou kunnen inloggen en aan welke speed.(ik heb nu met mijn skynet go! 3 lijntjes @ 150-300 kbps)
En, hoe zit het momenteel met het totaal ledenaantal?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Your current download speed:
860kbit/s
or
108kbyte/s
Your current upload speed:
384kbit/s
or
48kbyte/s
ik heb nog steeds problemen met dl speed



Mja, het is uiteraard niet goed, maar nog altijd beter dan de A2F problemen indertijd ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ibob, op de homepage van citycall staat er ook al een aankondiging van hun nieuw product.

ik citeer: "Binnekort ADSL gratis bellen en telefoon abonnement aan 49.99€ maand"


Lijkt sterk op het aanbod van Scarlet, dat ze voor zo een prijs 'unlimted' adsl kunnen aanbieden zou ik niet verwachten..
Waarschijnlijk weer een of andere voip afgeleide techniek ;-)

Ik ben benieuwd naar jouw post hier vrijdagavond ;-)


Greetz, Jelly
Everything that has a beginning has an end.
Gast

de "completion" van de news server is ook niet veel zo te zien
300gb/dag en 90gb rejected, ongeveer 70% dus.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Aan de newsserver is nog werk aan.
Zeer weinig compleet.
Daar heb ik men payservertje voor. :wink:
iBob
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:49
Contacteer:

Aan de andere realdsl gebruikers:

Hoe zit het bij jullie met het customer.realdsl.be thingie, volumemeter en user info ?

ik heb al een week:

Code: Selecteer alles

 User is not online now
   -
Last Connection Time    2005-05-28 17:19:41.940799+02
Online Time    13 seconds

Account Status For The Last 7 Days
Connections   0
Online time   0 seconds
Failed Logins   0
Upload   0.00 KBs
Download   0.00 KBs
Average Time   0 seconds
Average Upload   0.00 KBs
Average Download   0.00 KBs


Period overview from 2005-06-01 up to 2005-07-01
     Maximum allowed volume
   Used    % used
Total volume    -    0.00 KBs    -
Upstream volume    -    0.00 KBs    -
Showing only 10 sessions from 2005-06-01 to 2005-06-09:

#    logged in    session time    upload    download    total
Page Total   0 seconds    0.00 KBs    0.00 KBs    0.00 KBs



Ik veronderstel dat dit niet enkel bij mij is ?
Niet dat het me iets kan schelen, vraag me gewoon af of het bij iedereen zo is.

De nieuwsserver heb ik nog niet echt bekeken, kan ook moeilijk oordelen of deze "goed" of "slecht" is aangezien ik mij er nog nooit mee bezig gehouden heb en niet eens zou weten waar ik de goeie stuff kan halen.

Verder nog even vermelden dat de laatste week de snelheid optimaal geweest is zodat jullie niet gaan denken dat er niets werkt :-)
(Ik heb altijd al een zekere sympathie gehad voor het het ondernemingstalent van mr Cain, dateert nog uit de tijd dat ik op het #securax kanaal rondhing en wie weet kruisen mijn activiteiten binnenkort het realroot pad en mag ik dus niet TE streng voor ze zijn ;-)

Het komt allemaal wel goed, en indien niet verkopen ze boel wel (zal er volgens mij vroeg of laat toch van komen als het bod goed is)
koyote
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2005, 12:24
Locatie: tielt

iBob schreef:Aan de andere realdsl gebruikers:

Hoe zit het bij jullie met het customer.realdsl.be thingie, volumemeter en user info ?

ik heb al een week:

Code: Selecteer alles

 User is not online now
   -
Last Connection Time    2005-05-28 17:19:41.940799+02
Online Time    13 seconds

Account Status For The Last 7 Days
Connections   0
Online time   0 seconds
Failed Logins   0
Upload   0.00 KBs
Download   0.00 KBs
Average Time   0 seconds
Average Upload   0.00 KBs
Average Download   0.00 KBs


Period overview from 2005-06-01 up to 2005-07-01
     Maximum allowed volume
   Used    % used
Total volume    -    0.00 KBs    -
Upstream volume    -    0.00 KBs    -
Showing only 10 sessions from 2005-06-01 to 2005-06-09:

#    logged in    session time    upload    download    total
Page Total   0 seconds    0.00 KBs    0.00 KBs    0.00 KBs



Ik veronderstel dat dit niet enkel bij mij is ?
Niet dat het me iets kan schelen, vraag me gewoon af of het bij iedereen zo is.

De nieuwsserver heb ik nog niet echt bekeken, kan ook moeilijk oordelen of deze "goed" of "slecht" is aangezien ik mij er nog nooit mee bezig gehouden heb en niet eens zou weten waar ik de goeie stuff kan halen.

Verder nog even vermelden dat de laatste week de snelheid optimaal geweest is zodat jullie niet gaan denken dat er niets werkt :-)
(Ik heb altijd al een zekere sympathie gehad voor het het ondernemingstalent van mr Cain, dateert nog uit de tijd dat ik op het #securax kanaal rondhing en wie weet kruisen mijn activiteiten binnenkort het realroot pad en mag ik dus niet TE streng voor ze zijn ;-)

Het komt allemaal wel goed, en indien niet verkopen ze boel wel (zal er volgens mij vroeg of laat toch van komen als het bod goed is)

This user has never connected -
Allowed Session user can login for unlimited time
Usefull User Description -
Connections 0
Online time 0 seconds
Failed Logins 0
Upload 0.00 KBs
Download 0.00 KBs
Average Time 0 seconds
Average Upload 0.00 KBs
Average Download 0.00 KBs
Period overview from 2005-06-01 up to 2005-07-01 Maximum allowed volume
Used % used
Total volume - 0.00 KBs -
Upstream volume - 0.00 KBs
dat staat bij mij volgens real dsl was ik nog noit online daar staat
This user has never connected lol :???: :???:
Gast

alfadude schreef:Aan de newsserver is nog werk aan.
Zeer weinig compleet.
Daar heb ik men payservertje voor. :wink:


ik ook , 10 € per maan xsnews.nl 8)
ToJo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2005, 06:51

kben sinds begin mei bij realdsl en sinds 25 mei ben ik niet meer online geraakt: weg vallen van ADSL-sync, ... Verschillende tickets bij BC aan laten maken, maar zij zeggen dat alles in orde is (lijntest en wat weet ik nog allemaal). Ik heb met 2 verschillende modems (Thomson 510 + Alcatel Speedtouch USB), 3 verschillende ADSL-splitters en 2 verschillende telefoonkabels geprobeerd, doch geen resultaat. RealDSL zegt dat het probleem bij mij ligt en ik zeg al 2 weken van nie....


In ieder geval straks komt er een technieker van RealDSL langs en dan zullen we het weten... Ik houd jullie op de hoogte...
koyote
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2005, 12:24
Locatie: tielt

Sasuke schreef:
Your current download speed:
860kbit/s
or
108kbyte/s
Your current upload speed:
384kbit/s
or
48kbyte/s
ik heb nog steeds problemen met dl speed



Mja, het is uiteraard niet goed, maar nog altijd beter dan de A2F problemen indertijd ...

bij A2F was mijn dl wel altjid rond 200kb's het was toch tenminste meer dan bij real dsl maar ik hoop dat het nog in orde komt
Gast

iBob schreef:Hoop dat het niet stoort dat ik dit hier even post, maar heb deze avond telefoon gekregen van Citycall (vader zit daar met zijn nummers al tijdje bij (2 jaar ofzo) voor telefonie).

Vrijdag komt er iemand langs om hun nieuwe abo uit de doeken te doen:
onbeperkt bellen + onbeperkt surfen (adsl) voor 49.99 euro per maand (inclusief BTW)
Jelly schreef:Ibob, op de homepage van citycall staat er ook al een aankondiging van hun nieuw product.

ik citeer: "Binnekort ADSL gratis bellen en telefoon abonnement aan 49.99€ maand"
Die aankondiging staat, voorzichtig geschat, stilaan al zowat anderhalf jaar op de Citycall-site ...
Trouwens: Citycall is gewoon reseller van EDPnet.
Gast

stonestrong schreef:En, hoe zit het momenteel met het totaal ledenaantal?
Uit goede bron weet ik dat dat er momenteel een goede 100 zijn.
Een van de mods van het RealDSL-forum op adsl-bc.org (die kan zien welke ip-adressen allemaal posten) doet trouwens een gelijkaardige voorzichtige schatting.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Anonymous schreef:
stonestrong schreef:En, hoe zit het momenteel met het totaal ledenaantal?
Uit goede bron weet ik dat dat er momenteel een goede 100 zijn.
Een van de mods van het RealDSL-forum op adsl-bc.org (die kan zien welke ip-adressen allemaal posten) doet trouwens een gelijkaardige voorzichtige schatting.
Als dit correct is, dan begrijp ik niet hoe het mogelijk is dat ze nu reeds al die problemen kennen en noodgedwongen extra speedcapping tijden het fameuze verlengd WE moeten doorvoeren.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Toch wel een fijne schatting. Ervan uitgaande dat alle realdsl-klanten op adsl-bc zitten... Wat dus NIET het geval is! Dat is weer zo een loze schatting. IP's tellen kan iedereen. Het is niet omdat wij hier maar 6.000 Skynet IP's in de database tellen dat Skynet dan ook maar 6.000 klanten heeft he.

Cheers
Afbeelding
Heavy-G
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2005, 14:32

True, maar de IP's van RealDSL zijn fixed, en lijken (op dit moment nog) op te lopen per klant. Je kan de range afgaan en kijken waar je de laatste keer een reply krijgt, dat zal ongeveer het aantal klanten zijn, en volgens mij zit dat inderdaad rond of iets boven de 100.
Be strict when sending but tolerant when receiving [RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet]
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Allé had mij voorgenomen hier nix meer te zeggen ;) Maar de basic users zijn wel dynamic ip dus er is een static pool een dynamic pool en nog een pool voor de office ip's :) You go figure boyz ;)
Gast

ditCh schreef:Allé had mij voorgenomen hier nix meer te zeggen ;) Maar de basic users zijn wel dynamic ip dus er is een static pool een dynamic pool en nog een pool voor de office ip's :) You go figure boyz ;)


ditch blijft de newsserver zo, ik had met skynet vroeger veel meer articles ?

en je moet je niet aantrekken wat andere hier zeggen tbh, je doet dit uit vrije wil en helpt er mensen mee die willen geholpen worden.
iBob
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:49
Contacteer:

Sub Zero schreef:Toch wel een fijne schatting. Ervan uitgaande dat alle realdsl-klanten op adsl-bc zitten... Wat dus NIET het geval is! Dat is weer zo een loze schatting. IP's tellen kan iedereen. Het is niet omdat wij hier maar 6.000 Skynet IP's in de database tellen dat Skynet dan ook maar 6.000 klanten heeft he.

Cheers


Had zelfs nog nooit van adsl-bc gehoord en tis nondedju in 't frans ook :)

Het aantal klanten lijkt me ook moeilijk te achterhalen, enige wat volgens mij nog kan is vragen aan zonet aangesloten realdsl klanten welke login ze hebben.
ik ben namelijk rdsl0022 ... dus als nu iemand die gisteren geactiveerd is nummer 0210 heeft dan weet je het ongeveer wel :)
Vraag is natuurlijk of hun basic, geek & office users geen andere loginstructuur hebben.
Anyway who cares... als je het echt wil weten bel dan naar Cain en doe hem een bod om realdsl over te nemen ;)


Verder zou ik nog even een "tip" willen geven aan bepaalde leechers die een reverse dns aanvragen.
ISP's mogen normaalgezien geen info doorgeven aan derden over het surfgedrag, maar als je nu met zo'n reverse dns zit die direct naar je domein wijst maak je het bepaalde organisaties wel een stuk makkelijker om te achterhalen wie je precies bent.... just think about it :)

In mijn geval nu niet echt zo'n probleem maar ik denk dat er veel realdsl gebruikers zijn die wel het een en andere downloaden dat het daglicht niet mag zien. just be warned.
ToJo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2005, 06:51

ToJo schreef:kben sinds begin mei bij realdsl en sinds 25 mei ben ik niet meer online geraakt: weg vallen van ADSL-sync, ... Verschillende tickets bij BC aan laten maken, maar zij zeggen dat alles in orde is (lijntest en wat weet ik nog allemaal). Ik heb met 2 verschillende modems (Thomson 510 + Alcatel Speedtouch USB), 3 verschillende ADSL-splitters en 2 verschillende telefoonkabels geprobeerd, doch geen resultaat. RealDSL zegt dat het probleem bij mij ligt en ik zeg al 2 weken van nie....


In ieder geval straks komt er een technieker van RealDSL langs en dan zullen we het weten... Ik houd jullie op de hoogte...



Gisteren zijn der 2 gasten langs geweest van RealDSL. Na het aansluiten van hun modem (bridge-mode) en laptop bleek dat zij hetzelfde probleem ervaarden als mijzelf : synchronisatie was ok, waarden van de lijn (up/down) waren ok, maar geen toegang tot externe computer... Als ge de modem in router-mode instelde kreeg die zelfs geen sync... Volgens hun ligt de fout bij BC en hebben ze daar iets verknoeid...

Hopelijk is het opgelost tegen morgen zodat ik niet nog een weekend zonder internet zit.

Het waren vriendelijke mensen maar de wachttijd sloeg dik tegen ! 2 weken zonder internet terwijl ik al had gezegd dat het probleem niet bij mij lag... Maarja dat is te begrijpen hé, bij elke provider weet 99% van de klanten geen kloten van wat ze doen en als die mannen dan langskomen, hun modem en laptop op de verinding aansluiten, dan werkt da...

Dit was bij mij dus niet het geval...
ToJo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2005, 06:51

ToJo schreef:
ToJo schreef:kben sinds begin mei bij realdsl en sinds 25 mei ben ik niet meer online geraakt: weg vallen van ADSL-sync, ... Verschillende tickets bij BC aan laten maken, maar zij zeggen dat alles in orde is (lijntest en wat weet ik nog allemaal). Ik heb met 2 verschillende modems (Thomson 510 + Alcatel Speedtouch USB), 3 verschillende ADSL-splitters en 2 verschillende telefoonkabels geprobeerd, doch geen resultaat. RealDSL zegt dat het probleem bij mij ligt en ik zeg al 2 weken van nie....


In ieder geval straks komt er een technieker van RealDSL langs en dan zullen we het weten... Ik houd jullie op de hoogte...



Gisteren zijn der 2 gasten langs geweest van RealDSL. Na het aansluiten van hun modem (bridge-mode) en laptop bleek dat zij hetzelfde probleem ervaarden als mijzelf : synchronisatie was ok, waarden van de lijn (up/down) waren ok, maar geen toegang tot externe computer... Als ge de modem in router-mode instelde kreeg die zelfs geen sync... Volgens hun ligt de fout bij BC en hebben ze daar iets verknoeid...

Hopelijk is het opgelost tegen morgen zodat ik niet nog een weekend zonder internet zit.

Het waren vriendelijke mensen maar de wachttijd sloeg dik tegen ! 2 weken zonder internet terwijl ik al had gezegd dat het probleem niet bij mij lag... Maarja dat is te begrijpen hé, bij elke provider weet 99% van de klanten geen kloten van wat ze doen en als die mannen dan langskomen, hun modem en laptop op de verinding aansluiten, dan werkt da...

Dit was bij mij dus niet het geval...



Gisteren telefoon gehad van RealDSL : Er zou een technieker van BC langs komen om de lijn toch nog eens te testen... 3 uur later opnieuw telefoon van RealDSL : BC is eerst eens langs de centrale geweest en bleek dat daar toch iets fout zat... en inderdaad, internet werkte terug...

Klote BC...

Doordat ik van 25 mei tem 9 juni niet online kon geraken en het niet mijn schuld was moet ik de eerste maand internet niet betalen... Toch knap !

Eind goed al goed.
iBob
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:49
Contacteer:

Hallo allemaal,

Zoals beloofd ging ik even laten weten wat de man van citycall allemaal te vertellen had.
Aangezien er al een citycall topic bestaat heb ik het daar maar neergepoot:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=75456#75456


Al bij al vrij interessant volgens mij:
- ADSL (via versatel) met 25 GB limiet, dynamisch ip
- onbeperkt bellen via VOIP
- vanaf 2006 televisie

=> 49.99 euro incl btw per maand.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

ToJo schreef:Doordat ik van 25 mei tem 9 juni niet online kon geraken en het niet mijn schuld was moet ik de eerste maand internet niet betalen... Toch knap !
Inderdaad, dit heb ik bij andere providers wel eens anders gezien.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Al bij al kunnen we er toch niet over klagen?
Gesloten

Terug naar “RealDSL”