alfadude schreef:Ik ben zelf een tevreden gebruiker.
Ik begrijp niet dat iedereen die de helpdesk nodig heeft dat hier ook nog is vermeld. Als iedereen die de telenet of skynet helpdesk belt dat ook hier vermeld komt userbase volgens mij bandbreedte tekort.
Die ene keer dat ik de helpdesk nodig had was het gesprek met ditch professioneel en vriendelijk. Meer moet dat niet zijn.
Het enige wat ik graag zou hebben is de rekening.
Die heb ik nog niet gekregen.
Okay, er was die algemene cap tijdens een weekend. Ik heb daar weinig last van gehad. Liever even iets trager en daarna terug in orde dan maanden op inbelsnelheid zoals ik bij die andere provider heb meegemaakt. (en bij skynet elke maand meemaakte)
Groeten,
Alfadude
Ik heb gewoon geluk gehad met mijn vorige provider, telenet, veronderstel ik... was klant sinds 2001 en in al die tijd heb ik nauwelijks iets van onderbreking ondervonden (2 keer problemen na hevige regenval, electrabel heeft dan kabels in straat moeten vervangen, dus niet echt telenet zijn probleem)
Verder een paar keer een minimale onderbreking, kan ik mee leven, ook bij realdsl.
Ik heb afgelopen week de factuur ontvangen, no problem there.
Verder heb ik het nie echt over de snelheid, maar in mijn geval was de verbinding gewoon ronduit onstabiel.
De helpdesk medewerker van Telenet Business Solutions kon dit beamen, speeds die constant terugvielen naar de volle 0 KB/s.
Mega lag bij het openen van wegpagina's, totaal onwerkbaar.
Dit is gelukkig allemaal in orde gekomen maar toch kan ik me niet van het gevoel ontdoen dat op bepaalde piekmomenten er toch terug een algemene lag terugkeert.
Nu ja, ik ga deze week eens zien om hier lokaal wa QoS te implementeren zodat mijn downloads geen invloed meer hebben op surfsnelheid, scheelt direct ook wel een pak.
Kwaliteit van de verbinding en beschikbaarheid staat voor mij op de eerste plaats.
Op de tweede plaats de hogere upstream, fixed ip & reverse dns
Op de derde plaats is pas de downloadsnelheid van belang, en als afsluiter pas het "unlimited" volume ... hoewel ik 10 GB veel te weinig vond en het idee van "niet op de meter hoeven te letten" wel aangenaam vind.
Ach ja, het komt wel allemaal goed.
Ik vind gewoon dat als er mensen zijn met problemen deze ze toch mogen uiten.
Nu ja, realroot doet het goed, competente medewerkers volgens mij, de perfecte isp spelen lijkt me nu ook niet een van de simpelste dingen, verder zijn ze zelf ook volledig afhankelijk van hun toeleveranciers zoals Belgacom, Online IP (telenet business solutions) en dergelijke...
De grotere providers hebben volgens mij gewoon nog één groot voordeel en dat is dat ze veel meer resources hebben op zowel technisch als financieel vlak waadoor alles wat "professioneler" kan verlopen.
Maar het komt wel allemaal goed