Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
steve-0
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2008, 00:34
Bedankt: 1 keer

Blijkbaar was Nanoleaf eindereeks bij den Brico aan -50%. Toch maar eens nieuw speelgoed gekocht dan maar :-D

[*] Nanoleaf Shapes starter kit met 15 zeskanten
[*] Nanoleaf Shapes starter kit met 15 driehoeken
[*] 10-pack extension met mini driehoekjes
[*] Nanoleaf afstandsbediening
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Leuke deal die nanoleaf, lijkt alleen lokale deal, in webshop geen %
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

2x 14TB WD Red Plus
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Draadloze muis werkt goed , juist eens checken nog goe ik ervoor kan zorgen die knop bovenaan de snelheid niet veranderd, bizar, heb dat telkens voor dat het dan te snel gaat. Voor de rest ligt die goed in de hand, nog geen hapering gehad. Accuraat.
UPDATE; perfecte muis, helaas, ondanks ik nooit aan de versnel knop raak doet die het om de ene of andere reden vanzelf, dus om te gamen zal het deze niet worden.

https://www.codima.be/randapparatuur/mu ... ming-mouse

Muismat wel met afmetingen 450x400 aan 19.95€.
Zeer tevreden van, is perfect voor met gamingmuis te werken. Beste die ik al gehad heb. Dikke aanrader.

https://www.codima.be/randapparatuur/mu ... g-mousepad

Zocht een geen te duur toetsenbord omdat ik die niet super vaak zal gebruiken. Geen mechanical toetsenbord dat merk je wel maar ik wordt het snel gewoon dusja... Daar ondervind ik niet meteen een probleem mee.
Je moet het net dat tikje meer induwen de toetsen maar no problem, werkt ook accuraat en de toetsen voelen best goed aan. Zeker zijn geld waard. Had die duurder geweest dan had ik nee gezegd.
Maar wil je een extern toetsenbord die je vaak gebruikt, ga dan bv voor een ducky mini one 2 , topdingskes.

https://www.codima.be/msi-vigor-gk30-az ... PsQAvD_BwE

Eindelijk eens de stap gezet om een USB hub te kopen. Een 2.0 wou ik niet, voor een muis op aan te sluiten geen probleem maar als je iets wil overzetten moede minstens een 3.0 hebben. Dat ding aangesloten, doet gewoon wat het moet doen, voorlopig in de korte tijd ik had geen connectie verlies ofzo gehad. Ben er tevreden van.
De tijd zal het van alle 4 de producten moeten uitmaken hoelang het zal meegaan.
Wel nog niet getest of die mijn externe hdd kan trekken.

https://www.codima.be/ewent-ew1133-4-po ... J8QAvD_BwE


Het volgende zal normaal gezien een (mss) externe ssd worden en een gaming laptop en erna mss nog een 2k scherm en nog wat games.
Stapje voor stapje ons gaming arsenaal blijven uitbreiden.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 op 01 jan 2022, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Google Stadia Premiere Edition is toegekomen ... paar leuke spelletjes op voor de kids !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Sasuke schreef:Google Stadia Premiere Edition is toegekomen ... paar leuke spelletjes op voor de kids !
Is een schitterende koop voor 22.22€ die controller + 4K chromecast.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Zo te zien wel de oude Chromecast nog als ik de afbeelding zie.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Chromecast Ultra … dat Klein rond dingetje. Wordt enkel gebruikt voor Stadia bij ons, verder hebben we een AppleTV. Wel via Tweakers gekocht voor 40 EUR … sealed, nog altijd een goeie deal imho. Via de Google store lijkt dat niet meer in voorraad te komen.

Voorlopig Stadia puur genomen omdat die enkele kids games hebben die ik op andere platformen nog niet had gezien en omdat het zeeeer laagdrempelig is om te gebruiken. Het Google Family ding werkt zeer goed. Dochter krijgt enkel de games te zien die ik op voorhand ‘deel’.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
2lan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Hatsan Gladius long in .25 met Veyron 4-16x44FFP
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Peak design everyday case, de lits achteraan is superhandig

https://www.peakdesign.com/products/everyday-case

Incoming: Apple MacBook Pro 14" (2021) M1 Pro (8/14) 16/1TB, zeker niet de zwaarste, maar totdat er hopelijk een metal laagje over Proton en/of Vulkan komt, heb ik zo’n dikke performance niet nodig.

iMac 21” met M1 is zeer leuk, en verbazingwekkend op alle vlakken. Die foto is net een AR render van in hun Store app…
Bijlagen
1E21A72E-E230-4D60-AE85-F49576093A66.jpeg
(1.85 MiB) Nog niet gedownload
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik gebruik zelf de quad lock mounts, die zijn ook zeer goed en enorm stabiel/stevig.
Ik twijfel nog met de MBP14 … misschien ff wachten wat de M2 doet … voorlopig is de MBA m1 nog goed genoeg.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Eindelijk, na een maandje armdrukken tussen garage, leasing, werkgever: Carplay werkt in mijn nieuwe auto.

En ondertussen had ik dit aangeschaft: https://cplay2air.com/products/cplaystr ... nk-feature

Draadloos Carplay, duurt een halve minuut voor het is opgestart.

Ideaal voor de korte ritten. Voor de langere minder lijkt me, omdat het (vermoed ik - nog te testen) wel wat batterij verbruikt, terwijl bekabeld de batterij net wordt opgeladen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ygeffens schreef:En ondertussen had ik dit aangeschaft: cplay2air
Doet hetzelfde als AAWireless, dat is idd heel leuk.
Ideaal voor de korte ritten. Voor de langere minder lijkt me, omdat het (vermoed ik - nog te testen) wel wat batterij verbruikt, terwijl bekabeld de batterij net wordt opgeladen.
Anderzijds: wil je op langere ritten heel de tijd uw GSM opladen?
Vroeger laadde ik mijn GSM altijd tot 100% op, tijdens een lange rit. Nu kies ik zelf op de GSM moet opgeladen worden of niet.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

heist_175 schreef: Anderzijds: wil je op langere ritten heel de tijd uw GSM opladen?
Vroeger laadde ik mijn GSM altijd tot 100% op, tijdens een lange rit. Nu kies ik zelf op de GSM moet opgeladen worden of niet.
Voor iemand die carplay niet heeft moet dat niet.
Al gebruikte ik in vorige auto's een gsm houder en Waze op mijn gsm. Dat is dus energie-hongerig.
Als je de GPS van de auto zelf gebruikt is dat iets anders.

Maar bij carplay moet je ofwel verbinden met kabel, dus begint die te laden (ongeacht dat ik nu op 20% of 98% van mijn batterij capaciteit zit).
En bij carplay zonder kabel gebruik je weer meer energie voor de contante Bluetooth verbinding. Dus op je bestemming laden (?)

Mijn ritten zijn 2x 1 uur per dag (ongeveer). Benieuwd wat dat gaat doen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Ideale oplossing:

Draadloze lader aan laag wattage tegen de warmte en max instellen dat batterij opgeladen kan worden.

Heb op mijn sony gsm die mogelijkheid om te laden tot 90% en die daar dan te houden

Weet er iemand of een draadloze lader bestaat waar jezelf het vermogen kan aanpassen? Hopelijk dat dan ooit in een auto te zien
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik gebruik AAWireless heel de tijd tijdens de rit en laad mijn GSM met een losse lader wanneer het nodig is.
Ik heb niet het gevoel (maar nog niet specifiek gemeten) dat mijn GSM veel batterij verliest van een uurtje Waze via AAWireless.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Ik dacht dat het zo'n 10% per uur was voor AA wireless.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

100 EUR om geen kabeltje aan te sluiten maar wel telkens moeten wachten eer het werkt :lol:

Ik heb ook carplay en de kabel ligt gewoon voor de radio. Tegen dat ik de wagen gestart heb en uit de garage ben, is alles opgestart. Het insteken van de kabel lukt me binnen de 2 seconden schat ik. Het laden is net handig al merk ik wel dat de GSM (iPhone) wel erg warm kan krijgen.

Onlangs een huurwagen gehad met Carplay (Fiat 500 Abarth) maar daar was het scherm beperkt en moest je telkens een knop indrukken eer het systeem wou opstarten. Ook was er iets raars met Spotify, die begon bij elke rit hetzelfde nummer te spelen, om zot van te worden :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Dizzy schreef:Ik heb ook carplay en de kabel ligt gewoon voor de radio. Tegen dat ik de wagen gestart heb en uit de garage ben, is alles opgestart. Het insteken van de kabel lukt me binnen de 2 seconden schat ik. Het laden is net handig al merk ik wel dat de GSM (iPhone) wel erg warm kan krijgen.
Hierover gesproken, weet iemand of dat ook werkt met een hub ? In mijne huidige Mercedes zijn er welliswaar 2 poorten, maar slechts 1 ervan is voor telefoon. En daar mijn vrouw een iPhone heeft en ik een Android moeten we nu dus telkens een Lightning en USB-C kabel zitten switchen. Dus vraag me af of er een oplossing is waarbij ik toch 2 kabels aangesloten kan laten (zelfs al zijn ze nooit beide in gebruik).
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Technisch gezien is er geen reden waarom het niet zou werken, maar dit zal 100% afhangen van de wagen en de implementatie daar.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Tomby schreef: Hierover gesproken, weet iemand of dat ook werkt met een hub ? In mijne huidige Mercedes zijn er welliswaar 2 poorten, maar slechts 1 ervan is voor telefoon. En daar mijn vrouw een iPhone heeft en ik een Android moeten we nu dus telkens een Lightning en USB-C kabel zitten switchen. Dus vraag me af of er een oplossing is waarbij ik toch 2 kabels aangesloten kan laten (zelfs al zijn ze nooit beide in gebruik).
Misschien een 3 in 1 kabel gebruiken?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Mijn oude toetsenbord sneed zichzelf de kabel af, dus een nieuw: Sharkoon SKILLER SGK30 Red (de blauwe variant klikt nog wat extra).

Afbeelding

Het typgeluid is okee voor mij maar uiteraard wel luider dan mijn oude rubberdome keyboard, en ik neem aan dat er wel keyboards met aangenamere (maar ook duurdere) switches te vinden zijn. Ik wou wel graag een verlicht keyboard om toetszoektochten in het duister te vermijden, en eentje met "n-key rollover" zodat je vele toetsen tegelijk kan induwen (belangrijk bij gamen, al heb ik nog geen games getest).

De software is ook okee met een hoop coole lichteffecten maar mocht gerust nog wat praktischer zijn, zoals bijvoorbeeld:
-- geen custom kleuren per toets binden (wel als geheel), wel verschillende standaardkleuren per toets en met verschillende profielen.
-- geen macros aan toetscombos binden, wel aan een enkele toets. Ik heb ook een Sharkoon Fireglider muis en die kan wat ingewikkeldere macros binden.
-- geen condities kunnen instellen om kleurveranderingen te doen, of per programma bijvoorbeeld.

Een API zou leuk zijn om het zelf te programmeren maar daarna kreft ik waarschijnlijk weer over iets anders terwijl ik al tevreden ben van snel (next day) en relatief goedkoop gedepanneerd te zijn.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dizzy schreef:[...] al merk ik wel dat de GSM (iPhone) wel erg warm kan krijgen.[...]
Wel goed oppassen daarmee, warmte is dé grootste batterijkiller die er is.

En over Carplay, dat heeft nu echt nog geen enkele keer "niet" gewerkt sinds in m'n 1-reeks (2019) het infotainment grupgrade is naar de laatste versie. Daarvoor had ik nog geen carplay dus kan er niet van meespreken. Deze carplay zelfs zelf via ConnectedDrive.

Nee, zonder te zeveren, zelfs switchen tussen 2 iPhones (12 pro vd vrouw en 13 pro van mij), allebei draadloos dat gaat gelijk niks. Een paar seconden allerlei verbindingen stoppen en starten en dat werkt gewoon.

Alleen vind ik die bediening op het touchscreen maar niks. Je moet daarvoor uit je positie komen, want als je met je vinger aan dat scherm kan als je je gewone rijpositie aanneemt, dan scheelt er iets :-). Bediening via iDrive draaiknop werkt dan wel, maar ik vind het cumbersome, scrollen door elk bedieningsitem, heel veilig vind ik dat niet als je aan het rijden bent.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Misschien daarom dat velen argumenteren dat je het helemaal niet zou moeten bedienen tijdens het rijden…
Cumbersome by design…
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Very Happy!
Een setje Nest Audio smart speakertjes voor de keuken.
Bijna een Nest Hub gekocht, maar stereo luisteren is toch leuker in mijn opstelling.

Alleen moet je de treble verhogen van flat naar hoog, dan krijg je een wat meer natuurlijker geluid.
Maar verder is de stembediening vooral handig voor vettige/natte handjes in een keuken. :-D
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Op de website van Google staat als je 2 Nest speakers koppelt dan kan je in stereo luisteren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Apple watch SE besteld maar pas leverbaar eind januari. Denk zelf ook om een versie 7 op mijn wishlist te zetten.

Iemand goede deals om eventueel simcard te koppelen of is dat onnodig als je al iPhone hebt?

Doel van de horloge is vooral loopprogramma op te volgen en om oproepen minder te missen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Als je je iPhone altijd bij hebt is de cellular wat overbodig vind ik. Misschien om oproepen/sms'en te kunnen ontvangen als je gaat lopen zonder iPhone, maar dingen als GPS tracking etc moeten volgens mij ook zonder iPhone gewoon werken. Die info wordt dan achteraf wel gesynchroniseerd met je telefoon.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

Dizzy schreef:Apple watch SE besteld maar pas leverbaar eind januari. Denk zelf ook om een versie 7 op mijn wishlist te zetten.

Iemand goede deals om eventueel simcard te koppelen of is dat onnodig als je al iPhone hebt?

Doel van de horloge is vooral loopprogramma op te volgen en om oproepen minder te missen.
Mijn heeft die vorige week gekocht via Amazon. Onmiddellijk leverbaar.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Als ik ga lopen wil ik vooral GEEN oproepen is dus eerder reden om geen cellular te nemen :lol:

Ik gebruik de muziekfunctie van iphone voor Spotify maar ik kan ook muziek op de horloge lokaal opslaan, dat werkt nog beter en zonder dataverbruik. Je moet dan wel de muziek kopiëren maar er kan wel wat op.

Als GPS denk ik niet dat zo'n horloge werkbaar is wegens het kleine scherm, wel om uw tracks op te nemen.

Ik heb besteld via Apple zelf, de winkels hebben niet altijd alle modellen/kleuren/bandjes.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

2 keer trillen voor links, 3 keer trillen voor rechts, je moet zelfs nergens naar kijken als je de GPS op ne watch gebruikt. Uiteraard werkt dat zeker niet overal, en al zeker niet tijdens het lopen :-)

Ik heb hier nog een blauwe 41mm zonder e-sim reeks 7 nieuw-in-de-doos op overschot, zal die eens te koop aanbieden :-)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Wat doet dat spel dan bij een vijfsprong? Wat als je een rotonde moet nemen/terugkeren?

De horloges zijn besteld, eentje, de 7-reeks, kan ik vandaag al afhalen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Dizzy schreef:Wat doet dat spel dan bij een vijfsprong? Wat als je een rotonde moet nemen/terugkeren?

De horloges zijn besteld, eentje, de 7-reeks, kan ik vandaag al afhalen.
Dan dwingt het horloge je alsnog je verstand te gebruiken.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

selder schreef:2 keer trillen voor links, 3 keer trillen voor rechts
Oh, leuk... was me nog niet opgevallen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Eindelijk is het er van gekomen, nanoVNA aangeschaft en al wat mee "gespeeld". Door plaatsgebrek nooit een 40m antenne geplaatst, nu wel en met het nieuwe speeltje was dat een fluitje van een cent.
Afbeelding

Vandaag spoelen gewikkeld in de hoop de antenne uit te breiden met 80m. Theoretische berekening klopt met wat met de nanoVNA gemeten werd. Hopelijk dit weekend bij droog weer real-life test... :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Ik denk dat ik nu weet hoe sommige mensen zich voelen als ik over IT praat :-D

Woordje uitleg?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

silentkiller schreef:Ik denk dat ik nu weet hoe sommige mensen zich voelen als ik over IT praat :-D
Nerds gonna nerd.... :-D
Heel kort. Om te zenden heb je een antenne nodig. Afhankelijk van de frequentie heeft die antenne een zekere lengte. Eenvoudig te berekenen: 300/frequentie= golflengte. In mijn geval 7MHz = 42m.
Simpele antenne = halve golf dipool = 20m lang (rekening houden met verkortingsfactor ) dus 2*10m die ik net in onze kleine tuin kan plaatsen. Top=12m hoog, 2 benen schuin naar beneden (Inverted V).
Met de nanoVNA kan je een "sweep" doen tussen 2 frequenties en dan zie je grafisch op welke frequentie de antenne resonant is. Aangezien ik de antenne te lang maakte zag ik dat ze resonant was op een te lage frequentie, dus inkorten tot ze resonant was waar ik wou (7.1 KHz). In principe moet de lijn nog lager komen maar gezien de niet-ideale opstelling is dit het best mogelijke resultaat.

Meer info op het net.... :wink:
Laatst gewijzigd door on4bam op 20 jan 2022, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Die 11m / CB band tijden zijn toch ook al even geleden bij mij ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Bij mij ook. Toch veel plezier mee gehad tussen 1979 en 1992.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Vossenjacht ... oh those were the days ...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”