Verhoging download snelheid bij Scarlet en Belgacom ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

philippe_d schreef:@tomsworld
Ik begrijp je frustratie, maar ik maak de Belgacom planning niet :).
Ik weet het ;) en dat was zeker niet naar jou bedoeld, ik heb al met mensen gesproken die vrij dicht bij de bron zitten, en zelfs voor hun is het soms vrij onduidelijk. Maar je idee van de vectoring enabled kaarten kan kloppen, alhoewel het toeval kan zijn, mijn modem was bij de 1e die de firmware gekregen heeft die de BBOX2 vriendelijk zou maken. Maar soit we kunnen maar hopen. Ik begrijp natuurlijk dat heel de omzetting naar all-ip en de sluiting van de klassieke pstn centrales een heel lang proces zal zijn.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

Modbreak:
crossposting niet toegelaten, zie Forumregels.
sinds vandaag edpnet,
eens via vdsl tool gecheckt en zie:

download upload
Line: 29920 kbps 6048 kbps
Modem max: 92120 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 75635 kbps 15847 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 235 m Estimated!
Training margin: 24.7 dB
Attenuation: 7.2 dB

niet slecht meen ik zo hé,en dat voor een appartement 25 meter hoog.....
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 00#p508900
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:Hoop doet leven ;)
...in jouw geval toch aandringen bij de Scarlet Helpdesk?
Ga ik proberen... als ze me hier op het werk eens met rust laten :-(
Thanks
greenturbo
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jun 2013, 17:21

Het probleem in Greenturbo zijn geval is echter dat het standaardprofiel op zijn lijn 20 mbps is, maar deze dankzij DLM gedurende 2 jaar verhoogd werd naar 30 mbps en DLM om één of andere wijziging recentelijk beslist heeft dat 30 mbps niet meer haalbaar is op deze lijn. Maar we zullen de feedback afwachten, zonder verdere info kan ik daar weinig over zeggen.
Nog steeds op een 20 Mbps lijntje , morgen komt Belgacom dus , en is het bye Scarlet

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  20056 kbps        2040 kbps
Modem max:             69644 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        57181 kbps         11980 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           226 m Estimated!
Training margin:       30.7 dB
Attenuation:           9.4 dB
Dit is de laatste reading .
Belgacom beloofde 30 Mbps , an naa verschillende chats, mails naar Scarlet stop ik ermee .
Ik wens geen 40 Euro / maand te betalen en dan maar de helft te krijgen .
Vele mensen op dit forum spreken van 70 Mbps, wel dit zou in mijn geval 250% sneller zijn ;-) (keep on dreaming)

groeten,[/quote]

En vandaag Met Belgacom
Afbeelding

Dus waarom kon Scarlet dit niet in orde brengen .........
Nu hopelijk op naar de 50, of misschien 70 ......
Alvast 50% sneller met Belgacom dan Scarlet .
Wel met een nieuwe BBOX3 modem, waar de VDSLTool niet op werkt en niet meer de Sagem modem.

Groeten,
Greenturbo :lol:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

greenturbo schreef:Dus waarom kon Scarlet dit niet in orde brengen .........
Nu hopelijk op naar de 50, of misschien 70 ......
Alvast 50% sneller met Belgacom dan Scarlet .
Natuurlijk jammer dat de VDSL2 Tool niet meer werkt, zodat we niet zien op welk profiel je zit (8d of 17a), maar voortgaande op de speedtest ziet het ernaar uit dat je op een 30/2 profiel zit. Met andere woorden:
  • - je hebt net hetzelfde basis profiel gekregen als bij Scarlet (20/2), maar blijkbaar heb je al heel vlug de DLM verhoging gekregen.
    - op dit profiel is de "gegarandeerde" snelheid 20 mbps, en DLM zal dynamisch jouw sync aanpassen (tussen 20 en 30 mpbs) volgens noodzaak. Wees dus niet verwonderd of ontgoocheld als je snelheid terug daalt naar 20 mbps.
    - met dit basis profiel ga je nooit 50 of 70 mbps krijgen.
Of je nu bij Belgacom bent, of EDPNet, of Scarlet maakt in principe helemaal niets uit: de lijn wordt geleverd door Belgacom, en je krijgt in principe de hoogste snelheid die de lijn aankan.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Inmiddels een half jaar nadat de eerste mensen hier hun nieuwe profiel kregen, is het hier nog altijd noppes. Volgens mijn waarden zou ik zeker naar het maximum profiel moeten kunnen gaan, maar het lijkt wachten op Godot.

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			50192 kbps			6048 kbps
Max: 			77743 kbps			16288 kbps
Profile: 		17a
Distance:		216 m
Training:		19 dB
Attenuation:	5,6 dB

Kan je dit aanvragen, of is er een datum waartegen die nieuwe profielen van kracht gaan voor iedereen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:Hoop doet leven ;)
Volgens de modemwaarden zou je kunnen besluiten dat:
1.je met DLM héél zeker een verhoging naar 50 mbps "zou moeten kunnen" krijgen.
Vandaag contact gehad met een Scarlet medewerker via de chat.

Zij beweerde dat DLM altijd aan staat (?) Desalniettemin heeft ze het even gecontroleerd waaruit bleek dat het inderdaad aan stond.
Ze zei nog dat Belgacom voor die hogere snelheid cablage moet vernieuwen in centrales (rop's?) maar helaas laat BGC niet weten wanneer en waar dat werk achter de rug is. Niets aan te doen :|

Wachten dus...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ozfunghi schreef:Kan je dit aanvragen, of is er een datum waartegen die nieuwe profielen van kracht gaan voor iedereen?
Gezien jij op 50/6 staat, is DLM reeds actief op jouw lijn. Anders zou je op 30/6 staan.
DLM zal automatisch af en toe (ten laatste om de 90 dagen dacht ik) je lijn opnieuw controleren, en indien mogelijk je profiel verhogen naar 60mbps of 70 mbps.

Let wel dat dit niets verandert aan je internet snelheid,, gezien je een abbo hebt van 50 mbps max (download).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

philippe_d schreef:Let wel dat dit niets verandert aan je internet snelheid,, gezien je een abbo hebt van 50 mbps max (download).
Hoezo? Voor wie verandert het dan wel? Van de 50 Mbps die ik nu heb, was er toch een 20 voorbehouden voor belgacom tv dacht ik? Wie kan er dan wel van die 70 Mbps gebruik maken?
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ozfunghi schreef:Van de 50 Mbps die ik nu heb, was er toch een 20 voorbehouden voor belgacom tv dacht ik?
Jouw internet abbo is 50 mbps.
Er is dus niets "voorbehouden" voor Belgacom TV: als je naar TV kijkt, verlaagt je internetsnelheid (naargelang het aantal streams, HD of SD). Als je niet naar TV kijkt, dan krijg je de volle 50 mbps ter beschikking voor internet.
ozfunghi schreef:Wie kan er dan wel van die 70 Mbps gebruik maken?
Het voordeel van een 70 mbps sync is dus, dat je internetsnelheid niet verlaagt als je naar TV kijkt. Maar je internet blijft beperkt tot 50 mbps.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
eralardz
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2013, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Momenteel zit ik bij edpnet, op 20/2 met de volgende lijnwaarden:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  20200 kbps        2048 kbps
Modem max:             27132 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        22276 kbps         4667 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           1082 m Estimated!
Training margin:       9.7 dB
Attenuation:           21.7 dB
Valt daar nog iets uit te persen?

Stel dat 20/2 het maximum is, zal ik nog een degelijke snelheid halen terwijl er iemand bvb naar canvas HD aan het kijken is? Ik vind scarlet trio op dit moment erg interessant (nu zit ik nog met analoge TV).

Of verkas ik mijn boel beter naar telenet (wel slecht voor mijn portefeuille :-( )?
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

philippe_d schreef:
ozfunghi schreef:Van de 50 Mbps die ik nu heb, was er toch een 20 voorbehouden voor belgacom tv dacht ik?
Jouw internet abbo is 50 mbps.
Er is dus niets "voorbehouden" voor Belgacom TV: als je naar TV kijkt, verlaagt je internetsnelheid (naargelang het aantal streams, HD of SD). Als je niet naar TV kijkt, dan krijg je de volle 50 mbps ter beschikking voor internet.
ozfunghi schreef:Wie kan er dan wel van die 70 Mbps gebruik maken?
Het voordeel van een 70 mbps sync is dus, dat je internetsnelheid niet verlaagt als je naar TV kijkt. Maar je internet blijft beperkt tot 50 mbps.
Dan klopt het toch niet wat je zei dat het mijn snelheid niet beïnvloed. Dus nu varieert mijn snelheid onder de 50 Mbps afhankelijk van of er tv gekeken wordt. Met het betere profiel ben ik dus altijd zeker van 50 Mbps... dus dan doe ik toch voordeel wanneer er tv gekeken wordt. Dat is ook al een goed begin. Maar waarop wachten ze dan, als er om de 3 maand een controle passeert en mijn lijn al van bij't begin deze waarden had?
Afbeelding
michael1989
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2014, 16:49

Dit zijn mijn lijnwaarden zou hier een verhoging kunnen?

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30056 kbps        6048 kbps
Modem max:             70472 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        57861 kbps         12123 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           174 m Estimated!
Training margin:       18.5 dB
Attenuation:           9.7 dB
sddt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Naar 50/6 moet zeker lukken. Dit kan binnen 10 dagen maar je kan er gerust ook enkele maanden op wachten. Geduld is een schone deugd!
Naar 70/6 denk ik niet gezien je calculated Max en je training margin die te laag zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

En eventueel ook nog juist 60/6 !
michael1989
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2014, 16:49

Bedankt voor de reacties.
Ik heb nog geduld hoor ben zolang nog niet bij scarlet en ben al heel blij met de snelheid die ik nu heb zeker als je van base komt, dan is alles goed :lol:
Ik kan eventueel mijn telefoonlijn, die met een dunne draad bovengronds en buiten loopt ook niet eens goed shielded is, vervangen om betere waarden te hebben of gaat dit niet veel uitmaken? heb het hier dan wel over de draad van mijn Belgacom aansluiting tot binnen is +- 10 meter denk ik.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb sinds een week ook een kleine snelheidsverhoging gehad .

Downstream line rate 25192 kbps
Upstream line rate 2048 kbps
Downstream Training Margin 8.9 dB

Ik haal nu 23.5 mbit down ipv 18.5 mbit . Dit op een afstand van 800 m van de wijk centrale , zit ook echt op het randje , de buren halen maar 16 mbit. Wel jammer dat vdsl2tool niet meer werkt nu je S/N moet ingeven om in te loggen op de sagem :(
Afbeelding
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

philippe_d schreef:Ik denk dat een aantal mensen nog altijd verward zijn en het onderscheid niet kennen tussen de sync snelheid van de modem, en de max. upload/download van de internetverbinding

SYNC SNELHEID VAN DE MODEM
  • Onafhankelijk van het type abonnement, en onafhankeleijk van de provider (Scarlet, EDPNet, Snow, Belgacom ...) krijgt iedere klant de hoogste snelheid die voor zijn lijn beschikbaar is.
  • Dit gebeurt in 2 stappen:
    • DARE: afhankelijk van de lijnwaarden die voor jouw adres in de Database zitten van Belgacom, krijg je een provisioning profiel toegewezen. De profielen zijn: 30/6 (VDSL2 17a), 20/2, 16.5/2 en 12/1 (VDSL2 8d).
    • DLM: Dit systeem zal je lijn monitoren, en afhankelijk van de omstandigheden (vb SNR, overspraak op andere lijnen), zal je syn verhoogd worden:
      30/6 kan 40/6, 50/6 (en sedert vorige week) 60/6 of 70/6 worden
      20/2 kan naar 30/2 verhoogd worden
      16.5/2 kan naar 25/2 verhoogd worden
    • Nadat jouw lijn die verhoging kreeg, zal deze op regelmatige basis (max om de 90 dagen) terug gecontroleerd worden (en eventeel door DLM terug verlaagd).
    • REPAIR. In geval van problemen (gewoonlijk te wijten aan de binnenbekabeling), kan je op een "repair" profiel geraken. Via de automatische lijntest op wordt je weer op je origineel provisioning profiel gezet. Doe die lijntest pas nadat je de oorzaak van de fout gecorrigeerd hebt ...
      Pas op: indien je al door DLM verhoogd werd, zal je door de 0800 lijntest de DLM verhoging terug verliezen, en moet je wachten tot DLM je lijn terug test!
  • Totdaar de syn. Nogmaals, dit heeft niets met je abonnement te maken
SNELHEID VAN HET ABONNEMENT
  • Naargelang het type abonnement, of provider, krijg je een maximale upload en download
    • Bij EDPnet is de cap 50/6 (of 16.5/10 voor high upload)
    • Bij Scarlet is de cap voor Scarlet One 50/4, en voor Scarlet Trio 30/2.5
    • Bij Belgacom krijg je 30/2.5 (Start), 30/3 (Comfort) of 30/4 (Maxi).
      Dit wordt nu resp. 50/2.5, 50/3, 50/4
  • De effectieve snelheid die je krijgt om te surfen, wordt beperkt door de sync en door het type abonnement:
    je krijgt het laagste van beide. voorbeeld:
    • - Als je modem synct op 70/6, en je hebt Maxi, dan krijg je 50/4 (de rest is voorbehouden voor TV)
      - Als je modem synct aan 30/6, en je hebt Maxi, dan krijg je effectief 30/4
      - Als je modem synct aan 20/2, en je hebt Maxi, dan krijg je effectief 20/2
Vraagje:
Moet men na verloop van tijd de modem rebooten om een DLM verhoging door te voeren of verhoogt de snelheid zonder reboot?
Omgekeerd, is het beter om de modem tijdens DLM nooit te rebooten om de monitoring niet te verstoren?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

DLM werkt volledig automatisch , ook zonder rebooten.
Ik heb uit ervaring al kunnen vaststellen dat het rebooten van de modem geen kwaad kan ik zet zelf mijn modem iedere avond af en iedere morgen weer op en dat heeft geen gevolgen gehad voor zowel de automatische toekenning van een DLM profiel en ook geen gevolgen om die toekenning te behouden.

je kan wel je DLM profiel verliezen als je de modem gedurende een korte periode een zeker aantal keer af en op zet , maar ik weet de juiste details niet meer.
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Dank je wel jackho

Ik moet zeggen, zowel voor cisco als sagem heb ik nooit het bij boot genegotieerde en runtime statistiek up/dn profiel zien wijzigen zonder reboot. Ik wil absoluut niet beweren dat zulks nooit gebeurt, alleen, ikzelf heb het nooit gezien. Wel na reboot (de cisco onthoudt vorige waarde dus kan men vergelijken) . Vandaar mijn vraag. Over b-box3 kunnen we voorlopig moeilijk spreken omdat we die waarden niet eens kunnen lezen.

Ik moet ook zeggen dat ik nooit het geduld had om, pakweg, langer dan 1 maand te wachten. Ik reboot de modem sowiezo om de zoveel (2,3,4,5) weken.

Ook, op my EDPnet site kan ik mijn Active profile qua up/dn zien. Ik heb dat ook nooit zien veranderen gedurende eenzelfde connectie. Nogmaals, ik heb allicht niet voldoende geduld.

Dat gezegd: het lijkt me wel nuttig om een connectie profiel on-the-fly te veranderen. Zowel verbeteren als verslechteren. Ik heb het nooit zien gebeuren.

Natuurlijk, als men dagelijks de modem af/op zet is er van geduld geen sprake ;-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

mDup schreef:zowel voor cisco als sagem heb ik nooit het bij boot genegotieerde en runtime statistiek up/dn profiel zien wijzigen zonder reboot
Nochtans is het zo: bij een snelheidswijziging (door DLM) krijg je een resync (en natuurlijk gevolgd door een PPPoE reconnect). Deze onderbreking is echter van heel korte duur, zodat je er in de praktijk eigenlijk niets van merkt.
Een modem reboot is hiervoor absoluut niet noodzakelijk!

Een wijziging van de internetsnelheid (vb recente uploadverhoging) is pas effectief vanaf de volgende PPPoE reconnect.
Hiervoor is zelfs geen DSL resync nodig, noch een reboot.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Bedankt, philippe_d voor de technische background bij het verhaal.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

bij een snelheidswijziging (door DLM) krijg je een resync

Je bedoelt toch met resync dat de modem zijn DSL probeert te resyncen en dat je ook voor TV een onderbreking krijgt
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Inderdaad.
resync = de syncronisatie (dsl) wordt kort onderbroken, training begint weer en de negotiatie voor het nieuwe profiel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jolan
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2012, 23:40

Heeft Scarlet onlangs hun snelheid wéér verhoogd? Enkele maanden geleden zonder poeha plots van 30mbps naar 50mbps (bij Telenet zou hier gigantisch mee uitgepakt worden, bij Scarlet zeggen ze 't je zelfs niet), vandaag meet ik 65mbps terwijl VDSL2 volgens de website nog steeds 50mbps is. Een zeer fijne ontdekking, maar het gebrek aan fanfare errond maakt me wat achterdochtig dat ze prijzen gaan optrekken of ons op een andere manier gaan kloten (jep, dat is psychologische schade van jaren Telenet-gebruik).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

belgacom heeft de profielen blijkbaar vehoogd.

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... &start=780

Dus de andere providers zullen automatisch ook verhogen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Jolan schreef:Heeft Scarlet onlangs hun snelheid wéér verhoogd? Enkele maanden geleden zonder poeha plots van 30mbps naar 50mbps (bij Telenet zou hier gigantisch mee uitgepakt worden, bij Scarlet zeggen ze 't je zelfs niet), vandaag meet ik 65mbps terwijl VDSL2 volgens de website nog steeds 50mbps is. Een zeer fijne ontdekking, maar het gebrek aan fanfare errond maakt me wat achterdochtig dat ze prijzen gaan optrekken of ons op een andere manier gaan kloten (jep, dat is psychologische schade van jaren Telenet-gebruik).
Hier nog niks , afwachten dus en misschien eens de modem herstarten :P
Maarjah ik ben voorlopig content met 50 Mbps 8)
kippewit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 15:01
Bedankt: 3 keer

Is deze snelheidsverhoging enkel bij het vdsl abonnement of ook bij trio? Ik heb nu namelijk vdsl en merkte op speedtest dat ik kan downloaden aan 67 mbps. Zou nu wel willen overstappen naar trio aangezien ik vanaf september mijn gekochte telenet digicorder wel kan weggooien, maar zou het wel jammer vinden om van 67 terug te vallen naar 30.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Effe vraagje :P Honda4life wist mij te vertellen dat hij op 70/6 is geraakt door DARE uit te voeren. Maar aangezien je hierdoor soms op een slechter profiel terechtkomt wou ik even raad vragen of mijn lijn wel degelijk het nieuwe 70/6 profiel aankan alvorens ik naar DARE bel.
Bij hem ging het zo
DARE --> profiel naar 30/6
week 1 DLM komt langs --> 50/6
week2 DLM komt langs --> 70/6

dit is mijn huidige lijn

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			50200 kbps			6048 kbps
Max: 			56478 kbps			11833 kbps
Profile: 		17a
Distance:		343 m
Training:		13 dB
Attenuation:	11,2 dB
Maar ik vrees er een beetje voor :(

vroeger had ik dit :
solid-killer schreef:Net getest :beerchug: en het werkt super !

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.2 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30056 kbps        6048 kbps
Modem max:             77940 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        63992 kbps         13407 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           334 m Estimated!
Training margin:       19.3 dB
Attenuation:           11.1 dB
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Normaal gezien is DLM 'permament' actief (uitzonderingen zijn wel waargenomen) en wordt jouw lijn autom. aangepast indien mogelijk (verhoging) of nodig (verlaging). Met 13dB training is in het beste geval 60/6 mogelijk, maar op 70/6 zou ik niet te veel hopen. Als je avontuurlijk bent aangelegd, kan je DARE starten en zeker terugvallen op 30/6 (ander profiel krijgen is toch uitzonderlijk). En dan enkele weken later zou je verhogingen moeten krijgen richting 50/6, maar of je daardoor sneller of ooit 70/6 gaat krijgen, betwjifel ik.
Just my 2cents.
kippewit schreef:overstappen naar trio.... maar zou het wel jammer vinden om van 67 terug te vallen naar 30.
Op het forum werd er toch recent een praktijkvoorbeeld gemeld dat overstap One -> Trio een terugval naar 50/3 cap heeft gegeven.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

zonder iets aan te passen na de problemen,een week later dit:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  69976 kbps        6048 kbps
Modem max:             91576 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        75188 kbps         15753 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           223 m Estimated!
Training margin:       11.5 dB
Attenuation:           6.5 dB
dus kan het wel allemaal hier en lag het aan het netwerk waarschijnlijk en niks binnen bij mij dus.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”