iceke schreef:Charlotte schreef:
Het is dus afhankelijk van het gedrag van de grootverbruikers welke richting het uitgaat. Jullie suggesties en ervaringen zijn hoe dan ook zeker welkom via dit forum.
Probleem is dat je nu een verkeerd signaal geeft naar die grootverbruikers toe.
Waarom zouden ze hun downloads minderen ? Het is nu voor een grootverbruiker interessanter om 25 dagen op smallband te staan en voor de rest vollenbak te downloaden, dan overdag te surfen en snachts te downloaden & hopen(want je weet je volume niet meer) dat je nooit op smallband valt.
Voor het merendeel van jullie gebruikers die niet honderden gigabytes gaan downloaden, hoop ik dat ze niet zomaar op smallband komen wanneer ze overdag gaan downloaden. Want dan worden ze dubbel gestraft.
Ik vermoed dat de grootverbruikers vooral de eerste maanden "erop los leven", daarna valt dat gebruik vanzelf een stuk terug.
Laten we wel wezen, 1Tb binnen halen met films, muziek of games is voor de meeste die het niet gewend waren bij een andere provider fantastisch, maar na een paar maanden weten de meeste niet meer 'wat' binnen te trekken (omdat de hdd's vol zitten, de back-ups op dvd's te langzaam gaat, je niet zoveel kan kijken als je binnen trekt, nieuwtje is eraf,....).
Dus ik vermoed zelf, dat na een paar maanden de situatie stabiliseert op het netwerk. En de notoire grootverbruikers zullen vooral de nachten (gaan) gebruiken, omdat zij geen zin hebben achter een computer te zitten die traag is (door repareren, uitpakken, ... voor hen die het herkennen).
Momenteel mijn eerste mail van Telenet ontvangen, dat ik erg veel gebruik. Dus nog niet op smallband.
Tja, 650Gb op Turbonet, wel ENKEL de nacht.
Dus enerzijds verbaasd, want niemand heeft hier toch last van, anderzijds, ach, inderdaad ik heb al heel wat gebruikt deze periode.
Mijn normale verbruik ligt op 400gb/maand, dus ook voor mijn doen zit ik er over.
(komt omdat ik de maand hiervoor praktisch niets had binnen geslurpt bij mijn vorige provider, en dus een queue had staan die ook groter is dan normaal.)
Ik hoop dus dat ze ongeveer zo blijven als nu, voorstel om smallband op te trekken naar een adsl1-snelheid zou een aanrader zijn, zeker gezien de prijs die mensen elke maand voor hun abonnement betalen, dus wat LordRaider van enkele posts hierboven voorstelt.
Maar aan de andere kant, iemand die een goede 500Gb heeft binnen gehaald hoeft toch niet op het laatste moment nog iets van divx-kwaliteit binnen te slurpen om klokslag 20.00 te kijken, die pakt toch gewoon uit zijn eigen voorraad iets, imho.