Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Yogi schreef:Het voordeel is dat je nu 600 gig tijdens de nacht kunt downloaden ipv 200.

Ergens is het "logisch" van telenet dat ze hun systeem proberen niet te overladen. mocht iedereen aan 30Mbit de hele dag liggen pompen zouden ze niet de garanties van snelheid en stabieliteit kunnen garanderen!


Dat doen ze nu toch juist niet !
Als ik wil kan ik nu dus buiten een paar uur per dag m'n lijn ten volle benutten (lees, de bandbreedte van m'n buren naar beneden trekken)
Iemand die 's nacht's download (lees, wanneer en niemand aan't surfen is) stoort zijn buren veel minder dan iemand die zijn lijn gaat proberen 100% te benutten.

Ik ben hevig voorstander van flatfree tussen 00.0 & 8.00uur en een harde limiet zoals het vroeger was tijdens de andere uren.
of het systeem die ze nu toepassen maar dan met een werkbare smallband tijdens de piekuren.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

@Charlotte:

Ik (en vele anderen vermoed ik) zou liever gewoon een duidelijke limiet zien per abonnementsformule. (zeg maar fup tot x GB)
Evt met extra bonusvolume dat je krijgt door te downloaden in de groene/gele periodes.
Verder vind ik ook dat je sowieso de mogelijkheid moet hebben om volume bij te kopen mocht je toch op smalband komen.

Het systeem nu is totaal ondoorzichtig en niet controleerbaar voor de eindgebruiker, de vele posts hier en op andere fora bewijzen dit.
Er moet gewoon duidelijkheid bestaan over hoever je kan gaan zonder rekening te houden met enige vorm van periodes.
Iedereen zal dan sowieso minder gaan "experimenteren" waardoor de load op het netwerk ook daalt ;-)

Just my 2cents
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ub4b schreef: Als het verbruik tov het gemiddelde wordt gereduceerd tot 9 vage standen zonder harde cijfers, dan kan Telenet alles beweren.


Ze spreken zichzelf hier trouwens tegen. Enerzijds zeggen ze dat het geen probleem is om die "2Xhet gemiddelde" in een keer te verbruiken. Anderzijds vergelijken ze je profiel in 9 vage standen aan een daggemiddelde.
maw, je hebt duidelijk nog altijd een start en een finish (die 's nachts trager loopt) maar naar de klant toe willen ze deze informatie niet meer verstrekken enkel een vaag gemiddelde.Wat ben je nu met tussentijden als je de finish niet weet liggen ?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

iceke schreef:
ub4b schreef: Als het verbruik tov het gemiddelde wordt gereduceerd tot 9 vage standen zonder harde cijfers, dan kan Telenet alles beweren.


Ze spreken zichzelf hier trouwens tegen. Enerzijds zeggen ze dat het geen probleem is om die "2Xhet gemiddelde" in een keer te verbruiken. Anderzijds vergelijken ze je profiel in 9 vage standen aan een daggemiddelde.
maw, je hebt duidelijk nog altijd een start en een finish (die 's nachts trager loopt) maar naar de klant toe willen ze deze informatie niet meer verstrekken enkel een vaag gemiddelde.Wat ben je nu met tussentijden als je de finish niet weet liggen ?


Ik kan dan ook iedereen aanbevelen om harde cijfers te vragen (mailen/bellen/schrijven), zeker als je op verlaagde snelheid staat. Zij eisen (verlaagde snelheid), zij bewijzen (de meetbare en objectieve reden waarom). De vage fup staat nu al een hele tijd onveranderd op stand 9, zowel toen ik nog niet op verlaagde snelheid stond, als vanaf de 22e sinds ik wel op verlaagde snelheid stond. Dus inderdaad, zowel voor of na de finish wordt gemapped op 9, verre van objectief.

Als ze vertikken om jou de exacte gegevens mede te delen, dan stel je hen in gebreke wegens het niet opleveren van de specifcaties.

Het mes snijdt aan twee kanten, dus telenet moet zijn deel van de overeenkomst ook waarborgen, en dat is volle snelheid zolang niet bewezen is dat je 2x het gemiddelde hebt gedaan.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Trivial schreef:@Charlotte:

Ik (en vele anderen vermoed ik) zou liever gewoon een duidelijke limiet zien per abonnementsformule. (zeg maar fup tot x GB)
Evt met extra bonusvolume dat je krijgt door te downloaden in de groene/gele periodes.
Verder vind ik ook dat je sowieso de mogelijkheid moet hebben om volume bij te kopen mocht je toch op smalband komen.

Het systeem nu is totaal ondoorzichtig en niet controleerbaar voor de eindgebruiker, de vele posts hier en op andere fora bewijzen dit.
Er moet gewoon duidelijkheid bestaan over hoever je kan gaan zonder rekening te houden met enige vorm van periodes.
Iedereen zal dan sowieso minder gaan "experimenteren" waardoor de load op het netwerk ook daalt ;-)

Just my 2cents


Laat het systeem maar zijn zoals het is. Ik heb op gebied van limiet nog niet te klagen. Voor mij hoeft telenet niet bij te houden hoeveel ik verbruik. De meeste die nu klagen en in het rood staan zijn de turbonetters. die willen dezelfde mogelijkheden als een fibernetter. Met alle gevolgen van smalband vandien. Er zijn weinigen met fibernet100 die op smalband staan na 250 to 500 Gbyte te verbruiken. Wat wel mag is de laagste limiet van smalband op te trekken naar 4Mbit zodat skypen en Voip-en wel vlot gaat tijdens smalband.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

lordraider schreef:Ik hoop gewoon dat ze die minimum van 512kpbs toch iets optrekken, naar 2mpbs of 4mpbs.

Zo kunde tenminste nog een "kleiner" bestand deftig binnentrekken in de rode periode.

Stel ik beslis om 20u, ik wil straks naar dit kijken, iets van zeg maar +- 700mb. Dan gaat dit niet meer om dit op
een deftige tijd binnen te halen, moet je minimum al tot 22u wachten.

Stel dat je 4mbps hebt , wat toch ook wel niet veel is in vergelijking met 30mbps en 100mbps.
Dan kun je het toch in een half uur afhalen.

Waarom moet het op het drukste moment zo ENORM worden dichtgeknepen. Terwijl anders ze je bijna full speed geven. Jammer

Dat is een interessante piste waarvan we de haalbaarheid zeker zullen onderzoeken. Maar daar is het nu nog wat te vroeg voor: binnen enkele maanden zullen we evalueren hoe het surfgedrag van de grootverbruikers is geëvolueerd. Als er tijdens de piekuren nog steeds heel veel trafiek wordt verzet, dan is er minder ruimte om het nog aantrekkelijker te maken. Als de trafiek zich echter meer uitbalanceert, dan is het best mogelijk dat de minimale snelheid verhoogd wordt of dat de tijdspannes waarin we ze toepassen korter worden.

Het is dus afhankelijk van het gedrag van de grootverbruikers welke richting het uitgaat. Jullie suggesties en ervaringen zijn hoe dan ook zeker welkom via dit forum.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Charlotte schreef:[
Het is dus afhankelijk van het gedrag van de grootverbruikers welke richting het uitgaat. Jullie suggesties en ervaringen zijn hoe dan ook zeker welkom via dit forum.



Ik denk toch dat bijna iedereen die nu een abbo heeft bij telenet met een vrijdownloaden als grootverbruiker zullen worden beschouwd,dus in weze iedereen .

En denk ik toch dat de conclusie zal zijn om het zo te laten of nog wat te verstrengen.

Want geef toe had je 80gb ging je zelden erover nu je meer mag ben je geneigd meer binnen te halen of up te loaden is toch logisch.

Dus zou een evaluatie na een jaar niet beter zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Charlotte schreef:
Het is dus afhankelijk van het gedrag van de grootverbruikers welke richting het uitgaat. Jullie suggesties en ervaringen zijn hoe dan ook zeker welkom via dit forum.


Probleem is dat je nu een verkeerd signaal geeft naar die grootverbruikers toe.
Waarom zouden ze hun downloads minderen ? Het is nu voor een grootverbruiker interessanter om 25 dagen op smallband te staan en voor de rest vollenbak te downloaden, dan overdag te surfen en snachts te downloaden & hopen(want je weet je volume niet meer) dat je nooit op smallband valt.
Voor het merendeel van jullie gebruikers die niet honderden gigabytes gaan downloaden, hoop ik dat ze niet zomaar op smallband komen wanneer ze overdag gaan downloaden. Want dan worden ze dubbel gestraft.
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

iceke schreef:
Charlotte schreef:
Het is dus afhankelijk van het gedrag van de grootverbruikers welke richting het uitgaat. Jullie suggesties en ervaringen zijn hoe dan ook zeker welkom via dit forum.


Probleem is dat je nu een verkeerd signaal geeft naar die grootverbruikers toe.
Waarom zouden ze hun downloads minderen ? Het is nu voor een grootverbruiker interessanter om 25 dagen op smallband te staan en voor de rest vollenbak te downloaden, dan overdag te surfen en snachts te downloaden & hopen(want je weet je volume niet meer) dat je nooit op smallband valt.
Voor het merendeel van jullie gebruikers die niet honderden gigabytes gaan downloaden, hoop ik dat ze niet zomaar op smallband komen wanneer ze overdag gaan downloaden. Want dan worden ze dubbel gestraft.


Ik vermoed dat de grootverbruikers vooral de eerste maanden "erop los leven", daarna valt dat gebruik vanzelf een stuk terug.

Laten we wel wezen, 1Tb binnen halen met films, muziek of games is voor de meeste die het niet gewend waren bij een andere provider fantastisch, maar na een paar maanden weten de meeste niet meer 'wat' binnen te trekken (omdat de hdd's vol zitten, de back-ups op dvd's te langzaam gaat, je niet zoveel kan kijken als je binnen trekt, nieuwtje is eraf,....).

Dus ik vermoed zelf, dat na een paar maanden de situatie stabiliseert op het netwerk. En de notoire grootverbruikers zullen vooral de nachten (gaan) gebruiken, omdat zij geen zin hebben achter een computer te zitten die traag is (door repareren, uitpakken, ... voor hen die het herkennen).

Momenteel mijn eerste mail van Telenet ontvangen, dat ik erg veel gebruik. Dus nog niet op smallband.
Tja, 650Gb op Turbonet, wel ENKEL de nacht.
Dus enerzijds verbaasd, want niemand heeft hier toch last van, anderzijds, ach, inderdaad ik heb al heel wat gebruikt deze periode.
Mijn normale verbruik ligt op 400gb/maand, dus ook voor mijn doen zit ik er over.
(komt omdat ik de maand hiervoor praktisch niets had binnen geslurpt bij mijn vorige provider, en dus een queue had staan die ook groter is dan normaal.)

Ik hoop dus dat ze ongeveer zo blijven als nu, voorstel om smallband op te trekken naar een adsl1-snelheid zou een aanrader zijn, zeker gezien de prijs die mensen elke maand voor hun abonnement betalen, dus wat LordRaider van enkele posts hierboven voorstelt.
Maar aan de andere kant, iemand die een goede 500Gb heeft binnen gehaald hoeft toch niet op het laatste moment nog iets van divx-kwaliteit binnen te slurpen om klokslag 20.00 te kijken, die pakt toch gewoon uit zijn eigen voorraad iets, imho.
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

ub4b schreef:
iceke schreef:
ub4b schreef: Als het verbruik tov het gemiddelde wordt gereduceerd tot 9 vage standen zonder harde cijfers, dan kan Telenet alles beweren.


Ze spreken zichzelf hier trouwens tegen. Enerzijds zeggen ze dat het geen probleem is om die "2Xhet gemiddelde" in een keer te verbruiken. Anderzijds vergelijken ze je profiel in 9 vage standen aan een daggemiddelde.
maw, je hebt duidelijk nog altijd een start en een finish (die 's nachts trager loopt) maar naar de klant toe willen ze deze informatie niet meer verstrekken enkel een vaag gemiddelde.Wat ben je nu met tussentijden als je de finish niet weet liggen ?


Ik kan dan ook iedereen aanbevelen om harde cijfers te vragen (mailen/bellen/schrijven), zeker als je op verlaagde snelheid staat. Zij eisen (verlaagde snelheid), zij bewijzen (de meetbare en objectieve reden waarom). De vage fup staat nu al een hele tijd onveranderd op stand 9, zowel toen ik nog niet op verlaagde snelheid stond, als vanaf de 22e sinds ik wel op verlaagde snelheid stond. Dus inderdaad, zowel voor of na de finish wordt gemapped op 9, verre van objectief.

Als ze vertikken om jou de exacte gegevens mede te delen, dan stel je hen in gebreke wegens het niet opleveren van de specifcaties.

Het mes snijdt aan twee kanten, dus telenet moet zijn deel van de overeenkomst ook waarborgen, en dat is volle snelheid zolang niet bewezen is dat je 2x het gemiddelde hebt gedaan.


Ik ben het totaal niet met je eens. Waarom om cijfers/getallen bedelen, daarmee help je juist een "limiet-getal" de wereld in.

Drukke momenten minder doen en rustige momenten meer doen, daarmee kan iedereen uit de voeten.

Waarom zou je 24/7 willen downloaden, een hele dag op maximum vol binnen halen (met turbonet) levert ongeveer een 275Gb op, dat een maand lang volhouden zou een kleine 9Tb opleveren (afgerond, dus gelieve niet over komma's te zeuren en het breed te zien svp).
Niemand hoeft zoveel binnen te halen, dat is leuk als je je eigen binarie-provider wil opstarten, maar daar is dit abonnement niet voor bedoelt.

Die meter geeft aan hoe je je gedraagt, en als je daar een beetje flexibel mee omgaat, verdelen van de downloads over diverse momenten kom je een heel eind. De moeite waard, zeker als je kijkt waar de meeste het vroeger mee moesten doen.

Just my thoughts
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Na 360 GB te hebben verbruikt zit ik nu ook op smallband.
Details van de stats kan je hier vinden.

Wel erg dat ze ook de uploadsnelheid beperken.
Afbeelding
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

mailracer schreef:
Trivial schreef:@Charlotte:

Ik (en vele anderen vermoed ik) zou liever gewoon een duidelijke limiet zien per abonnementsformule. (zeg maar fup tot x GB)
Evt met extra bonusvolume dat je krijgt door te downloaden in de groene/gele periodes.
Verder vind ik ook dat je sowieso de mogelijkheid moet hebben om volume bij te kopen mocht je toch op smalband komen.

Het systeem nu is totaal ondoorzichtig en niet controleerbaar voor de eindgebruiker, de vele posts hier en op andere fora bewijzen dit.
Er moet gewoon duidelijkheid bestaan over hoever je kan gaan zonder rekening te houden met enige vorm van periodes.
Iedereen zal dan sowieso minder gaan "experimenteren" waardoor de load op het netwerk ook daalt ;-)

Just my 2cents


Laat het systeem maar zijn zoals het is. Ik heb op gebied van limiet nog niet te klagen. Voor mij hoeft telenet niet bij te houden hoeveel ik verbruik. De meeste die nu klagen en in het rood staan zijn de turbonetters. die willen dezelfde mogelijkheden als een fibernetter. Met alle gevolgen van smalband vandien. Er zijn weinigen met fibernet100 die op smalband staan na 250 to 500 Gbyte te verbruiken. Wat wel mag is de laagste limiet van smalband op te trekken naar 4Mbit zodat skypen en Voip-en wel vlot gaat tijdens smalband.



Wat denk je nu? Dat telenet niet bijhoud hoeveel je nu effectief verbruikt?
Ik heb zelf office access hier dus heb sowieso nog een limiet en weet tenminste waar ik aan toe ben.
Ik las ook al posts van fibernetters die na 200GB volledig in 't rood stonden.(ok, das geen smalband, maar wel serieus rood, dus bang afwachten wat er gaat gebeuren!) Ik zei trouwens nooit dat turbonetters dezelfde volumes moeten toegewezen krijgen als fibernet klanten, ik schreef "een duidelijke limiet per abonnementsformule". Zo is het ongeschreven bij belgacom toch ook? (500GB)
Klare taal, dat is waar iedereen om vraagt, niet meer, niet minder.
Ik ben er bijna zeker van dat de meeste turbonetters meer dan tevreden zullen zijn met een harde limiet van 300 tot 500GB + evt bonusvolume in de daluren. Voor fibernet abo's kan je die harde limiet evenredig hoger zetten.

Doe eens een poll? :wink:
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Astralon schreef:Na 360 GB te hebben verbruikt zit ik nu ook op smallband.


Welk abo had jij nu weer? Turbo XL?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Trivial schreef:
Astralon schreef:Na 360 GB te hebben verbruikt zit ik nu ook op smallband.


Welk abo had jij nu weer? Turbo XL?

Inderdaad TurboNet XL
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Astralon schreef:Inderdaad TurboNet XL


Ok. Wel, even eerlijk, zou jij niet liever hebben dat telenet je concreet zegt je limiet is 360GB/maand? (400GB ware beter, maar goed)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Trivial schreef:
Astralon schreef:Inderdaad TurboNet XL


Ok. Wel, even eerlijk, zou jij niet liever hebben dat telenet je concreet zegt je limiet is 360GB/maand? (400GB ware beter, maar goed)

Uiteraard, want bijna niets is gedownload in de rode uren, bijna alles in de groene of gele uren.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Tarq schreef:
Ik vermoed dat de grootverbruikers vooral de eerste maanden "erop los leven", daarna valt dat gebruik vanzelf een stuk terug.

Laten we wel wezen, 1Tb binnen halen met films, muziek of games is voor de meeste die het niet gewend waren bij een andere provider fantastisch, maar na een paar maanden weten de meeste niet meer 'wat' binnen te trekken (omdat de hdd's vol zitten, de back-ups op dvd's te langzaam gaat, je niet zoveel kan kijken als je binnen trekt, nieuwtje is eraf,....).

Dus ik vermoed zelf, dat na een paar maanden de situatie stabiliseert op het netwerk. En de notoire grootverbruikers zullen vooral de nachten (gaan) gebruiken, omdat zij geen zin hebben achter een computer te zitten die traag is (door repareren, uitpakken, ... voor hen die het herkennen).


Inderdaad. Ik heb al 2 jaar unlimited gehad bij Dommel Homeconnect en na een aantal maanden zit je gewoon door je "wishlist" heen. Zeker op Turbonet/Fibernet snelheden. Zelf verbruik ik echt niet om te verbruiken. Als er gewoon iets uitkomt wat mij aanstaat of wat ik wil zien / spelen, pak ik het mee...
Denk dat ik zelf aan de 200 gig max kom ofzo per maand, maar heb al 2 jaar geen teller meer gehad dus moet es andere manier zoeken om het bij te houden.

Wel ben ik blij met de verhoogde snelheid (van ADSL1 naar Turbonet is zalig ^^).
Op 1 dag ongeveer 20 gig verbruikt zonder surfen bij ( dus excl youtube/trailers en dergelijk).
vandaag staat er weer een 25 gig in de wachtlijst. en dan is mijn schijfruimte op lol :D...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Tarq schreef:
Ik ben het totaal niet met je eens. Waarom om cijfers/getallen bedelen, daarmee help je juist een "limiet-getal" de wereld in.

Drukke momenten minder doen en rustige momenten meer doen, daarmee kan iedereen uit de voeten.

Waarom zou je 24/7 willen downloaden, een hele dag op maximum vol binnen halen (met turbonet) levert ongeveer een 275Gb op, dat een maand lang volhouden zou een kleine 9Tb opleveren (afgerond, dus gelieve niet over komma's te zeuren en het breed te zien svp).
Niemand hoeft zoveel binnen te halen, dat is leuk als je je eigen binarie-provider wil opstarten, maar daar is dit abonnement niet voor bedoelt.

Die meter geeft aan hoe je je gedraagt, en als je daar een beetje flexibel mee omgaat, verdelen van de downloads over diverse momenten kom je een heel eind. De moeite waard, zeker als je kijkt waar de meeste het vroeger mee moesten doen.

Just my thoughts


Ik bedel helemaal niet om getallen of cijfers. Ben het trouwens 100% met jou eens.
Ik ben (net zoals jij?) iemand die van een flatfree xdsl abonnement overgestapt is naar Telenet om juist niet meer 24/24 te moeten downloaden (10maal sneller ook ook 10X sneller gedaan met downloaden)

Alleen geeft telenet nu juist toe dat wat jij nu juist vertelt niet hun strategie is.

uit hun supportpagina's :

De hoeveelheid volume die je kunt verbruiken bij vrij downloaden is aanzienlijk toegenomen in vergelijking met vroeger (van honderden gigabytes tot enkele terabytes).
Klopt als een bus, 200 @ 300 gig de eerste uren daarna zoveel je wil, maar wel enkele uren per dag smallband verteren.

Als je zelf in de gaten wilt houden hoeveel volume je al gedownload hebt, kun je heel wat gratis tools op het internet downloaden.
Waarom zou ik m'n volume nog willen bijhouden ? De enige reden die ik kan bedenken is omdat telenet veel te vroeg zijn FUP inroept.

Nee, je beslist zelf wanneer je downloadt. Telenet geeft alleen advies over de beste momenten op het Telenet-netwerk om je downloadcapaciteit te maximaliseren. Zelfs als je downloadt tijdens drukke periodes, geniet je sowieso van meer internetvolume dan vroeger.
Ze vergeten er bij te vermelden dat je dat volume dan weer wel moet verteren met een paar uur smalband per dag.

nu ga ik ff 2 q&a van hun omwisselen die essentieel zijn :

Is het beter om mijn downloads over meerdere dagen te spreiden?

Nee, spreiding over meerdere dagen heeft op zich geen invloed. Je kunt je downloadcapaciteit wel maximaliseren door je downloads te plannen tijdens de minder drukke (groene) periodes. Als je veel wilt downloaden op eenzelfde dag, in plaats van gespreid over meerdere dagen, dan kan dat dus perfect.


Als spreiding geen invloed heeft = er dus een limiet( voor je op smallband beland), die limiet is echter variabel naargelang je 's nachts of overdag download.

Mijn Telemeter staat in het rood, mag ik nu nog downloaden?

Ja, je kunt gewoon verder blijven downloaden. Telenet adviseert hiermee alleen om je downloads de rest van de aanrekeningsperiode niet aan hetzelfde tempo te doen en ze te plannen tijdens minder drukke (groene) periodes. Een rode Telemeter betekent dus niet meteen dat je een grootverbruiker bent. Dit is alleen het geval als je buitensporig veel volume verbruikt: je krijgt daarvan op voorhand een verwittiging per e-mail en via een speciale webpagina. Telenet zal de snelheid dan hooguit tijdelijk (tot aan het begin van je volgende aanrekeningsperiode) en alleen in de allerdrukste periodes aanpassen in functie van de netwerkbelasting.


Hier spreken ze zich dus zelf tegen, als je 90% van je variabel datavolume de eerste uren er doortrekt gaat die meter de volgende 30 dagen echt niet meer zakken.
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

Astralon schreef:
Trivial schreef:
Astralon schreef:Inderdaad TurboNet XL


Ok. Wel, even eerlijk, zou jij niet liever hebben dat telenet je concreet zegt je limiet is 360GB/maand? (400GB ware beter, maar goed)

Uiteraard, want bijna niets is gedownload in de rode uren, bijna alles in de groene of gele uren.


Dan hebben die gele uren jou behoorlijk gekort, want ik zit enkel in de groene uren met Turbonet, en zit al boven de 600Gb. Dus volgens mij zijn het vooral die groene uren waar je als Turbonetter het echt van moet hebben. Dus geen limietgetal, zelf in de gaten houden....
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

iceke schreef:Ik bedel helemaal niet om getallen of cijfers. Ben het trouwens 100% met jou eens.
Ik ben (net zoals jij?) iemand die van een flatfree xdsl abonnement overgestapt is naar Telenet om juist niet meer 24/24 te moeten downloaden (10maal sneller ook ook 10X sneller gedaan met downloaden)

Alleen geeft telenet nu juist toe dat wat jij nu juist vertelt niet hun strategie is.

uit hun supportpagina's :

....knip....

nu ga ik ff 2 q&a van hun omwisselen die essentieel zijn :

Is het beter om mijn downloads over meerdere dagen te spreiden?

Nee, spreiding over meerdere dagen heeft op zich geen invloed. Je kunt je downloadcapaciteit wel maximaliseren door je downloads te plannen tijdens de minder drukke (groene) periodes. Als je veel wilt downloaden op eenzelfde dag, in plaats van gespreid over meerdere dagen, dan kan dat dus perfect.


Als spreiding geen invloed heeft = er dus een limiet( voor je op smallband beland), die limiet is echter variabel naargelang je 's nachts of overdag download.

Mijn Telemeter staat in het rood, mag ik nu nog downloaden?

Ja, je kunt gewoon verder blijven downloaden. Telenet adviseert hiermee alleen om je downloads de rest van de aanrekeningsperiode niet aan hetzelfde tempo te doen en ze te plannen tijdens minder drukke (groene) periodes. Een rode Telemeter betekent dus niet meteen dat je een grootverbruiker bent. Dit is alleen het geval als je buitensporig veel volume verbruikt: je krijgt daarvan op voorhand een verwittiging per e-mail en via een speciale webpagina. Telenet zal de snelheid dan hooguit tijdelijk (tot aan het begin van je volgende aanrekeningsperiode) en alleen in de allerdrukste periodes aanpassen in functie van de netwerkbelasting.


Hier spreken ze zich dus zelf tegen, als je 90% van je variabel datavolume de eerste uren er doortrekt gaat die meter de volgende 30 dagen echt niet meer zakken.


En dit stukje is idd haaks op mijn ervaring, ik merk dat ik een nacht download, een tweetal nachten kan overslaan en dat de meter weer iets gezakt is, dus ik download weer een nacht, eventueel dus enkele op rij, maar elke keer even nachten overslaan, zodat die meter kan terugzakken, wat hij hier ook zichtbaar deed. (en ik kom van adsl1 af, vooral snelheid idd die het hem deed). Minder nachten een computer die ratelt, heerlijk
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Astralon schreef:
Trivial schreef:
Ok. Wel, even eerlijk, zou jij niet liever hebben dat telenet je concreet zegt je limiet is 360GB/maand? (400GB ware beter, maar goed)

Uiteraard, want bijna niets is gedownload in de rode uren, bijna alles in de groene of gele uren.


Hopelijk wil telenet dit ook ooit begrijpen of beter toepassen, want begrijpen zullen ze wel doen...

Ik bedenk net het volgende.
Je zegt dat bijna alles in de daluren gebeurde, dus comform met het vroegere nachtsurfen stel ik dat dit verkeer maar voor de helft telt.(180GB netto)
Je wordt pas op smalband geplaatst als je het dubbele verbruikt hebt van de gemiddelde klant met hetzelfde abonnement.
Dus de gemiddelde Turbonet XL klant heeft max. 90GB verbruikt. (en vroeger had je 100GB op XL) :-)

Ik weet wel, beetje kort door de bocht mijn redenering, maar toch iets over na te denken.
En zeggen dat telenet zelf aanhaalt dat je TB's kunt downloaden als je enkel in de daluren surft......

Grapjassen :-)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Trivial schreef:Je zegt dat bijna alles in de daluren gebeurde, dus comform met het vroegere nachtsurfen stel ik dat dit verkeer maar voor de helft telt.(180GB netto).............


Ik denk dat we nooit of te nimmer gaan weten wat hun criteria zijn om een klant op smallband te zetten. Daarvoor zijn er nu al genoeg users hier die berichten geplaatst hebben wanneer ze op smallband geplaatst werden. 100,200,300 en zelfs 600gig. Zelf gaan we dat dus nooit kunnen uitvogelen met zo'n verschillende cijfers.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

iceke schreef:
Trivial schreef:Je zegt dat bijna alles in de daluren gebeurde, dus comform met het vroegere nachtsurfen stel ik dat dit verkeer maar voor de helft telt.(180GB netto).............


Ik denk dat we nooit of te nimmer gaan weten wat hun criteria zijn om een klant op smallband te zetten. Daarvoor zijn er nu al genoeg users hier die berichten geplaatst hebben wanneer ze op smallband geplaatst werden. 100,200,300 en zelfs 600gig. Zelf gaan we dat dus nooit kunnen uitvogelen met zo'n verschillende cijfers.


zoals het nu geïmplementeerd is, is het niet meetbaar en niet objectief
er is geen enkele manier voor ons om te controleren als klant of telenet ons al dan niet bedriegt, of met twee maten en twee gewichten werkt
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Vanaf 16u00
Afbeelding

Vanaf 23u00
Afbeelding
lordraider
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 mar 2010, 12:37

Charlotte schreef:
lordraider schreef:Ik hoop gewoon dat ze die minimum van 512kpbs toch iets optrekken, naar 2mpbs of 4mpbs.

Zo kunde tenminste nog een "kleiner" bestand deftig binnentrekken in de rode periode.

Stel ik beslis om 20u, ik wil straks naar dit kijken, iets van zeg maar +- 700mb. Dan gaat dit niet meer om dit op
een deftige tijd binnen te halen, moet je minimum al tot 22u wachten.

Stel dat je 4mbps hebt , wat toch ook wel niet veel is in vergelijking met 30mbps en 100mbps.
Dan kun je het toch in een half uur afhalen.

Waarom moet het op het drukste moment zo ENORM worden dichtgeknepen. Terwijl anders ze je bijna full speed geven. Jammer

Dat is een interessante piste waarvan we de haalbaarheid zeker zullen onderzoeken. Maar daar is het nu nog wat te vroeg voor: binnen enkele maanden zullen we evalueren hoe het surfgedrag van de grootverbruikers is geëvolueerd. Als er tijdens de piekuren nog steeds heel veel trafiek wordt verzet, dan is er minder ruimte om het nog aantrekkelijker te maken. Als de trafiek zich echter meer uitbalanceert, dan is het best mogelijk dat de minimale snelheid verhoogd wordt of dat de tijdspannes waarin we ze toepassen korter worden.

Het is dus afhankelijk van het gedrag van de grootverbruikers welke richting het uitgaat. Jullie suggesties en ervaringen zijn hoe dan ook zeker welkom via dit forum.


Ben blij dat het in overweging zal genomen worden. Met 4mpbs smallband in de rode uren heeft volgens mij niemand "echt" pijn van de verlaagde snelheid, er kan dan toch nog comfortabel iets afgehaald worden van normale grootte. Dat hele grote bestanden beter in de groene uren worden binnengehaald ben ik volkomen mee eens, dit duurt zoiezo een aantal uur en kan evengoed snacht's. Energiebesparend is het natuurlijk niet maar ja als het zo moet omdat het netwerk het anders niet kan slikken overdag dan moet het maar zo zeker. Hopelijk wordt hieraan gewerkt natuurlijk ;).


Let's hope
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Ik sta al 3 dagen op smallband na 200GB verkeer, en dan nog het meeste s'nachts.
ALs ik dan zie dat er 500Gb s'nachts downloaden en geen smallband hebben ... :bang:
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Kreeg dit in mijn mailbox van telenet ivm mijn vraag hoe het komt dat ik het geel stond na 14 dagen vakantie.

"Daarvoor hebben we een aantal netwerk-spelregels bepaald waarbinnen u elke maand vlot terrabytes kan downloaden. Hoeveel terrabyte precies kunnen we niet exact voorspellen, want dit hangt af van een aantal factoren en zal altijd verschillen van klant tot klant"

Ik heb een 150GB gedownload op 1 week (gebeurt niet elke week) en dit telkens na 02u, dus komt het overeen met het vroegere 75GB
wat ik op zich niets vind nadat ik bovenstaande gelezen had. Dus normaal gezien moet je 2TB/mnd kunnen dl'en (wat ik afleid uit die brief) indien je bv na 2u download. Nu bekijk ik mijn meter en ze zeggen al dat ik meer verbruik dan de gemiddelde surfer (wat ik niet afstrijd) maar begrijpen wie het begrijpen kan...
"Terrabytes" en "150GB" is volgens mij toch een grandioos verschil.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ThaMan schreef:Kreeg dit in mijn mailbox van telenet ivm mijn vraag hoe het komt dat ik het geel stond na 14 dagen vakantie.

"Daarvoor hebben we een aantal netwerk-spelregels bepaald waarbinnen u elke maand vlot terrabytes kan downloaden. Hoeveel terrabyte precies kunnen we niet exact voorspellen, want dit hangt af van een aantal factoren en zal altijd verschillen van klant tot klant"

Ik heb een 150GB gedownload op 1 week (gebeurt niet elke week) en dit telkens na 02u, dus komt het overeen met het vroegere 75GB
wat ik op zich niets vind nadat ik bovenstaande gelezen had. Dus normaal gezien moet je 2TB/mnd kunnen dl'en (wat ik afleid uit die brief) indien je bv na 2u download. Nu bekijk ik mijn meter en ze zeggen al dat ik meer verbruik dan de gemiddelde surfer (wat ik niet afstrijd) maar begrijpen wie het begrijpen kan...
"Terrabytes" en "150GB" is volgens mij toch een grandioos verschil.


In die Faq staat dat je Terrabytes kan downloaden, niet dat je niet na belagelijk weinig gigabytes op smallband wordt gezet.Je kan dus inderdaad terrabytes downloaden (en naar mijn mening het systeem misbruiken) maar dan moet je dus ook de meeste tijd van de maand een aantal uur per dag smallband verteren.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

't Is een beetje lachwekkend ... ik sta op smallband en heb in de vorige anderhalve dag zo'n 200 GB binnengehaald :-o

Het systeem is een beetje 'flawed' als je het mij vraagt. De eerste dagen van mijn periode zit ik op te passen wanneer ik download (in de groene uren dus), maar nu ik op smallband sta zie ik dat ik maar een paar uurtjes per dag een (serieus) verminderde snelheid heb.

Resultaat: Voor mij is op smallband staan straks al beter dan het reguliere systeem. Moet mijn metertje niet meer in het oog houden, moet niks plannen in de groene uren. Enkel binnen die paar uurtjes smallband kan ik geen grote bestanden binnenhalen.

Afijn ... zoals hier al gezegd, het is allemaal nieuw, na een tijdje geraak je wel een beetje verzadigd en wordt HDD-ruimte en vrij tijd de bepalende factor in je verbruik.
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2010, 19:28

lordraider schreef:
Charlotte schreef:
lordraider schreef:Ik hoop gewoon dat ze die minimum van 512kpbs toch iets optrekken, naar 2mpbs of 4mpbs.

Zo kunde tenminste nog een "kleiner" bestand deftig binnentrekken in de rode periode.

Stel ik beslis om 20u, ik wil straks naar dit kijken, iets van zeg maar +- 700mb. Dan gaat dit niet meer om dit op
een deftige tijd binnen te halen, moet je minimum al tot 22u wachten.

Stel dat je 4mbps hebt , wat toch ook wel niet veel is in vergelijking met 30mbps en 100mbps.
Dan kun je het toch in een half uur afhalen.

Waarom moet het op het drukste moment zo ENORM worden dichtgeknepen. Terwijl anders ze je bijna full speed geven. Jammer

Dat is een interessante piste waarvan we de haalbaarheid zeker zullen onderzoeken. Maar daar is het nu nog wat te vroeg voor: binnen enkele maanden zullen we evalueren hoe het surfgedrag van de grootverbruikers is geëvolueerd. Als er tijdens de piekuren nog steeds heel veel trafiek wordt verzet, dan is er minder ruimte om het nog aantrekkelijker te maken. Als de trafiek zich echter meer uitbalanceert, dan is het best mogelijk dat de minimale snelheid verhoogd wordt of dat de tijdspannes waarin we ze toepassen korter worden.

Het is dus afhankelijk van het gedrag van de grootverbruikers welke richting het uitgaat. Jullie suggesties en ervaringen zijn hoe dan ook zeker welkom via dit forum.


Ben blij dat het in overweging zal genomen worden. Met 4mpbs smallband in de rode uren heeft volgens mij niemand "echt" pijn van de verlaagde snelheid, er kan dan toch nog comfortabel iets afgehaald worden van normale grootte. Dat hele grote bestanden beter in de groene uren worden binnengehaald ben ik volkomen mee eens, dit duurt zoiezo een aantal uur en kan evengoed snacht's. Energiebesparend is het natuurlijk niet maar ja als het zo moet omdat het netwerk het anders niet kan slikken overdag dan moet het maar zo zeker. Hopelijk wordt hieraan gewerkt natuurlijk ;).


Let's hope


:lol: Ge gelooft toch nie hetgeen dat een telenet medewerkster hier gaat zeggen zeker :') 9/10 werkt ze gewoon op de helpdesk (aan al haar posts te zien weet ze toch niks meer dan die mensen), dus die weet van toeters nog blazen of er ook maar iets gaat besproken worden :')
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Staat er werkelijk teRRabytes op de website en in de emails van Telenet? Met dubbele R? Echt waar? Wat een tera-grote FAIL is dat zeg! :bang:
Komaan zeg. Ik ga hier niet de discussie doen over 1000^4 of 1024^4, maar ieder kind heeft op school geleerd dat tera met één r is.
Tera, van het Griekse woord voor monster. Niet het Latijnse woord voor Aarde.
Al de andere prefixen komen ook uit het Grieks. Kilo = letterlijk 1000, mega = groot en giga = reus.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

localhost schreef:Staat er werkelijk teRRabytes op de website en in de emails van Telenet? Met dubbele R? Echt waar? Wat een tera-grote FAIL is dat zeg! :bang:


Als je de emails van Telenet goed leest, kun je uit de context opmaken dat Telenet met 'terrabyte' een nieuwe term probeert te lanceren. 1 terrabyte = 2 gigabyte, en zo kan iedereen zonder probleem ettelijke terrabytes verzetten.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Koyan schreef:
localhost schreef:Staat er werkelijk teRRabytes op de website en in de emails van Telenet? Met dubbele R? Echt waar? Wat een tera-grote FAIL is dat zeg! :bang:


Als je de emails van Telenet goed leest, kun je uit de context opmaken dat Telenet met 'terrabyte' een nieuwe term probeert te lanceren. 1 terrabyte = 2 gigabyte, en zo kan iedereen zonder probleem ettelijke terrabytes verzetten.


Nee jong, ze zouden moeten spreken over TerraBIT :cop:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

carrion schreef: :lol: Ge gelooft toch nie hetgeen dat een telenet medewerkster hier gaat zeggen zeker :') 9/10 werkt ze gewoon op de helpdesk (aan al haar posts te zien weet ze toch niks meer dan die mensen), dus die weet van toeters nog blazen of er ook maar iets gaat besproken worden :')

Ik werk niet op de helpdesk of de klantendienst, maar ik maak deel uit van het webcare team van Telenet en ik plaats mijn reacties officiëel uit naam van Telenet.

Meer info vind je op deze Online Support pagina.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

ThaMan schreef:Kreeg dit in mijn mailbox van telenet ivm mijn vraag hoe het komt dat ik het geel stond na 14 dagen vakantie.
...

Dat je meter in het geel staat betekent dat je iets meer dan het gemiddelde verbruikt, maar wil niet zeggen dat je je downloadgedrag moet aanpassen. Je kunt je huidig verbruik zonder problemen verder zetten.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

dus iets langer op vakantie?
de koe zegt boe
Fairuse
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2010, 20:06

Inderdaad, de nieuwe Telemeter is dus inderdaad Klantenbeoordeling.
Na 1 dag 15 GB te gebruiken staat mijn telemeter volledig op rood.
En na 48 uur blijft hij dus in het rood staan....

Na de klantendienst van telenet gebeld en dus geen enkel zinnig antwoord gekregen,
Was dus een onregelmatig gebruiker die maar beter kon vertrekken...

Men kon mij geen antwoorden geven op het max verbruik / dag , de totale download op een maand...

Toen ik ambetant begon te doen, werd is dus vriendelijk gevraagd of ik mijn abonnement wilde opzeggen...
Na 8 jaar goede klant bij telenet met turbonet XL abonnement werd ik dus onmenselijk behandeld.
Voor mij is de maat dus echt vol, en ik ga zeker veranderen van provider. :banana: :banana: :banana:

En ik hoop dat heel wat mensen het doen :beerchug: :beerchug:
Wie niet luisteren wil , moet voelen :bang: :bang: :bang: :bang:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik denk dat er heel wat longtime telenetgebruikers gebrainwashed zijn door die Telemeter.
Raar genoeg hoor ik hier meer mensen klagen over die meter dan over de smallband waar ze al dan niet op staan.

15*30 = 450g per maand dus ja die gaat nog ffkes in het rood staan., waarschijnlijk tot je gemiddeld (en nu is het dus gokken) terug aan 200gig per maand zit.

Is dat een stom systeem ? ja.
Is het nu beter dan voorheen ? Ja en nee, iemand die wil downloaden kan in principe zoveel dowloaden als hij wil, iemand die absoluut niet op smallband wil belanden heeft er geen enkel zicht meer op tot hij de mail van 10gig krijgt en kan daarna niet meer bijkopen.
Nog naar die meter zitten turen heeft geen enkele zin meer die draait toch alleen maardoor naar het voordeel van Telenet.
Stel dat jij op dag 1 & 2 van je aanrekeningsperiode meer download dan het gemiddelde van iets wat wij als gebruiker niet mogen weten, dan gaat dat meterke naar rood. X aantal dagen tot jij gemiddeld terug onder iets zit wat wij niet mogen weten. Al die dagen maak jij je dus druk om niks want telenet handhaaft nog altijd een harde limiet(die wij als gebruiker dus niet kennen).
De telenet help desk wil het ons niet meedelen en Charlotte schrijft hier enkel om linkjes door te geven naar hun faq pagina's
Laatst gewijzigd door iceke op 29 jul 2010, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Fairuse schreef:Inderdaad, de nieuwe Telemeter is dus inderdaad Klantenbeoordeling.
Na 1 dag 15 GB te gebruiken staat mijn telemeter volledig op rood.
En na 48 uur blijft hij dus in het rood staan....

Na de klantendienst van telenet gebeld en dus geen enkel zinnig antwoord gekregen,
Was dus een onregelmatig gebruiker die maar beter kon vertrekken...

Men kon mij geen antwoorden geven op het max verbruik / dag , de totale download op een maand...

Toen ik ambetant begon te doen, werd is dus vriendelijk gevraagd of ik mijn abonnement wilde opzeggen...
Na 8 jaar goede klant bij telenet met turbonet XL abonnement werd ik dus onmenselijk behandeld.
Voor mij is de maat dus echt vol, en ik ga zeker veranderen van provider. :banana: :banana: :banana:

En ik hoop dat heel wat mensen het doen :beerchug: :beerchug:
Wie niet luisteren wil , moet voelen :bang: :bang: :bang: :bang:


Wie kritische vragen stelt over de telemeter en/of het eigen verbruik tov het gemiddelde verbruik blijft ofwel met zijn vragen zitten, of wordt verzocht zijn abonnement op te zeggen. Telenet wil duidelijk zijn specificaties niet nakomen, anders had men mij al lang met cijfers duidelijk gemaakt hoeveel mijn trafiek bedraagt, en hoe dit zich op meetbare & objectieve wijze verhoudt tov het gemiddelde, zodat gecontroleerd kan worden of de verlaagde snelheid al dan niet gerechtvaardigd is, en dat telenet de specifcaties fair toepast.

Eerst telefonisch gevraagd, geen sluitend antwoord. Men kon mij geen cijfers mededelen.
Daarna via een webformulier, weer geen sluitend antwoord. Men kon mij geen cijfers mededelen.

Dan maar aangetekend Telenet in gebreke gesteld afgelopen maandag, nog geen telefoontje, email of andere reactie ontvangen.

Nee, ik ga mijn abonnement niet opzeggen, ik wil dat telenet zijn deel van de deal nakomt, en dat is full speed zolang niet bewezen is dat ik meer dan 2x verbruik heb tov het gemiddelde. Een simpel youtube filmpje hapert al op die stomme 'verlaagde snelheid', dan nog in minder-dan-SD kwaliteit (360p). Je kan toch niet verwachten dat klanten enkel na middernacht naar streaming gaan kijken.

@charlotte: tijd om in actie te schieten. Of moeten we de ombudsdienst telecom zijn werk laten doen ?
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Ook gebeld naar de klantendienst en ze gaven ons gewoon 100% gelijk..
We vroegen hoeveel je kon downloaden, ze zijden natuurlijk het gemiddelde. We vroegen dan wat het gemiddelde is en we kregen als antwoord dat zij dat ook niet weten. Dan vroegen we waarom we dan op smallband stonden als ze zelf niet eens wisten hoeveel we gedownload hadden, "Ja daar geeft u wel een punt". Dan kregen we te horen dat je het meeste kon downloaden s'nachts maar natuurlijk kan niet iedereen s'nachts downloaden ... (werk/school). Dan hebben we gewoon gezegd dat wij weer normale snelheid wilden omdat ze het zelf niet wisten en dan heeft ze zogezegd naar de technische dienst gebeld en dat zou misschien gebeuren (jaja eerst bewijs zien). En dan hebben we gewoon gezegd als dit zo blijft dan stappen we over naar belgacom, die zijn tenminste duidelijk. "Oh u moet dat zeker niet doen, hun internet is zeker niet beter !" krijg je dan te horen . :banana: Toen gewoon gezegd dat je bij belgacom zeker 500GB mag downloaden op elk moment van de dag. "Hoe kan u dat nu weten ?! Mijn vriend heeft belgacom en dat is helemaal niet waar ..." krijgen we dan letterlijk te horen :roll:
Dan gewoon gezegd dat we hier nog eens moesten over na denken.

DIt is toch echt een k*t systeem, je weet niet eens het gemiddelde maar ze zeggen wel dat je zoveel kan downloaden. Zit je op smallband vraag je hoeveel je al gedownload hebt 'Dat kunnen wij ook niet zien".

Ahja, ik begin toch echt serieus te overwegen om naar belgacom over te stappen :beerchug:

Zoals ik al dacht, niets veranderd
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pulse op 29 jul 2010, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”