Pagina 15 van 30

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 21 jan 2024, 12:23
door Belgissschenaap

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 21 jan 2024, 13:23
door jan5787
Ratface schreef: 21 jan 2024, 12:05 Je bevindt je met je Hey-SIM in Spanje. Een Spaans nummer bellen op dat moment is GRATIS, correct?
Inderdaad correct.

Kan je hier ook nakijken:
https://www.heytelecom.be/nl/roaming

Toegevoegd na 1 minuut 24 seconden:
Stond ook al op de volgende pagina precies, had het gemist

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 21 jan 2024, 13:48
door Converted
.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 21 jan 2024, 17:22
door satsurfer
Let me google that for you....

https://www.heytelecom.be/nl/roaming

Vroeger kon je post wissen, kon je quoten,.....

Wordt elke dag beter met dit forum....'vooruitgang' :-(

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 21 jan 2024, 18:45
door Ratface
Bedankt voor de reacties, ik had die link ook al gevonden, mar eerlijk gezegd zakt mijn broek een beetje af. Ik was hier echt niet van op de hoogte, ik dacht dat een buitenlands nummer bellen altijd 'buiten bundel' was. Waar we binnen België dik voor moeten betalen (bellen naar buitenlands nummer) is dus gratis als je aan het roamen bent.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 22 jan 2024, 10:26
door JrCv
Klopt door de Europese regelgeving is het goedkoper wanneer je bvb een frans nummer moet bellen je even naar Nederland rijdt, want dan bel je gratis (als je onbeperkt bellen in je bundel hebt).

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 22 jan 2024, 11:04
door proximusboyke
je bent dan ook niet aan het roamen, als je in belgie bent

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 22 jan 2024, 11:26
door Ptoeneigh
Ratface schreef: 21 jan 2024, 18:45 Bedankt voor de reacties, ik had die link ook al gevonden, mar eerlijk gezegd zakt mijn broek een beetje af. Ik was hier echt niet van op de hoogte, ik dacht dat een buitenlands nummer bellen altijd 'buiten bundel' was. Waar we binnen België dik voor moeten betalen (bellen naar buitenlands nummer) is dus gratis als je aan het roamen bent.
Dit heeft alles te maken met de regulering vanuit Europa.
De tarieven voor roaming zijn wel gereguleerd, de (inter)nationale tarieven vanuit je thuisland helaas niet of minder. Hier zou het principe van marktwerking moeten werken maar in de praktijk blijken operatoren niet zo gemotiveerd natuurlijk.

Hierdoor krijg je inderdaad de absurde situatie dat bellen in roaming goedkoper is.

Dit is een bewuste keuze van de operatoren om nog maximaal geld proberen te verdienen aan internationale oproepen en natuurlijk aan roaming buiten Europa. Vaak absurde bedragen, puur opportunisme natuurlijk.

Het blijft hopen dat Europa of de nationale regering werk maakt van verdere regulering binnen de domeinen waar men bevoegd is.

Zo werd de kost voor een internationale SMS en oproep ook gereguleerd onder EU druk: https://digital-strategy.ec.europa.eu/n ... a-eu-calls

Algemene info roaming:
https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 22 jan 2024, 17:02
door daydreamke
Stiaan schreef: 23 nov 2023, 13:02 Vandaag gezien dat er een mooie Black Friday deal is bij Hey Telecom.

- €10/maand for life voor 20GB (40GB na een jaar)
- €20/maand for life voor 80GB (160GB na een jaar)

Weinig concurrenten doen beter denk ik :-)
Momenteel terug 5EU korting for life. Ik stap over van Orange naar hey. Goed idee denken jullie?

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 22 jan 2024, 17:58
door devilkin
Zelfde netwerk, dus waarom niet?

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 24 jan 2024, 14:36
door Edward Valckx
Volgens hun online chat ondersteunen ze geen eSIM; een artikel van Tweakers beweerde nochtans van wel. Iemand?

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 24 jan 2024, 14:39
door lithion
Officieel niet blijkbaar. Officieus zou het lukken als je een Orange esim hebt en dan overstapt naar Hey.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 24 jan 2024, 15:02
door Ptoeneigh
Ze zullen binnenkort wel moeten nu het de norm begint te worden en zelfs Telenet / base na jaren van beloftes het eindelijk aanbieden.

In Amerika hebben nieuwe iPhones geen fysiek sim slot meer en het een kwestie van tijd totdat het hier ook zover is.

Bij Hey vind ik het wel flauw dat het allemaal zo moeilijk moet, geen eSIM, amper blokkeringen of controle over je budget, geen visual voicemail, heel basic allemaal maar ja de prijs hè. Dan neem je er genoegen mee.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 24 jan 2024, 15:19
door Dizzy
esim is inderdaad handig, ook op reis met zaken zoals Airalo.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 24 jan 2024, 16:11
door dragonflo
lithion schreef: 24 jan 2024, 14:39 Officieel niet blijkbaar. Officieus zou het lukken als je een Orange esim hebt en dan overstapt naar Hey.
klopt, gisteren overgestapt van Orange naar Hey met esim

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 24 jan 2024, 16:22
door diederik_moortgat
Wel raar dat ze dat voor nieuwe klanten dan niet kunnen !?

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 24 jan 2024, 19:53
door lithion
Niet zo raar denk ik. Bij orange krijg je die esim via de app van Orange aangeboden. De app van Hey is momenteel heel beperkt.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 24 jan 2024, 20:03
door bartman
Ik heb een nummeroverdracht aangevraagd. Mijn gsm kan eSIM aan maar daar werd niet achter gevraagd dus ik vermoed dat ze nog een ouderwets simkaartje op de post doen

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 25 jan 2024, 06:49
door daydreamke
Ik start na het weekend over aangezien we nu op reis zijn. Ik heb een iphone met esim Orange dus hey telecom moet ook terug esim zijn. Ik gebruik de fysieke sim kaart voor een proximus abbo van mijn werk. Hou jullie op de hoogte!

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 25 jan 2024, 07:42
door NickG
Ik heb net ook de aanvraag gedaan om over te stappen. Commercieel gezien slim dat ze net op het moment dat MobileVikings hun nieuwe aanbod naar buiten brengt opnieuw 5€ korting for life geven, dat gaat heel wat mensen over de streep trekken denk ik.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 25 jan 2024, 07:46
door ygeffens
lithion schreef: 24 jan 2024, 19:53 Niet zo raar denk ik. Bij orange krijg je die esim via de app van Orange aangeboden. De app van Hey is momenteel heel beperkt.
Volgens mij ook niet "zo raar" aangezien eSim in 't algemeen toch iets meer support kost. Een fysieke simkaart werkt in principe altijd.
Dus als er iets mis loopt moeten ze tussen komen. Als je dan meer aan je abo kan verdienen (Orange ipv Hey) dan zijn die extra minuten support betaald.

Gisteren trouwens op de chat bij Hey iemand na 15 minuten te pakken gehad.
Ik heb 4 kaarten daar (+ internet). 1 van die kaarten had een promo, maar mijn oudste 4 kaarten (de 2 jaar klant zijn daar komt in zicht) hadden dat niet. ttz, ik betaal ook wel 10 euro ipv 15 euro, maar dat was maar voor 24 maanden. Ik heb dus gevraagd om deze een lifetime promo te geven. Binnen de 15 minuten na het einde van de chat was alles aangepast en kreeg ik voor elke kaart een bevestigingsmail. Het is tevens ook al in de portal zichtbaar.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 25 jan 2024, 08:56
door Vaganzza
ygeffens schreef: 25 jan 2024, 07:46 ttz, ik betaal ook wel 10 euro ipv 15 euro, maar dat was maar voor 24 maanden. Ik heb dus gevraagd om deze een lifetime promo te geven. Binnen de 15 minuten na het einde van de chat was alles aangepast en kreeg ik voor elke kaart een bevestigingsmail. Het is tevens ook al in de portal zichtbaar.
Ik heb het nu ook via de chat aangevraagd. Eerst wouden ze niet, maar na wat druk kreeg ik het ineens wel. Hoe lang duurde die bevestiging bij jou? Waar zie je dat in je account?

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 28 jan 2024, 18:52
door bartman
Kan iemand me zeggen hoe lang het duurt om een account aan te maken nadat ik het simkaartnummer en e-mail adres heb ingegeven? Ik krijg nog steeds volgende melding:
Het ingevoerde nummer is onjuist, werd reeds geregistreerd of uw abonnement werd nog niet geactiveerd. Voer het juiste nummer in of wacht nog even tot je onze verwelkomingsmail ontvangen hebt. Contacteer de klantendienst via de chat voor meer informatie.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 28 jan 2024, 19:07
door devilkin
Je kan die pas aanmaken als je nummer overgedragen is en je de welkomst mail hebt gekregen.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 28 jan 2024, 19:11
door JAMIN001
NickG schreef: 25 jan 2024, 07:42 Ik heb net ook de aanvraag gedaan om over te stappen. Commercieel gezien slim dat ze net op het moment dat MobileVikings hun nieuwe aanbod naar buiten brengt opnieuw 5€ korting for life geven, dat gaat heel wat mensen over de streep trekken denk ik.
Hoe heb je dit gedaan?

Toegevoegd na 1 minuut 1 seconde:
Hoe heb je dit gedaan om een esim aan te vragen bij Hey telecom? (Momenteel klant bij orange)

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 30 jan 2024, 14:46
door pfuhu
Hoe doen jullie praktisch de aanvraag? We hebben nu internet en 2 gsmabo's bij Orange. Ik kan hooguit 1 telefoonnummer en vast internet in het winkelmandje leggen op de hey telecom website. Start ik de aanvraag en krijg ik later nog de kans te vervolledigen? Zet ik eerst al de gsmnr's over en later het vast internet? Gebruik ik de easyswitch en wanneer is die in te geven? Of contacteer ik rechtstreeks de klantendienst? Ik vind het een beetje raar want het is absoluut niet duidelijk hoe je klant kan worden en bvb alles overzetten .

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 30 jan 2024, 15:04
door daydreamke
daydreamke schreef: 25 jan 2024, 06:49 Ik start na het weekend over aangezien we nu op reis zijn. Ik heb een iphone met esim Orange dus hey telecom moet ook terug esim zijn. Ik gebruik de fysieke sim kaart voor een proximus abbo van mijn werk. Hou jullie op de hoogte!
Zo gezegd, zo gedaan. Zaterdag avond overstap gedaan van Orange naar Hey. Maandagmiddag was overstap in orde, ik kon gewoon mijn Orange esim behouden, netwerkverbinding werd zelfs niet onderbroken.
Daarnet met een tweede nummer overgestapt. Dit kan enkel door een nieuwe aanvraag te doen met je hey klantencode. Je kunt dit dus NIET doen als je ingelogd bent en via klanten zone nieuw nummer toevoegen.
Gisteren ook aanvraag gedaan om over te stappen met ons vast internet. Komen ze nieuwe modem plaatsen of kan ik de orange modem behouden?

Groeten Peter

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 30 jan 2024, 15:40
door Ptoeneigh
daydreamke schreef: 30 jan 2024, 15:04 Gisteren ook aanvraag gedaan om over te stappen met ons vast internet. Komen ze nieuwe modem plaatsen of kan ik de orange modem behouden?

Groeten Peter
Je kunt je orange modem houden, ze zetten het administratief om.

Je gaat wel wat tegenstrijdige berichten krijgen die verwarrend kunnen zijn (afspraak, annulatie etc)

Zie: viewtopic.php?t=63945&start=120

Zou je hier willen laten weten wanneer je omgezet bent, of dit proces nog steeds zo atypisch verloopt of dat de communicatie inmiddels verbeterd is?

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 30 jan 2024, 19:33
door Vaganzza
Vaganzza schreef: 25 jan 2024, 08:56
ygeffens schreef: 25 jan 2024, 07:46 ttz, ik betaal ook wel 10 euro ipv 15 euro, maar dat was maar voor 24 maanden. Ik heb dus gevraagd om deze een lifetime promo te geven. Binnen de 15 minuten na het einde van de chat was alles aangepast en kreeg ik voor elke kaart een bevestigingsmail. Het is tevens ook al in de portal zichtbaar.
Ik heb het nu ook via de chat aangevraagd. Eerst wouden ze niet, maar na wat druk kreeg ik het ineens wel. Hoe lang duurde die bevestiging bij jou? Waar zie je dat in je account?
Het is mij nu dus ook gelukt om 2 nrs met de 2 jaarkorting om te zetten naar de levenslange korting. Thx dus @ygeffens om hier te melden dat het jou wel gelukt was deze keer. Ik had het zelf bij vorige acties ook al geprobeerd, maar toen lukte het niet.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 30 jan 2024, 19:46
door boonpwnz
Ptoeneigh schreef: 30 jan 2024, 15:40

Zou je hier willen laten weten wanneer je omgezet bent, of dit proces nog steeds zo atypisch verloopt of dat de communicatie inmiddels verbeterd is?
Normaal zijn ze hier actief mee bezig.

Bij mij ging die administratieve overstap met een opzeg ivm transfer. Dus ik vermoed dat ze sindsdien hopelijk wat geleerd hebben. Ze gingen ook kijken om die overgang soepeler te maken maar omdat het binnen hetzelfde bedrijf is zit het nog wat stroef. Ik heb dit alles gehoord via een Orange medewerker en dus niet via hey.

Maar blijkbaar is er vooral een probleem dat het duplicaten zijn en dat ze dat manueel moesten rechtzetten en ze gingen hier iets automatisch van maken.

Denk degene die dit uitgevonden heeft het zo ingewikkeld mogelijk wou maken :-D

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 31 jan 2024, 14:20
door NickG
JAMIN001 schreef: 28 jan 2024, 19:12 Hoe heb je dit gedaan om een esim aan te vragen bij Hey telecom? (Momenteel klant bij orange)
Ik heb nog fysieke SIMs aangevraagd, geen eSIMs, sorry voor de verwarring.
Ondertussen zijn al mijn nummers (mezelf, vrouw en dochter) overgezet naar Hey 20GB. Allemaal vlot verlopen en voorlopig tevreden klant dus :-)

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 01 feb 2024, 10:16
door Edward Valckx
De wachttijden voor de chat zijn echt wel enorm lang, al meerdere keren meer dan 4 uur gewacht op enige reactie en het dan opgegeven. Ik begrijp dat je weinig support kan verwachten voor zo'n lage prijs, maar dit is toch wel een beetje te lang... En ik zie geen andere manier om contact op te nemen.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 01 feb 2024, 10:30
door Saturno
Ik heb een bericht gestuurd via hun Facebook pagina met messenger. Na enkele uren kreeg ik antwoord en heb ik verdere vragen kunnen stellen om mijn probleem op te lossen.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 01 feb 2024, 10:40
door boonpwnz
Bij Hey is hun chat sowieso wat onderbemand.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 03 feb 2024, 17:31
door stevehansen
Is er dan een andere snellere manier om ze te contacteren, 2 nummers overgezet alles gelukt, nu de derde wilt maar niet werken, oude connectie valt weg, steek nieuwe sim in, geen interner/data, kan niet gebeld worden

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 04 feb 2024, 19:27
door Converted
@stevehansen Het snelste is via Facebook Messenger of Instagram.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 04 feb 2024, 19:55
door NuKeM
Het is toch wel triestig aan het worden als het via die wegen moet :-(
Ik heb noch facebook noch instagram... maarja, gelukkig is er nog de chat voor als het eens nodig is.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 05 feb 2024, 10:21
door stevehansen
ter info, een uurtje later heb ik wel antwoord gehad in de chat maar was ik net gaan eten, ze hebben me opgebeld en laten weten dat er iets was misgegaan en dat het 48u ging duren (misschien niet het slimste van mij om het vrijdagavond te starten), nu 48u later net sms ontvangen van hey dat de migratie gelukt is en alles werkt nu inderdaad

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 05 feb 2024, 10:59
door Ptoeneigh
Zelf gebruik ik ook geen social media maar ik heb dus de “X” app alleen maar om met klantendiensten in contact te komen, pure noodzaak eigenlijk want zoals gezegd is het via de online chat bij Hey niet te doen.

Via social media verstuur je een bericht en krijg je ooit wel eens antwoord natuurlijk.
Maar inderdaad zoals gezegd, wat extra personeel zou geen overbodige luxe zijn.

Re: Hey Telecom

Geplaatst: 05 feb 2024, 13:22
door proximusboyke
Wat ik me afvraag mensen zoals ik oktober tot juni genoeg met 20 GB maar in de zomermaanden behoefte aan meer ; en zeker in september eu 20gb veel te weinig. Als je swicht voor paar maand naar 80 GB en dan in oktober terug naar uw 20gb gaat kan je eigenlijk nooit gebruik maken van de boost ? Of is het 1 jaar klant zijn dagge de boost krijgt of 1 jaar dezelfde formule ?