MichelJ schreef:Nee hoor, die 41km kan je perfect doen in de 2e situatie of niet?
Neen, want dan moet ik eerst heel ver met de auto rijden voor ik in de buurt van Antwerpen ben.
Ik woon in West-Vlaanderen, Zuid-West-Vlaanderen om iets preciezer te zijn.
Er bestaat echt nog iets anders dan Brussel, Antwerpen of Gent...
MichelJ schreef:Als het traject zich er niet toe leent om voldoende afstand te houden, tjah, dan kan je blijven hameren op zonlicht en beweging als excuus om toch dat traject te doen, je volste recht, ik ga niemand tegenhouden.
Ik spreek van fietsknooppunten, dat zijn routes die speciaal uitgezocht zijn omdat er weinig verkeer komt.
Als die routes al niet goed zijn, dan is geen enkele route goed.
Als er soms onvoldoende afstand is, komt omdat mensen met 2-3-4 naast elkaar fietsen of wandelen, en daarmee de afstand volledig inpalmen.
Als er nu iets is wat ik zou verfijnen, zou het dat zijn, wie met 2,3 of 4 buitengaat moet achter elkaar wandelen of fietsen.
MichelJ schreef:Ik ga ook niet met de fiets werken momenteel, hoewel ik dat perfect zou kunnen, net omdat ik stukken absoluut geen afstand kan houden omdat er teveel volk op de been is. Als je dat extreem denken vind....
Ik vind het extreem denken als je maar 2 mogelijkheden voorziet, zwart of wit, ervan uitgaat dat de mensen allemaal in Antwerpen wonen, enz.
Het is een zeer diverse wereld, de ene woont in een dorp, de andere in een stad, de ene op een appartement zonder tuin, de andere in een vrijstaand huis met tuin, enz.
Iedereen zoekt voor zichzelf de beste oplossing, maar ga er niet van uit dat dit voor een ander ook de beste oplossing is.
ITNetadmin schreef:Bewegen is goed en nodig, maar mss voor een keertje je afstand aanpassen zodat je geen of zeer weinig nood hebt aan rustmomenten?
Dat lijkt mij dus een heel slecht idee.
Als iedereen toertjes rond zijn huis doet, dan krijg je in één straat massa's fiets- en wandelverkeer.
Bovendien, dan word je misschien moe op 500meter van je huis, en dan zul je ook eventjes moeten uitrusten.
ITNetadmin schreef:Desnoods toertjes doen rond je huis/wijk, dan kan je altijd terugkeren zonder dat bankje nodig te hebben.
Dat je even over je stuur hangt, vind ik niet zo erg; als je dat maar niet in groep doet en er een koffieklets van maakt.
Dat heb ik uitgelegd, bankjes komen er niet aan te pas, en dat uitrusten beperkt zich tot eventjes met de voeten op de grond, en niet fietsen.
Maar er waren van die scherpslijpers die dan nog vinden dat dat een boete verdient...