Wettelijke verplaatsingen tijdens de Corona crisis

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

9livesuni schreef:
boulder schreef: Hoezo plots?
Ja plots. Het is een jaarlijkse traditie dat bij de start van de eerste zonnestralen de goede voornemens moeten worden omgezet. Enkel dit jaar is het aandeel niet baanwaardige fietsen met een bestuurder die de stuurvaardigheid heeft van een driejarige kleuter monsterlijk groot. Over mijn joggerkes die hier voor dood neervallen ga ik zelf niet beginnen.
Je kunt de mensen niet verwijten dat ze eens buitenkomen.
Je hebt nu eenmaal zonlicht nodig om vitamine D te produceren.
Ik deed andere jaren ook fietsritjes, nu misschien wat meer dan anders, maar dat krijg je als je heel de tijd als kippen in een kippenhok zit opgesloten.
9livesuni schreef:Het grote gros dat ik zie zou gewoon beter blijven doen met wat ze vroeger deden en daar gaan ze met die paar maand afstel zich heel wat leed besparen.
Bewegen is gezond, daar zijn artsen het over eens.
We zouden moeten blijven doen zoals we vroeger deden, zeg je?
Dat kan dus niet, we zitten nu eenmaal met ophokplicht...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

="boulder"
Bewegen is gezond, daar zijn artsen het over eens.

En omdat er niet tot in detail de inhoud van die zin wordt beschreven door de artsen/overheid kunnen we dit vrij interpreteren :
- vollebak doorgaan, overal heengaan
- gewoon in deze moeilijke tijden wat bewegen zodat het hart wat werkt zonder dat je ergens moet gaan stoppen en je tegelijkertijd ook kan buitenkomen uit je kippenhok(want bewegen kan je thuis ook hoor) , zonder bv de Schelde te kruisen in Antwerpen door de flessenhals daar en afstand bewaren zowat onmogelijk wordt


Mijn gezond verstand zegt het tweede, maar ja ik ben maar een zelfverklaarde kenner.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MichelJ schreef:
="boulder"
Bewegen is gezond, daar zijn artsen het over eens.

En omdat er niet tot in detail de inhoud van die zin wordt beschreven door de artsen/overheid kunnen we dit vrij interpreteren :
- vollebak doorgaan, overal heengaan
- gewoon in deze moeilijke tijden wat bewegen zodat het hart wat werkt zonder dat je ergens moet gaan stoppen en je tegelijkertijd ook kan buitenkomen uit je kippenhok(want bewegen kan je thuis ook hoor) , zonder bv de Schelde te kruisen in Antwerpen door de flessenhals daar en afstand bewaren zowat onmogelijk wordt


Mijn gezond verstand zegt het tweede, maar ja ik ben maar een zelfverklaarde kenner.
En wat zegt het gezond verstand over vitamine D, een vitamine die je binnenkrijgt via zonlicht...
Dat er ook maar 2 opties zijn, is natuurlijk ook niet waar.
Als ik 41 km doe via fietsknooppunten, dan is dat een 3e optie, maar er zijn veel mensen die in extremen denken hier.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Niet iedereen heeft een tuin, terras, kippenhok etc... Veel mensen wonen in kleine huizen zonder al te veel comfort, die kan je niet binnenhouden zonder dat dat grote problemen geeft.

Maar ook anderen hebben een mentale uitlaatklep nodig. Mocht dit zo simpel zijn dan liet men gevangenen ook niet naar buiten om te sporten of een luchtje te scheppen. Luchtje scheppen, wie heeft dat eigenlijk uitgevonden :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

boulder schreef: En wat zegt het gezond verstand over vitamine D, een vitamine die je binnenkrijgt via zonlicht...
Dat er ook maar 2 opties zijn, is natuurlijk ook niet waar.
Als ik 41 km doe via fietsknooppunten, dan is dat een 3e optie, maar er zijn veel mensen die in extremen denken hier.
Nee hoor, die 41km kan je perfect doen in de 2e situatie of niet? Als het traject zich er niet toe leent om voldoende afstand te houden, tjah, dan kan je blijven hameren op zonlicht en beweging als excuus om toch dat traject te doen, je volste recht, ik ga niemand tegenhouden. Ik ga ook niet met de fiets werken momenteel, hoewel ik dat perfect zou kunnen, net omdat ik stukken absoluut geen afstand kan houden omdat er teveel volk op de been is. Als je dat extreem denken vind....
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Bewegen is goed en nodig, maar mss voor een keertje je afstand aanpassen zodat je geen of zeer weinig nood hebt aan rustmomenten?
Desnoods toertjes doen rond je huis/wijk, dan kan je altijd terugkeren zonder dat bankje nodig te hebben.
Dat je even over je stuur hangt, vind ik niet zo erg; als je dat maar niet in groep doet en er een koffieklets van maakt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het probleem is net veel groter rond de woning. Als wij gaan wandelen komen we enkel veel volk tegen direct rond de woning want het is... een woonwijk. Ga je iets verder zie je niemand meer. Hebben al uren gewandeld zonder iemand tegen te komen. We kennen wel veel paadjes en kiezen de minst bekende uit.

Ik ga nu ook niet op een bank zitten maar ik rust uit op bvb een boomstronk. Van de 5 man die er deze maand gepasseerd is moet er al eentje bij zijn die EN ziek was EN recent genoeg passeerde. Ik heb de stronk ook niet gehugd.

Men doet nu precies alsof een nulrisico mogelijk is en dat is het niet. Als ik ga werken loop ip -tig keer meer risico maar dat is perfect mogelijk zegt men mij :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MichelJ schreef:Nee hoor, die 41km kan je perfect doen in de 2e situatie of niet?
Neen, want dan moet ik eerst heel ver met de auto rijden voor ik in de buurt van Antwerpen ben.
Ik woon in West-Vlaanderen, Zuid-West-Vlaanderen om iets preciezer te zijn.
Er bestaat echt nog iets anders dan Brussel, Antwerpen of Gent...
MichelJ schreef:Als het traject zich er niet toe leent om voldoende afstand te houden, tjah, dan kan je blijven hameren op zonlicht en beweging als excuus om toch dat traject te doen, je volste recht, ik ga niemand tegenhouden.
Ik spreek van fietsknooppunten, dat zijn routes die speciaal uitgezocht zijn omdat er weinig verkeer komt.
Als die routes al niet goed zijn, dan is geen enkele route goed.
Als er soms onvoldoende afstand is, komt omdat mensen met 2-3-4 naast elkaar fietsen of wandelen, en daarmee de afstand volledig inpalmen.
Als er nu iets is wat ik zou verfijnen, zou het dat zijn, wie met 2,3 of 4 buitengaat moet achter elkaar wandelen of fietsen.
MichelJ schreef:Ik ga ook niet met de fiets werken momenteel, hoewel ik dat perfect zou kunnen, net omdat ik stukken absoluut geen afstand kan houden omdat er teveel volk op de been is. Als je dat extreem denken vind....
Ik vind het extreem denken als je maar 2 mogelijkheden voorziet, zwart of wit, ervan uitgaat dat de mensen allemaal in Antwerpen wonen, enz.
Het is een zeer diverse wereld, de ene woont in een dorp, de andere in een stad, de ene op een appartement zonder tuin, de andere in een vrijstaand huis met tuin, enz.
Iedereen zoekt voor zichzelf de beste oplossing, maar ga er niet van uit dat dit voor een ander ook de beste oplossing is.
ITNetadmin schreef:Bewegen is goed en nodig, maar mss voor een keertje je afstand aanpassen zodat je geen of zeer weinig nood hebt aan rustmomenten?
Dat lijkt mij dus een heel slecht idee.
Als iedereen toertjes rond zijn huis doet, dan krijg je in één straat massa's fiets- en wandelverkeer.
Bovendien, dan word je misschien moe op 500meter van je huis, en dan zul je ook eventjes moeten uitrusten.
ITNetadmin schreef:Desnoods toertjes doen rond je huis/wijk, dan kan je altijd terugkeren zonder dat bankje nodig te hebben.
Dat je even over je stuur hangt, vind ik niet zo erg; als je dat maar niet in groep doet en er een koffieklets van maakt.
Dat heb ik uitgelegd, bankjes komen er niet aan te pas, en dat uitrusten beperkt zich tot eventjes met de voeten op de grond, en niet fietsen.
Maar er waren van die scherpslijpers die dan nog vinden dat dat een boete verdient...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

boulder schreef:
MichelJ schreef:Nee hoor, die 41km kan je perfect doen in de 2e situatie of niet?
Neen, want dan moet ik eerst heel ver met de auto rijden voor ik in de buurt van Antwerpen ben.
Ik woon in West-Vlaanderen, Zuid-West-Vlaanderen om iets preciezer te zijn.
Er bestaat echt nog iets anders dan Brussel, Antwerpen of Gent...
.
Meent ge da nu, die flessenhals is als voorbeeld bedoeld.

Dus op jou traject is "- gewoon in deze moeilijke tijden wat bewegen zodat het hart wat werkt zonder dat je ergens moet gaan stoppen( n stoppen is niet even de voeten op de grond, dan kan je nergens meer oversteken ook) en je tegelijkertijd ook kan buitenkomen uit je kippenhok(want bewegen kan je thuis ook hoor)" niet van toepassing, amai speciaal traject daar in westen.
Nee, je wil het nog verder verfijnen met nog bijkomende regeltjes, je kan ook rustig achter dat groepje fietsen en hen erop attent maken en wachten tot er wel plaats is? Vind ik wel erg zwart wit denken dat enkel jou gezondheid primeert en niet op dat gezinnetje dat aan het rijden is.
Dizzy schreef: Men doet nu precies alsof een nulrisico mogelijk is en dat is het niet. Als ik ga werken loop ip -tig keer meer risico maar dat is perfect mogelijk zegt men mij :lol:
Nul risico niet uiteraard, picknicken met je familie op veilige afstand is ook waarschijnlijk veiliger dan gaan werken. En zo gebruiken we de ene maatregel om de andere te gaan wikken en wegen. Zou het niet eerder een verzameling van maatregelen zijn met de bedoeling om het cumulatief effect van mogelijke contacten te beperken? Ze hadden evengoed kunnen zeggen picknicken mag maar gaan werken niet.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MichelJ schreef: Nee, je wil het nog verder verfijnen met nog bijkomende regeltjes, je kan ook rustig achter dat groepje fietsen en hen erop attent maken en wachten tot er wel plaats is? Vind ik wel erg zwart wit denken dat enkel jou gezondheid primeert en niet op dat gezinnetje dat aan het rijden is.
Zucht, reality check...
Als jij achter zo'n groepje rijdt, dan voelen die zich daar veel te goed voor, en voor je het weet steekt iemand anders jou voorbij.
Dan heb je ook weer geen controle over die afstand.

Het is trouwens niet alleen als ik achter zo'n groepje rijd, fietswegen zijn meestal 2 richtingswegen.
Dus komt er als tegenligger een groepje van 2-3.
Misschien kan ik er nog wel rond, maar die 1,5 meter afstand is er niet meer...

En nog één observatie die ik hier wou maken, we kunnen hier met zijn allen nog 100 pagina's volschrijven over wat goed en slecht gedrag is, maar diegene die hun voeten daaraan vegen dit nooit zullen lezen.
Het zou mij ten zeerste verwonderen dat diegene die nu tuinfeesten en barbecues geven op Userbase zitten.
Die mensen hebben lak aan waarschuwingen, en zijn moeilijk te overtuigen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

duizend schreef:
ZeroCool schreef:Art. 8. De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven. Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:
- zich te begeven van en naar de plaatsen waarvan de opening toegelaten is op basis van de artikelen 1 en 3;
- toegang te hebben tot bankautomaten en postkantoren;
- toegang te hebben tot medische zorgen;
- om bijstand en zorgen te voorzien voor oudere personen, voor minderjarigen, voor personen met een handicap en voor kwetsbare personen;
- het uitvoeren van de professionele verplaatsingen, met inbegrip van het woon-werkverkeer.
-Situaties bedoeld in artikel 5, alinea 2.

Begrijpend lezen :roll:
Tja, nu nog de noodzakelijkheid of de dringende reden aantonen die maakt dat je op een openbare plaats moet zijn om te kunnen zitten, en we zijn er. :roll:
Oh neen, we zijn er toch nog niet: zitten is namelijk niet het beoefenen van een fysieke activiteit.

Veel succes in de rechtbank! :lol:
:bang: Noodzakelijk of dringende redenen zijn al reeds aangetoond door het feit dat deze in de toegestane uitzonderingen staan en moest je de moeite doen om eens aandachtig het staatsblad door te nemen zou je ook merken dat in artikel 5, alinea 2 van het MB ook activiteiten in intieme of familiale kring worden toegelaten dewelke door artikel 8 dan ook weer toegelaten worden op de openbare weg en in openbare plaatsen. En zo zijn er nog meerdere hiaten te vinden in het MB

Zit er dus echt niet mee in om zoals eerder reeds gezegd dit soort van pv aan te vechten indien een of andere kommaneukende flik het nodig acht om mijn 70 jarige moeder te bekeuren om eventjes te rusten op een bankje.

Als je echt niet het verschil kan zien tussen even rusten en een namiddag bankzitten in het park is het ver gekomen. Straks ga je nog zeggen dat een fietser zijn platte band niet meer mag herstellen zonder bekeuring omdat hij dan niet meer zijn fysiek activiteit uitvoert of als zijn vaste maatje het doet in zijn plaats indien hij het zelf niet kan die nog een bekeuring voor zwartwerk er moet bij krijgen omdat hij die job van een fietsmaker afneemt.

Proportionaliteit en redelijkheid zijn nochtans een van de sterkste peilers om draagvlak te creëren wat meer dan nodig zal zijn om deze crisis goed te doorstaan. Ondermijn dit door absurd te gaan verbaliseren op een tevens continu aangepast speelveld zonder juridische waarde (FAQ crisiscentrum) dan zullen degene die nu nog braaf de regeltjes volgen het ook beu worden. Gevolg rebellie en anarchie zullen hoogtij vieren.

Voor de voorstanders van strengere regels:
Denk je nu echt dat bijvoorbeeld een verbod op fysieke buitenactiviteiten tussen 10 & 19 zal leiden tot veel minder mensen op straat of bestaat de mogelijkheid om nog grotere concentraties te krijgen in beperkte uren?
Het opgesloten zitten in uw kot? Blijkbaar zeer efficiënt in de woonzorgcentrums
Mentale gezondheid compleet onbelangrijk?
Kinderen die voordien al slachtoffer waren van familiaal geweld nog minder kansen geven deze te ontvluchten!!
De oplossing moet echt niet erger worden dan de kwaal!

Er zullen altijd extremen zijn zoals BBQ feestje met 30 man in Gistel, ... maar deze kunnen ook aangepakt worden zonder iedereen te straffen.
Trouwens strengere regels zorgen niet dat de lockdown sneller gepasseerd zal zijn integendeel. Hetgeen we nu aan het doen zijn is een trage opbouw van groepsimmuniteit zonder overbelasting van de gezondheidszorg tot we voldoende groepsimmuniteit hebben opgebouwd of er een werkend vaccin beschikbaar is. Dit alles met het desastreuze gevolg de economie compleet plat te leggen -> geen overheidsinkomsten -> minder geld voor gezondheidszorg, faillissementen, ontslagen, etc...

Het is misselijkmakend om de dreigementen van een Wuhan style lockdown te moeten aanhoren terwijl hun eigen beleidskeuze mede verantwoordelijk zijn voor de ontstane hotspots.
- beslissing om geen gemotoriseerd verkeer toe te staan voor het uitoefenen van fysieke activiteiten leidt tot concentraties van wandelaars en fietsers op veel plaatsen die anders meer gespreid zouden zijn
-het openen van de cremerie’s tijdens zonovergoten dagen. Lange wachtrijen, wat had men dan verwacht?
-het toelaten van één enkele keten om bloemen en planten te verkopen. Lange wachtrijen, wat had men dan verwacht?

Had men meerdere winkels opengelaten maar een online en telefonisch ticketing systeem gelanceerd om zo een tijdslot te reserveren waarin men kon winkelen waren er geen wachtrijen een veel betere spreiding van de massa en een kleinere impact op onze economie. Niet onbelangrijk in een tijd waar de overheden smijten met geld dat ze niet hebben.

De hoop dat onze overheid technocratie had omarmd is ondertussen compleet vervlogen nu België niet meer is geworden dan een petrischaaltje in het labo van Van Ranst waarachter men zich verschuilt onder mom van wij voerden uit wat de expert ons opdraagt.
Er is heus meer expertise nodig dan enkel het medische om deze pandemie succesvol te doorstaan.
Laatst gewijzigd door ZeroCool op 13 apr 2020, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Eenzaam zijn in quarantaine is een voorrecht.
Net als thuiswerken.


Anderen stellen zich bloot aan mogelijk besmette mensen.
Zoals zij die supermarkten draaiende houden, maaltijden bezorgen, ziekenhuizen schoonmaken...

===============================================================

Zonder vaccin is de enige mogelijkheid tot immuniteit: besmet raken en het overleven.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ordon schreef:Eenzaam zijn in quarantaine is een voorrecht.
Net als thuiswerken.
Dat is ook weer overdreven gesteld.
Thuiswerken als vrijgezel op een klein appartementje zonder tuin is heel wat anders, dan thusiwerken met de vrouw in een alleenstaand huisje met tuintje.
En eenzaam zijn zal nooit een voorrecht zijn, behalve voor sociaal gestoorden die mensenschuw zijn.
Die beloven hoogdagen.

Dat wil niet zeggen dat ik geen respect toon voor zij die risico's lopen, voor mij mogen warenhuismedewerkers, vuilnismannen, etc. zeker een loonsverhoging krijgen.
En natuurlijk alle mensen in gezondheidszorg, ook de kuisvrouwen die daar werken, want ze lopen allemaal risico's, en vaak zijn dat dan net e slechst betaalde jobs.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

boulder schreef: Dat wil niet zeggen dat ik geen respect toon voor zij die risico's lopen, voor mij mogen warenhuismedewerkers, vuilnismannen, etc. zeker een loonsverhoging krijgen.
En natuurlijk alle mensen in gezondheidszorg, ook de kuisvrouwen die daar werken, want ze lopen allemaal risico's, en vaak zijn dat dan net e slechst betaalde jobs.
de mensen dei het land nu eht laten draaien zijn de slechtsbetaalde jobs
en maak je geen illusie, bij de volgende cao-gesprekken volgend jaar is men corona al lang vergeten en zal die loodsopslag van 1% of een evtl risicopremie of betere feestdagvergoeidng volstrekt onbespreekbaar zijn.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

ZeroCool schreef: Zit er dus echt niet mee in om zoals eerder reeds gezegd dit soort van pv aan te vechten indien een of andere kommaneukende flik het nodig acht om mijn 70 jarige moeder te bekeuren om eventjes te rusten op een bankje.
Interessant voorbeeld …
Je vecht de boete van je 70 jarige moeder aan.
Je eigen boete zou je dus niet aanvechten?
Omdat je eigenlijk wel weet dat bankzitten strikt juridisch niet mag volgens het mb.
We gaan er nog geraken...

Dus zoals ik reeds zei: bankzitten is verboden door het mb en kan en mag beboet worden.
Het is dan aan de rechterlijke macht om te kijken of er verzachtende omstandigheden zijn.
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

duizend schreef:
ZeroCool schreef: Zit er dus echt niet mee in om zoals eerder reeds gezegd dit soort van pv aan te vechten indien een of andere kommaneukende flik het nodig acht om mijn 70 jarige moeder te bekeuren om eventjes te rusten op een bankje.
Interessant voorbeeld …
Je vecht de boete van je 70 jarige moeder aan.
Je eigen boete zou je dus niet aanvechten?
Omdat je eigenlijk wel weet dat bankzitten strikt juridisch niet mag volgens het mb.
We gaan er nog geraken...

Dus zoals ik reeds zei: bankzitten is verboden door het mb en kan en mag beboet worden.
Het is dan aan de rechterlijke macht om te kijken of er verzachtende omstandigheden zijn.
Man man man toch wordt toch eens volwassen!!
Juridisch gezien volgens het MB zou men zelfs kunnen picknicken met het volledige gezin in het park, desondanks dit volledig tegen de geest van de wet is! Zou je ook steeds 1,5 meter afstand moeten houden van de gezinsleden tijdens het wandelen. En nog andere absurditeiten die aantonen welk vodje ze ervan gemaakt hebben op een paar uurtjes en een A4’tje. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat men nu aan een 42 pagina tellend FAQ versie 8 zitten waarin ze zelf problemen uit te leggen wat ze nu eigenlijk bedoelden en zichzelf al meermaals tegengesproken hebben.

Het enigste waarover we er nog gaan geraken is dat jij blijkbaar echt geen wetteksten kan lezen en een vrij kort geheugen hebt anders zou je wel nog kunnen herinneren dat ik in het verleden reeds gezegd heb dat je mij er niet zou kunnen op betrappen ivm dat bankzitten. Maar voor de moeilijke verstaanders moest ik bij een zwak moment behoefte hebben om op een bank uit te rusten en daarvoor een PV krijgen zal ik deze zeker aanvechten. Alsook begrijpend lezen niet je sterkste is daar ik nergens zeg dat mijn moeder reeds bekeurd is hiervoor. Waarschijnlijk omdat menig politieagenten nog beschikken over voldoende gezond verstand.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Even terloops: ik zag dat "De Lijn" erg hoog in de zoekopdrachten staat. Uit nieuwsgierigheid de dienstregeling eens bekeken, en zometeen om 23u30 passeert er hier nog een bus richting Antwerpen. Als je niet in de gezondheidszorg werkt, heb je toch geen enkele aantoonbare reden om op die bus te zitten?
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Hoewel erg beperkt zijn er nog steeds bedrijven actief mits alle voorzorgsmaatregelen in acht nemend en kan het wenselijk zijn dat deze arbeiders ook kunnen beschikken over openbaar vervoer na hun late shift.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

1207 schreef: de mensen dei het land nu eht laten draaien zijn de slechtsbetaalde jobs
en maak je geen illusie, bij de volgende cao-gesprekken volgend jaar is men corona al lang vergeten en zal die loodsopslag van 1% of een evtl risicopremie of betere feestdagvergoeidng volstrekt onbespreekbaar zijn.
Wel, dit vind ik oprecht spijtig.
Ik gun die mensen een gevarenpremie voor tijdens deze periode, en nadien een permanente verhoging.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Met dank aan alle pipo's die de regels aan hun laars lappen, wordt de economie nog een maand langer minstens platgelegd:

https://www.hln.be/de-krant/verlenging- ... ~a4d25cd3/
Half mei lijkt viroloog Steven Van Gucht ook voor ons land een realistische optie om van strategie te veranderen, al zal de Veiligheidsraad vermoedelijk opnieuw in twee stappen werken: minstens tot 3 mei, met kans op verlenging.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ub4b schreef:Met dank aan alle pipo's die de regels aan hun laars lappen, wordt de economie nog een maand langer minstens platgelegd:
Eerlijk, denk je nu echt serieus dat het nu al ging ophouden als iedereen zich aan de regels had gehouden ?

Het is dankzij die mannen die bbq's geven dat het waarschijnlijk najaar zal zijn tegen dat er nog maar iets is dat op een normaal leven lijkt.
Maar als je echt geloofde dat het nu ging ophouden leef je toch ook evengoed onder een steen denk ik.

Iedereen lijkt te vergeten dat we bezig zijn met 'flatten te curve' om de zorg niet te overbelasten maar dat dat ook wil zeggen dat de curve veel langer duurt.
Veel langer.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Voor er een degelijk vaccin is zal er geen 'life as usual' zijn. En eerlijk: ik hoop dat we niet terugkeren naar vroeger, maar hier echt wel lessen uit trekken...al vrees ik er voor.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik zou liever ipv om de 2 weken zo een evaluatie om de maand hebben want echt ik heb stress omdat ik niet weet of ik kan blijven thuiswerken of ik terug naar Brussel moet. En dat is iedere keer echt wel moeilijk als het einde van die huidige 2 wekelijkse periode nadert.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Geen longterm plan van je werkgever?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Hier officieel nog tot einde van de week maar vermoedelijk morgen weer 2 weken.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ub4b schreef:Met dank aan alle pipo's die de regels aan hun laars lappen, wordt de economie nog een maand langer minstens platgelegd:
1. Ik snap niet goed dat je nog altijd niet door hebt dat binnenzitten een trage dood is en buitenkomen de korte pijn.
2. Zijn er echt nog mensen die Van Ranst en co geloven ?
Al die updates en interviews zijn bijna op kleuterklas niveau... Hoeveel dagen zijn de ziekenhuisopnames nu al stabiel ? Daar ging het toch over hé, of heb ik iets gemist ?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

devilkin schreef:Voor er een degelijk vaccin is zal er geen 'life as usual' zijn. En eerlijk: ik hoop dat we niet terugkeren naar vroeger, maar hier echt wel lessen uit trekken...al vrees ik er voor.
De kans is groot dat we hier wel lessen uit trekken.
Niet van die prietpraat die leidt (lijdt) tot het in de fik steken van 5G-zendmasten, hopelijk geen de-globalisering,
maar wel voorbereid zijn:
- draaiboeken
- stock beschermingsmiddelen
- stock apparatuur

Net zoals Azië zich heeft voorbereid op deze crisis, nav SARS en MERS.
Voor Het Westen was SARS/MERS een ver van ons bed show, we hebben de pijn en de angst niet zelf gevoeld toen. Dus vond niemand - op enkelen na (bv Bill Gates of die Franse minister) - het niet nodig om ons voor te bereiden.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

iceke schreef: Al die updates en interviews zijn bijna op kleuterklas niveau... Hoeveel dagen zijn de ziekenhuisopnames nu al stabiel ? Daar ging het toch over hé, of heb ik iets gemist ?
dat zeggen ze er toch bij:
het is stabiel maar de bezettingsgraad is nog te hoog.
men zal pas versoepelen als de bezettngsgraad van 50% terug gezakt is naar xxx % ; (minder). hoeveel minder: geen idee; mijn gok is 33%
dat wil, in mijn wiskunde, zeggen dat het aantal opnames/dag minimum 3 weken stabiel laag moet zijn. (3 weken is blijkbaar zowat de gemiddelde "doorlooptijd" in een ziekenhuis. Daarna eindigt het ofwel goed, ofwel slecht. En tot nu toe is men enkel in dat laatste geval zeker dat je geen kans op her-besmetting hebt.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

iceke schreef: 2. Zijn er echt nog mensen die Van Ranst en co geloven ?
Al die updates en interviews zijn bijna op kleuterklas niveau... Hoeveel dagen zijn de ziekenhuisopnames nu al stabiel ? Daar ging het toch over hé, of heb ik iets gemist ?
Immuun geworden aan de dagelijkse doden ondertussen? Zolang het maar geen familie / kennissen van u zijn. Ikke ikke en de rest van stikke. Ik hoop dan ook als het u of een dierbare van u overkomt dat er dan nog plaats is op IC en men daar geen loterij keuze hoeft te maken van wie redden we en wie niet.

Blijf in uw kot

De helden van de zorg zullen u dankbaar zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De "ver van mijn bed" (genre SARS, MERS, ebola) is al lang verleden tijd.
Ik ken 2 mensen die overleden zijn - maar we mochten ons niet verplaatsen naar de begrafenis - en een reeks anderen die besmet & genezen zijn.
Eentje pal in de risicogroep: 75, verstokte roker (en dus sowieso al beperkte longcapaciteit)
De andere deels in de risicogroep: 55, diabetes

De weduwe kreeg niets mee van wat de overledene aan had, dus ook de trouwring werd niet teruggegeven.
Dat vind ik wel bijzonder pijnlijk. En onnodig. Je kan toch perfect een trouwring teruggeven?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Muziekbos schreef: Immuun geworden aan de dagelijkse doden ondertussen .
Niet echt, ik zit hier ondertussen aan 6 kennissen, dus hou die zever maar voor u.

Blijf maar FF nuchter,
We zitten aan 3 maand en half sinds het eerste geval..hoeveel capaciteit is er al bijgekomen ?
Wat je nu vooral niet wil zijn is een kuddedier en het oplopen wanneer iedereen het oploopt(en geloof me, daar zijn we bijlange nog niet)
Laatst gewijzigd door iceke op 14 apr 2020, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

iceke schreef:
ub4b schreef:Met dank aan alle pipo's die de regels aan hun laars lappen, wordt de economie nog een maand langer minstens platgelegd:
Ik snap niet goed dat je nog altijd niet door hebt dat binnenzitten een trage dood is en buitenkomen de korte pijn.
[...]
Al die updates en interviews zijn bijna op kleuterklas niveau... Hoeveel dagen zijn de ziekenhuisopnames nu al stabiel ? Daar ging het toch over hé, of heb ik iets gemist ?
Binnenzitten vlakt de curve af, maar verlengt ze evenzeer in de tijd.

Wat je gemist hebt:
De opnames stabiel krijgen is stap 1.
De opnames stabiel houden is stap 2.
De opnames naar beneden krijgen en houden is stap 3.
Pas daarna kunnen we verdere stappen overwegen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

We zijn in lockdown gegaan toen het aantal gevallen nog erg laag was, en het aantal doden nog onder de 10 lag denk ik. Zolang we dat punt niet opnieuw gepasseerd zijn, en het merendeel van de bevolking het niet gekregen heeft (=immuniteit opgebouwd), heeft het geen zin om uit lockdown te gaan. Wat wel kan, zijn maatregelen versoepelen. Intussen is de machine in gang en is de zorg erop ingesteld en zitten we wat onder de maximum capaciteit. In feite zijn we als maatschappij één groot systeem dat via PID afgeregeld wordt...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Cijfermatig stort er dagelijks een passagiersvliegtuig neer. En misschien zijn er hier en daar nog wat vliegtuigen waarvan we het niet weten (in Limburg of zo).
Ongelooflijk hoe die routine zo gelaten aanvaard wordt door sommigen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/14 ... itiestaat/
De function creep. ANPR-camera’s die er uiteraard enkel stonden om zware criminelen en laffe terroristen op te sporen, sporen nu ú op. Als u met uw wagen naar de kust of de Ardennen rijdt, en u daar helemaal niet hoeft te zijn. Burgemeesters en lokale politiezones krijgen 30 dagen toegang tot alle slimme camerabeelden, en kunnen dus perfect élke verplaatsing mooi in kaart brengen. Want ga verder dan uw postcode, en we zijn vandaag allemaal wel een beetje crimineel.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Tja, een overheid neemt alleen maar meer macht. Ze geeft nooit haar macht terug af aan de burgers, ze zal haar macht hoogstens delegeren aan een andere overheid. Een "tijdelijke" macht wordt altijd een permanente macht, zonder uitzondering.

Uiteindelijk - meestal na enkele honderden jaren - slaat de balans te ver door, en dan is het wachten op de onvermijdelijke catalysator die leidt tot het omverwerpen van die overheid waardoor haar macht dan ook verdwijnt. Vervolgens staat er dan een nieuwe vrij machteloze overheid op die ook weer begint met zich meer en meer macht toe te eigenen en zo is de cyclus rond. Dit is een van de cirkels van de geschiedenis.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 14 apr 2020, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ub4b schreef:
Want ga verder dan uw postcode, en we zijn vandaag allemaal wel een beetje crimineel.
Gezien er in België 700.000 bedrijfswagens rondrijden, waar bij het postnummer van de eigenaar (bedrijf, lease maatschappij) geen verband heeft met de woonplaats van de gebruiker, zal dat wel een moeilijke oefening zijn :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

ub4b schreef:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/14 ... itiestaat/
De function creep. ANPR-camera’s die er uiteraard enkel stonden om zware criminelen en laffe terroristen op te sporen, sporen nu ú op. Als u met uw wagen naar de kust of de Ardennen rijdt, en u daar helemaal niet hoeft te zijn. Burgemeesters en lokale politiezones krijgen 30 dagen toegang tot alle slimme camerabeelden, en kunnen dus perfect élke verplaatsing mooi in kaart brengen. Want ga verder dan uw postcode, en we zijn vandaag allemaal wel een beetje crimineel.
Altijd voor gewaarschuwd, maar niemand wou luisteren want "dat gaat de overheid nooit doen, feature creep"; want al die andere keren deden ze dat ook nooit uiteraard.
Ik haal niet graag het voorbeeld van de Nazis aan (want Godwin, etc), maar het moet gezegd dat het meest frappante misbruik van data gathering was toen de NL overheid rond de vorige eeuwwissel alle godsdiensten van hun burgers noteerden, om hen de juiste begrafenis te kunnen geven als ze geen familie meer hadden.
We kunnen allemaal raden wat de Nazis met die data gedaan hebben zovele jaren later.

Geef de overheid een spionagemiddel dat permanent opneemt (in tegenstelling tot pakweg een flitscamera, die alleen overtredingen registreert, en dan nog) en de data *zal* misbruikt worden, feature creep *zal* optreden.

Ivm postcode: eigenaar checken, en indien lease, dezelfde weg bewandelen die nu gebruikt wordt om zulke verkeersboetes af te leveren.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Iemand een idee wat voor bewijs ik nodig heb om mijn vaste Nederlandse partner te bezoeken zoals op de info site staat vermeld?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/12 ... iekenhuis/

Is “Blijf in je kot” en een volledige lockdown echt nodig of volstaat gezond verstand zoals “afstand houden” ook?

In Nederland zijn de niet elementaire winkels open en mag men wel nog naar het strand en zoveel slechter dan in België is het daar ook niet.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”