Aanpassing downloadsnelheid door BGC

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Misschien dat dit overzicht je kan helpen ? Hoogst waarschijnlijk stond je op 2 HD met één decoder, maar met een tweede decoder erbij wordt dat 1 HD, 2 SD (met een 20 Mbps profiel).
Xplod schreef:Ik zou nl. graag terug kunnen tegelijk HD kijken en opnemen.
Het lijkt er dus op dat dit, sinds de registratie van mijn 2de oude SD-decoder een tijdje geleden, op mijn HD Altlanta decoder niet meer mogelijk is en ik vind dat dus echt wel een beetje vervelend/jammer.

Misschien dat dit overzicht je kan helpen ? Hoogst waarschijnlijk stond je op 2 HD met één decoder, maar met een tweede decoder erbij wordt dat 1 HD, 2 SD (met een 20 Mbps profiel).


Zo was het inderdaad quistnix.
Toen ik vroeg om er dan 2x HD en 1x SD van te maken zeiden ze dat dit niet kon .... eigenlijk wel stom ... want met de oudere SD Tilgin neem ik toch nooit programma's op :roll:
Het overzichtje had ik al eens bekeken :wink:

Krisken ... you got PM :wink:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Xplod schreef:Zo was het inderdaad quistnix.
Toen ik vroeg om er dan 2x HD en 1x SD van te maken zeiden ze dat dit niet kon .... eigenlijk wel stom ... want met de oudere SD Tilgin neem ik toch nooit programma's op :roll:

Als je op 20 Mbps staat hoe wil je dan 2 x 9 + 3 = 21 Mbps kunnen streamen (heeft niets met opname te maken toch) ?
Jexken
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2010, 16:28

Zijn ze nog steeds bezig met het upgraden van de lijnen? Of heb ik de pech er niet bij te zijn...
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

Sinds gisteren hier VDSL geïnstalleerd. De ROP zou volgens mij op 50-100meter moeten liggen en dus vallen mijn waardes nogal hard tegen. Geen vaste telefoon of TV enkel internet.

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                  download   upload
Line:                20064 kbps   2040 kbps
Modem max:             42840 kbps   n/a
Calculated max:       35173 kbps    7369 kbps
Profile:             8d
Estimated line length:    442 m
Training margin:       17.2 dB
Attenuation:          15.5 dB
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

volgens mij ben je ongeveer 442 meter van de rop
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

Volgens die test lig ik 442 meter van de ROP.

Fysiek liggen er binnen 400 meter ongeveer 10 kvd's en 1 lex.
De kvd (waarvan ik dacht/denk dat het mijn ROP was) ligt hier 40 meter van. Toen vorige week Belgacom hier de aansluiting kwam voorzien aan straat deden ze daar ook testen voor mijn aansluiting.

Nu is mijn enige vraag of dit effectief een ROP is, indien niet welke dan wel. En indien het wel zo is waarom ik relatief ten opzicht van de korte afstand toch vrij slechte waardes heb.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Geef eens je telefoonnummer, ik kan je wel zeggen op welke KVD je aangesloten bent (nummer)...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Er staat hier een rop naast mijn deur en ben ook 300 meter verder aangesloten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

Heb de info gekregen op welke KVD ik ben aangesloten:
Je zit op 484m van de ROP blijkbaar met een verzwakking van 0.478db. KVD nummer = 90, central = 14HER0


Deze KVD ligt op ongeveer 40meter van hier. Een google maps ter verduidelijking: http://tinyurl.com/659yvgu
Ik woon dus ongeveer op A en de KVD ligt op B. (de ligging van de KVD kan je nog eens controleren op http://bgcmap.narod.ru/ )

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Slechte aansluiting op de kabel die binnenkomt hier, kabel langs de baan die een bizar traject volgt ofzo?
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Wij worden maar niet overgeschakeld op het 30Mbit profiel, nochtans wonen we hier in Gent en de centrale waar we op aangesloten zijn is hier in de directe buurt, vlakbij dus. De enige reden waarom we door Belgacom niet overgezet worden is omdat onze "Upstream Noise Margin" maar 14dB is.. De binnenbekabeling is in orde (is getest geweest), aan wat kan dit dan liggen..? Slechte bekabeling buiten op straat door Belgacom?

Loop dit al zo lang achterna, van EDPnet krijgen we enkel nog het antwoord "Belgacom zal 3 maandelijks lijnen upgraden" hierover. Verder upgraden door ROP's bij te plaatsen en dergelijke ja.. Wat hier dus echt niet gaat gebeuren in de stad, alles is hier "perfect in orde" voor Belgacom waarschijnlijk.

Ik neem aan dat hier niets aan gedaan kan worden? Veel kans dat het hier lokaal op straat een slechtere bekabeling is ofzo. En hier zal Belgacom niets/nooit iets aan doen neem ik aan?
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”