Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

DIBO schreef:...
I see what you did there 8) (maar niet iedereen begrijpt sarcasme dus mensen nemen dit in dit topic misschien nog serieus op) Zelf mede roker...

/edit full quote verwijderd
Laatst gewijzigd door cyberbug 27 jul 2022, 09:40, in totaal 1 gewijzigd.
Greetz cyberbug

Afbeelding
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Ik lees geen sarcasme in zijn bericht.

Het gaat imo om respect. Je rookt niet in de buurt van derden (die niet om je rook hebben gevraagd) en al zeker niet in een setting van bv. een terras waar anderen zitten (met kinderen). Een terras van een café tot daar aan toe, maar een bistro of restaurant vind ik not done. Het is niet omdat het mag dat het ok is.

Peuken op de grond is ook not done. Asbakjes uit het raam van de auto kappen al helemaal niet. Het is vuilnis/afval, dat hoort niet op straat.

Add: ik ben zelfs nog van een strekking erger en erger me (lichtjes) aan het feit dat in omgevingen voor kinderen (speeltuinen en andere) alcohol wordt aangeboden :twisted:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Idd Nukem, ik kan me ongeloofelijk ergeren aan al die kinderen op't terras waar ik zit te roken en zuipen...dat dat anno 2022 nog toegelaten is !
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

LOL, ging iets gelijkaardigs schrijven maar iceke was mij te snel af.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ik las dit dit dus als sarcasme.

Maar is begint dit dan eigenlijk niet als een Grote frustratie te lijken die eerder een apart topic verdient ?
Greetz cyberbug

Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Vandaag toevallig een stuk over afval opruiming aan de kust. Ook daar blijken peuken een groot deel van het probleem te vormen.

Wie wil roken mag dat van mij maar je moet uw last niet aan anderen opdringen. Op sommige plaatsen kan dat moeilijk, bvb een voetbaltribune. Ook daar is roken nu meestal verboden want je zit met genummerde plaatsen en kan je niet zomaar elders zetten.

Wat de kinderen betreft, tijdens de Gentse feesten naar Bataclan geweest. Het was vooravond en veel mensen met soms erg jonge kinderen. De organisatie pakte dat goed aan. Eerst was er een bingo waar ook de kinderen graag aan meededen en een stoelendans. Toen het later werd (bedtijd) werden de ouders ludiek aangemaand om hun kinderen niet aan het vertier voor volwassenen bloot te stellen. Ze werden vooraan verzameld en steeds ergere videobeelden werden vertoond. Na elk beeld werd aan de ouders gevraagd of dit nog kon volgens hun normen en om het uit te leggen aan hun kroost wat er te zien was. Na een tijdje dropen ze vanzelf af al waren er toch nog wat die het niet zo erg vonden dat de kids bleven. Jong geleerd is oud gedaan zal daar het motto zijn :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

We kunnen niks meer van elkaar verdragen, 't grootste probleem is dat we met z'n allen altijd op dezelfde plaats op dezelfde tijd willen zijn....en dan worden kleine frustraties grote frustraties.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Mensen zijn inderdaad kuddedieren. Ik verbaas me er telkens over als ik ze bvb in de file naar de kust zie staan, alsof de kust de enige plaats is waar je naartoe kunt. Daar komt nog bij dat onze kust de lelijkste is van zowat gans Europa en verder. Toch willen ze daar allemaal opeengepakt naartoe om dan te genieten van de belachelijke prijzen voor schandalige kwaliteit. Je kan ook naar de Nederlandse kust of naar de caps waar het stukken mooier en rustiger is maar neen, de Belg moet naar die mottige strook bouwgedrochten op een rijtje.

Als er veel mensen bij elkaar komen krijg je conflicten. Dat kan je oplossen met wederzijds respect maar de meesten kennen enkel eenzijdig respect. Uw vrijheid stopt waar deze van anderen begint, dat is te moeilijk voor de meesten om te begrijpen.

Afval op het openbaar domein dumpen vinden velen not done maar als je zelf roker bent dan moeten anderen dat ineens kunnen verdragen :nono:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

65km kust, maar iedereen wil naar Blankenberge zal je bedoelen...ik ervaar mijn jaarlijkse 14 dagen aan de kust helemaal niet als "duur" of "druk"
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het is helaas niet enkel Blankenberge, de parel aan de kust... voor wie zand met schelpjes lust zoals mijn ex-vriendin, Nancy.

Ik heb ook al mensen horen verklaren dat het "gezellig" was aan de kust, dat is een persoonlijk aanvoelen. Die mensen kwijnen weg van eenzaamheid aan Cap Griz Nez denk ik dan :lol:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Yup, er is niks "gezelliger" dan op een camping gaan zitten in een badplaats waar werkelijk niks te zien of te doen valt, waar het bier niet te zuipen is en het eten niet te fretten is(tenzij je het zelf klaar maakt) & waar vriendelijkheid nog moet uitgevonden worden....en dat allemaal omdat er geen hoogbouw is ;-). Been there, done that..
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

en dan kom je hier klagen dat iedereen zijn centen naar het buitenland brengt.

zo is het altijd iets.

Maar blijkbaar kan men dus ook al niet verdragen dat een ander naar de belgische kust gaat, 't is ver gekomen met deze wereld...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk, dat hij mij verbetert indien nodig, dat Dizzy het juist helemaal niet erg vindt dat men en masse naar de Belgische Vlaamse kust trekt.
Dan blijft het elders net rustiger. :-D
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ivob, heeft het weer goed begrepen. Ik vind het niet erg dat de Belg massaal in de file wil staan, integendeel, dat zijn allemaal wagens die niet naar mijn bestemming rijden. Ik wens hen bovendien veel plezier en gezelligheid aan onze ku(s)tsteden. Stuur me een kaartje maar liefst richting zee :wink:

En niets te zien of te doen? Aan onze kust zie ik vooral dingen die ik liever niet zou zien en er is wel degelijk wat te doen aan kusten die er nog uitzien als... kust. Persoonlijk wandel ik graag in de natuur, zowel wandelmogelijkheden als natuur is daar nog wel aanwezig. En onvriendelijk? Geen ervaring mee maar dat kan aan mijn eigen persoonlijkheid liggen :lol:

Maar soit, iedereen zijn plezier
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Joe de Mannen schreef:Maar blijkbaar kan men dus ook al niet verdragen dat een ander naar de belgische kust gaat, 't is ver gekomen met deze wereld...
Ik zou liever nog meer volk aan de Belgische kust zien, dan is het elders (Ardennen, Limburg, NL, ...) rustiger.

Richting kust houden wij voor oktober-maart, eens het warmer wordt vermijden we de wegen naar de kust (E40/E34).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Grote bedrijven die zich verstoppen onder 'onderaannemer' maar voor elke scheet wel een procedure of vergunning nodig hebben...
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Dat 'verstoppen' is ook dikke zever.
Als wij aan het werk gaan als onderaannemer moeten wij geregeld allerlei attesten voorleggen aan de hoofdaannemer om aan te tonen dat wij alles netjes volgens de regels doen. Dat gaat soms heel ver. Het is al geen uitzondering meer als we op voorhand zelfs de CV's van de personen die aan het project zullen meewerken moeten doorsturen. En ja, dat gaat ook over de mensen die op de werf werken.

Als een hoofdaannemer het dus goed voorheeft kan hij veel meer doen dan enkel de opdracht uitbesteden.

Maar ja, dan gaat de prijs natuurlijk omhoog en dat is weer iets wat niet gewenst is.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Zwerfvuil...
Twitter: https://twitter.com/brtvngl/status/1552006294722183169
Bye, Maurice
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Dat het al zover gaat dat men een ‘bemande vlucht’ politiek incorrect beschouwd en dus ‘bemenste vlucht’ schrijft. Mijn vrouw kwam ermee af omdat ze niet begreep waarom het er zo staat omdat er toch geen dieren aanwezig waren op andere vluchten :beerchug:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 43 keer

Komt toch gewoon van het woord bemanning of bezetting? Heeft toch niets met man of vrouw te maken? Serieus? :bang:
De bemanning of bezetting is het personeel van een vaartuig, vliegtuig of voertuig. Het is de groep mensen die aan boord werken van een boot, schip, vliegtuig .....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bemanning
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Afbeelding
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 43 keer

:roll: Het woord is voor mij ook nieuw en bekt niet gemakkelijk. En als ik het artikel snel zou lezen zou ik twee keer moeten kijken of het niet over een besmette, bemeste of bemenste vlucht zou gaan.....
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Ik las ook eerst 'bemeste' :bang: . Maar het verbaast me ook dat er in de reacties niets over gezegd wordt, én blijkbaar is 'bemensen' gewoon een correct Nederlands woord : https://www.woorden.org/woord/bemensen . Dus misschien is dit couranter bij onze Noorderburen ?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat zou inderdaad kunnen, ze poepen daar bvb ook meer in het WC, hier is dat eerder sporadisch :lol:
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik leer weeral bij, maar zelfs de Taal Authoriteit is geen fan van het woord …
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:
En niets te zien of te doen? Aan onze kust zie ik vooral dingen die ik liever niet zou zien en er is wel degelijk wat te doen aan kusten die er nog uitzien als... kust. Persoonlijk wandel ik graag in de natuur, zowel wandelmogelijkheden als natuur is daar nog wel aanwezig. En onvriendelijk? Geen ervaring mee maar dat kan aan mijn eigen persoonlijkheid liggen :lol:

Maar soit, iedereen zijn plezier
Ik somde alle vooroordelen & stereotype maar ff op hoor...net zoals jij deed voor onze Belgische ku(s)t
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Sasuke schreef:Dat het al zover gaat dat men een ‘bemande vlucht’ politiek incorrect beschouwd en dus ‘bemenste vlucht’ schrijft.
Op Tweakers zie ik het vaker verschijnen... heb mij er ook al druk in gemaakt :roll:
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

cyberbug schreef:I see what you did there 8) (maar niet iedereen begrijpt sarcasme dus mensen nemen dit in dit topic misschien nog serieus op)
:bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
cyberbug schreef:Zelf .... roker
dat was zelfs niet nodig om te vermelden....hopeloos...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

on4bam schreef:Zwerfvuil...
Impressionant. En ,zit daar veel tabak in?
Huff
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

9livesuni schreef: Impressionant. En ,zit daar veel tabak in?
https://www.onzenatuur.be/artikel/10-di ... -de-natuur
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Is een leestest begrijpend lezen? Of ik kan googlen en daar stopt het?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het is weer vakantietijd... en dus voor sommigen het moment om hun gezelschapsdier van vorig jaar te dumpen :evil:
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Voor de peukengooiers.
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dit gaat verder dan peuken maar is gelijkaardig. Men organiseert geregeld wandelingen die bewegwijzerd zijn. Soms wordt daar een gratis product aangeboden door een sponsor, een koek, een ijsje,... Dan begin je aan die wandeling en na een aantal meter zie je al overal die verpakkingen rondslingeren!!! Dit terwijl het om een NATUURwandeling gaat en er -tig vuilbakken staan aan de stand. Zo'n verpakking weegt een paar gr dus meenemen naar volgende controle is ook geen probleem... behalve voor sommigen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef:Het is weer vakantietijd... en dus voor sommigen het moment om hun gezelschapsdier van vorig jaar te dumpen :evil:

Zijn die dingen niet gechipt?

@ onbam ik heb over die andere peuk zonder kunststof, u weet wel tabak met een blaadje.

Dat is de volksaard Dizzy
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

9livesuni schreef:Zijn die dingen niet gechipt?
Normaal moet je je dier inderdaad laten chippen en castreren/steriliseren, maar ja, wie controleert dat? :roll:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je kan ook de eigenaars dezelfde behandeling geven als ze er hun kas aan vegen :lol:

Mensen die dieren mishandelen, daar scheelt trouwens iets mee. Een verbod om nog dieren te houden lijkt me een goed begin.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dizzy schreef:Een verbod om nog dieren te houden lijkt me een goed begin.
Nu maak je dezelfde belachelijke redenering als na elk ernstig verkeersongeval.

Mensen die dieren mishandelen overtreden de regels al, dus strengere regels heeft gewoon 0,0 zin. Niks, nada noppes. Die vegen hun gat aan regels. :roll:

Hier in de buurt is een weg waar je max 70 mag. Ik heb er afgelopen vakantie geregeld gereden en 70 is perfect veilig, voelt zelfs wat traag aan. Er staat een vaste flitscamera.
Toch gebeuren er jaarlijks verschillende dodelijke ongevallen.
Het voorstel? Maak er 50 van.
ALLOOOO????
Die pippo's houden zich niet aan 70, denk je dat ze bij een bord van 50 plots het licht zien?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Daar is niets belachelijk aan maar pure logica. Als mensen regels niet volgen die perfect verdedigbaar zijn dan moet je je handhaving aanpassen en niet gewoon opgeven en niets doen.

Ze doen die inbreuken ook vooral omdat er net amper gevolgen zijn. De pakkans is laag en de boetes ook. Er is geen rijbewijs met punten dat veel van dat soort zaken zou oplossen. Een andere zaak is wegen aanpassen aan de gewenste snelheid. Je kan uiteraard ook niets doen en inderdaad elk jaar de slachtoffers bijeen vegen, nuttig dat dat is :roll:

Iemand die dieren mishandelt moet niet de kans krijgen om telkens opnieuw hetzelfde gedrag te stellen. Dat zijn we nu zelfs gaan beseffen met creches na heel lang niets doen en de andere kant opkijken te proberen. Dat liep een Beke uit de hand met helaas veel leed.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Geflitst aan 46(51) in een zone 30 (Schaarbeek) … en ik dacht echt dat ik proper aan de snelheid aan het rijden was :-(
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”