gm123 schreef:Als hetgeen hij zegt dan stuk voor stuk absurde zaken zijn, zeer vaak ook ronduit leugens, dat telt plots niet?.
De mensen hebben grotendeels gestemd voor zijn Contract (en dan vooral voor enkele punten daarin). Zo absurd is dat niet als je dat leest.
gm123 schreef:Het is triest dat hij zo ook gewonnen heeft, veel mensen hebben gestemd voor de persoon, de absurditeit van zijn actieplan doet er niet toe.
Daarmee ga ik niet akkoord. De persoon Trump was (en is) even weinig populair als de persoon Clinton. De grote opkomst van de stemmers in de rode staten was vooral omwille van Trump's programma (het Contract dus) dat hen als muziek in de oren klonk.
gm123 schreef:Zo iemand zet je toch niet aan het hoofd van de grootste militaire macht ter wereld?
En toch is hij het nog voor de komende 3 jaar en 355 dagen. Minstens. Misschien moeten we dat nu stilaan eens gaan aanvaarden. Hij is legitiem verkozen overeenkomstig de Constitution vigerende procedure.
Zoals al gezegd doen ze geen vroegtijdige "nieuwe verkiezingen" in de VS, als Trump verdwijnt is het Pence tot het einde van Trump's normale termijn (en als Pence verdwijnt is het Ryan etc).
gm123 schreef:Trump is iemand waar ik oprecht bang voor heb omdat zijn acties tot nu toe niet spreken van het bezit van enig politiek inzicht wat dan ook, eerder het kind dat het luidste roept op de speelplaats.
Is het bezit van politiek inzicht dan een garantie voor het boeken van resultaten voor je volk? Onze politici hebben veel politiek inzicht (te veel zelfs), en ze slagen er maar niet in om de toestemming voor een brug in Antwerpen af te leveren die van levensbelang is voor onze economie. Is dat dan zo goed?
Soit, ik snap wel wat je wil zeggen, maar waarschijnlijk bedoel je eerder "tact"/"diplomatisch inzicht" dan "politiek inzicht". Dat laatste heb je immers niet nodig om dingen gedaan te krijgen, en het helpt ook niet tenzij je 10 jaar wil praten over een brug. Dat eerste heb je strikt gezien ook niet nodig, maar het helpt wel (heel veel).