Fritz!Box 7390 internationale versie: ervaringen, bugs, ...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je kan natuurlijk niet verwachten dat de FritzBox "weet" wie er belt, als de "ken-je-beller" optie op jouw telefoonlijn niet actief is. Dat had je toch moeten weten ...
Andere opties, zoals het blokkeren van bepaalde inkomende nummers, zullen natuurlijk ook niet werken ...
Wat betreft WeePee, er zijn geen addertjes onder het gras, er zijn ook geen betalende opties.
CLIP (en CNIP) zijn gewoon inbegrepen, multiple calls, etc ...
Er wordt gewoon éénmalig 18€ van je belkrediet afgetrokken voor de aankoop van een (nomadisch) nummer, of voor het porteren van een bestaand telefoonnummer.
Andere opties, zoals het blokkeren van bepaalde inkomende nummers, zullen natuurlijk ook niet werken ...
Wat betreft WeePee, er zijn geen addertjes onder het gras, er zijn ook geen betalende opties.
CLIP (en CNIP) zijn gewoon inbegrepen, multiple calls, etc ...
Er wordt gewoon éénmalig 18€ van je belkrediet afgetrokken voor de aankoop van een (nomadisch) nummer, of voor het porteren van een bestaand telefoonnummer.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Sorry ik dacht dat nummers standaard doorgegeven werden.
Zou ik een nomaden nummer kunnen nemen en wisselen met het vaste?
Zodat we ons "gekende nummer" in de fritz kunnen rammen en het "nieuwe" nummer van de vaste lijn voor uitgaande gesprekken in de daluren kunnen gebruiken.
Zou ik een nomaden nummer kunnen nemen en wisselen met het vaste?
Zodat we ons "gekende nummer" in de fritz kunnen rammen en het "nieuwe" nummer van de vaste lijn voor uitgaande gesprekken in de daluren kunnen gebruiken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Moderator
Je kan je WeePee nummer en Belagcom niet verwisselen. Bij Weepee moet je een geporteerd of aangekocht nummer minstens één jaar houden, daarna kan je het terug porteren. Anders betaal je een fikse boete (dit is misschien het adderje onder het gras waarnaar je zocht ).
[Mod] Dit is een FritzBox topic, geen WeePee topic.
Kan je voor eventuele verdere vragen i.v.m. WeePee een van de bestaande WeePee topics gebruiken (of een nieuwe aanmaken in het VoIP Forum)
[Mod] Dit is een FritzBox topic, geen WeePee topic.
Kan je voor eventuele verdere vragen i.v.m. WeePee een van de bestaande WeePee topics gebruiken (of een nieuwe aanmaken in het VoIP Forum)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Dit gaat wel hoor. Nadat je ingebeld hebt en de pincode ingegeven hebt, kies je '**9'. Dan bel je naar alle interne toestellen. Als je maar één bepaald toestel wil laten rinkelen, kan je **610 enz kiezen.philippe_d schreef:Als je de call trough activeert voor één bepaald nummer, dan kan je natuurlijk vanaf dit nummer niet meer binnenbellen. De beste oplossing is
om een apart nummer te gebruiken voor de call trough...
Ik heb die volgorde (inbelnummer - pauze - pincode - pauze - **9) nu zo in mijn gsm geprogrammeerd om naar huis te bellen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 17 keer
Is er een verklaring voor de "ghost-calls" (Vandaag 05:36 uur - 02:27 uur afgelopen week)?Abusimbal schreef:...
Enige probleem nog steeds zijn de "ghost" calls. Kan soms weken goed gaan en dan meestal 's nachts gaat de telefoon zonder dat er iemand belt.
Is alleen de Fritzbox (Firmware) de oorzaak of de BC telefoon-netwerk of een combinatie van beide?
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
- Heronic
- Elite Poster
Hier staat er wel iets over.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ok#p369624
Is er echt geen manier "zonder" prefixes om uitgaande lijn per toestel te kiezen?
Dect telefoon -> staat standaard ingesteld op voipbuster. Gebruikt jumblo via dialing rules naar gsms.
Analoge FON1 -> Staat standaard op vaste lijn. Gebruikr eveneens jumblo omv die dialing rules.
Kan FON1 die dialing rules niet bypassen en altijd de fixed line gebruiken?
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ok#p369624
Is er echt geen manier "zonder" prefixes om uitgaande lijn per toestel te kiezen?
Dect telefoon -> staat standaard ingesteld op voipbuster. Gebruikt jumblo via dialing rules naar gsms.
Analoge FON1 -> Staat standaard op vaste lijn. Gebruikr eveneens jumblo omv die dialing rules.
Kan FON1 die dialing rules niet bypassen en altijd de fixed line gebruiken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Moet toch door de Fritz komen volgens mij. Voor de Fritz nooit ghost calls gehad.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- Heronic
- Elite Poster
Deze nacht had ik er terug een... heb nu 3 ghost calls gehad (tenzij een of andere gek echt om half vier 's nachts aan het bellen is).
Aangezien ze alle 3 rond 3:30 plaatsvonden heb ik een dnd rule gezet tussen 03:00 en 04:00 ben benieuwd.
Aangezien ze alle 3 rond 3:30 plaatsvonden heb ik een dnd rule gezet tussen 03:00 en 04:00 ben benieuwd.
heb ook regelmatig Ghost Calls, maar ik heb er geen last meer van
block calls -- incoming calls without a number
Geen onnodig telefoon gerinkel 's nachts, ...
Zo heb ik bovendien minder last van call centers als je juist aan het eten bent.
block calls -- incoming calls without a number
Geen onnodig telefoon gerinkel 's nachts, ...
Zo heb ik bovendien minder last van call centers als je juist aan het eten bent.
-
- Moderator
In plaats van de calls te blokkeren, kan je ook de anonieme oproepen doorsturen naar een antwoordapparaat.
Ik heb een apart antwoordapparaat ingesteld voor de anonieme oproepen.
Voordeel is dat je dan toch bereikbaar bent, als er toevallig een kennis "anoniem" belt (vb op reis vanuit een buitenlandse telefooncel).
[Edit] Mensen die de "ken je beller" optie niet hebben op hun PSTN lijn, kunnen deze methode niet toepassen, gezien alle oproepen dan "anoniem" zijn.
Ik heb een apart antwoordapparaat ingesteld voor de anonieme oproepen.
Voordeel is dat je dan toch bereikbaar bent, als er toevallig een kennis "anoniem" belt (vb op reis vanuit een buitenlandse telefooncel).
[Edit] Mensen die de "ken je beller" optie niet hebben op hun PSTN lijn, kunnen deze methode niet toepassen, gezien alle oproepen dan "anoniem" zijn.
- Heronic
- Elite Poster
Is er geen constructie mogelijk waarbij je vaste lijn 'zonder ken je beller' doorstuurt naar nomad nummer zodat je dan wel de beller ziet, terwijl iedereen naar uw gewoon gekend nummer belt?
-
- Moderator
- ieder gesprek doorsturen zal je geld kosten: je betaalt alle gesprekskosten van het 2de gesprek. Zal wellicht meer kosten dan de "slimme diensten" of "ken je beller".
- probeer het zelf eens: activeer eens een call forward naar je GSM, en kijk of je het nummer ziet ?
- de mogelijkheid om gesprekken door te sturen is zelf ook een betalende optie. Dan kan je evengoed abonneren op alle "slimme diensten".
- probeer het zelf eens: activeer eens een call forward naar je GSM, en kijk of je het nummer ziet ?
- de mogelijkheid om gesprekken door te sturen is zelf ook een betalende optie. Dan kan je evengoed abonneren op alle "slimme diensten".
-
- Elite Poster
Allemaal leuk en wel die workarrounds voor ghost calls, maar AVM zou beter kijken waardoor het komt en een oplossing geven.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Sorry moest ik het gemist hebben, maar Philippe, heb jij nu al nieuws over onze feature wishlist die we hier hadden opgesteld?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- Heronic
- Elite Poster
Link? Had anders wel 'profielen' gewild die dan ipv 'standaard' uitgaand nummer (per toestel) ingesteld kan worden. En prefixes per profiel.
[Edit]
Is er geen lijst (eventueel via telnet) van 'prefixes' die bewerkt kan worden.
Zodat ik bv kan instellen :
fixed : #1*
voip1 : #2*
voip2 : #3*
voip3 : #4*
inetern all : #20*
intern 1 : #21*
intern 2 : #22*
intern 3 : #23*
Of iets in die aard?
[Mod Edit] posts samengevoegd
[Edit]
Is er geen lijst (eventueel via telnet) van 'prefixes' die bewerkt kan worden.
Zodat ik bv kan instellen :
fixed : #1*
voip1 : #2*
voip2 : #3*
voip3 : #4*
inetern all : #20*
intern 1 : #21*
intern 2 : #22*
intern 3 : #23*
Of iets in die aard?
[Mod Edit] posts samengevoegd
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 32 keer
Heb al een jaartje VDSL2 en beschik over zowel Bbox2 als een Sagem.
Zou graag wat experimenteren met een FB 7390 en bijbehorende DECT phone maar is nogal prijzig.
Heeft er soms iemand nog eentje te koop ?
[Mod Edit] Deze vraag hoort thuis in het Te Koop / Gezocht Forum.
Gelieve de Tag [Gezocht] te gebruiken in de "Onderwerp" regel.
Zou graag wat experimenteren met een FB 7390 en bijbehorende DECT phone maar is nogal prijzig.
Heeft er soms iemand nog eentje te koop ?
[Mod Edit] Deze vraag hoort thuis in het Te Koop / Gezocht Forum.
Gelieve de Tag [Gezocht] te gebruiken in de "Onderwerp" regel.
-
- Moderator
VDSL2 Modem Tool v 2.0
Zoals eerder al gemeld heeft qless, de auteur van de VDSL2 Tool, zijn tool ook uitgebreid naar de FritzBox 7390.
Bij mij werkte het in eerste instantie niet, maar samen met Arno hebben we vandaag de oorzaak gevonden: de tool werkt alleen met de FritzBox 7390 met de Engelstalige internationale Firmware. Mijn FritzBox stond op Duits .
De VDSL2Tool 2.0 is nu ook getest met de laatste Firmware (84.05.04-20267).
Dus FritzBox 7390 bezitters kunnen nu ook hun lijnwaarden posten met de VDSL2Tool.
De Forum output:
Enkele screenshots:
Zoals eerder al gemeld heeft qless, de auteur van de VDSL2 Tool, zijn tool ook uitgebreid naar de FritzBox 7390.
Bij mij werkte het in eerste instantie niet, maar samen met Arno hebben we vandaag de oorzaak gevonden: de tool werkt alleen met de FritzBox 7390 met de Engelstalige internationale Firmware. Mijn FritzBox stond op Duits .
De VDSL2Tool 2.0 is nu ook getest met de laatste Firmware (84.05.04-20267).
Dus FritzBox 7390 bezitters kunnen nu ook hun lijnwaarden posten met de VDSL2Tool.
De Forum output:
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 29920 kbps 6048 kbps
Modem max: 99268 kbps 16808 kbps
Calculated max: 76530 kbps 16034 kbps
Profile: 17a
Estimated line length: 17 m
Training margin: 27.0 dB
Attenuation: 8.0 dB
-
- Pro Member
Eergisteren een 7390 plus Fon MT-F besteld bij Belgian FB web shop in Brecht en vandaag geleverd gekregen.
Grote problemen.
Even situatie schetsen.
Heb sinds 1 jaar Dommel VDSL2 zonder problemen. Aanvankelijk met BBox2 en daarna met Sagem.
VOIP provider VOIPSTUNT.
Discovery line voor inkomende gesprekken.
Forum R208 dual line analoge centrale.
Omdat de Bbox en de Sagem geen PBX zijn had ik een oplossing voor mijn inkomende lijn door deze naar input 2 van de Forum te sturen. Input 1 van diezelfde centrale hing dan aan de FON uitgang van Bbox en/of Sagem. Heeft een jaar perfect gewerkt.
De 7390 zou makkelijker moeten zijn door de centrale aan FON1 te hangen en de discovery line naar de combo stekker DSL/Analog te sturen.
Dit werkt niet. De FB geeft de analoge lijn niet door naar FON1 (noch FON2) bij inkomende gesprekken.
De bijgeleverde Y kabel is OK. Pins 4en5 van de combostekker zijn verbonden met de middelste pinnen van de DSL RJ45/RJ11 adapter (grijs) en pin 3 en 6 van diezelfde combo stekker gaan naar de middelste pins van de zwarte TEL connector. (das ook een RJ45 naar RJ11 adapter. Dit maakt uiteindelijk dezelfde Y kabel als 2 anderen die ik nog had liggen van een vroegere FB 7140 router. Toen waren die adapters RJ45 naar RJ11 niet eens nodig want de Y kabel bestond uit één RJ45 aan de FB kant en twee RJ11 aan de twee uiteinden (TEL en DSL) Ook daar ging pin 4 en 5 van de RJ45 naar DSL en pin 3 en 6 naar TEL. Ook die kabels werken niet.
Ik kan dus perfect naar buiten bellen via VOIPstunt vanaf elk toestel op de forum centrale en ook vanuit de DECT maar binnenkomende gesprekken op mijn discovery lijn worden door de FB niet naar FON1 gestuurd. Idem dito als ik de centrale of een ander analoog toestel aansluit op FON2. Ook de DECT rinkelt niet als iemand op mijn vaste lijn belt.
Wanneer ik de vaste lijn niet naar de FB stuur en mijn centrale rechtstreeks op de discovery lijn zet werkt inkomend verkeer wel maar natuurlijk de DECT niet.
Wat kan ik nu in hemelsnaam fout gedaan hebben ????
Heb al heel wat oudere FBxen geinstalleerd maar geen 7390.
Grote problemen.
Even situatie schetsen.
Heb sinds 1 jaar Dommel VDSL2 zonder problemen. Aanvankelijk met BBox2 en daarna met Sagem.
VOIP provider VOIPSTUNT.
Discovery line voor inkomende gesprekken.
Forum R208 dual line analoge centrale.
Omdat de Bbox en de Sagem geen PBX zijn had ik een oplossing voor mijn inkomende lijn door deze naar input 2 van de Forum te sturen. Input 1 van diezelfde centrale hing dan aan de FON uitgang van Bbox en/of Sagem. Heeft een jaar perfect gewerkt.
De 7390 zou makkelijker moeten zijn door de centrale aan FON1 te hangen en de discovery line naar de combo stekker DSL/Analog te sturen.
Dit werkt niet. De FB geeft de analoge lijn niet door naar FON1 (noch FON2) bij inkomende gesprekken.
De bijgeleverde Y kabel is OK. Pins 4en5 van de combostekker zijn verbonden met de middelste pinnen van de DSL RJ45/RJ11 adapter (grijs) en pin 3 en 6 van diezelfde combo stekker gaan naar de middelste pins van de zwarte TEL connector. (das ook een RJ45 naar RJ11 adapter. Dit maakt uiteindelijk dezelfde Y kabel als 2 anderen die ik nog had liggen van een vroegere FB 7140 router. Toen waren die adapters RJ45 naar RJ11 niet eens nodig want de Y kabel bestond uit één RJ45 aan de FB kant en twee RJ11 aan de twee uiteinden (TEL en DSL) Ook daar ging pin 4 en 5 van de RJ45 naar DSL en pin 3 en 6 naar TEL. Ook die kabels werken niet.
Ik kan dus perfect naar buiten bellen via VOIPstunt vanaf elk toestel op de forum centrale en ook vanuit de DECT maar binnenkomende gesprekken op mijn discovery lijn worden door de FB niet naar FON1 gestuurd. Idem dito als ik de centrale of een ander analoog toestel aansluit op FON2. Ook de DECT rinkelt niet als iemand op mijn vaste lijn belt.
Wanneer ik de vaste lijn niet naar de FB stuur en mijn centrale rechtstreeks op de discovery lijn zet werkt inkomend verkeer wel maar natuurlijk de DECT niet.
Wat kan ik nu in hemelsnaam fout gedaan hebben ????
Heb al heel wat oudere FBxen geinstalleerd maar geen 7390.
-
- Moderator
tja, wat kan het zijn ... moeilijk van op afstand te zeggen he .
waarschijnlijk een kleinigheid ...
* staat "vaste lijn aktief" aangetikt (telephony devices > fixed line) ?
* heb je een analoog telefoonnummer ingegeven ?
* heb je in Telephony je 2 analoge lijnen toegevoegd (FON1, FON2)? In vroegere FritzBoxen stonden de analoge toestellen al default ingesteld.
* heb je in de eigenschappen van de analoge telefoons dat ze moeten reageren op "all incoming calls" (of tenminste de analoge lijn aangetikt in de lijst van inkomende gesprekken) ?
* komen de oproep pogingen als gemiste oproepen in de logfile ?
waarschijnlijk een kleinigheid ...
* staat "vaste lijn aktief" aangetikt (telephony devices > fixed line) ?
* heb je een analoog telefoonnummer ingegeven ?
* heb je in Telephony je 2 analoge lijnen toegevoegd (FON1, FON2)? In vroegere FritzBoxen stonden de analoge toestellen al default ingesteld.
* heb je in de eigenschappen van de analoge telefoons dat ze moeten reageren op "all incoming calls" (of tenminste de analoge lijn aangetikt in de lijst van inkomende gesprekken) ?
* komen de oproep pogingen als gemiste oproepen in de logfile ?
- indien niet > iets verkeerd met de PSTN aansluiting naar de FritzBox.
indien wel > iets verkeerd met de verbinding FritzBox > Forum.
-
- Pro Member
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
1) Vaste lijn staat op ACTIVEonnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
2) analoog nummer ingegeven als 00323440xxxx
3) FON1 ingegeven als FORUM R208, uitgaand nummer 123 (das mijn dummy VOIPSTUNT nummer alleen heeft FB hier een nummer nodig) , op alles reageren
FON2 staat op Telefoon, uitgaand via 123 (VOIP) antwoord op alle oproepen
Verder staat in de lijst de Handset 1 de DECT, uitgaand vaste lijn (maar doet het niet) antwoorden op alles
4) In eigenschappen analoge telefoons staat overal antwoorden op alles
5) Als iemand mijn analoge lijn belt komt dat niet in de logfile
Alles lijkt er dus op dat de verbinding tussen mijn vaste lijn en de FB in geen enkele richting werkt. Ik kan niet vanuit (FON1) mijn aangesloten analoge centrale noch vanuit FON2 met een aparte gewone telefoon noch vanuit de DECT naar buiten bellen via vaste lijn en anderzijds worden binnenkomende oproepen van de vaste lijn via diezelfde verbinding niet doorgegeven naar de FB waar ze alles zouden moeten doen rinkelen.
Ik zou dus zweren dat het de verbinding van pin3 en pin 6 van de combo RJ45 is die moet lopen naar pin 2 en 3 van de zwarte RJ11 plug die naar mijn telefoonlijn loopt. Maar ik garandeer je dat die kabel + 2 andere oude FB kabels + eentje wat ik nu nog extra gemaakt heb allemaal goed zijn.
Mijn inkomende lijn is ook goed want als ik de Forum en/of de extra telefoon uit de FB trek en recht op de lijn aansluit dan ontvang ik wel gesprekken. T.t.z die gesprekken komen dan netjes op de centrale of op de extra telefoon maar de DECT ontvangt ze niet omdat die dat vie de hoger genoemde kabel 3,6 naar 2,3 moet den en die steekt dan niet in.
Aan de binnenbekabeling kan het niet liggen. Er is helemaal geen binnenbekabeling. Er is alleen de Belgacom TF2007 met de ingeplugde splitter. Zowel de FB als telefooncentrale staan op 10 centimeter van elkaar.
Verder zijn ook alle settings van Klingsperre, Rufsperre en Callthrough afgezet.
-
- Moderator
Heb je niet ergens een oude ISDN kabel liggen ?
Dit is een 4-draads kabel met weerszijden een RJ45 plug, waar alleen pin 3-4-5-6 aangesloten zijn.
Kijk of het dan wel werkt ?
Indien niet >>> Defecte Box = terugbrengen .
Dit is een 4-draads kabel met weerszijden een RJ45 plug, waar alleen pin 3-4-5-6 aangesloten zijn.
- - Verwijder aan eén kant de RJ45
- Verbind de 2 binnenste draden met de blauwe klemmen van de TF2007 (gewoonlijk rood+groen).
- Verbind de 2 buitenste [CORRECTIE] draden met de groene klemmen van de TF2007 (gewoonlijk geel+zwart).
- Schroef de TF2007 terug dicht en plug de splitter er terug in.
Kijk of het dan wel werkt ?
Indien niet >>> Defecte Box = terugbrengen .
Laatst gewijzigd door philippe_d 10 aug 2011, 22:50, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fout verbeterd
Reden: fout verbeterd
-
- Pro Member
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
@philippeonnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
Ik denk dat je in lijn 3 (gewoonlijk geel + zwart) bedoelde "de 2 BUITENSTE" ?? Enfin je bedoeling was de FB Y kabel te vervangen door eentje die eventuele slechte contacten in zowel de spitter plug als de TF2007 lijn plug zou vermijden door zowel DSL als Lijn direct over 1 kabeltje naar de FB te voeren.
Had het niet liggen maar was op een wip gemaakt omdat ik draad, krimptang en pluggen genoeg heb. Het moet overigens maar 10 cm lang zijn in mijn geval want de FB staat naast de Belgacom TF2007.
Helaas..... ook dat werkt niet. Het is gewoon zo dat de FB via die pin 3 en 6 niks stuurt naar de FB en ook niks ontvangt want ik kan niet via mijn vaste lijn naar buiten bellen (alleen VOIP) en binnenkomende signalen op de vaste lijn worden ook niet doorgegeven aan FON1 noch FON2.
Had al naar de leverancier gebeld maar die zei doodleuk dat ik mij rechtstreeks tot AVM moet wenden. Ben daar aan begonnen maar er is geen beginnen aan. Krijg daar maar eens iemand aan de lijn.
-
- Moderator
Dat ontgoochelt mij, ik had betere service verwacht van de shop in Brecht.bobsys1 schreef:Had al naar de leverancier gebeld maar die zei doodleuk dat ik mij rechtstreeks tot AVM moet wenden.
Jouw Box is duidelijk defect, en ze zouden deze onmiddelijk moeten omruilen. Zo begrijp ik toch de wettelijke garantie bij verkoop (van electronica materiaal) aan particulieren.
Neem eens contact met AVM Benelux: http://www.fritzbox.eu/nl/company/contact.php
e-mail [email protected]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Nog evens mijn stokpaardje (CNIP) aan AVM voorgelegd...
Philippe zei hier ooit dat het met privacy te maken heeft.....ook bij ISDN in Duitsland wordt geen naam meegestuurd. Maar Siemens (ook Duits) gebruiken wél CNIP op hun toestellen...
een vrijwel standaard antwoordje.....
van [email protected]
aan *************************
datum 25 juli 2011 13:18
onderwerp Re: Internetformular / Produktanregung
verzonden door avm.de
Vooral belangrijk omdat het rechtstreeks aan jou is gestuurd.
details verbergen 25 jul.
Sehr geehrter Herr ******,
vielen Dank für Ihren konstruktiven Verbesserungsvorschlag, er wurde von mir gerade an den dafür zuständigen Produkt-manager im Hause AVM weitergeleitet. Ob und ggf. wann eine Umsetzung erfolgen wird, steht zum jetzigen Zeitpunkt allerdings noch nicht fest. Generell gilt aber natürlich, dass unsere Produkte von der Nachfrage und den Verbesserungsvorschlägen/Wünschen der Kunden "leben", so wurden auch in der Vergangenheit bereits unzählige Verbesserungsvorschläge in die Tat umgesetzt (nicht selten schon direkt in der nächsten Version).
Freundliche Grüße aus Berlin
S*** ******
AVM GmbH
Vertrieb
Philippe zei hier ooit dat het met privacy te maken heeft.....ook bij ISDN in Duitsland wordt geen naam meegestuurd. Maar Siemens (ook Duits) gebruiken wél CNIP op hun toestellen...
een vrijwel standaard antwoordje.....
van [email protected]
aan *************************
datum 25 juli 2011 13:18
onderwerp Re: Internetformular / Produktanregung
verzonden door avm.de
Vooral belangrijk omdat het rechtstreeks aan jou is gestuurd.
details verbergen 25 jul.
Sehr geehrter Herr ******,
vielen Dank für Ihren konstruktiven Verbesserungsvorschlag, er wurde von mir gerade an den dafür zuständigen Produkt-manager im Hause AVM weitergeleitet. Ob und ggf. wann eine Umsetzung erfolgen wird, steht zum jetzigen Zeitpunkt allerdings noch nicht fest. Generell gilt aber natürlich, dass unsere Produkte von der Nachfrage und den Verbesserungsvorschlägen/Wünschen der Kunden "leben", so wurden auch in der Vergangenheit bereits unzählige Verbesserungsvorschläge in die Tat umgesetzt (nicht selten schon direkt in der nächsten Version).
Freundliche Grüße aus Berlin
S*** ******
AVM GmbH
Vertrieb
-
- Pro Member
bobsys1 schreef:philippe_d schreef:bobsys1 schreef:Neem eens contact met AVM Benelux: http://www.fritzbox.eu/nl/company/contact.php
e-mail [email protected]
@philippe
OK. Vanmorgen allemaal gedaan. Er werd mij gevraagd tot 11 uur te wachten en dan te bellen naar het service number. Daar vertlde men mij dat inderdaad Fritzweb.be een fout gemaakt had en dat zij de modem moesten vervangen. Na grondige uitleg aan een techneut kwam die eveneens tot de conclusie dat het ding defect was en hij gaf mij een ticketnummer. Dat nummer samen met bewijs van aankoop moest ik dan weer mailen naar Fritzweb.be. Die zouden mij nu instructies moeten geven wat te doen met de kapotte modem en dan eventueel een nieuwe opsturen.
Hopelijk loopt dat dan de volgende dagen goed af.
-
- Pro Member
bobsys1 schreef:Neem eens contact met AVM Benelux: http://www.fritzbox.eu/nl/company/contact.php
e-mail [email protected]
@philippe
Hopelijk loopt dat dan de volgende dagen goed af.[/quote]
Voila. Terugsturen FB7390 en een vervanger krijger ging niet zo vlot als aankopen maar enfin na een goede week kwam vanmorgen de nieuwe met de post. Alles ingesteld en deze werkt dus wel degelijk. T.t.z dat nu inkomende gesprekken netjes door de FB doorgegeven worden aan Fon1, FON2 en ook aan de Dect . Ik heb in de FB enkele telefoonnummers ingegeven met foto. Op de Dect zie ik dat telefoonboek en kan onder details ook de foto zien maar als die mensen bellen verschijnt die foto helemaal niet. De Dect zegt altijd "unknown number". Is dat misschien omdat mijn Discovery lijn geen nummer van de beller doorgeeft ???
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
moet je daarvoor bij BGC niet voor bijbetalen voor nummerweergave? En doe je dat dan?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 17 keer
Er is een nieuwe Final 84.05.04 en het Recover
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ja, dat is een optie die je moet activeren, en natuurlijk ook betalen ...bobsys1 schreef:Is dat misschien omdat mijn Discovery lijn geen nummer van de beller doorgeeft ???
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
Inderdaad nieuwe versie 84.05.04:
Internet: New - Child protection with filters for Internetpages and utilities
Internet: New - Support for DS-Lite to connect to IPv4-adresses using native IPv6 access
Internet: automatic setup by the internet provider via TR-069 with added IPv6 support
Internet: IPv6 - new tunneling protocol RFC 5969: IPv6 Rapid Deployment on IPv4 Infrastructures (6rd)
Internet: IPv6 - Workaround: Windows 7 did not accept the same Prefix once it was invalidated without a reboot
Internet: Import of VPN-settings improved
Internet: Added support of VPN-connections to Microsoft TMG-Servers
Internet: improved DynamicDNS-registration
Internet: improved DNSSEC-support
DECT: New : FRITZ!Fon MT-F now supports English, French, German, Italian and Spanish (depending on the language configured in the FRITZ!Box Webinterface)
DECT: New - DECT repeater function, display RSS-Feeds with included pictures on FRITZ!Fon MT-F
DECT: New - use your own MP3-Ringtone on MT-F
DECT: acceleration of menues and lists, improved handling of the phonebook, caller-list and answering-machine on MT-F
Telephony: open received faxes and messages from the calls-list
Telephony: added third alarm
Telephony: signaling of missed calls on IP-telehones (MWI)
Telephony: improved fax interop (T.38)
Storage (NAS) : New - Mediaserver and home-network-sharing (smb) can be renamed
Storage (NAS) : New - Mediaserver can be restriced to certain partitions (UPnP-AC)
Storage (NAS) : New - seperate passwords for home-network-sharing and internet
Storage (NAS) : New - available FRITZ!Box shares shown in network-enviroment (smb share announcement)
Storage (NAS) : revamped UPnP-AV Mediaserver 4.0
System: New - import settings from older FRITZ!Box modules (selective)
System: New - display active phone calls or network activity on the FRITZ!Box home-screen.
System: TR-064 - Automated telephony-device setup for FRITZ!App Fon
Internet: New - Child protection with filters for Internetpages and utilities
Internet: New - Support for DS-Lite to connect to IPv4-adresses using native IPv6 access
Internet: automatic setup by the internet provider via TR-069 with added IPv6 support
Internet: IPv6 - new tunneling protocol RFC 5969: IPv6 Rapid Deployment on IPv4 Infrastructures (6rd)
Internet: IPv6 - Workaround: Windows 7 did not accept the same Prefix once it was invalidated without a reboot
Internet: Import of VPN-settings improved
Internet: Added support of VPN-connections to Microsoft TMG-Servers
Internet: improved DynamicDNS-registration
Internet: improved DNSSEC-support
DECT: New : FRITZ!Fon MT-F now supports English, French, German, Italian and Spanish (depending on the language configured in the FRITZ!Box Webinterface)
DECT: New - DECT repeater function, display RSS-Feeds with included pictures on FRITZ!Fon MT-F
DECT: New - use your own MP3-Ringtone on MT-F
DECT: acceleration of menues and lists, improved handling of the phonebook, caller-list and answering-machine on MT-F
Telephony: open received faxes and messages from the calls-list
Telephony: added third alarm
Telephony: signaling of missed calls on IP-telehones (MWI)
Telephony: improved fax interop (T.38)
Storage (NAS) : New - Mediaserver and home-network-sharing (smb) can be renamed
Storage (NAS) : New - Mediaserver can be restriced to certain partitions (UPnP-AC)
Storage (NAS) : New - seperate passwords for home-network-sharing and internet
Storage (NAS) : New - available FRITZ!Box shares shown in network-enviroment (smb share announcement)
Storage (NAS) : revamped UPnP-AV Mediaserver 4.0
System: New - import settings from older FRITZ!Box modules (selective)
System: New - display active phone calls or network activity on the FRITZ!Box home-screen.
System: TR-064 - Automated telephony-device setup for FRITZ!App Fon
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Moderator
Eerst en vooral mijn gemeende excuses voor de vertraging.fryelectro schreef:Sorry moest ik het gemist hebben, maar Philippe, heb jij nu al nieuws over onze feature wishlist die we hier hadden opgesteld?
Zoals je kon lezen in een vroegere post, ben ik met het lijstje van al jullie opmerkingen, bugs, verbeteringen, wensen naar Hannover getrokken, en het lijstje besproken met de mensen van AVM.
Zoals ik wel een beetje verwacht had, heb ik ter plaatste niet veel feedback gekregen, maar ik kreeg toch wel de gelegenheid om ieder puntje nader toe te lichten, en de belofte dat het ganse lijstje bekeken wordt product development.
Deze week heb de spreadsheet nog eens opnieuw overlopen met de Sales manager van AVM Benelux, ik zal jullie zo vlug mogelijk op de hoogte brengen (het vergt nogal typwerk om alles mooi in een post te schrijven). Werkje voor dit weekend, beloofd .
Het goed nieuws is dat er toch een aantal punten verwezenlijkt zijn in de laatste Firmware (die vandaag officieel uitkwam).
Op Cebit zag ik ook nog enkele nieuwe producten van AVM:
- * de FritzBox 6840 LTE. Met een LTE-SIM-Kaart kan je met deze FritzBox mobiel internetten over het 4G netwerk.
* de FritzBox 6360 Cable. Dit is een FritzBix met ingebouwde EuroDocis 3.0 modem (de kans dat Telenet deze modem/router zal toelaten op hun netwerk is wel bijzonder klein ).
-
- Pro Member
Vraagjes voor FB7390 experts.
Net een FB7390 en een MT-F geinstalleerd. Werkt blijkbaar keurig maar ik zou een aantal verfijningen willen aanbrengen die ik niet klaar krijg. Vandaar volgende vraagjes:
1) Waar kan ik voor de FB7390 een goede handleiding vinden voor het toepassen van Dialing rules ? Blijkbaar snap ik de principes en toepassing niet. Ik heb namelijk een Discovery lijn voor inkomende gesprekken en wil die liefst houden. Je weet maar nooit dat dit bij eventuele verandering van provider nog eens handig zou zijn. Dus ook dat nummer wil ik behouden. Nu staat CLIP voor die lijn niet aan. Zou anders mooi zijn omdat je dan op de Dect met foto en al kan zien wie belt. 99 procent van de bellers zijn sowieso familie, kennissen en vrienden die allemaal in de FB telefoonboek staan. Als ik CLIP laat activeren vraagt Belgacom daar2.68 Euro per maand voor ofte 32.16 per jaar. Maar als ik nu eens bij Weepee een heel nieuw VOIP nummer bestel dan kost dat toch maar eenmalig 18 Euro ???? Daar staat CLIP al aan en als ik iedereen verwittig om het nieuwe nummer te gebruiken ben ik er toch voor altijd van af ? Dat zou ik bij Belgacom op 6 maanden al betaald hebben. Daarenboven heb ik dan ook nog een keuze méér voor VOIP OUT alhoewel ik voor uitgaande calls toch meestal VOIPSTUNT zou gebruiken. Vooral dan voor bellen naar omliggende landen. Beter nog, met die FB kan ik zelfs nog een derde VOIP provider nemen die voordeliger is voor Belgische GSM verbindingen. Hopelijk heb ik dit allemaal juist ??? Maar dan weet ik verdorie niet hoe ik dat moet instellen met dialing rules op de FB. Bvb alle buitenlandse vaste lijn calls en Belgische vaste lijn calls via VOIPSTUNT, Belgische GSM calls via een andere VOIP, Hulpdiensten via mijn Discovery en af en toe (eventueel manueel) wat gesprekken via WeePee om hun ook wat te gunnen.
2) Nu wordt het nog wat moeilijker.
Ik heb als telefoon apparaten op de FB een Analoge centrale Forum 208 staan. Twee lijnen dus. Die heb ik aan FON1 en FON2 hangen zodat ik twee gesprekken tegelijk kan voeren. Meer nog omwille van de Dect.
Die centrale kan 8 telefoons bedienen. Nummers 41 tot 48. Er wordt heel wat binnenshuis gebeld en inkomende gesprekken doorgegeven. Dat werkt nog altijd prima ware het niet dat toestel 1 in de living wegens vernieuwingswerken op een heel slechte plaats uit de muur komt. Dus ik zou de Dect in de living gebruiken omdat ik die op de ideale plaats kan zetten. Nu komt het probleem. Als die Dect bij een binnenkomend gesprek opgenomen word en het gesprek moet naar bepaalde post van de Forum doorgegeven worden dan is dat niet zo simpel als 42, 43 of 44 drukken. Omgekeerde is ook zo. Toestellen 41 tot 48 op de centrale kunnen niet zomaar een gesprek doorsturen naar de Dect. Ik zou dus graag hebben dat de Dect zich zoveel mogelijk gedraagd als het vroegere toestel 41 op de centrale. Hoe moet ik daar aan beginnen ? Om alles wat duidelijker te maken voeg ik een principe schema bij.
Alle hulp is welkom.
Net een FB7390 en een MT-F geinstalleerd. Werkt blijkbaar keurig maar ik zou een aantal verfijningen willen aanbrengen die ik niet klaar krijg. Vandaar volgende vraagjes:
1) Waar kan ik voor de FB7390 een goede handleiding vinden voor het toepassen van Dialing rules ? Blijkbaar snap ik de principes en toepassing niet. Ik heb namelijk een Discovery lijn voor inkomende gesprekken en wil die liefst houden. Je weet maar nooit dat dit bij eventuele verandering van provider nog eens handig zou zijn. Dus ook dat nummer wil ik behouden. Nu staat CLIP voor die lijn niet aan. Zou anders mooi zijn omdat je dan op de Dect met foto en al kan zien wie belt. 99 procent van de bellers zijn sowieso familie, kennissen en vrienden die allemaal in de FB telefoonboek staan. Als ik CLIP laat activeren vraagt Belgacom daar2.68 Euro per maand voor ofte 32.16 per jaar. Maar als ik nu eens bij Weepee een heel nieuw VOIP nummer bestel dan kost dat toch maar eenmalig 18 Euro ???? Daar staat CLIP al aan en als ik iedereen verwittig om het nieuwe nummer te gebruiken ben ik er toch voor altijd van af ? Dat zou ik bij Belgacom op 6 maanden al betaald hebben. Daarenboven heb ik dan ook nog een keuze méér voor VOIP OUT alhoewel ik voor uitgaande calls toch meestal VOIPSTUNT zou gebruiken. Vooral dan voor bellen naar omliggende landen. Beter nog, met die FB kan ik zelfs nog een derde VOIP provider nemen die voordeliger is voor Belgische GSM verbindingen. Hopelijk heb ik dit allemaal juist ??? Maar dan weet ik verdorie niet hoe ik dat moet instellen met dialing rules op de FB. Bvb alle buitenlandse vaste lijn calls en Belgische vaste lijn calls via VOIPSTUNT, Belgische GSM calls via een andere VOIP, Hulpdiensten via mijn Discovery en af en toe (eventueel manueel) wat gesprekken via WeePee om hun ook wat te gunnen.
2) Nu wordt het nog wat moeilijker.
Ik heb als telefoon apparaten op de FB een Analoge centrale Forum 208 staan. Twee lijnen dus. Die heb ik aan FON1 en FON2 hangen zodat ik twee gesprekken tegelijk kan voeren. Meer nog omwille van de Dect.
Die centrale kan 8 telefoons bedienen. Nummers 41 tot 48. Er wordt heel wat binnenshuis gebeld en inkomende gesprekken doorgegeven. Dat werkt nog altijd prima ware het niet dat toestel 1 in de living wegens vernieuwingswerken op een heel slechte plaats uit de muur komt. Dus ik zou de Dect in de living gebruiken omdat ik die op de ideale plaats kan zetten. Nu komt het probleem. Als die Dect bij een binnenkomend gesprek opgenomen word en het gesprek moet naar bepaalde post van de Forum doorgegeven worden dan is dat niet zo simpel als 42, 43 of 44 drukken. Omgekeerde is ook zo. Toestellen 41 tot 48 op de centrale kunnen niet zomaar een gesprek doorsturen naar de Dect. Ik zou dus graag hebben dat de Dect zich zoveel mogelijk gedraagd als het vroegere toestel 41 op de centrale. Hoe moet ik daar aan beginnen ? Om alles wat duidelijker te maken voeg ik een principe schema bij.
Alle hulp is welkom.
- Bijlagen
-
- New 7390.jpg
- 7390
- (544.65 KiB) Nog niet gedownload
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Philippe, ik merk een bug op met de laatste firmware, waar kan ik die reporten? Ik meende ergens op het forum hier een link te hebben gezien naar een support pagina waar je kon registreren en inloggen maar kan dat niet terugvinden...
Wanneer ik naar "Call blocks" ga, tracht ik premium nummers te blokkeren, maar dit werkt niet en ik krijg na op OK te klikken code onderaan op de pagina:
Hetzelfde met alle andere opties behalve een custom nummer.
Nog een ander iets:
Ik heb een FritzFon en een iPhone4. Waneer ik vanaf m'n iPhone met de FritzAppFon bel naar de FritzFon via WiFi (op het WiFi netwerk van de FritzBox) heb ik voorgehad dat op de iPhone de FritzAppFon crashed, en dat de FritzFon blijft verder rinkelen. Heel bizar. De FritzFon blijft verder rinkelen, nadat de App terug is opgestart (ging automatisch) wou ik opnieuw proberen bellen, werkte niet, zelfs geen bezettoon. Daarnaa maar op de Fon 'ingehaakt'.
Na de firmware upgrade werd het wachtwoord voor DynDNS (onder Dynamic DNS) niet onthouden, er staat precies wel een wachtwoord, maar waarschijnlijk het juiste niet meer.
Wanneer ik naar "Call blocks" ga, tracht ik premium nummers te blokkeren, maar dit werkt niet en ik krijg na op OK te klikken code onderaan op de pagina:
Code: Selecteer alles
Lua Run Runtime ERROR in /usr/www/avme//fon_num/sperre_edit.lua:445: [string "/usr/www/avme//fon_num/sperre_edit.lua:445"]:4: attempt to index field '?' (a nil value)
Lua stack traceback:
[C]: ?
[string "/usr/www/avme//fon_num/sperre_edit.lua:445"]:4: in main chunk
Nog een ander iets:
Ik heb een FritzFon en een iPhone4. Waneer ik vanaf m'n iPhone met de FritzAppFon bel naar de FritzFon via WiFi (op het WiFi netwerk van de FritzBox) heb ik voorgehad dat op de iPhone de FritzAppFon crashed, en dat de FritzFon blijft verder rinkelen. Heel bizar. De FritzFon blijft verder rinkelen, nadat de App terug is opgestart (ging automatisch) wou ik opnieuw proberen bellen, werkte niet, zelfs geen bezettoon. Daarnaa maar op de Fon 'ingehaakt'.
Na de firmware upgrade werd het wachtwoord voor DynDNS (onder Dynamic DNS) niet onthouden, er staat precies wel een wachtwoord, maar waarschijnlijk het juiste niet meer.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
google gebruiken doet wonderenbobsys1 schreef:Vraagjes voor FB7390 experts.
1) Waar kan ik voor de FB7390 een goede handleiding vinden voor het toepassen van Dialing rules ?
http://www.avm.de/en/Download/index.php3?js=enabled
Niets is er makkelijker als je uw nr. porteert naar vb. weepee. Al verander je elk jaar van ISP, aan je nr. verandert er niets....Normaal bij overschakeling van ISP mag je geen onderbrekingen hebben (misschien 10')bobsys1 schreef:Blijkbaar snap ik de principes en toepassing niet. Ik heb namelijk een Discovery lijn voor inkomende gesprekken en wil die liefst houden. Je weet maar nooit dat dit bij eventuele verandering van provider nog eens handig zou zijn. Dus ook dat nummer wil ik behouden.
Je moet geen NIEUW nr. vragen, je stuurt papieren op om nr. te behouden.
-
- Moderator
Ik heb deze bug ook al gerapporteerd.Ken schreef:Wanneer ik naar "Call blocks" ga, tracht ik premium nummers te blokkeren, maar dit werkt niet en ik krijg na op OK te klikken code onderaan op de pagina:Hetzelfde met alle andere opties behalve een custom nummer.Code: Selecteer alles
Lua Run Runtime ERROR in /usr/www/avme//fon_num/sperre_edit.lua:445: [string "/usr/www/avme//fon_num/sperre_edit.lua:445"]:4: attempt to index field '?' (a nil value) Lua stack traceback: [C]: ? [string "/usr/www/avme//fon_num/sperre_edit.lua:445"]:4: in main chunk
De dropdown list (waar je kan kiezen tussen mobiel, lokaal, long distance, premium nummers ...) heeft geen enkele zin in de internationale versie, gezien de prefixen van al deze nummers in ieder land anders is (vb mobiel in Duitsland 01xx/, in Nederland 06/, in België 04xx/ enz...)
Als je premium nummers will blokkeren, maak dan gewoon één regel voor iedere range die je wil blokkeren, en geef de eerste cijfers: vb 090, of 077 ...
Hier geen probleem, mijn dyndns blijft werken.Ken schreef:Na de firmware upgrade werd het wachtwoord voor DynDNS (onder Dynamic DNS) niet onthouden, er staat precies wel een wachtwoord, maar waarschijnlijk het juiste niet meer.
-
- Moderator
Je hebt eigenlijk 3 vragen, als ik je post mag resumeren:bobsys1 schreef:Vraagjes voor FB7390 experts.
- 1. discovery line / WeePee
2. kiesregels
3. doorschakelen
Je kan ook, zoals je zelf voorstelt, bij WeePee een nieuw nummer vragen ... die keuze moet je zelf maken.
Je kan tot 20 VoIP accounts aanmaken in de FritzBox, dus van die kant geen beperking.
2. Kiesregels zijn heel eenvoudig. Voeg voor iedere regel een nieuwe lijn toe, en geef de eerste cijfers, waarop er moet beslist worden. Bijvoorbeeld:
- 0 = Voipstunt (alle nummers beginnend met "0" gaan uit via VoipStunt, dit is dus in principe alles)
04 = Jumblo (als uitzondering van bovengenoemde regel: alles wat met 04 begint (GSM) via Jumblo)
041 = Voipstunt ( als uitzondering van vorige regel: je wil alleen GSM via Jumblo)
090 = Discovery line (premium nummers)
0800 = Discovery line (gratis nummers in België)
1 = Discovery line (alle nooddiensten en speciale nummers)
32990 = WeePee (gesprekken van WeePee naar WeePee)
056/6089xx (iedere kennis waarvan je weet dat ze een WeePee account hebben individueel toevoegen)
3. Wat betreft het doorverbinden.
- Jouw DECT, direct aangesloten aan de FritzBox, is voor de Forum een "buitenlijn". Buitenstaanders kunnen in je analoge Forum centrale ook geen individuele doorkiesnummers bereiken, dat kan dus ook niet voor de DECT.
- Vanaf je DECT kan je met **1 en **2 naar de Forum bellen
- In de Forum kan je waarschijnlijk wel bepaalde binnentoestellen (41, 42, ...) linken met één van de buitenlijnen. Op die manier heb je een beperkte inkiesmogelijkheid (2 groepen).
- Vanaf de Forum bellen naar de DECT zou moeten lukken (eerst "0" kiezen voor een buitenlijn, dan **610)
- Buitengesprekken doorverbinden vanaf de Forum naar de DECT is waarschijnlijk niet mogelijk, tenzij de Forum toelaat om 2 "buitenlijnen" met mekaar te verbinden.
Dit probleem zou je alleen kunnen oplossen, als je de Forum vervangt door een kleine ISDN centrale met een ISDN lijn en 8 analoge binnentoestellen. Dan koppel je de centrale met de S0 bus van de FritzBox, en kan je via MSN's de individuele binnenposten wel opbellen.
In lijst van verbeteringen met de nieuwe firmware:
Ik krijg echter mijn MWI-settings voor mijn Linksys spa942 maar niet in orde.
Iemand die daar wel in slaagt?
Dit zou voor mij superhandig zijn. Mijn modem staat immers ergens in de garage en ik zie niet altijd dat ik een voicemail heb.Telephony: signaling of missed calls on IP-telehones (MWI)
Ik krijg echter mijn MWI-settings voor mijn Linksys spa942 maar niet in orde.
Iemand die daar wel in slaagt?
- Heronic
- Elite Poster
Kan iemand mij aub eens uitleggen waarom ik 'manueel' geen vast ip kan uitdelen via dhcp?
Mijn servertje krijg ik niet op het gewenste ip.. deze stond al hele tijd met vast ip (op pc) zelf, vandaag dacht ik er nog eens aan deze op dhcp te zetten... krijgt em weer een ander ip.
Mac adress van beide regels voor deze pc zijn identiek... ik kon wol gebruiken op de manueel ingegeven pc en dan starte de server ook daadwerkelijk op.. wat is nu eigenlijk het probleem hier?
Mijn servertje krijg ik niet op het gewenste ip.. deze stond al hele tijd met vast ip (op pc) zelf, vandaag dacht ik er nog eens aan deze op dhcp te zetten... krijgt em weer een ander ip.
Mac adress van beide regels voor deze pc zijn identiek... ik kon wol gebruiken op de manueel ingegeven pc en dan starte de server ook daadwerkelijk op.. wat is nu eigenlijk het probleem hier?