Aanpassing downloadsnelheid door BGC

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
7seas
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 17:44

Bedankt voor je tekening. Ik heb destijds bij de indienstname van VDSL2 dit ook zo aangesloten. De enige onderbreking die er vanuit de straat is naar mijn zwarte klemmen gebeurt dus in de berging waar via klemmen het signaal aangesloten wordt via de 4aderige kabel. En het zijn de juiste anders had ik problemen gehad met telefonie en/of internet. Er zijn op deze 2draden geen aftakkingen of andere apparaten aangesloten. Het is enkel de snelheid die me parten speelt. Kan het zijn dat ik a en b moet wisselen? Ik dacht het niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Neen, a en b wisselen heeft geen effect want het is een differentieel signaal. Misschien nog eens controlleren of alle kleine dipswitches op 1 staan. Ook interessant om eens te controlleren is of er nergens geen slechte contacten of oxidatie aanwezig zijn.
Maar ik denk dat je er zoals Quistnix zei je best eens belt naar de klantendienst. Die zullen het probleem kosteloos komen oplossen want zoals het er nu uitziet is er een probleem met de bekabeling buiten.
7seas
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 17:44

De dipswhiches 1 en 2 staan beiden op ON. Mijn connecties heb ik gecontroleerd en zijn in prima staat zonder oxidatie.

Welk nummer moet ik bellen om een kosteloze interventie te bekomen voor dit probleem?
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

7seas schreef:Belgacom komt binnen in berging via multikabel (8aderig + massa) in een box met 20 aansluitingen. Hiervan gaat er één 4 aderige kabel naar mijn nieuw VDSL2 tel.contactdoos in de living. 2 aders waar signaal op zit wordt verdeeld naar modem en de 2 andere zitten aangesloten op de telefoonaansluiting om terug te keren via deze zelfde kabel om de andere telefoontoestellen te voorzien van telefoonsignaal in die grote box.
Als de 2 adres waar signaal op zit op de zwarte klemmen aangesloten zijn, en de 2 adres die terugkeren op de groene, dan is het in principe OK.
Maar om toch mogelijke problemen met de binnenbekabeling uit te sluiten, zou ik eens proberen op je modem rechtstreeks aan te leggen in de berging op de 2 live Belgacom aders. (tijdelijk de 4-aderige kabel naar boven verwijderen). Dan pas ben je zeker dat het probleem bij Belgacom ligt...

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
7seas
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 17:44

Bedankt philippe_d voor je uitleg maar zo is het ook aangesloten. Ik ben vandaag nogmaals langs belgacom winkel in de Jezusstraat Antwerpen geweest. En de vriendelijke verkoopster heeft voor mij een rechtstreekse lijn met een technieker versierd. Die bekeek heel het zaakje en kon mij niet direct een pasklaar antwoord geven omdat ook op diezelfde lus een abbonee zit met het max. profiel. Hij ging dit morgen verder bekijken met collega's om mij dan terug telefonisch te contacteren. Ik wacht dus af.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

7seas schreef:Bedankt philippe_d voor je uitleg maar zo is het ook aangesloten.
Ik bedoelde dat je eens je modem moet aansluiten in de berging, en de 4-aderige kabel naar de living afkoppelen
Gewoon om eens te testen of je dezelfde waardes krijgt, en om uit te sluiten dat er toch iets aan de binnenbekabeling hapert.
Heb je de modem al eens direct in de berging aangesloten ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
7seas
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 17:44

zal die moeilijk in berging kunnen aansluiten vermits daar geen telefoonstekkerplug voor vdsl signaal aanwezig is zoals op filterstekker die in nieuw telefoonstopcontact zit. Maar dit kan volgens mij geen verschil uitmaken of die nu daar ingeplugd is of 6 m verder want het signaal is gewoon door verbonden op de eerste 2 klemmen in die grote aftakdoos en hier zit echt niets ander op.
Afbeelding
7seas
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 17:44

philippe_d schreef: Gewoon om eens te testen of je dezelfde waardes krijgt.
Philippe.
Ik zal geen hogere waardes kunnen krijgen vermits ik op het profiel 16mbps/2mbps ben geconnecteerd volgens nu al 2 techniekers en de vdsl2tool.
Afbeelding
7seas
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 17:44

Mijn probleem is opgelost.
Interne bekabeling was dus ok.
De juiste persoon op de juiste plaats bij de technische dienst en op enkele minuten was het gefixt.
Men ging het ook administratief in orde brengen zodat ik op deze snelheid zou blijven.

Afbeelding
Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Nu telenet een beetje dichter staat qwa upload en ze een dubbele download hebben als je in het beste geval op 30mb geraakt.

Eens benieuwd wanneer de marketing van belgacom ook met iets nieuws komt :-)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

de marketingboys van belgacom hoeven voorlopig niet veel te doen.
Enkel TN hun kleurboek in de verf zetten.
Ik denk dat ze het nog nooit zo gemakkellijk zullen gehad hebben
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Even tussendoor. Kan mij iemand vertellen waar ik zo een TF2007 aansluiting kan verkrijgen. Ik beschik reeds over zo een stekker met geen doos .
Kan je die soms afhalen in de BGC shop of moet ik bellen naar den technische dienst?

Dank u
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

In een belgacom winkel kunnen ze u die zonder problemen mee geven.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Ik denk dat telenet met hun nieuwe abonnementen hunne kleurboek nog rapper rood zal kleuren :angel:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Iemand toevallig enig idee hoe en of BGC zal reageren op bv. Fiber 40 van TN ?
Zou er een tegenoffensief volgen?
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Ik denk niet dat belgacom iets zal doen, op gebied van limiet zijn ze evengoed of beter, kwa uploadsnelheid zitten ze hoger, kwa downloadsnelheid kunnen ze mss voor de kleinere abbonementen iets hoger.

Ik denk dat belgacom eerder bezig is met andere dingen, zoals tv on pc, nieuwe en snellere interface(van 15min naar 5min)(als alles goed gaat vanaf eind januarie testen, daarna als het goed is, verspreid lanceren), ....

Van belgacom medewerker
Beste,

De nieuwe interface komt er inderdaad aan, de pilootprojecten worden normaal eind van de maand gestart.

Indien er geen al te grote problemen opduiken worden deze verder ontplooit naar alle klanten.

Dit zal niet in 1 keer gaan natuurlijk.

Er zal zeer veel veranderen, zowel de interface als het werken ermee + de opstarttijd zal merkelijk verkorten (nu 15min naar 4min)

screenshots : http://www.astel.be/Nouvelle-interface- ... ivite_3681

Beter eventjes wachten totdat alles goed draaid dan half belgie zonder TV te zetten...

Groetjes

Kristof
Hopelijks kunnen ze dit waarmaken
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Belgacom heeft echt ongelimiteerd.
Waarom zouden ze moeten reageren?

Ook de nieuwe producten van TN kregen het "vrij" downloaden mee ... met hun veelkleurige urenplaatje van wanneer men "best" gebruikt maakt van zijn internetverbinding.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Omdat de meeste mensen niet kijken naar hun limiet maar naar de snelheid. Enkel voor nerds zoals wij is volume belangrijker dan snelheid.

En dat weten ze bij telenet goed genoeg, en hun marketing speelt daar dan ook gretig op in.

Belgacom mag dan wel limietloos internet hebben, qua snelheid hinken ze ver achterop. Er is dan ook een reden dat belgacom volop bezig is met het testen van een rollout van glasvezel bij gewone klanten. Vroeg of laat gaan ze toch moeten overstappen en tegen dan is belgacom volledig klaar om het aan te bieden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Goed dat belgacom dit initiatief neemt om zo telenet in de toekomst voor te zijn, momenteel is telenet, zoals u zegt voor op snelheid. Enigste reden voor mij om naar telenet te gaan zou de snelheid(huidig bij belgacom van mij is 2.2Mbps) zijn maar ik gun het hen niet, heb al genoeg problemen gehad met telenet.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zullen de jaarrapporten niet binnenkort uitkomen? Ik zou wel eens willen zien hoe klantenaantallen hebben bewogen sinds de zomer van vorig jaar.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Trojan schreef:Omdat de meeste mensen niet kijken naar hun limiet maar naar de snelheid. Enkel voor nerds zoals wij is volume belangrijker dan snelheid.
Hier sla je de nagel op de kop. Iedereen heeft individuele behoeften, wensen.

Ik bv. gebruik van mijn 80 of 100 giga-limiet bij BGC er max. 30 tot zeer uitzonderlijk eens 40 per maand. Maar als ik dan iets download heb ik graag dat het vlug gaat en liefst zelfs zeer vlug ....

Begrijp natuurlijk dat providers - in deze BGC - het niet nog ingewikkelder kunnen maken door te zeggen dat als je bv. tevreden bent met 50 giga download, ze zorgen dat je met je favorite 30 ipv. 25 Mbs kunt downloaden of misschien zelfs tegen nog hogere snelheid. Is voor veel mensen nu al probleem om providers te vergelijken en formules te vergelijken ...

Maar het element snelheid is en blijft bij mij belangrijk; alle respect uiteraard voor verwoede downloaders die meer naar het volume kijken. Maar hier hinkt TN niet echt achterop toch ?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

simon1205 schreef:Enigste reden voor mij om naar telenet te gaan zou de snelheid(huidig bij belgacom van mij is 2.2Mbps) zijn maar ik gun het hen niet, heb al genoeg problemen gehad met telenet.
Misschien off-topic maar denk dat we daarvoor misschien geen nieuw topic moeten openen ... of toch moderator?

Eerste vraag: Kun je zeer kort eens schetsen wat jouw problemen met TN dan geweest zijn. Als consument zijn we allen zeeeeeeeeeeeeeer kritisch, misschien in technisch opzicht zelfs onredelijk en zitten we BGC of TN - ngl. - te vervloeken. Toch is het wel interessant te weten of het gras aan de overkant wel echt groener is ...

Ik heb naast BGC TV (op de kids hun kamer) nog altijd TN digital TV in mijn living en ben hiervan meer tevreden dan hetgeen BGC levert. De nieuwste decoder van BGC reageert sneller maar herstarten duur nog altijd 10 tot 15'. Aanvankelijk geen synchronisatieproblemen bij zappen in SD maar nu terug prijs ...

Tweede vraag: Zou bv. ook iemand maar dan ook iemand weten hoe het komt dat je bij zappen met tot 10 seconden synchroproblemen zit tussen spraak & beeld. Bij TN is dit niet het geval en ook nooit geweest ...

PS Indien ik deze post moet verplaatsen of nieuw topic starten, laat dit gerust weten
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Tweede vraag: Zou bv. ook iemand maar dan ook iemand weten hoe het komt dat je bij zappen met tot 10 seconden synchroproblemen zit tussen spraak & beeld. Bij TN is dit niet het geval en ook nooit geweest ...
Vreemd .. ik heb dit nooit, op de Cisco decoder is de sync tijd zo kort dat het meestal zelfs niet opvalt, als het al iets langer duurt valt het dan ook direct op maar hooguit is het dan 2 sec of zo ... op mijn Tilgin is het soms iets langer (3-4 sec?), maar dan ook maar soms ... vreemd genoeg schijnt het nog kanaal afhankelijk te zijn ??? kan dat? :???: .. of geraakt men uiteindelijk alles gewoon? nu ja .. 10 sec sync tijd geraakt men waarschijnlijk nooit gewoon :eek:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Zoals Regulus zegt, hangt het inderdaad af van de zender en blijkbaar doet het verschijnsel zich soms meer voor op onwillekeurige momenten; toen ik de nieuwste decoder installeerde, leek het probleem quasi nihil. Woensdag was het rampzalig; bij het schakelen bv. tijdens nieuwsuitzendingen valt het fenomeen sterk op.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

koenraaddeconinck schreef:De nieuwste decoder van BGC reageert sneller maar herstarten duur nog altijd 10 tot 15'.
Dat is niet correct. T.t.z. het kan enkel maar zo lang duren indien er een nieuwe software wordt geladen. In alle andere omstandigheden doet de V4 Cisco decoder er ongeveer 4 minuten over. Zelfs mijn SA V3 decoder reboot in 7 minuten 45 seconden.

Je staat nu op softwareversie he30.mpp2.rel5--20 en die is de meest recente. Doe mij een plezier en probeer nog eens een reboot. Laat ons eens weten wat de reboot tijd is.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Quistnix,

Met veel plezier opnieuw opgestart; zopas afgeklokt op 8 min. 32 secn. ... Is inderdaad geen 15' meer maar toch nog iets meer - dubbel zelf - dan uw 4 min.
Vind het ook zeer raar dat ik na installatie bij veranderen van zender geen syncro problemen meer had tussen geluid en beeld (was eigenlijk quasi-perfect), woensdag was het abominabel (weer zoals bij vorige decoders: gedurende 10 secn. zeker: bv. bij nieuws meermaals lezer niet meer aan het spreken en je hoorde nog geluid), zelfs blokjesvorming op Canvas.
Internetsnelheid lijdt niet meer onder TV kijken. Is ook grote vooruitgang uiteraard.

En dat terwijl mijn lijnwaarden OK zijn ... Ook telefoon en internet werkt prima. Heb nu speciale stekkerblok gekocht om te maken dat alles beveiligd is tegen stroomschokken. Gisteren heeft een ex-collega van mijn vader - die bij BGC gewerkt heeft en net met pensioen is - alles hier binnen nog eens gecontroleerd.
Hij ziet niet het minste probleem binnen ...

Mysterie zeker of ergens een "speld in de spreekwoordelijke hooiberg" ... die misschien nooit zal gevonden worden.
Veel groeten,
Koen
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Zeker dat je geen v3b hebt ipv een v4?
Zit er smartcardlezer/2 scarts op?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Volgens ABR heeft Koenraad een V3 SA 046. Volgens SALY een IPTV.CISCO.SAISB6030. Koenraad, heb je een AMOLED scherm links vooraan op het panel of nog gewone 7 segment displays ? Indien AMOLED: V4, indien 7 segment V3 of V3B.

Edit: de ABR informatie is dus verkeerd. Dankzij Trojan weet ik nu dat de IPTV.CISCO.SAISB6030 een V4 is :oops:
Laatst gewijzigd door quistnix 16 jan 2011, 18:26, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

V3b heet IPTV.CISCO.SACIS5020 in saly.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

koenraaddeconinck schreef:Vind het ook zeer raar dat ik na installatie bij veranderen van zender geen syncro problemen meer had tussen geluid en beeld (was eigenlijk quasi-perfect), woensdag was het abominabel (weer zoals bij vorige decoders: gedurende 10 secn. zeker: bv. bij nieuws meermaals lezer niet meer aan het spreken en je hoorde nog geluid), zelfs blokjesvorming op Canvas.
Ik heb zonet je lijn nagekeken en ik zie (op een maand tijd) één resync in upstream op donderdag 13/1 (al goed dat het niet Friday the 13th was :-D ). Voor de rest is jouw lijn de perfectie zelve. Bel eens naar de storingen, leg je probleem uit en vraag of je jouw V3 decoder mag inruilen voor een V4. Je krijgt dan een ticketnummer en dan je langs bij een BGC shop.

PS: ik heb ondertussen de zekerheid dat je een V3 hebt, een V4 geeft in SALY IPTV.CISCO.SACIS5020 aan als type.
Laatst gewijzigd door quistnix 16 jan 2011, 18:24, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:V3b heet IPTV.CISCO.SACIS5020 in saly.
En hoe heet een V4 in SALY ? Ik ben een beetje in de war :?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

IPTV.CISCO.SAISB6030

Dus hetgeen gij eerde poste.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Als dat zo zit heeft Koenraad dan toch een V4 maar Goztow daarentegen heeft een V3b. Dit zal ik dan posten in de juiste thread.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Op de doos van de decoder staat inderdaad versie 4. Idd., geen smart card meer en display duidelijk verschillend (ook tijdens het installeren, opstarten duidelijk andere berichten op display).

Leer wel leven met sync probleem ... BGC decoder is tenslotte decoder voor kamer kids. Vind het enkel spijtig dat ik met TN decoder niet het minste probleem heb - noch bij weergave, noch bij opname. Was dit ook bij BGC Tv altijd zo dan kon ik finaal voor alle diensten bij BGC en hoefde ik niet verder te werken met 2 providers.

Zoals ik al zei, waarschijnlijk ergens foutje ter grote van speld in een hooiberg ... of het gevolg van gebruikte protocols, software ... ?

TN zal ongetwijfeld ook zijn minpunten hebben op andere vlakken dan zeker.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Bij TN komen alle kanalen thuis toe. Bij BGC komen ze op de DSLAM/ROP toe. Bij het zappen moet er een join gebeuren zodat de stream ook thuis toekomt. Vermits vanaf een bepaalde s/w versie fast zapping bestaat die de zaptijd terug brengt tot iets minder dan een seconde is de lipsync inherent aan BGC TV. Normaal is dat niet zo storend, maar goed, sommigen kunnen er mee leven, anderen dan weer niet.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Trojan schreef:IPTV.CISCO.SAISB6030

Dus hetgeen gij eerde poste.
De V3a heet SAIPP430MC in Saly.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Kan er mij iemand wat duidelijkheid brengen over hetvolgende graag :???:

Ik heb zonet met zeker een 4-tal medewerkers van Belgacom aan de lijn gehangen en uiteindelijk heeft er iemand mij geantwoord dat ik "nog" niet naar een 30MBps profiel kan omgeschakeld worden.
Ik krijg het gevoel als je bij die mensen wat te technisch wordt ze met hun kenneis allemaal de mist in gaan met als gevolg dat ik op mijn honger blijf zitten :-(

Als ik vdsltool eens run dan krijg ik;

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 24972 kbps 3104 kbps
payload: 20048 kbps 2040 kbps
max line: 57232 kbps
max payload: 46172 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 20.4 dB
loop length: 305 m
near end: 433 m
far end: 315 m
avg. length: 351 m
snr margin: 19.7 dB
attenuation: 11.7 dB
avg. margin: 20.5 dB
avg. snr: 35.9 dB
forecast max line: 91800 kbps
forecast max payload: 74460 kbps

Is het met deze waarden nu mogelijk of niet :???:
Ik zou nl. graag terug kunnen tegelijk HD kijken en opnemen.
Het lijkt er dus op dat dit, sinds de registratie van mijn 2de oude SD-decoder een tijdje geleden, op mijn HD Altlanta decoder niet meer mogelijk is en ik vind dat dus echt wel een beetje vervelend/jammer.

Grappig is dat ze bij Belgacom "NEEN" zeggen en dat de forecast-tab in vdsltool "JA" zegt :bang:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Stuur eens per PM je telefoonnummer en/of adres? Wil wel ns kijken.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Xplod schreef:Grappig is dat ze bij Belgacom "NEEN" zeggen en dat de forecast-tab in vdsltool "JA" zegt :bang:
Grappig is dat die vdsltool van een gebruiker is van dit forum en niet van belgacom en dus geen enkele zekerheid geeft over het al dan niet krijgen van 30Mbit. :bang:

Qless: zet eens een clausule in uw tool en op uw site waarop staat dat deze waardes louter informatief en niet bindend zijn en niet overeen komen met de tools van belgacom.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Xplod schreef:Ik zou nl. graag terug kunnen tegelijk HD kijken en opnemen.
Het lijkt er dus op dat dit, sinds de registratie van mijn 2de oude SD-decoder een tijdje geleden, op mijn HD Altlanta decoder niet meer mogelijk is en ik vind dat dus echt wel een beetje vervelend/jammer.
Misschien dat dit overzicht je kan helpen ? Hoogst waarschijnlijk stond je op 2 HD met één decoder, maar met een tweede decoder erbij wordt dat 1 HD, 2 SD (met een 20 Mbps profiel).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”