Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Sylvester schreef: Even de testen gedaan :
Internet : Maximum 27.5 down, 1.8 up;
TV : 2 x HD , maar opnames blijven maximum 30 dagen en geen series opnemen.

Wat is dit allemaal voor onzin?
Van 160 Mbps (en kan nog hoger) bij Telenet naar 27.5 Mbps maximum, dus heel waarschijnlijk nog lager met interne bekabeling.
Maar 2 tv's ? En wat als ik kijk naar beide TV's, ga ik dan nog 27.5 Mbps houden of wordt dat nog lager?
Voor de 100.000ste keer: niemand verplicht je om alle producten bij één dezelfde provider af te nemen. Je kan alles bij een andere speler afnemen naargelang je noden en wensen.
Sylvester schreef: Zonet nog updates binnengehaald voor mijn Macbook en iPhone. Dit gaat toch allemaal lekker snel.
Houwe zo!
Nu geef je jammer genoeg wel een voorbeeld van iets waarbij bandbreedte totaal geen rol speelt om goed te werken. Je update kan aan 160, 30, 1 of zelfs 0,001Mbps binnenkomen, dat veranderd niets aan die update zelf. Het duurd enkel langer voor die binnen is in tegenstekking tot bijv een live videostream die een minimum bandbreedte nodig heeft om te kunnen bekijken. Nu weet ik niet wat jij doet maar ik zit allesinds niet te wachten tot dat balkje volgelopen is bij een download of update. Ik start dat ding en ga ondertussen iets anders doen.

Is het leuker om alles binnen te halen aan 160 dan aan 30Mbps? Jazeker. Is het noodzakelijk? Nee zeker niet, alles werkt evengoed op 30Mbps. Daarom valt die extra 130Mbps (om downloads binnen te halen) voor mij onder de categorie 'luxe' waarvoor je dus moet betalen om ze te hebben.
Sylvester schreef:Edit > het wordt nog beter : bij EDP net krijg ik maar 17 Mbps down. :eek:
Die tests zijn niet 100% nauwkeurig of bindend. Verschillende tests kunnen ook met verschillende data werken. Bij mij geeft hij ook minder aan dan ik werkelijk heb.
De enige manier om bijna 100% zekerheid te hebben is bij buren die VDSL hebben te vragen wat zij krijgen.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Sylvester schreef:Ik weet dat het een hele tijd geleden niet mogelijk was om fatsoenlijke VDSL te krijgen in de straat.
Door dat hele gedoe ben ik toch nog eens gaan zoeken en informeren wat er allemaal nodig en mogelijk is.
Maar eigenlijk ben ik (enorm) teleurgesteld.
Ik hoor van zovelen dat Proximus of aanverwanten wel een goed alternatief is, en zelfs beter.
Ik woon in een stadskern op een plaats met tamelijk veel inwoners, en dit ook per oppervlakte. Nu zou je toch zeggen dat Belgacom hier investeert in goede voorzieningen.
Even de testen gedaan :
Internet : Maximum 27.5 down, 1.8 up;
TV : 2 x HD , maar opnames blijven maximum 30 dagen en geen series opnemen.

Wat is dit allemaal voor onzin?
Van 160 Mbps (en kan nog hoger) bij Telenet naar 27.5 Mbps maximum, dus heel waarschijnlijk nog lager met interne bekabeling.
Maar 2 tv's ? En wat als ik kijk naar beide TV's, ga ik dan nog 27.5 Mbps houden of wordt dat nog lager?

Dat is geen internet, dat is geen TV kijken, dat is voorhistorisch ! Dit is belachelijk.
Dan zal ik me toch maar erbij neerleggen dat ik een paar euro meer moet gaan betalen. Ik weet nu ook waarvoor ik ze betaal.
Gelukkig kan ik onze 4 TV's blijven gebruiken.
We kijken niet continu naar alle 4, maar technisch perfect mogelijk, inclusief 2 extra opnames per TV, inclusief series, onbeperkt in tijd of toch totdat de digicorder het begeeft.
Zonet nog updates binnengehaald voor mijn Macbook en iPhone. Dit gaat toch allemaal lekker snel.
Houwe zo!

Edit > het wordt nog beter : bij EDP net krijg ik maar 17 Mbps down. :eek:
Wat is er eigenlijk mis met 27.5/1.8 Mbps? Daarmee haal je je Yosemite update binnen in 22minuten en 30 seconden. Via jouw 160Mbps Telenet zou dat in de meest ideale omstandigheden 4min duren. Dan moeten de Apple servers nog mee kunnen, want meer dan een paar MB/s in de week na de release kan je vergeten.
Dus 22min versus 4min. Beiden te lang om er speciaal op te wachten. Dus doe je iets anders ondertussen.
Voor alle downloads geldt dat eigenlijk. De pdf's etc. die niet echt groot zijn doen er op beide evenlang over. (niet groot genoeg om het verschil te merken of server geeft geen 160Mbps per user)
Een episode van je favoriete TV serie is juist uitgezonden aan de overkant van de oceaan en je wilt die zo snel mogelijk zien. Je download de torrent en blijkt dat ze beiden even snel (of traag gaan) op beide connecties. Wachten zal je evenlang.

Je hebt een hoop kinderen die veel youtube kijken en netflix en whatnot. Op die 27.5 connectie kan je perfect 3 1080p Netflix streams zien en daarnaast nog 2 1080p Youtube streams.
Ja je snelheid zal omlaag gaan als je TV gaat kijken (7Mbps voor een HD TV stream). Maar dat is te omzeilen.

Je neemt telenet digitale TV: 23.70 euro per maand. + Je neemt voor 33 euro per maand een ongelimiteerde 27.5/1.8Mbps connectie. Geen lagere internetsnelheid als je TV kijkt, je kan naar je 4TV's kijken zoveel je wilt, zoveel opnemen als je digicorder toelaat. Daarnaast heb je gewoon een stabiele 27.5 zelfs na de 4e TB die je net die maand zou kunnen gebruikt hebben.

En het is nog eens goedkoper ook. Er is maar 1 reden waarom je met 27.5Mbps te weinig zou kunnen hebben en dat is als je een 4K TV hebt en wat 4K netflix wilt kijken terwijl er nog anderen in het huis zowel een 1080p Netflix stream als een 1080p Youtube stream tegelijk willen zien. Zolang dat dat niet het geval is, is er buiten het feit dat je weet dat je 160Mbps hebt geen reden om te blijven bij Telenet voor internet.

Deze optie is bijna 20 euro goedkoper per maand en je hebt geen enkel nadeel van diegene die je genoemd hebt. Tenzij je het idee dat je maar 30Mbps hebt een 'nadeel' vindt.
En die 30Mbps zal volgend jaar 40 of 50Mbps worden zonder substantiële meerkost.


Ah en vaste telefonie, als je dat nog gebruikt moet je eens twee keer nadenken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AndRo555 schreef:Wat is er eigenlijk mis met 27.5/1.8 Mbps?
Dat er bij twee HD streams nog eens zo'n 20 Mbps af gaat... en de upstream is helemaal een lachertje.

Ben ik blij dat TN ondertussen tot aan 10 Mbps zit... dat haal je dus met twee TV streams nog niet eens aan download !

Trouwens als ik Proximus mag geloven krijg ik hier amper 17 Mbps.
AndRo555 schreef:Ah en vaste telefonie, als je dat nog gebruikt moet je eens twee keer nadenken.
Feit is dat het uit je pack halen uiteindelijk duurder is... en ik bel er onbeperkt mee naar vaste en mobiele nummers in binnen en buitenland... geen klagen van dus.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

en als je zit te downloaden om te downloaden en iedere maand 7.8TB zit te downloaden bassie en adriaan mega mindy arabische films in full hd en gans dienen zever om dat terug te verwijderen
Wij streamen met netflix, dan komen die ook binnen zonder op schijf te staan.
En die updates van playstation zijn op de duur bij meerdere spellen ook niet echt mals.
Dan nog wat gamen, youtuben en online radio's.

Ja de gigabytes vliegen er hier ook door. 1Tb is niks.

Als ik een dienst, toestel of wat dan ook koop of huur dan zal ik dat naar believen binnen de grenzen van wat mag en kan gebruiken.
Als dit gebruik een nadelige invloed heeft op anderen is het teken dat er ergens iets schort.

Als het de bedoeling is dat ik op restaurant mijn bord niet mag leeg eten omdat de restaurateur te weinig eten heeft voor iedereen dan moet hij maar beginnen met de porties kleiner te maken. Of ervoor zorgen dat hij wel genoeg eten heeft en zijn prijzen daar naar zetten.

Ik zie dat voor internet niet anders.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

r2504 schreef:
AndRo555 schreef:Wat is er eigenlijk mis met 27.5/1.8 Mbps?
Dat er bij twee HD streams nog eens zo'n 20 Mbps 14Mbps af gaat... en de upstream is helemaal een lachertje.

Ben ik blij dat TN ondertussen tot aan 10 Mbps zit... dat haal je dus met twee TV streams nog niet eens wel aan download !

Trouwens als ik Proximus mag geloven krijg ik hier amper 17 Mbps.
AndRo555 schreef:Ah en vaste telefonie, als je dat nog gebruikt moet je eens twee keer nadenken.
Feit is dat het uit je pack halen uiteindelijk duurder is... en ik bel er onbeperkt mee naar vaste en mobiele nummers in binnen en buitenland... geen klagen van dus.
Niets dat een paar euro per maand via VOIP niet op te lossen valt.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Voor sommige klanten zal 30Mbit niet genoeg zijn, het voorbeeld hierboven is uiteraard overdreven maar inderdaad met meerdere HD streams zal je internet een heel stuk minder snel gaan.

Voor alle andere klanten is 30Mbit meer dan genoeg en is overschakelen naar Proximus weldegelijk een goed en evenwaardig alternatief.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...dat je sinds een hele tijd max. 4 verschillende kanalen kan bekijken/opnemen...

is het dan echt ooit gebeurd dat onze vlaamse zenders/klonen op hetzelfde moment 4 programma's uitzenden die het opnemen waard zijn!? :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

raf1 schreef:
proximusboyke schreef:telenet vraagt gewone prijzen !!
Ja, dat meen je toch niet?
55 euro/maand http://www.upc.nl/internet/abonnementen ... -internet/ (inclusief digitale kabeltv, vrij te ontvangen met elk tv-toestel)
23% duurder voor minder: 67,80 euro/maand http://telenet.be/nl/internet/internet-160
Voor hun hoogste abonnement zijn ze vanaf 25/01/2015 maar 1€ duurder vergeleken met het hoogste abonnement van proximus*...
Dus voor Belgische "grote" spelers normen heeft proximusboyke niet geheel ongelijk...

* niet rekeninghoudend wat er in de pack nog meer zit, afgaande dat niet iedereen de extraatjes benut ...

Proximus Maxi (zonder gsm)
Maandelijkse prijs :
€ 74,95

Telenet Whoppa (zonder gsm)
€ 75.95
Zorba schreef:Voor alle andere klanten is 30Mbit meer dan genoeg en is overschakelen naar Proximus weldegelijk een goed en evenwaardig alternatief.
Inderdaad, maar de opmars van streaming in HD + wat je verliest met TV-kijken kan je snel aan het plafond zijn (afgaand dat je niet sneller kan dan 30). Vooral die upload is echt laag. Ik stuur geregeld grote bestanden door en dan ben ik toch blij met men 10 up.

Hoe je het draait of keert, zolang de 2 grote mekander niets in de weg leggen, zullen de prijzen niet dalen. Ik ga ook een ander zijn portefeuille maken ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

As usual : kiezen tussen cholera en de pest :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

jap :-)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Oei heb ik nu iets verkeerd gedaan?? :P
Kheb Proximus besteld dit weekend wetende dat hier slechts 20/2 beschikbaar is (test zegt 23,1/2) mijn whop van 60 Mbps vliegt buiten, ben het gewoon beu om die amerikanen te voederen !!
Enfin die snelheid is mss wel laag, maar best is hopen op een verhoging van DLM naar 25 of 30 en straks nog vectoring in zone 2 die kan oplopen naar 40 a 50 Mbps en dan zit men terug redelijk denk ik zo ....... intussen blijven mijn euro's in belgie.
Blijkbaar zouden ze mogelijk die 2 Mbps upload willen verhogen naar een 4 .
Laatst gewijzigd door Patje op 22 dec 2014, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

2 Mbit upload, dat komt hier niet meer binnen, wat het ook kost. Als dat cholera of pest is , so be it.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

TiTanium als he whoppa vergelijkt met een buitenlands provider die ongeveer hetzelfde aanbied OVERAL in het land dus ook in het kleinste boeregat wel dan zullen de prijzen gelijk lopen.
Als je natuurlijk vergelijkt met providers die enkel in de grootsteden aanbied dan zal het natuurlijk goedkoper zijn want de kosten per klant liggen veel lager.

Je hebt dat hier ergens ik belgie ook met verzekeringen (ik denk dat het corona is) die bieden enkel verzekeringen aan, aan bestuurders met bonusmalus 0 of 1 ja het risico is veel kleiner dat je kosten hebt dus kan je goedkoper aanbieden.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

@ Patje, als je toch weg zou gaan van Telenet, pas dan eens je onderschrift aan :angel:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

lacer, de installatie is pas voorzien op 12 jan 2015 .... :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Jan G
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2014, 14:42
Bedankt: 1 keer

Het is wennen, dat wel. Ik zit nu (hopelijk voorlopig) op een 16/2 lijn. Het enige wat ik niet meer kan is een film downloaden om die direct te kunnen zien. Maar daar betaal ik geen 400 euro per jaar meer voor. Als je dat 73 euro waard is per maand, dan wsl ook 76 euro.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

r2504 schreef: Voor de mensen die trouwens een schotel promoten... maak eens het rekensommentje wat het je kost wil je twee (of drie) TV's in huis waarbij je telkens 2 programma's simultaan kan opnemen. Het mag dan wel leuk zijn dat je een programma op DVD kan branden, maar 95% van de Vlaming ligt hier gewoon niet van wakker... wel van de Vlaamse zenders, hun kwaliteit en het gebruiksgemak (veel succes met TVV dan).
Dat bedoel ik toch met flexibel en inventief ?
Ik vind TN voor 95% van de Vlaming het beste pakket op de markt, maar voor de gemiddelde UB"er ? dacht het niet.
En zo is het toch met alles.
Als je een Porsche wil met de motor van een Bugatti Vayeron, het interieur van een Rolls aan de prijs van een Lada ga je moeten knutselen ;-)
Wie heeft er dan gelijk ? Diegene die dat ding ineen knutselt, diegene die zegt dat hij 10 lada's kan kopen voor de prijs van een porsche of diegene die een Nissan Gt-r koopt ?
Wie in ieder geval geen gelijk heeft is diegene die denkt dat Porsche dat ooit op de markt gaat brengen :angel:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Uw vgl klopt maar voor een 50%.De snelheid(waarnaar je verwijst,met deze supercars)is inderdaad altijd beter bij Telenet,niemand zal dit ontkennen.Maar het data volume(vooral met de komst van netflix) gaat een veel grotere rol spelen.Bij de supercars die U noemt,kan men zeggen dat er altijd een grote opslag aanwezig is voor brandstof.U zou eigenlijk een Porche Carrera moeten uitrusten met een brandstoftank van bijv. een 40 liter.Vgl dit met Telenet Whop.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ik vind TN voor 95% van de Vlaming het beste pakket op de markt, maar voor de gemiddelde UB"er ? dacht het niet.
Ben daar niet mee akkoord.
De manier waarop de overgrote meerderheid van de klanten het internet gebruikt heeft geen baat bij 160mbits. Terwijl ze er 75.94€/maand voor mogen neertellen volgend jaar
De manier waarop een steeds groeiend deel van de gezinnen het internet gebruikt komt in aanraking met de datalimiet van 150GB bij Whop. Terwijl ze er toch 65.49/maand voor mogen neertellen.
Uiteraard zijn er een (groot) deel klanten die dit willen en er niet over zeuren. Als je die bedragen wil neertellen voor een bepaalde exclusieve zender gesponsord door TN of andere redenen.

Ik denk echter dat lineair tv kijken en tv kijken op de klassieke manier gaat verminderen. Concurrenten zoals netflix en andere VOD diensten nemen dit meer en meer over.. als die via internet werken wens ik je succes met een whop 150GB ..zeker met meerdere gezinsleden.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Telenet verhoogt die max naar 160 gewoon om een excuus te hebben veel te hoge prijzen te hanteren.
Een optrekken van de upload zou veel beter zijn, ik kom ruimschoots toe met 100 of zelfs iets minder van download.

Verder blijf ik bij coax technologie, ik zie dat koperpaar en iptv gedoe niet zitten. Oudere technologie, bij pech zit je aan verouderde snelheden en daarbovenop moet je tv signaal nog ns over de modem, en per tv komt er een stream bij, terwijl bij coax het volledige tv aanbod constant beschikbaar is zonder nadelige gevolgen naar bandwidth toe.

Weggaan van triple play is altijd een optie, maar zelden een goeie. Het wegvallen van die korting doet meestal serieus zeer.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

97% procent van de klanten wil gewoon dat zijn internet snel is, dat hij niet hoeft te betalen voor z'n vaste telefonie, dat z'n zenders in hd zijn, dat hij 's avond een film kan huren en er een porno zender in het aanbod zit. Over die factuur van 100€ plus hoor ik er weinig klagen, zolang het werkt.
Wanneer gaat hun internet traag ? als de modem in de garage hangt of als hun powerlines defect zijn.
Geen kat die iets weet over gesloten poorten, datalimieten of over het feit dat ze maar 25mbps halen met hun laptop.

Upselling is nu eenmaal hun strategie, dat blijkt trouwens erg effectief te werken als je hun resultaten bekijkt.


En dan mag jij nu beslissen wat je liever wil met 4 kinderen in huis, een woppa met halve datalimieten of een dsl lijn aan 25mbps die je moet delen met 5 andere gebruikers in huis. 't is te hopen da ma niet naar thuis wil kijken en familie wil opnemen om 20u :angel:
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Flup schreef: Ik denk echter dat lineair tv kijken en tv kijken op de klassieke manier gaat verminderen. Concurrenten zoals netflix en andere VOD diensten nemen dit meer en meer over.. als die via internet werken wens ik je succes met een whop 150GB ..zeker met meerdere gezinsleden.
En laat nu de aanbieder van lineaire TV (die zelf nog eens lekker verdient aan hun eigen gesloten ecosysteem met digibox/corder) dezelfde zijn als de aanbieder van de 150GB limiet. Dat is het perverse van heel de zaak.

Mijn inziens is het niet voldoende om de kabel open te stellen voor andere aanbieders maar moet er een onderscheid gemaakt worden tussen beheer van de infrastructuur en het aanbieden van diensten.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

In dat geval : laat die DSL maar komen! Thuis en familie neem ik wel op in de cloud van Proximus ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Alles apart, zo'n gedoe is dat toch niet.
Wil je goede TV in HD en met meerdere TV toestellen, neem Telenet digital TV aan 23,70 €, volgend jaar 24,70 €
Neem daarbij een unlimited VDsl lijn, met veel geluk heb je 50 Mb/s of meer download en je betaald 33 €
Vaste telefonie nodig, gratis bellen in binnen en buitenland (zonder gsm's uiteraard) ? Neem dan vb Ovh a 1,19 €
Totaal 58,89 € unlimited (of 51,39 € met een 100 GB VDsl download+upload limiet.
edit: typo
Laatst gewijzigd door lacer op 23 dec 2014, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

En de dag dat we hier met 4 elk aan ons eigen scherm gekluisterd zitten is de dag dat ik "ons geluk" in vraag zal stellen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Blijkbaar wel, misschien 5% van de mensen die ik ken hebben geen triple play... en hang de 3 of 4 gsm abbo's er ineens ook maar bij, dat is blijkbaar makkelijk want dan moeten ze maar 1 factuur betalen.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

En dan mag jij nu beslissen wat je liever wil met 4 kinderen in huis, een woppa met halve datalimieten of een dsl lijn aan 25mbps die je moet delen met 5 andere gebruikers in huis. 't is te hopen da ma niet naar thuis wil kijken en familie wil opnemen om 20u :angel:
Moest dat mijn gezin zijn..dan zie ik geen problemen en blijf ik waar ik ben ..zonder halve datalimieten en aan 39€/m. Synch aan 70/6. waarvan 20/2 vrij door de cap op internet ( 2 HD streams heeft dus geen invloed op internetsnelheid)
Dus dan is er nog 50/4 om te delen..eventuele extra programma's kunnen via nPVR.
Ok ik besef dat niet iedereen zal synchen aan 70/6. Verre van zelfs. De te verwachten snelheden kan je nu wel makkelijk vinden.
Maar besef dat vele die TN snelheden niet gebruiken.. ook niet met meerdere gebruikers. Ik ken minstens 2 gezinnen die nu nog (en 1tje tot voor kort) op een 4mb/512 kbits lijntje zaten. Met meerdere gebruikers en dagelijks op de pc. Sommige komen niet verder dan facebook/mail/surfen en een youtube filmje in SD ... Dergelijk type gebruikers beseffen ook niet dat ze die TN snelheden niet nodig hebben..dus willen ze die.

Alles apart, zo'n gedoe is dat toch niet.
Wil je goede TV in HD en met meerdere TV toestellen, neem Telenet digital TV aan 23,70 €, volgend jaar 24,70 €
Neem daarbij een unlimited VDsl lijn, met veel geluk heb je 50 Mb/s of meer download en je betaald 33 €
Vaste telefonie nodig, gratis bellen in binnen en buitenland (zonder gsm's uiteraard) ? Neem dan vb Ovh a 1,19 €
Totaal 58,89 € unlimited (of 51,39 € met een 100 GB VDsl download+upload limiet.
Of koop een digicorder/digibox om te prijs te drukken op termijn. Het ecosysteem van telenet vraagt natuurlijk wel internet om bijv yelo te gebruiken.
EN inderdaad OVH + eventueel andere sip voor GSM'S is onklopbaar in prijs.. maar ik zie het gros van de mensen dat niet instellen in hun gekregen telenet of belgacom routerke..
Weggaan van triple play is altijd een optie, maar zelden een goeie. Het wegvallen van die korting doet meestal serieus zeer.
Heb hier jaren cityline (jaarlijks te betalen) + digitale tv van telenet (met gekochte recycled digicorder) gehad.
Bij elkaar opgeteld toen niet kloppen in prijs. Als mensen dat dan zagen hadden sommige wel interesse... Maar het gros van de mensen wil voor 'het gemak' alles bij 1 firma.. als ze daarvoor ook meer willen betalen..das mijn zaak niet.
Heel veel mensen denken dat een triple play altijd het goedkoopste is. Ik voel me niet geroepen om veel moeite te doen om mensen van het tegendeel te bewijzen.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Een mens houdt van zijn gemak en voor gemak moet betaald worden. En dat is zo op elk gebied. De weinige uitzonderingen niet te na gesproken natuurlijk. Persoonlijk is mijn portemonnee mij veel meer genegen dan het (gebruiks)gemak. Vandaar: sip lijntje bij OVH, Internet start (zonder vaste lijn) bij Proximus en satelliet tv. Qua prijs onklopbaar. Verder geen behoefte aan onbeperkte datalimiet (en dus ook extra te betalen). Met een maandelijkse download van max. 15 gigabytes kom ik ruimschoots toe (mag tot 100 gaan).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik had mij ingeschreven op groepsofferte.be, ook al was ik al geen Telenet klant meer, maar Snow stopt, dus ik heb wel interesse in een goede deal.

Vandaag kreeg ik een mail met de aankondiging dat de groepsofferte door gaat (er was blijkbaar twijfel over :p).
Beste,

Goed nieuws, de groepsofferte gaat zeker door en we zijn intussen al met meer dan 35.000 deelnemers!
Er zijn intussen 3 gunstige voorstellen gemaakt door Proximus, Scarlet en TV-Vlaanderen.
We hebben ook Telenet gevraagd om een voorstel te maken voor de groep.
Alle voorstellen zullen exclusief beschikbaar zijn voor deelnemers aan de groepsofferte

De voorstellen zijn gebaseerd op 50.000 deelnemers dus we hebben ook jouw hulp nodig!
Vanaf vandaag komt het er op aan dat we samen de groep zo uitgebreid mogelijk maken.

De komende weken zullen we al het nodige doen om de praktische voorbereidingen te treffen.
De groepsofferte loopt tot 31 januari en vanaf 1 februari zal iedereen zijn of haar keuze
kunnen maken uit de verschillende voorstellen die dan zullen worden bekend gemaakt.

Op de website zullen we tegen dan ook alle vragen & antwoorden voorzien m.b.t het overstappen van je bestaande operator naar een nieuwe.

Elke deelnemer telt, wijs anderen zoveel mogelijk de weg naar http://www.groepsofferte.be
Informeer familie, vrienden en kennissen om binnenkort ook van de exclusieve voorstellen te genieten.
Met hoe meer we zijn, hoe sterker we staan!

Vragen, suggesties? Mail ons gerust op [email protected]

Met vriendelijke groeten

Kurt Buysse
Groepsofferte.be
Ik ben vooral benieuwd naar het bod van TV-Vlaanderen en Scarlet. TV-Vlaanderen spreekt me wel aan omwille van de mogelijkheiden van Satelliet en Scarlet ook omdat dit de makkelijkste optie is om over te stappen van Snow. Ik hoop echt dat er iets goed uit de bus komt, maar ik vrees er een beetje voor.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

De voorwaarden (lees voordelen) zullen dus afhangen van het aantal ingeschreven personen... ik kan me inbeelden dat al de partijen niet direct al hun kaarten op tafel smijten tijdens die onderhandelingen.
De reeds gekregen voorstellen houden ze voor zich. Hoewel volgens hun 'gunstig' zitten ze blijkbaar toch bij telenet aan te dringen om ook mee te doen. Initiatiefnemers willen volgens mij helemaal niet overstappen..enkel wat druk leggen op TN.

Waarom zou Scarlet een goedkoper voorstel doen daar ze nu reeds de goedkoopste zijn? Een tijdelijke korting of een korting op de installatiekosten lijkt me het hoogste wat daar te halen valt. Als TVV naar 39 wil gaan zal ze veel te veel marge moeten laten vallen.
Bij Px willen ze graag TN klanten binnenhalen dus ik gok op 10%? Zoals het EPP programma
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik zie dat de enige alternatieve operator TV Vlaanderen is(daarvoor was er sprake van twee) pers. denk ik dat Mobistar zich (voorlopig) teruggetrokken heeft,de uitlatingen v/h BIPT zouden daar voor iets kunnen tussen zitten(prijs groothandelstarieven word ten vroegste aangepast tweede helft 2015.)

Ondertusssen ook wel benieuwd naar de voorstellen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door fluppie op 24 dec 2014, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Flup schreef:De voorwaarden (lees voordelen) Hoewel volgens hun 'gunstig' zitten ze blijkbaar toch bij telenet aan te dringen om ook mee te doen. Initiatiefnemers willen volgens mij helemaal niet overstappen..enkel wat druk leggen op TN.
wij roepen momenteel bewust nog niemand op om te vertrekken. De betrachting blijft om Telenet te doen afzien van de prijsverhoging.
De man achter de actie wil niet liever dan bij telenet blijven.
Dagelijks keet schoppen op fb en alle middelen aanwenden om bij tn zelf iets te forceren.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Op die manier kan hij zijn initiatief beter overdragen...
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Telenet wil niet weten van groepsaankoop klagers:
http://m.hln.be/hln/m/nl/943/Consument/ ... onItemId=1
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Welk mooier bewijs kunnen we hebben dat de vrije markt hier niet werkt?
Waar blijft de politiek om de markt en de regelgeving te hervormen? Als er een politicus (Q) zijn iPhone'tje op afbetaling wil kopen zijn ze wel rap om koppelverkoop toe te laten (en hiermee veel mensen net in de miserie te duwen) :evil:
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Maar een bedrijf mag toch doen wat er willen.
Je kan ze toch moeilijk verplichten tot iets mee te doen.
De vraag is hoeveel gaan er overstappen en hoeveel gaan er na 1 maand terugkeren.
Bij hoeveel gaat de faktuur echt omhoog ( bij mij gaat ze naar beneden)
en zoals ik al eerder zei als je vergelijkt met andere providers in andere landen die ook in het kleinste boeregat internet aanbieden wel dan zijn de prijzen gelijklopend.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Een bedrijf mag doen wat ze willen, binnen de bestaande reglementering en het wettelijk kader.
De arrogante houding die ze hier aannemen toont aan dat ze te groot en te machtig zijn (monopoliepositie) en dus dient de regelgeving herbekeken te worden.

Natuurlijk moeten ze niet verplicht worden om mee te doen met al die fratsen, het probleem moet bij de wortel aangepakt worden:
  • De kabelinfrastructuur moet open zodat nieuwe spelers hun eigen producten kunnen aanbieden. Een huidige grote speler (mobistar), die bovendien al partner is van telenet voor mobiele telefonie, reseller laten spelen voor telenet producten is niet voldoende. Integendeel: dit verminderd onze slagkracht voor het monopoliepositie argument.
  • De regels moeten aangepast worden zodat deze nieuwe spelers geen wurgprijzen moeten betalen aan de grote spelers waardoor ze binnen de kortste keren weer stoppen wegens niet rendabel (Snow bijv).
  • Initiatieven als Bhaalu moeten een kans kunnen krijgen. Deze brengen veel innovatievere ideeeën en producten dan de grote spelers.
  • Proximus moet wakker geschud worden om bij veel meer klanten een volwaardig alternatief te kunnen aanbieden. Hetzij door meer te investeren in VDSL2 zodat meer mensen hogere profielen kunnen krijgen, hetzij door een versnelde uitrol van glasvezel (FTTH). Nu vallen teveel mensen uit de boot.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Dat klopt inderdaad, behalve die FTTH.
Die investering is zo hoog dat men voorlopig de boot afhoudt. Eventueel in heel nieuwe wijken, maar daar zie je tegenwoordig ook niet veel beweging.
Bij Proximus was dit nochtans zeer welkom, want daar drukt de 'last mile' de pret ten gronde, een erfenis uit het verleden die eigen is aan de techniek.
Bij Telenet kan men nog geruime tijd verder met voldoende bandbreedte, en is de investering voor bandbreedte verhoging minder hoog. Maar ze moeten het natuurlijk wél doen hé.
Jan G
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2014, 14:42
Bedankt: 1 keer

Als iedereen die wil overschakelen naar scarlet dat nu eens doet zonder die groepsaankoop en ergens zijn S-nummer zou achterlaten? Je kan dat nr ingeven tijdens je registratie en dan krijgt die persoon een korting, ik dacht een maand gratis. Als je dan zo verder gaat dan heeft enkel de laatste pech. :) 35 000 mensen, als die allemaal naar vdsl gaan dan heb je tegen de zomer een afspraak...
Ik heb al scarlet, ik zal de ketting starten, ha.

Trouwens 160Mb met 150 gig download, komaan. Waar is de logica? Mensen die dat echt nodig hebben gaan los over die 150 gig. Paar 4k televisies en een usenet account. Dan ben je beter af met 50/6 en geen limiet.
Het feit alleen al dat ze bij Telenet iets ongelimiteerd mogen noemen terwijl er een limiet op zit stoort mij enorm. Iets minder dan fibernet wat gene freaking fiber was. Inspelen op de goedgelovigheid van de mensen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Mij stoort de houding v/h BIPT mij het meest.Nu nog wachten tot de 2e helft van 2015,vind ik er echt ver over.De groothandelstarieven moeten zo vlug mogelijk naar beneden.Mss bestaat dan de mogelijkheid om nog andere providers aan te trekken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”