Sylvester schreef:Ik weet dat het een hele tijd geleden niet mogelijk was om fatsoenlijke VDSL te krijgen in de straat.
Door dat hele gedoe ben ik toch nog eens gaan zoeken en informeren wat er allemaal nodig en mogelijk is.
Maar eigenlijk ben ik (enorm) teleurgesteld.
Ik hoor van zovelen dat Proximus of aanverwanten wel een goed alternatief is, en zelfs beter.
Ik woon in een stadskern op een plaats met tamelijk veel inwoners, en dit ook per oppervlakte. Nu zou je toch zeggen dat Belgacom hier investeert in goede voorzieningen.
Even de testen gedaan :
Internet : Maximum 27.5 down, 1.8 up;
TV : 2 x HD , maar opnames blijven maximum 30 dagen en geen series opnemen.
Wat is dit allemaal voor onzin?
Van 160 Mbps (en kan nog hoger) bij Telenet naar 27.5 Mbps maximum, dus heel waarschijnlijk nog lager met interne bekabeling.
Maar 2 tv's ? En wat als ik kijk naar beide TV's, ga ik dan nog 27.5 Mbps houden of wordt dat nog lager?
Dat is geen internet, dat is geen TV kijken, dat is voorhistorisch ! Dit is belachelijk.
Dan zal ik me toch maar erbij neerleggen dat ik een paar euro meer moet gaan betalen. Ik weet nu ook waarvoor ik ze betaal.
Gelukkig kan ik onze 4 TV's blijven gebruiken.
We kijken niet continu naar alle 4, maar technisch perfect mogelijk, inclusief 2 extra opnames per TV, inclusief series, onbeperkt in tijd of toch totdat de digicorder het begeeft.
Zonet nog updates binnengehaald voor mijn Macbook en iPhone. Dit gaat toch allemaal lekker snel.
Houwe zo!
Edit > het wordt nog beter : bij EDP net krijg ik maar 17 Mbps down.
Wat is er eigenlijk mis met 27.5/1.8 Mbps? Daarmee haal je je Yosemite update binnen in 22minuten en 30 seconden. Via jouw 160Mbps Telenet zou dat in de meest ideale omstandigheden 4min duren. Dan moeten de Apple servers nog mee kunnen, want meer dan een paar MB/s in de week na de release kan je vergeten.
Dus 22min versus 4min. Beiden te lang om er speciaal op te wachten. Dus doe je iets anders ondertussen.
Voor alle downloads geldt dat eigenlijk. De pdf's etc. die niet echt groot zijn doen er op beide evenlang over. (niet groot genoeg om het verschil te merken of server geeft geen 160Mbps per user)
Een episode van je favoriete TV serie is juist uitgezonden aan de overkant van de oceaan en je wilt die zo snel mogelijk zien. Je download de torrent en blijkt dat ze beiden even snel (of traag gaan) op beide connecties. Wachten zal je evenlang.
Je hebt een hoop kinderen die veel youtube kijken en netflix en whatnot. Op die 27.5 connectie kan je perfect 3 1080p Netflix streams zien en daarnaast nog 2 1080p Youtube streams.
Ja je snelheid zal omlaag gaan als je TV gaat kijken (7Mbps voor een HD TV stream). Maar dat is te omzeilen.
Je neemt telenet digitale TV: 23.70 euro per maand. + Je neemt voor 33 euro per maand een ongelimiteerde 27.5/1.8Mbps connectie. Geen lagere internetsnelheid als je TV kijkt, je kan naar je 4TV's kijken zoveel je wilt, zoveel opnemen als je digicorder toelaat. Daarnaast heb je gewoon een stabiele 27.5 zelfs na de 4e TB die je net die maand zou kunnen gebruikt hebben.
En het is nog eens goedkoper ook. Er is maar 1 reden waarom je met 27.5Mbps te weinig zou kunnen hebben en dat is als je een 4K TV hebt en wat 4K netflix wilt kijken terwijl er nog anderen in het huis zowel een 1080p Netflix stream als een 1080p Youtube stream tegelijk willen zien. Zolang dat dat niet het geval is, is er buiten het feit dat je weet dat je 160Mbps hebt geen reden om te blijven bij Telenet voor internet.
Deze optie is bijna 20 euro goedkoper per maand en je hebt geen enkel nadeel van diegene die je genoemd hebt. Tenzij je het idee dat je maar 30Mbps hebt een 'nadeel' vindt.
En die 30Mbps zal volgend jaar 40 of 50Mbps worden zonder substantiële meerkost.
Ah en vaste telefonie, als je dat nog gebruikt moet je eens twee keer nadenken.