Pagina 2 van 2
Geplaatst: 28 okt 2005, 22:38
door Ken
BMaster schreef:Ik moet inderdaad zeggen dat ik dat nog nooit anders gezien heb dan offline hoor.
bottom * buttocks * arse plus * rectum max * super butt * fat ass
= 202125 EUR
20125 / 100
= 2021,25 EUR voor Cain per jaar + zijn loon
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Geplaatst: 29 okt 2005, 13:03
door ubremoved_983
BMaster schreef:Ik moet inderdaad zeggen dat ik dat nog nooit anders gezien heb dan offline hoor.
Daar bestaat ook de mogelijkheid om offline een ticket achter te laten
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
beke verder kijken dan uwe neus lang is !
Geplaatst: 29 okt 2005, 13:17
door netdata
ditCh schreef:BMaster schreef:Ik moet inderdaad zeggen dat ik dat nog nooit anders gezien heb dan offline hoor.
Daar bestaat ook de mogelijkheid om offline een ticket achter te laten
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
beke verder kijken dan uwe neus lang is !
Ja kan wel zijn, maar professioneel is het niet he?
Als je een mail stuurt krijg je dikwijls een SMTP error terug...
Ikzelf host ook websites
www.rightweb.be
We hebben een GRATIS 0800 waar men 24h/7d iemand kan bereiken.
Tape backup
Upime 99,999%
Wil maar zeggen dat je dan enkele van professionele service kan spreken.
maarja het zit hem in de prijs die je ervoor betaald he
Geplaatst: 29 okt 2005, 13:31
door ubremoved_983
prodata schreef:
Wil maar zeggen dat je dan enkele van professionele service kan spreken.
maarja het zit hem in de prijs die je ervoor betaald he
Need I say more ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Geplaatst: 29 okt 2005, 15:43
door Budtske
De naam zegt het zelf al ...
Geplaatst: 08 nov 2005, 17:12
door rsca
Ik heb vandaag mijn factuur gekregen voor november via email.
Vind ik wel speciaal. hehe
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Geplaatst: 08 nov 2005, 17:23
door khsw
Ik mijn factuur gekregen via email, maar de domiciliëring is nog steeds niet in orde...
Geplaatst: 08 nov 2005, 17:39
door Limburg
khsw schreef:Ik mijn factuur gekregen via email, maar de domiciliëring is nog steeds niet in orde...
Niet jouw probleem toch?
Tenminste zolang je van jouw kant alles in orde gemaakt hebt.
Aanvraag bij bank gedaan, kopie met stempel naar RDSL gestuurd.
Hier heb ik dat al in mei gedaan. Heb dat 3 weken geleden laten nakijken, er was nooit gebruik van gemaakt.
Dat zoiets na 3 maanden zou verlopen (wat hier te lezen was) werd door mijn bank (Fortis) tegengesproken.
Heb een kopie van de mei aanvraag naar rdsl gestuurd.
Nog niets gemerkt.
Wel vandaag de nieuwe faktuur gehad (email).
Zolang ze niet teveel rekenen heb ik geen probleem met de gang van zaken.
Van de huidige rente wordt je niet rijk, waarschijnlijk denkt RDSL er ook zo over.
Geplaatst: 08 nov 2005, 18:43
door netdata
Limburg schreef:khsw schreef:Ik mijn factuur gekregen via email, maar de domiciliëring is nog steeds niet in orde...
Niet jouw probleem toch?
Tenminste zolang je van jouw kant alles in orde gemaakt hebt.
Aanvraag bij bank gedaan, kopie met stempel naar RDSL gestuurd.
Hier heb ik dat al in mei gedaan. Heb dat 3 weken geleden laten nakijken, er was nooit gebruik van gemaakt.
Dat zoiets na 3 maanden zou verlopen (wat hier te lezen was) werd door mijn bank (Fortis) tegengesproken.
Heb een kopie van de mei aanvraag naar rdsl gestuurd.
Nog niets gemerkt.
Wel vandaag de nieuwe faktuur gehad (email).
Zolang ze niet teveel rekenen heb ik geen probleem met de gang van zaken.
Van de huidige rente wordt je niet rijk, waarschijnlijk denkt RDSL er ook zo over.
Let wel:
Je dient 5€ extra te betalen hoor. Staat duidelijk in de voorwaarden ook al is domiciliering aangevraagd
Geplaatst: 08 nov 2005, 19:49
door alfadude
Dat denk ik niet.
Ik heb naar rdsl al 2 maar een ondertekende domiciliëring doorgestuurd. Indien zij hun zaakjes niet op orde hebben is dat niet mijn fout dus betaal ik daar juist niets voor.
Maar ik heb van november nog geen factuur gezien.
Uiteindelijk zal ik nog wel eens moeten bellen zeker.
Anders weet je toch nooit iets.
Het blijft raar, ze mikken op klanten die weinig of geen support nodig hebben maar zorgen er zelf voor dat ik nog nooit zoveel naar een isp heb moeten bellen.
Skynet nooit moeten bellen, A2F 1 keer, surfadsl nooit, RDSL al minstens 4 keer. Meestal over zaken die met een fatsoenlijke administratie niet gebeurd waren. Spijtig.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Geplaatst: 08 dec 2005, 15:33
door ThaMan
Hier idem vanaf eind oktober nog steeds geen factuur... ik doe geen moeite, is mijn probleem niet.. zij worden verondersteld dat allemaal te regelen.
Geplaatst: 08 dec 2005, 16:35
door poohbeer
facturen via email... euhm.. wa zijn realdsl hun mailservers eigenlijk? hehe, wie weet hoeveel facturen er al in die mailbox steken :o
Geplaatst: 08 dec 2005, 16:47
door ubremoved_983
poohbeer schreef:facturen via email... euhm.. wa zijn realdsl hun mailservers eigenlijk? hehe, wie weet hoeveel facturen er al in die mailbox steken :o
http://webmail.realdsl.be
Geplaatst: 08 dec 2005, 16:48
door Tracer07
zoals je kan lezen op hun site ..
pop.realdsl.be
smtp.realdsl.be
Geplaatst: 08 dec 2005, 16:48
door poohbeer
ditCh schreef:poohbeer schreef:facturen via email... euhm.. wa zijn realdsl hun mailservers eigenlijk? hehe, wie weet hoeveel facturen er al in die mailbox steken :o
http://webmail.realdsl.be
thanks, ondertussen briefje teruggevonden waaruit bleek dat'k pop.realdsl.be nodig heb. Toch wat handiger dan webmail
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En inderdaad 2 facturen erin. Ooops.
Geplaatst: 08 dec 2005, 17:37
door BMaster
Ik gebruik geen realdsl-mail, god mag weten hoeveel mails er al in die mailbox zitten. Ik wil papieren facturen via de gewone post, en zolang ik die niet krijg, betaal ik niets!
Geplaatst: 08 dec 2005, 18:11
door Limburg
ditCh schreef:http://webmail.realdsl.be
funkelnagelneu?
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 08 dec 2005, 19:43
door netdata
BMaster schreef:Ik gebruik geen realdsl-mail, god mag weten hoeveel mails er al in die mailbox zitten. Ik wil papieren facturen via de gewone post, en zolang ik die niet krijg, betaal ik niets!
Hihi ik ben helemaal akoord met jou.
Ik hoef geen extra mailboxen.
Ik betaal als ze me naar MIJN email sturen...
Geplaatst: 08 dec 2005, 20:37
door ThaMan
Idem zeg.. had die mail account nooit niet ingesteld omdat ik dat nooit gebruik. En hopla 2 facturen erin... van de maand november en december.
Is dat eigenlijk allemaal wel legaal om facturen via mail te versturen zonder eerst een verwittiging ? Voor hetzelfde geld las ik nooit die mails en weet ik dus ook van niks... maar met deze zal ik ze wel betalen.
Geplaatst: 08 dec 2005, 20:51
door Robbe
ThaMan schreef:Idem zeg.. had die mail account nooit niet ingesteld omdat ik dat nooit gebruik. En hopla 2 facturen erin... van de maand november en december.
Is dat eigenlijk allemaal wel legaal om facturen via mail te versturen zonder eerst een verwittiging ? Voor hetzelfde geld las ik nooit die mails en weet ik dus ook van niks... maar met deze zal ik ze wel betalen.
zeker als ze zoiets in hunne
FAQhebbe staan
RealDSL FAQ schreef:7. Ik ben opzoek naar een connectie zonder al die pop3 mailboxen, webspace,...
Al deze diensten worden gratis aangeboden. Hiervoor wordt geen meerprijs aangerekend. U krijgt deze er extra bij, en hoeft er geen gebruik van te maken indien u dat niet wenst.
Geplaatst: 08 dec 2005, 21:51
door poohbeer
ThaMan schreef:Idem zeg.. had die mail account nooit niet ingesteld omdat ik dat nooit gebruik. En hopla 2 facturen erin... van de maand november en december.
Is dat eigenlijk allemaal wel legaal om facturen via mail te versturen zonder eerst een verwittiging ? Voor hetzelfde geld las ik nooit die mails en weet ik dus ook van niks... maar met deze zal ik ze wel betalen.
je hebt per brief de eerste x facturen mogen ontvangen. In die brief wordt meteen melding gemaakt dat de volgende facturen op je persoonlijke @realdsl.be email adres zullen aankomen.
Geplaatst: 09 dec 2005, 10:12
door BMaster
Als je niet met domiciliering betaalt, dan rekenen ze extra 5 euro aan voor de extra administratie kosten. Voor 5 euro wil ik een brief in m'n brievenbus, punt. Nog een maand en ik ben er vanaf, ik kan niet wachten...
Geplaatst: 09 dec 2005, 10:39
door netdata
BMaster schreef:Als je niet met domiciliering betaalt, dan rekenen ze extra 5 euro aan voor de extra administratie kosten. Voor 5 euro wil ik een brief in m'n brievenbus, punt. Nog een maand en ik ben er vanaf, ik kan niet wachten...
idd zo denk ik er ook over.
En zo staat het klaar en duidelijk in de Algemene Voorwaarden.
En daarbij ik heb een factuur nodig, of hoe moet ik anders mijn boekhouding doen
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 09 dec 2005, 13:46
door NuTzZ
na 5 maanden krijg je dan een factuur en een maand later op een vrijdagmorgen krijg je ze nog eens met de medeling dat je 5 dagen hebt om te betalen of ze sluiten u af .............heel leuk allemaal
hmm kerst en nieuwjaar vieren of geen internet .... omg wat ga ik doen !!!!
mijn contract loopt nog tot maart of zo ik hoop dat belgacom hun 20mbit vdsl met 30gb limiet hier dan al te krijgen is
want 8mbit adsl2 ga ik nie kunnen krijgen omdat ik geen belgacom tv heb joepie !!!!!!
aan realdsl : merry christmas and a happy new year !! ho ho ho
Geplaatst: 09 dec 2005, 18:25
door Terro
NuTzZ schreef:na 5 maanden krijg je dan een factuur en een maand later op een vrijdagmorgen krijg je ze nog eens met de medeling dat je 5 dagen hebt om te betalen of ze sluiten u af .............heel leuk allemaal
Tot hiertoe nog altijd niets van de rekening gegaan of zo'n dreiging gehad ... Bij het ontvangen toen van die hoop facturen heb ik nogmaals de domicilieringsgegevens doorgestuurd via snail-mail en vanaf dan iedere maand op de mail met factuur gereageerd dat dat allemaal goed en wel is, maar dat er dan eindelijk eens iets van de rekening mag gaan, maar tot op vandaag zie ik nog altijd via mijn online bankieren staan: Nog geen aanbieding door schuldeiser.
Op die mails krijg ik dan telkens het antwoord dat ik nog even geduld moet hebben. En dat heb ik ook, maar ze moeten dan ook niet komen dreigen met afsluiting want dan komt er een boos manneke boven ...
Voor de rest nog altijd content van Realdsl zelle ...
Geplaatst: 09 dec 2005, 19:02
door Limburg
Terro,
zelfde verhaal hier.
'Bericht van domiciliering' in mei opgestuurd,
Op 16/9 geinformeerd dat domiciliering aktief is maar dat nog steeds niets is afgeschreven.
Op 25/10 bij mijn bank gechecked of alles ok was met domiciliering en een kopie gevraagd. Deze kopie naar RR gemaild
Op 29/11 weer een keer deze kopie naar RR gemaild met de mededeling dat er nog steeds niets betaald was.
Nooit enig antwoord van RR gekregen, ik weet echt niet wat ik meer had moeten doen.
Geplaatst: 09 dec 2005, 19:07
door zertox
Limburg schreef:
Nooit enig antwoord van RR gekregen, ik weet echt niet wat ik meer had moeten doen.
je hebt nu toch antwoord?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Geplaatst: 09 dec 2005, 19:12
door Limburg
jwouters schreef:je hebt nu toch antwoord?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dat is: het is aan de administratie doorgestuurd.
Ik zou willen horen dat het in orde is en dat ik NIET wordt afgesloten.
Of: indien de domiciliering niet in orde mocht zijn, wat ik moet doen om deze in orde te maken.
Geplaatst: 09 dec 2005, 20:45
door fr3d0
ik vraag me toch echt af waarom het zo moeilijk is om een domiciliering in orde te brengen? Ik heb vanaf dat ik de brief gekregen heb met de gegevens en facturen direct een domiciliering aangevraagd en na 1 dag was ze al in orde. Maar na 2 maand langs realroot hun kant is het nog steeds niet gebruikt geweest. Ik heb alles al betaald tot en met november. December terug de factuur gekregen maar nog steeds niks via domiciliering af mijn rekening gegaan. Als ik deze maand niet zie dat ze effectief gebruikt wordt dan zeg ik die domiciliering op en betaal ik voortaan enkel maar via overschrijving maar dan wel zonder die 5 euro bij te betalen. Ik heb al goede wil genoeg laten zien, een kleine 'effort' van hun kant zou niet slecht zijn.
Geplaatst: 12 dec 2005, 15:12
door bjansens
Limburg schreef:Terro,
zelfde verhaal hier.
'Bericht van domiciliering' in mei opgestuurd,
Op 16/9 geinformeerd dat domiciliering aktief is maar dat nog steeds niets is afgeschreven.
Op 25/10 bij mijn bank gechecked of alles ok was met domiciliering en een kopie gevraagd. Deze kopie naar RR gemaild
Op 29/11 weer een keer deze kopie naar RR gemaild met de mededeling dat er nog steeds niets betaald was.
Nooit enig antwoord van RR gekregen, ik weet echt niet wat ik meer had moeten doen.
Even voor de duidelijkheid: wat van tel is is niet dat wij een kopie hebben van het papiertje dat jij aan de bank geeft, maar wel dat wij het domicilieringsnummer hebben. Dit is van dezelfde vorm (formaat) als een bankrekeningnummer, maar is niet je bankrekeningnummer (ok I know nogal onduidelijk/ongelukkig uitgedrukt
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
). Dit domicilieringsnummer vind je terug op het papier dat je terugkrijgt van de bank.
Geplaatst: 12 dec 2005, 16:14
door Limburg
bjansens schreef:Limburg schreef:Terro,
zelfde verhaal hier.
'Bericht van domiciliering' in mei opgestuurd,
Op 16/9 geinformeerd dat domiciliering aktief is maar dat nog steeds niets is afgeschreven.
Op 25/10 bij mijn bank gechecked of alles ok was met domiciliering en een kopie gevraagd. Deze kopie naar RR gemaild
Op 29/11 weer een keer deze kopie naar RR gemaild met de mededeling dat er nog steeds niets betaald was.
Nooit enig antwoord van RR gekregen, ik weet echt niet wat ik meer had moeten doen.
Even voor de duidelijkheid: wat van tel is is niet dat wij een kopie hebben van het papiertje dat jij aan de bank geeft, maar wel dat wij het domicilieringsnummer hebben. Dit is van dezelfde vorm (formaat) als een bankrekeningnummer, maar is niet je bankrekeningnummer (ok I know nogal onduidelijk/ongelukkig uitgedrukt
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
). Dit domicilieringsnummer vind je terug op het papier dat je terugkrijgt van de bank.
Inderdaad, het domicilieringsnummer staat op het 'Bericht van domiciliering' dat oorspronkelijk afkomstig is van RR en door de bank wordt ingevuld, getekend en voorzien van een stempel van de bank.
Wanneer ik over kopie spreek in mijn vorige posting, bedoel ik een kopie van dit 'Bericht van domiciliering' waarop linksonder dit domicilieringsnummer staat.
Geplaatst: 12 dec 2005, 16:37
door netdata
Trouwens dit geheel ter zijn:
Indien je je domicilieren heel erg snel in orde wil hebben doe het volgende:
bij de meeste banken gaat dit lukken.
Ga naar de online van je bank, en maak een nieuwe domiciliering aan, hiervoor heb je enkel he SCHULDEISER nummer nodig.
Het restultaat is zoals hierboven vernoemt een getal in de structuur van een bankrekening nummer.
Mail of bel dit nummer door naar realDSL, en voila binnen de 10min is de domicilieren in orde....
Geplaatst: 12 dec 2005, 16:42
door Terro
bjansens schreef:Even voor de duidelijkheid: wat van tel is is niet dat wij een kopie hebben van het papiertje dat jij aan de bank geeft, maar wel dat wij het domicilieringsnummer hebben. Dit is van dezelfde vorm (formaat) als een bankrekeningnummer, maar is niet je bankrekeningnummer (ok I know nogal onduidelijk/ongelukkig uitgedrukt
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
). Dit domicilieringsnummer vind je terug op het papier dat je terugkrijgt van de bank.
En wat denk je dat ik dan terug heb gestuurd ? Mijn telefoon-nummer ?
Trouwens, telkens heb ik bij de mail ook een gedeeltelijke screenshot bijgevoegd van mijn Online-banking, waarop OOK nog eens de domicilieringsnummer op vermeld staat ... Is het dan zo moeilijk om die te activeren ?
In ieder geval ben ik het ook beu, straks ga ik even alle facturen erbij nemen en 1 voor 1 overschrijven (ZONDER de 5 euro extra, 'k heb bewijs genoeg dat ik er voldoende heb achter gelopen) met als vermelding de datum en reden: Overschrijving wegens niet actief domiciliering. Dan is er al in ieder geval betaald, want als men echt moet wachten tot de domicil actief is, ben ik ineens mijn pensioen kwijt LOL
Geplaatst: 12 dec 2005, 16:58
door bjansens
Terro schreef:bjansens schreef:Even voor de duidelijkheid: wat van tel is is niet dat wij een kopie hebben van het papiertje dat jij aan de bank geeft, maar wel dat wij het domicilieringsnummer hebben. Dit is van dezelfde vorm (formaat) als een bankrekeningnummer, maar is niet je bankrekeningnummer (ok I know nogal onduidelijk/ongelukkig uitgedrukt
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
). Dit domicilieringsnummer vind je terug op het papier dat je terugkrijgt van de bank.
En wat denk je dat ik dan terug heb gestuurd ? Mijn telefoon-nummer ?
Trouwens, telkens heb ik bij de mail ook een gedeeltelijke screenshot bijgevoegd van mijn Online-banking, waarop OOK nog eens de domicilieringsnummer op vermeld staat ... Is het dan zo moeilijk om die te activeren ?
In ieder geval ben ik het ook beu, straks ga ik even alle facturen erbij nemen en 1 voor 1 overschrijven (ZONDER de 5 euro extra, 'k heb bewijs genoeg dat ik er voldoende heb achter gelopen) met als vermelding de datum en reden: Overschrijving wegens niet actief domiciliering. Dan is er al in ieder geval betaald, want als men echt moet wachten tot de domicil actief is, ben ik ineens mijn pensioen kwijt LOL
Ik had het niet op iemand specifiek hoor
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 12 dec 2005, 17:00
door bjansens
Limburg schreef:bjansens schreef:Limburg schreef:Terro,
zelfde verhaal hier.
'Bericht van domiciliering' in mei opgestuurd,
Op 16/9 geinformeerd dat domiciliering aktief is maar dat nog steeds niets is afgeschreven.
Op 25/10 bij mijn bank gechecked of alles ok was met domiciliering en een kopie gevraagd. Deze kopie naar RR gemaild
Op 29/11 weer een keer deze kopie naar RR gemaild met de mededeling dat er nog steeds niets betaald was.
Nooit enig antwoord van RR gekregen, ik weet echt niet wat ik meer had moeten doen.
Even voor de duidelijkheid: wat van tel is is niet dat wij een kopie hebben van het papiertje dat jij aan de bank geeft, maar wel dat wij het domicilieringsnummer hebben. Dit is van dezelfde vorm (formaat) als een bankrekeningnummer, maar is niet je bankrekeningnummer (ok I know nogal onduidelijk/ongelukkig uitgedrukt
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
). Dit domicilieringsnummer vind je terug op het papier dat je terugkrijgt van de bank.
Inderdaad, het domicilieringsnummer staat op het 'Bericht van domiciliering' dat oorspronkelijk afkomstig is van RR en door de bank wordt ingevuld, getekend en voorzien van een stempel van de bank.
Wanneer ik over kopie spreek in mijn vorige posting, bedoel ik een kopie van dit 'Bericht van domiciliering' waarop linksonder dit domicilieringsnummer staat.
Idd. De vergissing die veel mensen begaan is dat ze het formulier dat ze van ons krijgen invullen, kopieren en doorsturen, en dan pas naar de bank doen. Daar zijn we natuurlijk niets mee he
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Geplaatst: 12 dec 2005, 18:44
door khsw
bjansens schreef:De vergissing die veel mensen begaan is dat ze het formulier dat ze van ons krijgen invullen, kopieren en doorsturen, en dan pas naar de bank doen. Daar zijn we natuurlijk niets mee he
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Misschien de tekst op de brief 'U dient ons slechts bijgevoegde documenten ondertekend terug te bezorgen om uw domiciliëring te activeren' te wijzigen in iets waaruit men duidelijk kan opmaken dat de bank eerst haar werk dient te doen.
Nu hebben die mensen gewoon gedaan wat de brief vraagt...
Geplaatst: 12 dec 2005, 19:31
door poohbeer
en begin al eens met het zelf fatsoenlijk in te vullen.. wat is mijn referte bijvoorbeeld?
Geplaatst: 12 dec 2005, 19:37
door khsw
poohbeer schreef:en begin al eens met het zelf fatsoenlijk in te vullen.. wat is mijn referte bijvoorbeeld?
Abonneenummer
Geplaatst: 13 dec 2005, 01:19
door poohbeer
khsw schreef:
Abonneenummer
en wtf is m'n abonnenummer? M'n login ofwat?
Geplaatst: 13 dec 2005, 08:30
door khsw
poohbeer schreef:khsw schreef:
Abonneenummer
en wtf is m'n abonnenummer? M'n login ofwat?
Yup, RDSLxxx