Guest posting uitschakelen?

Nieuws omtrent telecom

Guest posting uitschakelen?

Peiling eindigde op 27 mei 2005, 21:13

Ja
114
62%
Nee
70
38%

Totaal aantal stemmen: 184
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

@ The_Borg: Je hebt een 2/3 + 1 meerderheid nodig

We zijn hier geen grondwetswijziging aan het doorvoeren, meer dan 50% lijkt mij redelijk bepalend. Zelfs in Frankrijk vinden ze 57% al genoeg, lijkt mij dus redelijk eerlijk.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

The_Borg schreef:
@ The_Borg: Je hebt een 2/3 + 1 meerderheid nodig

We zijn hier geen grondwetswijziging aan het doorvoeren, meer dan 50% lijkt mij redelijk bepalend. Zelfs in Frankrijk vinden ze 57% al genoeg, lijkt mij dus redelijk eerlijk.

inderdaad, is zowat 2/3 voor afschaffing van die gastaccounts dus weg met die troep!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

poohbeer schreef:inderdaad, is zowat 2/3 voor afschaffing van die gastaccounts dus weg met die troep!

Troep? Hoeveel % gastposts is effectief troep?
Ik vind de argumenten om guestposting te behouden eigenlijk wel vrij zwaar doorwegen hoor. Mede ook omdat anoniem stemmen niet kon hebben natuurlijk enkel diegenen die al een account hebben kunnen stemmen, en die hebben natuurlijk geen last van deze maatregel. Maar ja, als je anoniem stemmen toestaat sta je in 1 weg meerdere stemmen per persoon toe ...
Ik ben m.a.w. nog niet overtuigd ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Ik vind de argumenten om guestposting te behouden eigenlijk wel vrij zwaar doorwegen hoor.

Ik heb eigenlijk nog niet echt argumenten gezien van zij die het willen afschaffen, en verder blijkt uit de statistieken dat er zo goed als geen misbruik is. Mits correct en snel ingrijpen van de mods zie ik dus ook nog altijd geen enkele reden om het af te schaffen.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

@Meon, het hangt dan uiteindelijk gewoon van uw eigen oordeel af, als 2/3de van de vaste users tegen is dan is dat toch een teken aan de wand :).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

@The_Borg; ja, maar we hebben het doelpubliek monddood gemaakt, hoe kan je dat dan representatief noemen?
En verder ben ik het eens met r2504; ik heb argumenten gelezen VOOR guestposting, maar geen steekhoudende TEGEN ...
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Ik vind ook dat guest posting toegelaten moet blijven.

Er zijn misschien guest posters die direct beginnen te flame en te doen, maar geregistreerde gebruikers die dit doen zijn er ook.... en zoals iedereen al zegt, echt veel last/misbruik is er niet van....

Ik zou guest posting zeker niet afschaffen ! :)
Gast

meon schreef:@The_Borg; ja, maar we hebben het doelpubliek monddood gemaakt, hoe kan je dat dan representatief noemen?
En verder ben ik het eens met r2504; ik heb argumenten gelezen VOOR guestposting, maar geen steekhoudende TEGEN ...

steekhoudend argument tegen :

- rara, wie ben ik? Als admin weet je het (mod ook), maar de leden niet. Als 2 of meer gasten die anonym zijn beginnen discusieren in hetzelfde topic (waar forum toch voor dient) dan kan geen kat volgen, want niemand weet wie wat gepost heeft.

- nog eentje, mijn cookies worden dagelijks gewist (bij afsluiten browser), dus ik kom hier telkens als gast terug, en soms (lees veel) vergeet ik in te loggen voor ik reply. Ik kan de guest posting dan niet editten.
poohbeer
Pro Member
Pro Member

meon schreef:@The_Borg; ja, maar we hebben het doelpubliek monddood gemaakt, hoe kan je dat dan representatief noemen?

Als dat publiek zo graag wil blijven posten dan is een registratie snel gedaan hoor. Maak desnoods de registratie nog simpeler als je de drempel laag wil houden.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

poohbeer schreef:Als dat publiek zo graag wil blijven posten dan is een registratie snel gedaan hoor. Maak desnoods de registratie nog simpeler als je de drempel laag wil houden.

En hoe dan? Al wat je moet invullen is een login, paswoord en mailadres. De rest van de velden zijn niet verplicht. Echt veel eenvoudiger kan het niet denk ik.

Cheers
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik vind 63% om die guestposting uit te schakelen genoeg argumentatie,
je kan er hier ook een politiek debat van maken en dan raak je er nooit uit.
Er is nu al genoeg gezaagd over die guestposting, en niet alleen in deze topic.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Misschien moeten we het stilletjes afbouwen.
In bepaalde onderdelen nog guestposts toelaten (news enzo), maar andere delen voor hun enkel leesbaar maken.
Maar kom, ik vind dat guestposts momenteel nog even moeten blijven.
Bij de ontwikkeling/afwerking van de nieuwe site zullen veel keuzes gemaakt moeten worden en deze zal er waarschijnlijk één van zijn.
NuKeM
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik snap al de drukte niet? Er zijn zo goed als geen probs met guest posting...

Er was toch min of meer beslist (onder de mods) dat het aan kon blijven? Moest er nu een serieuze verandering zijn in de situatie kan ik begrijpen dat het debat opnieuw gevoerd moet worden, maar da's nu het geval niet.

Zolang het dus praktisch geen problemen oplevert, waarom zou het dan af moeten?

(ik vind het zelf heel vervelend als ik op een forum kom en ik moet registreren omdat ik is 1 antwoord wil geven)

Ik zie er eigenlijk alleen voordelen in zoals het nu is (ze kunnen enkel replien, dus enkel een antwoord geven (helpen dus) en geen vragen stellen).

greetz,

Nob
poohbeer
Pro Member
Pro Member

Sub Zero schreef:
poohbeer schreef:Als dat publiek zo graag wil blijven posten dan is een registratie snel gedaan hoor. Maak desnoods de registratie nog simpeler als je de drempel laag wil houden.

En hoe dan? Al wat je moet invullen is een login, paswoord en mailadres. De rest van de velden zijn niet verplicht. Echt veel eenvoudiger kan het niet denk ik.

Cheers

geen idee, moet je nu eerst nog je mail lezen om echt ingeschreven te worden? If so, dat droppen. If not, moet het echt nóg makkelijker gemaakt worden dan?!

PS: ik zou'tr graag zien verdwijnen niet omdat de huidige gast users zoveel onzin posten (ben nieuw en heb nog geen onzin gezien) maar omdat het zo veel te makkelijk is om jezelf te vergissen als je om 1 of andere reden eens niet ingelogged bent.
wem
Premium Member
Premium Member

127 stemmen kunnen anders ook wel niet representatief genomen worden, dat is een goeie 5% van de geregistreerden hier

lijkt me dat met zo'n laag aantal stemmen, het beter is gewoon de mods de beslissing te laten nemen, zij hebben er meestal het beste oog op, vermits zij zien hoeveel berichten ze al dan niet moeten verwijderen enzo
poohbeer
Pro Member
Pro Member

wem schreef:127 stemmen kunnen anders ook wel niet representatief genomen worden, dat is een goeie 5% van de geregistreerden hier

lijkt me dat met zo'n laag aantal stemmen, het beter is gewoon de mods de beslissing te laten nemen, zij hebben er meestal het beste oog op, vermits zij zien hoeveel berichten ze al dan niet moeten verwijderen enzo

Aantal geregistreerden zgt dan ook weer niks.. hoeveel van die 100% was hier actief de laatste 2 maand? :P
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Waarom dan deze Poll,
een poll starten en dan de uitslag niet respecteren???

Greetz
Weetgraag :wink:

PS: bekijk het maar want dit leidt tot nergens meer
"Carpe Diem"
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Ouw, frustratie...

(volgende keer toch maar de spelregels op voorhand vastleggen :
- minimum aantal votes
- doel van de poll
- welke meerderheid : 50%+1 --- 2/3de +1
- ...)
If you can't beat them, confuse them.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Damn you meon, in welk schoentje hebt ge ons nu weer geduwd :-D
Sebiet moeten we nog gaan luisteren naar ons members, hoe laag kunnen we nog zakken :P
NuKeM
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

NuKeM schreef:... gaan luisteren naar ons members, ...

Als jullie gewoon naar mij luisteren, dan gaan jullie ook al ver komen hoor 8)
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

NuKeM schreef:Misschien moeten we het stilletjes afbouwen.
In bepaalde onderdelen nog guestposts toelaten (news enzo), maar andere delen voor hun enkel leesbaar maken.
Maar kom, ik vind dat guestposts momenteel nog even moeten blijven.
Bij de ontwikkeling/afwerking van de nieuwe site zullen veel keuzes gemaakt moeten worden en deze zal er waarschijnlijk één van zijn.

'k Zou het dan net andersom doen. Beginnen met het nieuws read-only te maken. Soit, we zien wel :)
Afbeelding
satori.

Anonymous schreef:- rara, wie ben ik? Als admin weet je het (mod ook), maar de leden niet.

Als ge u ook ns aanmeld met diezelfde ip dan weten ze het, anders nix.

Anonymous schreef:Als 2 of meer gasten die anonym zijn beginnen discusieren in hetzelfde topic (waar forum toch voor dient) dan kan geen kat volgen, want niemand weet wie wat gepost heeft.

Verplichten om een username in te vullen bij het posten als gast.

Anonymous schreef:- nog eentje, mijn cookies worden dagelijks gewist (bij afsluiten browser), dus ik kom hier telkens als gast terug, en soms (lees veel) vergeet ik in te loggen voor ik reply. Ik kan de guest posting dan niet editten.

Het username-veld een ander 8ergrondkleurke geven om er op attent te maken dat er als gast gepost wordt.
Eens ge da ziet leest ge uw post trouwens ook extra goed na om zeker zijn dat ge het niet meer moet editten.
Mocht dat toch eens nodig zijn, dan hopen dat ge dezelfde (of gelijkaardige) username hebt ingegeven als
waarmee ge gewoonlijk inlogd, zodat een mod de user-id al in die van u heeft verandert.

Nob schreef:(ik vind het zelf heel vervelend als ik op een forum kom en ik moet registreren omdat ik is 1 antwoord wil geven)

Ik zie er eigenlijk alleen voordelen in zoals het nu is (ze kunnen enkel replien, dus enkel een antwoord geven (helpen dus) en geen vragen stellen).

Right on!

poohbeer schreef:geen idee, moet je nu eerst nog je mail lezen om echt ingeschreven te worden? If so, dat droppen. If not, moet het echt nóg makkelijker gemaakt worden dan?!

PS: ik zou'tr graag zien verdwijnen niet omdat de huidige gast users zovel onzin posten (ben nieuw en heb nog geen onzin gezien) maar omdat het zo veel te makkelijk is om jezelf te vergissen als je om 1 of andere reden eens niet ingelogged bent.

Yup, anders krijgt ge users met fake emailadressen (dan kunt ge trouwens xtreem snel enorm veel fake users aanmaken met ne bot)
en dat is een heel pak minder interessant dan een paar guestposts...

Sub Zero schreef:'k Zou het dan net andersom doen. Beginnen met het nieuws read-only te maken. Soit, we zien wel :)

...is idd ook een heel goede optie.

Tis hier ne forum. The pro/contra must go on :-D :wink:
(Kheb trouwens gepost als gast omdat ik anders moest inloggen (om dan op de hoofdpagina uit te komen ipv waar ik moet zijn :lol:))
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

De nieuwe site (in ontwikkeling, jaja :P) zal zowieso read-only zijn voor gasten. Ingelogde users krijgen langs de andere kant veel meer vrijheden. Aangezien het nieuws van forum -> site verhuist is dat al 1 probleem minder.
Het forum blijft het forum en er moet eens goed nagedacht worden over een nieuwe, actuelere indeling. Ik denk dat we inderdaad selectief guestposts moeten toe kunnen laten, maar minder dan dat nu het geval is.
poohbeer
Pro Member
Pro Member

satori. schreef:Yup, anders krijgt ge users met fake emailadressen (dan kunt ge trouwens xtreem snel enorm veel fake users aanmaken met ne bot)
en dat is een heel pak minder interessant dan een paar guestposts...

En wat is er zo verschrikkelijk aan een fake user dat niet kan met gastaccount nu? :P
satori @ work

poohbeer schreef:En wat is er zo verschrikkelijk aan een fake user dat niet kan met gastaccount nu? :P

Omdat mensen met valse identiteit over het algemeen meer
problemen veroorzaken dan mensen met onbekende identiteit...
?DSLuser
Starter
Starter

Eigenlijk niet nee, er zit wel eens rommel bij de guests, maar die kun je verwijderen.

Safe Internet!

:-D
?dsl
Lukse
Premium Member
Premium Member

satori @ work schreef:
poohbeer schreef:En wat is er zo verschrikkelijk aan een fake user dat niet kan met gastaccount nu? :P

Omdat mensen met valse identiteit over het algemeen meer
problemen veroorzaken dan mensen met onbekende identiteit...

Denk nie da ge kunt registreren met een fake email adres.
Ge krijgt immers een email met een bevestigingslink in, dacht ik.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Lukse schreef:Denk nie da ge kunt registreren met een fake email adres.

Én als ge uw adres wijzigt wordt uw account disabled tot ge terug activeert via de link die gestuurd wordt.
SIR
Pro Member
Pro Member

meon schreef:

Én als ge uw adres wijzigt wordt uw account disabled tot ge terug activeert via de link die gestuurd wordt.

En wat is dat waard?????

De gegevens die gelinkt zijn aan dat e-mail adres kunnen eveneens geen ballen waard zijn.

Ge kunt bij de aanmaak van uw hotmail adres ook invullen wat ge wilt.
satori.

Inderdaad, maar als ge ewa hoger leest, dan ziet ge poohbeer vragen om dat te disablen.

SIR schreef:En wat is dat waard?????

De gegevens die gelinkt zijn aan dat e-mail adres kunnen eveneens geen ballen waard zijn.

Ge kunt bij de aanmaak van uw hotmail adres ook invullen wat ge wilt.

Het zorgt er allessinds voor dat het meer moeite kost om er misbruik van te maken...
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Weet er al iemand wat het worden zal? Uit of aan die guestpostsmodaliteit?
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat de meerderheid gesproken heeft :). Het zou misschien mooi zijn wanneer de +50% democratie officieel ingevoerd wordt op UB.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Moesten guests nu ook kunnen stemmen zouden we kunnen zien hoeveel guests er eigenlijk wel zijn :).
Vind het ook soms wel ambetant dat guests komen stoken, maar zelf vind ik het handig om soms eens als guest te posten als ik op een onbekend forum langs kom.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

ZMD schreef:Moesten guests nu ook kunnen stemmen zouden we kunnen zien hoeveel guests er eigenlijk wel zijn :)
Vraagje aan de crew: Kan men niet controleren via de statistieken hoeveel gastposters er gebruik maakten op userbase, zo zou men toch een percentage kunnen vaststellen?
Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Een Guest post toch niet altijd negatieve dingen op dit forum, maarja je hebt er soms ook al eens ééntje bij die een vuurtje stookt :twisted:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Maakt niet uit hoeveel guestposters er zijn wanneer deze maar zeer weinig bijdragen aan het forum. Veelal zijn reacties van guesposters afbrekend, niet onderbouwd of totaal onrelevant. Ik erger me er aan dat geregistreerde users dan vaak op hun strepen gewezen worden en dat dit bij een guestposter nauwelijks kan. We zullen ook maar zwijgen van de "5-verschillende-guest-posters-onder-elkaar"-posts waar je op den duur nog nauwelijks aan uit kan.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik zou voorstellen om een soort gastenforum ofzo te maken waarda ge kunt posten zonder registratie. Het is hier een forum voor mensen die problemen hebben met hunne pc, en ik kan mij wel voorstellen da sommigen nie snappen hoe ze moeten registreren ofzo, graag ook een vraag willen stellen. Dus om den drempel voor beginnelingen met vragen, of gewoon eenmalige vragen op te vangen, 1 forum voorzien met guesttoegang. Ik heb in da opzicht dus "nee" gestemd.

Voor de rest, als ge wa meer gevorderd zijt, kunde dan ies registeren.

Op mijne site heb ik de guestpost afgezet, moar op een voetbalforum wordt al ies meer ruzie gemaakt. Ik denk niet dat een concurrerende clan hier ruzie zal komen stoken :-D
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:ik heb dus met mijn account op neen gestemd daarstraks maar had geen tijd meer om een reply te geven, nu zit hier ik bij een vriend op zijn pc te tokkelen en ik wil hier gewoon niet inloggen gewoon omdat je nooit zeker bent wat er allemaal op andere puters voor rommel staat dat alles kan loggen en vind ik het dus zeer handig om als gast te kunnen replyen.

Shit seg, waar iedereen zich toch druk in maakt...

bij mijn weten worden er enkele cookies opgeslagen die gewoon ervoor zorgen dat je nadien kan inloggen...
(wachtwoord is gehashed als ik het goed voor heb)

Weet je guest posting heeft z'n voordeel maar ook zen nadeel.
Met guest posting ga je meer 'spontane' reacties krijgen.
Langs de andere kant. Een lastige guest moet idd soms weggemod worden.
Wat werk vraagt aan de mods.
Ik heb dus eerder ja gestemt dan nee.
Vind dat userbase een 'serius' forum is en moet blijven.
Wil je serius zijn, registreer en log in....

Ben je te lui, ga dan op een ander kullen....

das wa ik vind :wink:
Toxeh
Plus Member
Plus Member

Heb me ook geregistreerd, al een goeie 2 maand geleden, en het is nu niet dat ik een zware poster ben :)
Heb trouwens ook 'ja' gestemd, en vind dit langs een kant ook maar normaal... Dit wordt op vrij veel fora gehanteerd, en daar merk ik er toch maar bijzonder weinig gezeur over. Moest ik de keuze hebben, zou ik het gewoon uitschakelen. De meeste vaste gebruikers hier hebben er alvast niets op tegen, en het houdt volgens mij veel zinloze posts tegen.

Maar zo erg vind ik het allemaal niet, dus zie je maar wat je er mee doet :)
CiBi
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

heb voor ja gestemd het is maar een kleine moeite om je te registreren
:twisted: :twisted: :twisted:

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”