Telenetklanten aller landen, verenigt u

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 12 keer

Dan is Telenet Basic duidelijk niet jouw usercase.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ben er vele jaren geleden klant geweest maar snel buiten gebonjourd toen ADSL beschikbaar kwam op m'n thuisadres.
Was nog in de tijd van "onze klanten hebben geen behoefte aan meer dan 10GB" :roll:
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer
Recent bedankt: 2 keer

@Petrikske Dat je een administratieve rompslomp wil vermijden snap ik. Maar als je echt vindt dat je enkel internet nodig hebt, downgrade dan op zijn minst naar het internet-only 'loco' van scarlet voor €34 en bespaar zo €8 per maand. Anders is dat toch gewoon echt geld in de vuilbak?
ivob
Elite Poster
Elite Poster

'
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Ratface schreef: 2 weken geleden Anders is dat toch gewoon echt geld in de vuilbak?
De obsessie om hier en daar wat luttele centen te besparen. Alsof hij zijn eigen rekening niet kan maken en zijn eigenste behoefte niet kent.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Even verduidelijken, ik heb TV altijd in het pakket gelaten voor sportwedstrijden. (wielrennen en voetbal)
Zo wilde ik op 8 april naar een wedstrijd van Real Madrid kijken op VTM2 wat dus niet lukte, vandaag zijn we 25 mei en heb ik hopelijk een nieuwe TV decoder.
Of deze nu werkt of niet kan me eigenlijk niet meer interesseren omdat het voetbalseizoen als het ware is gelopen en ik door goede programmatuur ondertussen een favorietenlijst heb kunnen aanleggen alwaar ik ook sportwedstrijden kan kijken in een vaak hogere beeldkwaliteit dan op TV. (IPTV)
De reden waarom ik op dit moment weinig actie onderneem is omdat ik spoedig ga verhuizen en ik liever het euvel van een defecte decoder tot een goed einde wilde brengen alvorens afscheid te nemen van Scarlet, misschien beetje dom maar wist ik vooraf dat een simpele wissel van een TV decoder zo'n lijdensweg ging worden?
Op m'n toekomstige adres (eigen woning) is er Edpnet en met deze provider zijn er nooit geen problemen geweest en dus zie ik ook totaal geen noodzaak om de samenwerking met hen stop te zetten.
Geen TV bij Edpnet maar in m'n tuinhuis ligt er nog een schotel met 3 koppen dus wie weet schroef ik die wel opnieuw tegen m'n gevel, zalig toch alle beschikbare mogelijkheden om de mens terwille te zijn.

Dus och ja.. ik heb verschillende jaren enkele euro's per maand meer betaald voor een product waar ik niet bepaald aan verknocht was.
Ik ben er niet arm van geworden hoor. 😉
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

bij orange had ik het mobiele 300 gb abbo met extra sim en het is wel meermaals gebeurd dat na de 300 gb enkel de gsm begrends werd naar 512kbps en niet de extra sim, die had nog volle snelheid (getest op de' smalband' tot 450gb ofzo dan gestopt) ( of omgekeerd maar echt waar wel ) ik heb hen dat ooit gemeld
bij telenet telemeter zelfde, rond corona was het 25 percent buiten piekuren telt maar, en 50 percent datavolume geteld bij nachtsurfen van de 150gb
ik ben er ver mee geraakt, verder dan 150 gb per maand alleszinds. zelfs eens 25 gb bijgekocht, opgebruikt en weer geannuleerd, en niet gefactureerd geweest.
nu vdsl, en geland over de terrabyte/maand, backups , youtube, nu in 1440p niet meer 720,soms teugkijktv. 150 gb is echt wel krap waarom draag ik een bril als de tv niet zijn beste beeld presenteert
de omschakeling van 720 p beeld naar hogere kwaliteit, wegens laag maandvolume naar hoger , is de enkele euro's verschil waard , toch in mijn mening. maar je moet ze wel kunnen missen datwel
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

thomasdb schreef: 2 weken geledende omschakeling van 720 p beeld naar hogere kwaliteit, wegens laag maandvolume naar hoger , is de enkele euro's verschil waard , toch in mijn mening. maar je moet ze wel kunnen missen datwel
Zo denk ik er ook over, ik draag ook een bril maar is het beeld op de TV goed heb ik die niet nodig.
1440 gebruik ik op een kleine en wat oudere laptop, op de TV probeer ik toch 4K beeld te kijken.
Gisteren Formule 1 in Monaco in de hoogste resolutie via de F1 TV app, de wedstrijd was zoals vanouds 'treintje rijden' maar het mooie weer en ditto omgeving maakt veel goed.
Nadien de laatste kilometers van de Giro..
Er word dan inderdaad wel wat data verzet op zo'n 'luie' zondagnamiddag en ja het kost iets maar daar kiest eenieder zelf voor.
Ratface
Premium Member
Premium Member

9livesuni schreef: 2 weken geleden
Ratface schreef: 2 weken geleden Anders is dat toch gewoon echt geld in de vuilbak?
De obsessie om hier en daar wat luttele centen te besparen. Alsof hij zijn eigen rekening niet kan maken en zijn eigenste behoefte niet kent.
Obsessie....
Luttele centen....
Wat een uitspraken weer. Triestig figuur.

Als €8 per maand jullie al niet meer kan bommen, geef dat dan aan een goed doel, in plaats van aan een op winstbejag gebaseerd privébedrijf, ik ben er zeker van dat die dat niet zullen bestempelen als 'luttele centen'.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Misschien even om discussies te vermijden.

Iedereen bedoelt het goed om elkaar te helpen met besparen maar persoon zelf die betaling doet kiest wat hij zij met de centjes doet.

Kan iedereen wel volgen in hun verhaal.

Alvast succes met de verhuis binnenkort misschien wel leuke fiber opties of komende
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

raf1 schreef: 2 weken geleden Je provider is je eigen keuze. En vijftien keer bellen naar een prutsbedrijf dat geen enkel respect voor klanten heeft uiteindelijk ook.
Niet helemaal in dit geval. Op dit ogenblik heeft mijn woning enkel een koperaansluiting met een maximumsnelheid van rond de 80mbps. Als ik ernstige snelheden wil, moet ik wel zorgen voor een coaxaansluiting (fiber is nog geen optie), en daarvoor moet ik langs Telenet. Eens de aansluiting in de straat gebeurd is, kan ik eventueel wisselen naar een andere provider die het netwerk van Telenet gebruikt. Maar laat het probleem nu net liggen bij de aansluiting in de straat...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

buthead schreef: 2 weken geledenAls €8 per maand jullie al niet meer kan bommen,
Ik vind die prijs goed meevallen voor een basis pakket aan TV zenders.
Als ik niet elke dag of week TV wil kijken is dat mijn keuze natuurlijk, er zijn immers nog andere dingen in het leven dan voor de buis hangen.
Dingen bijleren op UB bijvoorbeeld. :wink:
buthead schreef: 2 weken geledenAlvast succes met de verhuis binnenkort misschien wel leuke fiber opties of komende.
Thx .
Geen fiber voorlopig, sta er dan ook niet voor te springen.
Overal in huis een snelheid van 80-30, Fritzbox doet dat goed.
Voor mij is die snelheid goed genoeg.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jap schreef: 2 weken geledenNiet helemaal in dit geval. Op dit ogenblik heeft mijn woning enkel een koperaansluiting met een maximumsnelheid van rond de 80mbps.
En dan? Meer dan 1,7 miljoen Belgische huishoudens kiezen voor die VDSL-aansluiting.

Je provider is en blijft je eigen keuze. Bij Telenet weet je dat er ondermaatse dienstverlening is. Telenet is kapotbespaard. Persaandacht gaat daar niets aan veranderen. De enige boodschap die Telenet begrijpt is dalende cashflow.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

En je moet niet per se bij Telenet klant zijn om op coax te kunnen zitten, er is nog BASE, Orange en Heytelecom
buthead schreef: 2 weken geleden maar persoon zelf die betaling doet kiest wat hij zij met de centjes doet.
Probleem is dan wel dat die personen (vooral Telenet en Proximus klanten) er voor zorgen dat deftige concurrentie en innovatie uitblijft/vertraagt want "er is geen behoefte aan".
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

Dat is het probleem. Die paar euro per maand daar ligt een klant niet van wakker. En daar rekenen ze ook op, dat hun klanten niet gaan wakker liggen van enkele euro's per maand. Als je weet dat die operatoren 1 a 2 miljoen klanten hebben dan weet je dat ze elke maand enkele miljoenen euro's omzet hebben (voor diensten die hun klanten mogelijks niet nodig hebben).
Easy money dus.

Mijn ouders hadden ze bij Telenet ook een pakket verkocht (one) dat ze niet nodig hadden wat ook al snel 20 euro per maand te veel was volgens hun profiel.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

gvo7 schreef: 2 weken geledenDat is het probleem. Die paar euro per maand daar ligt een klant niet van wakker.
Als ik nog even mag.. ik heb TN destijds buiten gesmeten toen ik hun 10GB spuugzat werd.
Edpnet genomen en een schotel tegen de gevel.
Ik gun de kleintjes graag een beetje extra, voor de grote spelers zit er veel minder rek op m'n elastiek.
Heb om diezelfde reden verschillende pogingen gedaan om klant te worden bij DIGI, helaas pindakaas nooit gelukt.
Dan maar Hey Telecom voor 5€/maand.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Precies of die "kleintjes" je uit empathie met de "gewone man" een aanbod doen voor je mooie ogen en niet in eerste instantie zelf voor de eigen winst eerst gaan en ook niet proberen van klein groter te worden.
Verscheidene van die "kleintjes" zijn niet eens kleine zelfstandige spelers maar gewoon een deel van het grotere geheel onder een andere naam om een ander deel van het publiek te bereiken waarna de winsten gewoon even goed naar de hoofdrolspelers vloeien.

En vanaf hoeveel klanten is een bedrijf "te groot"voor de rek uit de elastiek is en je weet op zoek dient te gaan naar een kleinere speler?

Maar de verborgen agenda (en dan doel ik niet op jou) van sommigen komt hier wel stilletjes bovendrijven.
Ooit waarschijnlijk zelf een probleem gehad met een speler en dan moet de rest zich "verenigen" en daar vetrekken om zich aan te sluiten bij de spelers van de eigen voorkeur. Hoe doorzichtig.
Wanneer die klanten aangeven dat ze wel voldoende waar voor hun geld krijgen en nauwelijks problemen ondervinden doet er dan plots minder toe. Men dient zich blijkbaar te verenigen om hun eigen agenda ter wille te zijn.
Sol Invictus!
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 63 keer

Deze boomer heeft Telenet toch al ruim 10 jaar geleden vaarwel gezegd. Iedereen die z'n eigen tijd en gezond verstand respecteert zou dat moeten doen. Als je zoiets pas in 2025 in gazet zet... Tja.
hn123
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

splinterbyte schreef: 2 weken geleden Probleem is dan wel dat die personen (vooral Telenet en Proximus klanten) er voor zorgen dat deftige concurrentie en innovatie uitblijft/vertraagt want "er is geen behoefte aan".
Ik hoop dat de komt van extra concurrentie (Digi, ...) er zal voor zorgen dat er meer innovatie komt.
Ik vrees echter dat als de winsten verdampen van Telenet en Proximus, ik nog lang zal mogen wachten op een fiberaansluiting ...
nerph
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 17 keer
Provider

Mijn ouders zitten ook bij Telenet. Mijn vader klaagt van wifi dat den helft van de tijd niet werkt en dat het internet vaak plat ligt (om de week of 2) in het algemeen. Ze betalen zelfs al jaren voor een tweede tv-box dat niet gebruikt wordt. Laatste keer dat ik hen rekening zag, was het iets van €130 per maand denk ik, maar ondertussen zijn er een paar verhogingen geweest.

Ik heb verschillende pogingen gedaan hen er op te wijzen dat ze echt enorm veel betalen voor wat ze krijgen, maar telkens komen ze terug met "ik heb geen zin in al dat gedoe van wisselen, en wat met mijn opnames!"...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef: 2 weken geledenEn vanaf hoeveel klanten is een bedrijf "te groot"voor de rek uit de elastiek is en je weet op zoek dient te gaan naar een kleinere speler?
Grote spelers zijn voor mij Proximus en Telenet, en inderdaad zijn vele kleintjes zonen, dochters, neven, nichten en wat nog meer.
Mij gaat het in eerste instantie over de prijs van het aangebodene, ligt deze een groot stuk onder deze van de grote broer of zus dan ben ik ook bereid om mijn elastiek te rekken.
Als klant van Proximus of Telenet zijnde de volle pot en meer betalende om gevangen te worden door 1 of andere helldesk dan knapt mijn elastiek heel snel en ben ik weg..

Prijzen vergelijken en conclusies trekken, het leven kan heel simpel zijn in een bokaal van door postbediendes gedumpte *elastieken.

*zijn van goeie kwaliteit, geen idee waarom ze die op straat gooien.
ivob schreef: 2 weken geledenMen dient zich blijkbaar te verenigen om hun eigen agenda ter wille te zijn.
Ik ben niet beroerd om persoonlijke ervaringen te delen, maar leunen op anderen om de kastanjes uit het vuur te halen heb ik geen behoefte aan.
Als ik iemand kan helpen met een probleem zal ik geen nee zeggen als de tegenpartij dit kan waarderen.
Maar ik weiger in het dagelijkse leven veel hulp en ook dat word niet altijd in dank aanvaard (familie)
Maar ieder vogeltje etc...
En ik ga echt geen andere deun leren fluiten om andere mensen, zelfs naasten een goed gevoel te geven.
nerph schreef: 2 weken geleden"ik heb geen zin in al dat gedoe van wisselen, en wat met mijn opnames!"...
En dan krijg ik een stortvloed over me heen als ik weinig TV kijk en daar 8€ voor betaal. 🤣
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 3 keer

zo herkenbaar... idem voor mijn ouders... zucht

al een paar keer gezegd dat ze naar fiber kunnen gaan, maar dan komt het: "wat als het niet zal werken, dan hebben we weken geen TV". Ze zien het ook niet zitten om de oprit open te laten breken (geen wachtbuis blijkbaar)... te duur (zonder iemand te vragen hoeveel het kost).

En ondertussen maar blijven zagen dat ze weer geen internet hebben...
nerph schreef: 2 weken geleden Mijn ouders zitten ook bij Telenet. Mijn vader klaagt van wifi dat den helft van de tijd niet werkt en dat het internet vaak plat ligt (om de week of 2) in het algemeen. Ze betalen zelfs al jaren voor een tweede tv-box dat niet gebruikt wordt. Laatste keer dat ik hen rekening zag, was het iets van €130 per maand denk ik, maar ondertussen zijn er een paar verhogingen geweest.

Ik heb verschillende pogingen gedaan hen er op te wijzen dat ze echt enorm veel betalen voor wat ze krijgen, maar telkens komen ze terug met "ik heb geen zin in al dat gedoe van wisselen, en wat met mijn opnames!"...
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
Ratface
Premium Member
Premium Member

Petrikske schreef: 2 weken geleden En dan krijg ik een stortvloed over me heen als ik weinig TV kijk en daar 8€ voor betaal. 🤣
Excuseer, origineel zei je 'ik betaal eigenlijk €42 voor enkel internet, mijn tv decoder staat zelfs nog in zijn doos te rotten'.

Als je geen stortvloed over je wil over iets, communiceer dan duidelijker of nuanceer je posts reeds in het begin.
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 20 keer

TheCeet schreef: 2 weken geleden
Ik blijf bij mijn mening: nie content? Verander gewoon.
Alsof je bij andere dingen in het leven ook steevast kiest voor iets waar je zit op te vloeken…
En als je een journalist bent, schrijf daar dan een artikel over. Hoe makkelijk het is over te stappen, of een vergelijkende artikel.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ratface schreef: 2 weken geledenExcuseer, origineel zei je 'ik betaal eigenlijk €42 voor enkel internet, mijn tv decoder staat zelfs nog in zijn doos te rotten'.
Dat is nu wel een heel beperkte uitleg.
Sinds 8 april kon ik geen TV kijken door een defecte decoder en het lukte Scarlet niet om mij een werkende decoder te bezorgen.
Niet echt een onoverkomelijk probleem voor mij omdat het voetbalseizoen ondertussen afgelopen is en ook omdat ik ga verhuizen.
Ik zal je verder alle details besparen van mails en telefoons met Scarlet omdat die hier trouwens al op het forum staan in het Scarlet subforum.
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 20 keer

Ik zit bij Orange, ik denk dat er wel meer storingen zijn dan bij Telenet (een keer per maand wel iets, en bij Telenet heb ik volgens mij een keer wat gehad in 10 jaar), maar dan schakel ik even over op 5G, ook Orange maar het is nog nooit gelijktijdig uitgevallen. Heb een adaptertje gekocht waar ik een ethernetkabel in kan steken en dan in mijn telefoon en dan kan ik gewoon doorwerken.

Ik ben destijds overgestapt omdat Telenet die datalimiet heeft of had op hun basic internet en Orange heeft dat niet.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 2 weken geleden en het lukte Scarlet niet om mij een werkende decoder te bezorgen.
Oei, is de service bij de "kleintjes" dan niet altijd perfect? :wink:
marzman schreef: 2 weken geleden Ik zit bij Orange, ik denk dat er wel meer storingen zijn dan bij Telenet
Oei, verloopt bij de middelgrote spelers ook niet altijd alles probleemloos? :wink:
Ik ben destijds overgestapt omdat Telenet die datalimiet heeft of had op hun basic internet en Orange heeft dat niet.
Persoonlijk vind ik dat dan weer wel een goede reden om een overstap te maken.
Toch voor wie meer verbruikt dan de datalimiet.
Sol Invictus!
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

nerph schreef: 2 weken geleden "ik heb geen zin in al dat gedoe van wisselen
Je kan altijd voorstellen de overstap zelf te regelen voor hun, maar dan moet je daarvoor wel bereid zijn en ter plaatse te gaan wanneer dat nodig is voor aansluitingen/SIM swaps etc :)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef: 2 weken geledenOei, is de service bij de "kleintjes" dan niet altijd perfect?
Haha.. dat was makkelijk scoren hé @ivob ,waarheid is dat 1 van de groten mede verantwoordelijk is voor alle ellende bij Scarlet.
8 jaar altijd supergoed gewerkt en van enige downtime nooit iets gemerkt.
Maar een tijdje geleden zijn ze begonnen met een migratie van alle klanten/data naar Proximus en sindsdien zijn er veel problemen.
Niet meer kunnen inloggen op de website, je product of verbruik niet meer kunnen zien en plots een verouderde TV decoder die moet omgewisseld worden.
Ik heb daarnet een 2e geleverde 'nieuwe' (refurbished TV decoder) aangesloten en kan gelijk het beeld vergelijken.
De Giro oogt beter via IPTV (TNT Sports 3 FHD @ 1920x1080 @ 50FPS) dan via Scarlet Eurosport HD.

Heb nu dus 2 defecte TV decoders van Scarlet (Proximus) liggen, dus ja...de kleintjes kunnen echt wel een betere service bieden tot de groten zich komen bemoeien. 😉
ivob schreef: 2 weken geledenPersoonlijk vind ik dat dan weer wel een goede reden om een overstap te maken.
Toch voor wie meer verbruikt dan de datalimiet.
Het was destijds met die 10GB limiet echt niet leuk meer bij Telenet als je ook enkele opgroeiende kinderen hebt.
Het was continu die telemeter in de gaten houden.
Kijk wat we vandaag de dag allemaal mogen doen voor een kleine maandelijkse bijdrage.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

"In de tijd" daar gaat het nu niet over.
De 10 GB van "in de tijd" is bij Telenet nu ook al aangegroeid tot minimaal 150 GB (in de praktijk is dat zelfs meer).
Vandaag de dag hebben we het dan over minder of meer dan 150 GB nodig hebben en niet tien.

Maar ik onthoud dat vanaf nu ook de slogan: "Proximusklanten aller landen, verenigt u" kan gebezigd worden. :-D

Het punt is dat wie vindt dat hij of zij teveel betaalt voor te weinig dan maar moet veranderen (of niet en daar dan zelf de gevolgen van draagt) en dat wie vindt dat hij of zij voldoende krijgt waarvoor men betaalt (bv. meer dan voldoende volume dan waar men zelf om vraagt en dit zonder technische problemen om zich over op te winden) dat niet moet doen omdat een ander met andere problemen of hogere eisen dat leuker vindt om de eigen gram kracht bij te zetten.
Sol Invictus!
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 43 keer

Petrikske schreef: 2 weken geleden
Het was destijds met die 10GB limiet echt niet leuk meer bij Telenet als je ook enkele opgroeiende kinderen hebt.
Het was continu die telemeter in de gaten houden.
Kijk wat we vandaag de dag allemaal mogen doen voor een kleine maandelijkse bijdrage.
Waar is de tijd, nachttarief gebruiken en dat programmatje van je telemeter konstant checken. Zagen aan moemoe om naar Dommel te gaan maar niet willen omdat het "onbekend" was, om dan datapaketten te moeten bijkopen... De Vlaming slikte het echt allemaal.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Het was altijd afwegen wat te doen met die 10GB als fan van usenet en AB :angel:
nerph
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 17 keer
Provider

splinterbyte schreef: 2 weken geleden Je kan altijd voorstellen de overstap zelf te regelen voor hun, maar dan moet je daarvoor wel bereid zijn en ter plaatse te gaan wanneer dat nodig is voor aansluitingen/SIM swaps etc :)
Zou ik zoiezo moeten doen, wat zeker geen probleem is. Mijn vader wilt wel veranderen maar mijn moeder heeft er gelijk schrik voor, en zou liever niets veranderen "omdat het nu wel werkt" (als is dat niet echt het geval).

Vraag is of het echt de moeite waard is zo veel energie in te steken om haar te proberen overtuigen om te veranderen... het is hun geld uiteindelijk.
x0f
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 10 keer

bollegijs schreef: 2 weken geleden De Vlaming slikte het echt allemaal.
Er was toen echt geen alternatief. Voor Telenet kwam je van internet met een inbelmodem. Moemoe had toen een toerenhoge telefoonrekening en er kon niet getelefoneerd worden wanneer de kinderen met het 'stomme' internet bezig waren. Ik hoor mijn ouders nog zo vloeken wanneer ze de telefoon opnamen en de modemgeluid hoorden :-).

Na telenet:
- betaalbaar bereedband
- Geen telegoonkosten en terug bereikbaar 's avonds
- Snelle verbinding om Doom e.a. te spelen met de vriendjes

Allemaal met dank aan de Vlaamse Overheid van toen.

Maar nu ik dit getyped heb, realiseer ik me dat we waarschijnlijk over een andere periode spreken?
ivob
Elite Poster
Elite Poster

bollegijs schreef: 2 weken geleden De Vlaming slikte het echt allemaal.
En hoe het Dommel inmiddels is vergaan weten we ook.
Die blijken....... ingedommeld.
Sol Invictus!
gvo7
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 13 keer

nerph schreef: 2 weken geleden

Zou ik zoiezo moeten doen, wat zeker geen probleem is. Mijn vader wilt wel veranderen maar mijn moeder heeft er gelijk schrik voor, en zou liever niets veranderen "omdat het nu wel werkt" (als is dat niet echt het geval).
Ik heb dat bij mijn ouders opgelost door de 2 providers langs elkaar te draaien en na 2 weken Telenet op te zeggen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef: 2 weken geledenEn hoe het Dommel inmiddels is vergaan weten we ook.
Die blijken....... ingedommeld.
Er is een tijd van komen en van gaan, anders wel veel plezier gehad van Dommel.
Planet Internet was m'n eerste provider, waar is de tijd van telefoontikken.. :-)
x0f
Plus Member
Plus Member

Petrikske schreef: 2 weken geleden Planet Internet

Lol inderdaad. Ik kon niet meer op de naam komen. Was dat niet 600 of 900 BEF per maand?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Als ik me nog goed kan herinneren had ik een kleine tikker bovenaan m'n scherm en ik probeerde steeds om maandelijks niet boven de 1500 BEF te gaan.
Het was de tijd van usenet vooral, alle berichten downloaden en vervolgens de verbinding verbreken om zodoende offline alles te lezen en antwoorden te tikken.
Eenmaal klaar opnieuw verbinding maken om alles te versturen en opnieuw de nieuwe berichten binnen te halen.
Ja die *.be groepen waren behoorlijk populair.
x0f
Plus Member
Plus Member

Die tikker zegt me niets. Ik dacht dat het een vast bedrag per maand was maar de telefoon rekening liep wel op. Misschien had je daar een tikker voor?
Ik was vooral verslaafd aan IRC.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”