Ik begrijp daaruit dat de kaarten nooit bij jou zijn aangekomen.bvhalst schreef: 28 nov 2024, 05:15
3. Bpost gecontacteerd vorige donderdag. Er was geen contract voor adresdoorverwijzing op dit adres. Ik ga die vandaag nogmaals bellen.
De methode met kaarten eerst onderscheppen, de chip loskrijgen, en dan een andere chip erop zetten, was het dus niet.
Mocht ik dat tegenkomen, dan zou het meest frustrerende zijn, dat je het ziet aankomen, maar dat niemand wil meewerken om actie te nemen.
In je eerste bericht zag je de fraude al aankomen.
De politie wilde echter niets doen omdat er nog niets gebeurd was...
De banken deden niets om op een veiliger manier de kaart en/of de code bij jou te krijgen.
Je ziet het gevaar, je waarschuwt, en iedereen doet gewoon door want ze zijn alleen maar in staat procedures te volgen, of die nu goed zijn of niet.
En achteraf zit jij met de miserie voor het geld dat gestolen werd, en kun je zelf geen betalingen met de kaart meer doen, want je hebt geen werkende betaalkaarten.
Het geld terug krijgen zal ook niet zo makkelijk zijn, denk ik, want al die instanties gaan weer naar elkaar wijzen.
De bank zal zeggen dat ze wettelijk mogen kaart en codes met de post versturen, en naar bPost verwijzen.
De enige die duidelijk fouten gemaakt heeft is Card Stop, door zelf te beginnen banken te noemen.
Toegevoegd na 1 minuut 19 seconden:
Ik denk ook eerder aan een malafide medewerker bij bPost.Petrikske schreef: 28 nov 2024, 10:10 Ik heb moeite om te geloven dat ze de briefwisseling uit je bus komen vissen of het moest een appartementengebouw zijn waar de bussen zich binnen bevinden.
Maar een brievenbus op straat leeg halen?
Dan moet er toch geweten zijn dat er niemand thuis is en er ook geen buren zijn die iets kunnen opmerken.