Card Stop

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

bvhalst schreef: 28 nov 2024, 05:15
3. Bpost gecontacteerd vorige donderdag. Er was geen contract voor adresdoorverwijzing op dit adres. Ik ga die vandaag nogmaals bellen.
Ik begrijp daaruit dat de kaarten nooit bij jou zijn aangekomen.
De methode met kaarten eerst onderscheppen, de chip loskrijgen, en dan een andere chip erop zetten, was het dus niet.

Mocht ik dat tegenkomen, dan zou het meest frustrerende zijn, dat je het ziet aankomen, maar dat niemand wil meewerken om actie te nemen.
In je eerste bericht zag je de fraude al aankomen.
De politie wilde echter niets doen omdat er nog niets gebeurd was...
De banken deden niets om op een veiliger manier de kaart en/of de code bij jou te krijgen.
Je ziet het gevaar, je waarschuwt, en iedereen doet gewoon door want ze zijn alleen maar in staat procedures te volgen, of die nu goed zijn of niet.

En achteraf zit jij met de miserie voor het geld dat gestolen werd, en kun je zelf geen betalingen met de kaart meer doen, want je hebt geen werkende betaalkaarten.
Het geld terug krijgen zal ook niet zo makkelijk zijn, denk ik, want al die instanties gaan weer naar elkaar wijzen.
De bank zal zeggen dat ze wettelijk mogen kaart en codes met de post versturen, en naar bPost verwijzen.
De enige die duidelijk fouten gemaakt heeft is Card Stop, door zelf te beginnen banken te noemen.

Toegevoegd na 1 minuut 19 seconden:
Petrikske schreef: 28 nov 2024, 10:10 Ik heb moeite om te geloven dat ze de briefwisseling uit je bus komen vissen of het moest een appartementengebouw zijn waar de bussen zich binnen bevinden.
Maar een brievenbus op straat leeg halen?
Dan moet er toch geweten zijn dat er niemand thuis is en er ook geen buren zijn die iets kunnen opmerken.
Ik denk ook eerder aan een malafide medewerker bij bPost.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het zou misschien geen slecht idee zijn om hier de nodige ruchtbaarheid aan te geven en eventueel een advocaat onder de arm te nemen want Cardstop komt er hier inderdaad niet goed uit en zoals ik het lees is er een behoorlijk grote som geld gestolen.
Vraag is of de OP de energie hiervoor heeft natuurlijk, huidige situatie zal immers al een zware last om dragen zijn. Sterkte.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Misschien iets voor oproep 4040 van VTM, dan kan dat in het VTM Nieuws komen?
Heel de oorzaak van dit soort problemen ligt volgens mij bij de eindeloze bespaarhonger van banken, die hun winsten willen maximaliseren door bankkantoren te sluiten.
Dat maakt dat er alleen nog elektronisch en via bPost gewerkt kan worden, wat aanleiding geeft tot dit soort zaken.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

Precies, bespaarzucht aan alle kanten van de banken en van bpost. Als je ziet hoe er met post wordt omgesprongen, die zakken worden gewoon gedropt op vooraf bepaalde locaties, je moet je ogen maar open houden en je ziet ze overal staan, in inkomhallen van gebouwen enz, kan je zo meenemen, er even wat uithalen wat interessant is en de rest terugplaatsen, zo valt het niet eens vlug op. Ik vermijd zelf zo veel mogelijk papieren post, want het is absoluut onbetrouwbaar, en bovendien nog totaal overprijsd.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik vraag me af wat het profiel is van die scammers. Van de meeste misdaden hebben we een cliché beeld van wie gekend staat voor inbraken, drugdealen, drughandel, etc. Maar wie beschikt over de kennis en de contacten om deze complexe scam uit te voeren? Zijn dit geniale enkelingen? Studenten of armoezaaiers? Zijn dit omgeschoolde bankovervallers die uit noodzaak van stiel veranderd zijn? Of zit er al dan niet internationale georganiseerde misdaad achter?
Is politie en justitie trouwens hiermee bezig? Ik heb niet de indruk dat dit een prioriteit is.
payphoneuser schreef: 28 nov 2024, 10:37 Ik vermijd zelf zo veel mogelijk papieren post, want het is absoluut onbetrouwbaar, en bovendien nog totaal overprijsd.
Ik heb het hier recent al eens vermeld. Ik krijg wekelijks post in de bus die helemaal niet voor mijn adres is. Totale slordigheid en onkunde.
Laatst gewijzigd door R2D2 28 nov 2024, 11:07, in totaal 1 gewijzigd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef: 28 nov 2024, 10:46Ik vraag me af wat het profiel is van die scammers.
Wie weet is het wel een klant van dezelfde bank die onlangs z'n bankkaart was verloren en dus op de hoogte is van de brieven met kaart en code?
R2D2 schreef: 28 nov 2024, 10:46Ik heb het hier recent al eens vermeld. Ik krijg wekelijks post in de bus die helemaal niet voor mijn adres is. Totale slordigheid en onkunde.
idem hier, appartementsgebouw met 3 brievenbussen en regelmatig moeten we elkaar helpen omdat we elkaars post hebben en dat terwijl er hele grote nummers op de bussen kleven.
Maar kijk ook eens naar de gemiddelde leeftijd van de huidige postbodes, het lijken allemaal jongeren.
Zag vorig jaar een Bpost bestelwagen pakjes afleveren, bestuurder met lange onverzorgde baard, blote voeten en teenslippers.
Stel me daar toch vragen bij..
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Provider

Bespaarzucht dus. En de politie is daar ook slachtoffer van. Hoe kan het géén prioriteit zijn dat iemand verschillende duizenden euro's verliest (en waarschijnlijk nog gaat verliezen)? Dat is even erg of misschien nog erger als een inbraak, maar als er geen geweldaspect bij is is het allemaal plots niet zo dringend. Die mensen doen ook maar wat ze kunnen binnen hun limieten natuurlijk, maar dit is weer eens een voorbeeld van een structureel probleem omwille van bezuiniging.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Provider

Wat verder nog interessant is in deze, is dat de partner van de topicstarter blijkbaar een eigen zaak heeft. Het is een koud kunstje om dus te achterhalen wie achter deze zaak steekt want de akten, die publiek zijn, vermelden meestal elke vennoot met naam en toenaam, privéadres en geboortedatum en plaats, en soms zelfs nog bij welke financiële instelling een bankrekening werd geopend. Niet dat die laatste info moeilijk te achterhalen is bij firma's, die dit op hun facturen, bestelbons enz vermelden.
Eigenlijk is het echt niet moeilijk om de nodige info bijeen te sprokkelen, jammer genoeg.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

R2D2 schreef: 28 nov 2024, 10:46 Ik vraag me af wat het profiel is van die scammers. Van de meeste misdaden hebben we een cliché beeld van wie gekend staat voor inbraken, drugdealen, drughandel, etc. Maar wie beschikt over de kennis en de contacten om deze complexe uit te voeren?
Vind je dit zeer complex?
Stel dat iemand bij bPost werkt bij de manuele sortering, en die koopt zo'n adressenbestand op het dark web.
Dan heeft hij of zij veel rekeningnummers, geboortedatums en dergelijke van veel personen, waaronder een massa Belgische.
Genoeg om dus een telefoontje naar Card Stop te doen om een kaart te laten blokkeren, en nieuwe te laten opsturen.
Als medewerker van bPost kan hij die dan onderscheppen.
R2D2 schreef: 28 nov 2024, 10:46 Is politie en justitie trouwens hiermee bezig? Ik heb niet de indruk dat dit een prioriteit is.
Het is nooit een prioriteit tot het begint veel geld te kosten aan machtigen.
Als dit bij een enkel geval blijft, zal er waarschijnlijk niet veel gebeuren.
Stel dat Bvhalst hier naar de media voor trekt, of er komen nog een massa van die gevallen, en de bank kan niet anders dan het geld ophoesten, dan gaan ze daar wel een prioriteit van maken.
Als ze het echter kunnen in de schoenen schuiven van de klant die 'onvoorzichtig' geweest is, zullen ze het zeker doen.
R2D2 schreef: 28 nov 2024, 10:46 Ik heb het hier recent al eens vermeld. Ik krijg wekelijks post in de bus die helemaal niet voor mijn adres is. Totale slordigheid en onkunde.
Ik krijg ook heel veel foute post.
Als je in een appartement woont, en je huisnummer bevat ook een letter, dan is dat een bron van problemen met de postbedeling.
Bedrijven filteren de letter eruit, waardoor een appartement dat aangegeven wordt als huisnummer 1K, bus 5 verandert in huisnummer 1.
Wat doe je dan?
Je zet die brief bovenop de brievenbussen, zodat de postbode hem alsnog in de juiste brievenbus kan steken.
Anders ben je eindeloos bezig met zelf op zoek te gaan naar de juiste bewoner, en voel je je zelf een onbetaalde postbode.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 6 keer
Te Koop forum

Niet zo moeilijk, mensen gaan werken en buren kijken van niets meer op, zet uw alarm eens op en kijk naar de reacties :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 3 keer

Brussel… er moeten al veel zaken gebeuren om opgemerkt te worden.
Andere geadderesseerde post op mijn naam komen toe, die van mijn partner - onlangs geen brieven meer gezien nee. Kan toeval zijn. Ga straks eens een brief naar hem sturen met prior zegel.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 28 nov 2024, 11:12Als ze het echter kunnen in de schoenen schuiven van de klant die 'onvoorzichtig' geweest is, zullen ze het zeker doen.
Daar vrees ik in deze ook een beetje voor.
Dit zou ook wel eens het begin kunnen zijn van veel meer als het zo makkelijk is om iemands bankrekeningen te plunderen.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik zou in de plaats van de TS ook de mediakaart trekken als de bank niet wil meewerken. En zelfs als ze wel meewerkt is dit toch eigenlijk wel nieuwswaardig. Het kan geen kwaad van al deze bespaarlustige instellingen nog eens een wake-up call te geven.
Onvoorzichtige klant lijkt mij in deze ook niet het geval, aangezien TS er zelf bitter weinig aan kon doen dat dit plaatsvond, en alles probeerde om erger te verhinderen, waarbij hij tegen een muur van onbegrip botst.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Als het een appartementsgebouw is met de brievenbussen aan de hoofdingang, dan ben je amper/niet zichtbaar (tenzij er een camera hangt natuurlijk).
Computer(k)nul
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

payphoneuser schreef: 28 nov 2024, 12:09 Ik zou in de plaats van de TS ook de mediakaart trekken als de bank niet wil meewerken. En zelfs als ze wel meewerkt is dit toch eigenlijk wel nieuwswaardig. Het kan geen kwaad van al deze bespaarlustige instellingen nog eens een wake-up call te geven.
Onvoorzichtige klant lijkt mij in deze ook niet het geval, aangezien TS er zelf bitter weinig aan kon doen dat dit plaatsvond, en alles probeerde om erger te verhinderen, waarbij hij tegen een muur van onbegrip botst.
In dit geval hebben ze effectief niets dat ze hem kunnen verwijten.
Hij trok al aan de alarmbel toen zijn kaarten werden geblokkeerd zonder dat hij erom vroeg, en voorspelde zelf al dat die kaarten misschien zouden onderschept worden.
Hij meldde het bij de politie, maar die weigerden in te grijpen, "omdat er nog niets gebeurd was".
De banken weigerden de kaarten op een veiliger manier te sturen, "omdat dat wettelijk mocht".

Maar stel je maar voor dat een volgende slachtoffer niet direct denkt aan bankfraude wanneer zijn kaarten geblokkeerd worden.
Dan kunnen ze zeggen dat je direct had moeten aan de alarmbel trekken, wegens onterecht blokkeren van je kaarten.
Ze zijn altijd heel rap met de schuld in de schoenen van de klant te schuiven.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

misschien is dit wel interessant voor win-win van Xavier Taveirne (radio2 denk ik).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Provider

boulder schreef: 28 nov 2024, 12:23 Maar stel je maar voor dat een volgende slachtoffer niet direct denkt aan bankfraude wanneer zijn kaarten geblokkeerd worden.
Dan kunnen ze zeggen dat je direct had moeten aan de alarmbel trekken, wegens onterecht blokkeren van je kaarten.
Ze zijn altijd heel rap met de schuld in de schoenen van de klant te schuiven.
Met al de digitalisering bij de banken (want hey, besparing) mag je toch tenminste verwachten dat men de klant erover bericht als zijn kaarten zijn geblokkeerd? Als je nu een voorkeur hebt voor cash en enkel met je kaart eens per maand een bedrag afhaalt, of je betaalt daarentegen veel met je smartphone in plaats van met je kaart, hoe lang zou het dan niet onopgemerkt kunnen blijven? Ik denk dat men redelijkerwijs pas de klant iets kan verwijten op het ogenblik dat hij probeert de kaart te gebruiken en dit niet lukt. Misschien zelfs maar na een tweede of derde poging, want het kan altijd ook nog eens mislopen omwille van een andere reden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: 28 nov 2024, 12:33misschien is dit wel interessant voor win-win van Xavier Taveirne (radio2 denk ik).
Xavier Taveirne gaat elke dag aan de slag met een verhaal, vraag, getuigenis of ervaring van een luisteraar. Hij zoekt naar oplossingen, verklaringen en advies. Zodat we samen slimmer en sterker worden als consument. Heb jij een vraag, tip of probleem voor het consumententeam? Laat het weten via [email protected] of stuur een bericht in de Radio2-app met hashtag #WinWin.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 28 nov 2024, 12:41
on4bam schreef: 28 nov 2024, 12:33misschien is dit wel interessant voor win-win van Xavier Taveirne (radio2 denk ik).
Xavier Taveirne gaat elke dag aan de slag met een verhaal, vraag, getuigenis of ervaring van een luisteraar. Hij zoekt naar oplossingen, verklaringen en advies. Zodat we samen slimmer en sterker worden als consument. Heb jij een vraag, tip of probleem voor het consumententeam? Laat het weten via [email protected] of stuur een bericht in de Radio2-app met hashtag #WinWin.
Klopt, ook interessant, maar radio heeft natuurlijk minder impact dan TV.
Niets belet je natuurlijk 4040 én Winwin te contacteren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 6 keer
Te Koop forum

Dit gaat om VRT radio, vaak komen items ook terug op andere kanalen zoals hun TV-kanalen of zelfs het journaal.

Het is inderdaad zo dat banken niet graag hebben dat er ruchtbaarheid gegeven wordt over interne kwetsbaarheden. De vermelding dat je de info zal verspreiden kan al volstaan om hen bereid te maken om iets harder hun best te doen. Dat werkt trouwens ook met andere bedrijven heb ik ervaren :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Klopt helemaal Dizzy, en altijd zo hoog mogelijk proberen te gaan.
Shit go's down..
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Ik zou het ook wel aanraden om dat te melden aan WinWin, hun artikels staan ook wel vaak op de website van vrt nieuws.

Deze vorm van fraude is eigenlijk "doodsimpel" en vereist geen interactie met het slachtoffer. Dit gaat eigenlijk volledig in tegen alles wat men steeds aanraadt te doen.

Ik kan mij zeer goed voorstellen dat er mensen zijn die het pas na 2-3 weken ontdekken, begin dan maar als slachtoffer te bewijzen dat je niet in fout bent.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Er zijn blijkbaar al dergelijke gevallen geweest, en het is blijkbaar al eens op de radio geweest...

https://radio2.be/lees/onderschepping-bankkaart-post

Het artikel komt heel geruststellend over, en ik vind dat wel vaker een probleem met onze media.
Men sust en minimaliseert.
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Misschien een denkpiste.

Ter info:
Kredietkaarten (mastercard/visa) worden door Worldline terug per post verstuurd van zodra die geblokkeerd is. De bank komt daar niet in tussen. Dus na onze oproep naar card stop werd er inmiddels al een nieuwe aangemaakt. Gelukkig kan de bank die blokkeren, maar fysiek gaan die wel de deur uit met Bpost.
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Provider

Lijkt me dat ook Worldline eens flink op de korrel mag genomen worden. Zowel het uitgeven van de kaarten als Cardstop zit bij hen. Daar kunnen vast nog wat processen geoptimaliseerd worden (maar dat brengt natuurlijk geen geld op, en ze hebben al het grootste deel van hun beurswaarde verloren de afgelopen jaren)
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

boulder schreef: 28 nov 2024, 13:43 Er zijn blijkbaar al dergelijke gevallen geweest, en het is blijkbaar al eens op de radio geweest...

Het artikel komt heel geruststellend over, en ik vind dat wel vaker een probleem met onze media.
In dit geval gaat het nog net iets verder dan de onderschepping, namelijk het feit dat men eerst de kaarten bewust blokkeert via card stop, en dus een middel misbruikt dat net bedoelt is om misbruikt te voorkomen, om ze dan te onderscheppen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Fallschirmjaeger schreef: 28 nov 2024, 13:56
boulder schreef: 28 nov 2024, 13:43 Er zijn blijkbaar al dergelijke gevallen geweest, en het is blijkbaar al eens op de radio geweest...

In dit geval gaat het nog net iets verder dan de onderschepping, namelijk het feit dat men eerst de kaarten bewust blokkeert via card stop, en dus een middel misbruikt dat net bedoelt is om misbruikt te voorkomen, om ze dan te onderscheppen.
Dat klopt, het is weer een stapje verder, maar als je het artikel leest, klonk het erg geruststellend.
Het geeft niet de indruk dat men er wakker van ligt.
Als het echter om jouw geld gaat dat zomaar van je rekening verdwijnt, is het natuurlijk een heel andere zaak.
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Update: vandaag zijn nog bedragen van de debet kaart gegaan (gisterenavond geblokkeerd met card stop)
Nu de rekeningen volledig geblokkeerd.
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Veel sterkte daar, klinkt als een nachtmerrie. Al bij de politie kunnen gaan?
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Partner is gisterenavond en deze ochtend naar de politiepost gegaan (Schaarbeek en Etterbeek): geen tijd. Maak maar een afspraak, is niet urgent….

Zaterdag pas

Kan ook 3-5u zitten wachten in brussel centrum (zonder afspraak)…
Avenger 2.0 schreef: 28 nov 2024, 14:31 Veel sterkte daar, klinkt als een nachtmerrie. Al bij de politie kunnen gaan?
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

bvhalst schreef: 28 nov 2024, 14:59 Partner is gisterenavond en deze ochtend naar de politiepost gegaan (Schaarbeek en Etterbeek): geen tijd. Maak maar een afspraak, is niet urgent….

Zaterdag pas

Kan ook 3-5u zitten wachten in brussel centrum (zonder afspraak)…
Ongelofelijk, soms staat de politie precies aan de kant van de criminelen.

Toegevoegd na 45 seconden:
bvhalst schreef: 28 nov 2024, 14:27 Update: vandaag zijn nog bedragen van de debet kaart gegaan (gisterenavond geblokkeerd met card stop)
Nu de rekeningen volledig geblokkeerd.
Straf, dus zelfs wanneer geblokkeerd kan er toch nog geld van je rekening gaan.
bvhalst
Premium Member
Premium Member

De bank en card stop snappen het zelf niet…. Hilarisch mocht het ons geen 9k euro hebben gekost al.
Weetje: de bedragen van vandaag (na blokkering kaarten) zouden wellicht teruggestort worden.
Past in dezelfde reeks als al 3x tegen mij zeggen vanochtend dat alles geblokkeerd was. Ik was even gedegouteerd en ben dan tegen die brave man uitgevlogen. Normaal ben ik een heel kalm persoon.
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Je hebt er niets aan maar ik vraag het toch even, kan je nog klant blijven bij een bank die betaalkaarten en pincodes per brief verstuurd?

Ik opende onlangs een rekening bij Argenta en moest dus een pincode ingeven nadat ik een sms kreeg en dat vond ik al tenenkrullend.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

bvhalst schreef: 28 nov 2024, 15:12 De bank en card stop snappen het zelf niet…. Hilarisch mocht het ons geen 9k euro hebben gekost al.
Weetje: de bedragen van vandaag (na blokkering kaarten) zouden wellicht teruggestort worden.
Past in dezelfde reeks als al 3x tegen mij zeggen vanochtend dat alles geblokkeerd was. Ik was even gedegouteerd en ben dan tegen die brave man uitgevlogen. Normaal ben ik een heel kalm persoon.
Ja, is ongelofelijk.
Dat blokkeren is iets dat ze dagdagelijks doen.
Als ze daar al drie pogingen voor nodig hebben, vraag je je af hoe dat mogelijk is.
En zo lang het niet opgelost is, blijven de verhalen dat het wel teruggestort zal worden ook alleen maar beloftes.
Laatst gewijzigd door boulder 28 nov 2024, 17:14, in totaal 1 gewijzigd.
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Goede vraag.
Ik moet wel zeggen dat die bank me wel constant terugbelt en die persoon zijn uiterste best vandaag heeft gedaan (zelfs na mijn niet zo aangename gespreksstijl).
Maar inderdaad, wellicht heeft die bank niet alles op orde….

Petrikske schreef: 28 nov 2024, 16:02 Je hebt er niets aan maar ik vraag het toch even, kan je nog klant blijven bij een bank die betaalkaarten en pincodes per brief verstuurd?

Ik opende onlangs een rekening bij Argenta en moest dus een pincode ingeven nadat ik een sms kreeg en dat vond ik al tenenkrullend.
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Zoals je eerder reeds vertelde.. "ze zijn ze wettelijk in orde"
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Jep. Het artikel van win win spreekt van eenzelfde scenario. Dus banken weten het… (tijdelijke?) nachtmerrie voor de klant… hopelijk wordt alles terugbetaald.
De meeste betalingen en geldopnames gebeurden op Baraplein in Anderlecht. Verschillende winkels…
Het extra frustrerende is dat de politie hier wellicht te veel te doen heeft om rap actie te ondernemen. Dus ik vrees dat het zelfs een PV zonder gevolg zal worden. Zo blijven de daders gestimuleerd om dit te blijven doen, want heel lage pakkans.
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

bvhalst schreef: 28 nov 2024, 17:30Jep. Het artikel van win win spreekt van eenzelfde scenario. Dus banken weten het…
In dat artikel gaat het toch enkel over gestolen kredietkaarten?
Je kan die online gebruiken om betalingen mee te doen zonder dat een pincode vereist is, toch een verschil.
In jullie situatie gaat het ook nog eens om gestolen pincodes.
bvhalst schreef: 28 nov 2024, 17:30 De meeste betalingen en geldopnames gebeurden op Baraplein in Anderlecht. Verschillende winkels…
Dan moeten er beelden zijn gemaakt.
Niet te vatten dat er niets aan gedaan word, geldafnames en betalingen zijn te traceren op de seconde precies.
Dus het moet een klein kunstje zijn om die beelden op te sporen.
Klok tikt wel verder en beelden zullen na verloop van tijd (enkele dagen, weken?) gewist worden.
bvhalst schreef: 28 nov 2024, 17:30De meeste betalingen en geldopnames gebeurden op Baraplein in Anderlecht. Verschillende winkels…
Even ingeven in Streetview, zie je het éne wazige winkeltje naast het andere.
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Jep… I know.
We kunnen uren in het commissariaat zitten zoals mijn partner deze ochtend zonder gevolg want wat too busy. (2 verschillende geprobeerd). Dus afspraak gemaakt dan…
En ondertussen tikt de tijd verder.
Ik zou die winkels zelf kunnen bellen, maar wie zegt me dat die kleine winkeltjes daar niet in het complot zitten?
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

bvhalst schreef: 28 nov 2024, 17:42Ik zou die winkels zelf kunnen bellen, maar wie zegt me dat die kleine winkeltjes daar niet in het complot zitten?
Zelf detective gaan spelen is niet aangewezen wegens niet zonder gevaar in die milieus.
Je kan dat aan anderen overlaten maar die zijn niet echt goedkoop.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”