Waarde van huizen/appartementen schatten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

er zijn inderdaad mensen die dit alleen maar kunnen met 'een excellke' :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Er zijn inderdaad mensen die denken dat zij alles objectief kunnen inschatten. Meten is weten. :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Mijns inziens is de eerste vraag toch altijd een buikgevoel: zie ik mezelf/ons hier wonen.
Als je het in een excelleke gaat duwen kom je toch bedrogen uit vrees ik en op de tijd dat je je formules hebt gefinetuned is het huis van je dromen al lang verkocht.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Tja, ik ga ervan uit dat er meerdere huizen van mijn dromen zijn en laat me niet opjagen voor zo'n belangrijke beslissing. Wij gingen de huizen meestal in het weekend bekijken en dan waren er dat soms 4 op een dag. Na een tijd verlies je dan overzicht en de excel helpt om net naast dat gevoel ook rationeel te blijven.

Het hangt ook van je eisen af. Ik vind ligging enorm belangrijk omdat dat ervoor zorgt dat ik maar 1 wagen nodig heb en veel minder kilometers moet maken. Dat is ook een besparing als je dat op een leven uitrekent. En ja, wie wil er niet in een goede buurt met alle gemak en OV-mogelijkheden in de buurt? Een mooi huis maar wel elke dag 20 minuten langer onderweg, neen bedankt. Ik had nu de keuze uit een halfopen of gesloten bebouwing maar ik heb toch voor de gesloten gekozen. De prijs was het probleem niet maar de indeling van die huizen vond ik minder goed, bovendien heb je met 2 gevels ook minder warmteverlies. Kamers heb ik genoeg met 2 telewerkbureaus en een grote badkamer dus waarom nog een extra kamer? Mijn buren zijn een jonger koppel en zij hebben hard moeten lenen om dat huis (halfopen) te kunnen betalen maar nu leven ze al 10 jaar zonder enige vakantie en altijd thuis want het geld is op. Dat is een valabele keuze maar het is niet de mijne.

Je moet de markt in het oog houden en zoals een aantal al opgemerkt hebben, na een tijd ken je de prijzen en weet je wat je krijgt voor uw budget. Zie je iets dat interessant is dan kan je nog snel schakelen. Het lijkt me belangrijker dat uw financiën in orde zijn want wie nog moet gaan zien bij de bank is vaak te laat. Als verkoper heb je bij een goed pand meerdere geïnteresseerden en dan kies je voor die waar je zelf het minste problemen mee hebt. Ik had ook heel wat jonge koppels die het wel zagen zitten maar die moesten allemaal serieus rekken en bij de bank gaan zien of het wel kon. Dan gaf ik de voorkeur aan een ouder koppel dat gewoon de centen kon leggen en niet gehaast waren. Zo kon ik mijn nieuw huis afwerken en gewoon in het andere blijven wonen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
anonyme
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 10 keer

Iemand ervaring met het bieden op een nieuwbouw app? Ik weet dat daar onderhandelen véél moeilijker zal zijn, maar is er iets mogelijk? Makelaar geeft aan dat er veel te veel parkeerplaatsen zijn (verplicht via bouwvergunning) en dat daar 'eventueel' wel iets mogelijk is.
Heb er deze week terug afspraak mee. Wil app/staanplaats en kelderberging aankopen daar.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 22 keer

Je kancaltijd proberen om een korting te krijgen omdat je een staanplaats en berging wil bijkopen.
10 tot 15% moet mogelijk zijn op staanplaats en berging
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”