Bij mij heeft het een klein jaar goed gegaan. Ik had premium genomen via india en dit koste een dikke 2€/maand voor family plan. Betalen deed ik met via en een 2de visa had ik als backup gezet. Op een dag een mail van google dat de betaling niet kon doorgaan. Kort erna dat de 2de kaart ook geweigerd werd. Toen 2 sms-sen dat mijn visa kaarten geblokkeerd waren.
Dan telefonisch contact opgenomen met visaklantendienst en beide kaarten waren blijkbaar geblokkeerd door vermoede van fraude. Heb dit gelukkig telefonisch kunnen deblokkeren met de codes uit sms.
Ik ben dus een beetje bang om het opnieuw op die manier te proberen maar ik haat de reclames en het family plan vind ik wel heel duur…
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hoe gaan jullie om met de Youtube adblock blocker?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 14 keer
Voor android en google tv werkt smarttube bijna t zelfde als youtube, inloggen met je google account en je favorieten etc. zijn er, werkt perfect.
Alleen het installeren gaat wat omslachtig via n apk
https://github.com/yuliskov/SmartTube
Alleen het installeren gaat wat omslachtig via n apk
https://github.com/yuliskov/SmartTube
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 43 keer
Dit werkt niet meer tegenwoordig. Je krijgt melding dat je een kaart uit Turkije moet gebruiken.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Via India YouTube premium nemen zoals eerder al besproken. Kost gemiddeld €2,13 per maand voor family.
Betalen gaat met N26, Revolut en Curve.
Een hele tijd lukte dat niet automatisch en moest ik iedere maand handmatig m’n kaart opnieuw ingeven.
De laatste maanden werken automatische betalingen weer.
Ik heb dit al jaren naar volle tevredenheid.
Betalen gaat met N26, Revolut en Curve.
Een hele tijd lukte dat niet automatisch en moest ik iedere maand handmatig m’n kaart opnieuw ingeven.
De laatste maanden werken automatische betalingen weer.
Ik heb dit al jaren naar volle tevredenheid.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Hebben ze eerder nochtans wel gedaan bij het gebruik van ReVanced. Ik kan het weten, want ik was mee geïmpacteerd
.
Gevolg: je kon toen enkel 50sec film kijken, nadien werd geen data meer ingeladen, impact was enkel op YouTube
Met NewPipe en een andere emailadres op hetzelfde toestel was er geen probleem.
Een nieuwe versie van microG en ReVanced losten het probleem op.
Sindsdien geen last meer van gehad.

Gevolg: je kon toen enkel 50sec film kijken, nadien werd geen data meer ingeladen, impact was enkel op YouTube
Met NewPipe en een andere emailadres op hetzelfde toestel was er geen probleem.
Een nieuwe versie van microG en ReVanced losten het probleem op.
Sindsdien geen last meer van gehad.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
heeft tot nu goed gegaan, en nu begint YT ook te klagen dat ik een adblocker gebruik.
laten we duidelijk zijn: ik heb adguard home die al een deel tegen gaat houden, en dan nog ublock origin... en die houdt op YT, terwijl YT dus hun "advertentieblokkering" ding weergeeft, nog 13 zaken tegen (en een stuk meer als er een video effectief draait).
daarbovenop wil dit dus zeggen dat ze vermoedelijk ook nog eens inbreuk maken op gdpr omdat ze gegevens uit je browser uitlezen (dat je een adblocker hebt) zonder dat ze de toestemming daarvoor gekregen hebben.... (wie weet wat ze nog allemaal uit je browser halen terwijl jij op yt zit ?)
dus hoe ik ermee omga... zoek naar een andere adblocker en eens kijken naar waar je gdpr klachten neerlegt
laten we duidelijk zijn: ik heb adguard home die al een deel tegen gaat houden, en dan nog ublock origin... en die houdt op YT, terwijl YT dus hun "advertentieblokkering" ding weergeeft, nog 13 zaken tegen (en een stuk meer als er een video effectief draait).
daarbovenop wil dit dus zeggen dat ze vermoedelijk ook nog eens inbreuk maken op gdpr omdat ze gegevens uit je browser uitlezen (dat je een adblocker hebt) zonder dat ze de toestemming daarvoor gekregen hebben.... (wie weet wat ze nog allemaal uit je browser halen terwijl jij op yt zit ?)
dus hoe ik ermee omga... zoek naar een andere adblocker en eens kijken naar waar je gdpr klachten neerlegt

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Hier werkt het vooralsnog, met uBlock Origin (Firefox Linux), zelfs op populaire videos zoals van Daily Dose Of Internet
Benieuwd voor hoe lang nog
Benieuwd voor hoe lang nog

- Splitter
- Elite Poster
hier enkel nog als ik uitlog uit mijn account (en dan ben je natuurlijk uitgelogd uit alles wat google is),
ook nieuwste versie van ublock origin, ook op ff linux, met de extra regeltjes in my filters etc.
geen idee op welke manier ze gebruikers "markeren" om te blokkeren en al helemaal absurd dat je zonder account dan wel met adblocker kan kijken.
het lijkt ook niet bij 100% van de videos te zijn trouwens.
soit, op de gsm zal het wss grayjay worden en op de pc... we shall see
edit: voorlopig is het gewoon mpv, dewelke ik de url geef van de video die ik wil en huppa
geen ads, geen adblocker-block, en wss ook een stuk minder trackers.
goed, het zal niet aan mijn account historiek toegevoegd worden, maar who cares (dat kan wss trouwens ook wel want geloof dat je mpv cookies kan meegeven)
ook nieuwste versie van ublock origin, ook op ff linux, met de extra regeltjes in my filters etc.
geen idee op welke manier ze gebruikers "markeren" om te blokkeren en al helemaal absurd dat je zonder account dan wel met adblocker kan kijken.
het lijkt ook niet bij 100% van de videos te zijn trouwens.
soit, op de gsm zal het wss grayjay worden en op de pc... we shall see
edit: voorlopig is het gewoon mpv, dewelke ik de url geef van de video die ik wil en huppa

geen ads, geen adblocker-block, en wss ook een stuk minder trackers.
goed, het zal niet aan mijn account historiek toegevoegd worden, maar who cares (dat kan wss trouwens ook wel want geloof dat je mpv cookies kan meegeven)
-
- Elite Poster
Bij welke videos had jij het dan wel?
Hoe oud is je account, misschien is het daar iets mee? Mijne is van 2006.
Hoe oud is je account, misschien is het daar iets mee? Mijne is van 2006.
- Splitter
- Elite Poster
degene die ik gebruik is van 2015 (was de periode dat google besloot om YT en google accounts te linken als ik me niet vergis)
gezien ik datzelfde jaar ook een nieuw main domain ben gaan gebruiken, heb ik toen een google account gemaakt die gelinkt is aan dat domein.
(op zich mss interessant om te testen, als ik de login van mijn oudere account nog kan terugvinden)
gisteren had ik het nog niet bij LTT videos, vandaag wel.
en ondertussen heb ik het bij (schijnbaar) alle videos behalve shorts.
EDIT:
- uitgelogd: ik kan videos kijken
- ingelogd met mijn 2006 account: ik kan videos kijken
- ingelogd met mijn 2015 account: adblocker-block
gezien ik datzelfde jaar ook een nieuw main domain ben gaan gebruiken, heb ik toen een google account gemaakt die gelinkt is aan dat domein.
(op zich mss interessant om te testen, als ik de login van mijn oudere account nog kan terugvinden)
gisteren had ik het nog niet bij LTT videos, vandaag wel.
en ondertussen heb ik het bij (schijnbaar) alle videos behalve shorts.
EDIT:
- uitgelogd: ik kan videos kijken
- ingelogd met mijn 2006 account: ik kan videos kijken
- ingelogd met mijn 2015 account: adblocker-block
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Kreeg de melding en na een tijd gewoon negeren nemen ze het echt serieus.
Paar adblock extensions uitgeschakeld en met enkel ublock geen issue meer. (ook adguard als dns)
Paar adblock extensions uitgeschakeld en met enkel ublock geen issue meer. (ook adguard als dns)
- Splitter
- Elite Poster
ik gebruik al een hele tijd "google container" om google diensten te beperken naar hun eigen onderdeeltje...
na het uitschakelen van die addon werkt youtube ook opnieuw (heb ik vandaag moeten uitschakelen omdat ik ineens vage loading issues had met youtube, en dat lost dus tegelijk ook die adblock blokkering mee op, terwijl ads nog steeds gewoon weg blijven)
na het uitschakelen van die addon werkt youtube ook opnieuw (heb ik vandaag moeten uitschakelen omdat ik ineens vage loading issues had met youtube, en dat lost dus tegelijk ook die adblock blokkering mee op, terwijl ads nog steeds gewoon weg blijven)
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hoe stel je dat in ? Moet je daarvoor een afzonderlijke extensie installeren ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
"firefox -P" gebruiken om op te starten. Mijn Firefox shortcut (Linux) heeft als command: firefox %u -p (officieel is het -P maar kleine -p lijkt ook te gaan)
Daarna komt er eerst een venster waar je profile kan kiezen of create/delete
De manual zegt: " -P <profile> Start with <profile>." Dus je kan eventueel een shortcut per profile maken.
Is ook handig als je eens een website wil testen (die niet goed werkt met alle addons/settings die je hebt in het gewone profile) met een clean profile
- lacer
- Elite Poster
Ga het eens testen, we gebruiken thuis toch enkel maar Linux. Waarschijn werkt deze commando ook met Windows.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Vandaag melding gekregen dat de prijs (in Turkije) bijna verdubbelt. Vraag me af of dit komt door de devaluatie van de TRY, of dat ze ook overal de prijs omhoog trekken.
EDIT: blijkbaar in een hoop landen : https://tweakers.net/nieuws/215224/yout ... nelux.html
Laatst gewijzigd door Tomby 02 nov 2023, 20:24, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
- Bedankt: 120 keer
splinterbyte schreef: 28 okt 2023, 18:25 "firefox -P" gebruiken om op te starten. Mijn Firefox shortcut (Linux) heeft als command: firefox %u -p (officieel is het -P maar kleine -p lijkt ook te gaan)
Daarna komt er eerst een venster waar je profile kan kiezen of create/delete
De manual zegt: " -P <profile> Start with <profile>." Dus je kan eventueel een shortcut per profile maken.
Is ook handig als je eens een website wil testen (die niet goed werkt met alle addons/settings die je hebt in het gewone profile) met een clean profile
OT, maar gelijkaardik qua functionaliteit: https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... ontainers/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik vraag me af hoeveel mensen reclame blokkeren op YouTube. Renvaced YouTube installeren lijkt me eigenlijk al te moeilijk voor de gemiddelde gebruiker. Het blokkeren van reclame in Chrome is al een aantal jaren een ramp. Op een smartphone zal je eerder via de app kijken en dan is het blokkeren van reclame niet evident.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Ik kreeg die fout bij teveel verschillende adblockers (historische groei

- lacer
- Elite Poster
Op 't werk op de Windows laptop met Edge browser en Adblock+, geen reclame in Youtube 

EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04