Waarom betalen als je geld terug krijgt van stroomleverancier?

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

SPR schreef: 24 okt 2022, 11:54 Was dus gewoon iets technisch. Misschien bij Engie ook zo?
Da's helemaal niets technisch, dat is beleid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

Correct.
Als klant kan je er dan voor kiezen om een leverancier te kiezen met een ander beleid (of gewoon bij de leverancier te blijven waar je wel je tarief eenvoudig op nul kan (laten) instellen).
Iedere (verandering van) keuze heeft zijn specifieke voor- en nadelen.
Een algemeen beleid kan je, in het beste geval, persoonlijk ook alleen maar bijsturen als je er persoonlijk om vraagt.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Bolt heeft terug gebeld. Minimum voorschot 20 euro per maand. Op basis van mijn injectie en afname iets meer dan 700 euro per jaar terug krijgen. Ecopower hanteert nieuwe prijzen vanaf 1 november maar ik ga bij Ecopower minder terugkrijgen dan bij Bolt. Bolt geeft nu al 35 cent per kWh, Ecopower geeft nog tot 31 oktober 6,4 cent. Nadien wordt het 20 cent. Als ik paar honderd euro per jaar profijt kan doen stap ik over. En als achteraf blijkt dat een ander financieel nog interessanter is, dan stap ik weer over. Eigen portemonnee eerst, weet je wel.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Dus je bent verbolgen dat je 5€/maand moet betalen als je netto saldo in jouw voordeel zal zijn en nu ga je kiezen om 4 keer meer te betalen... van een ommezwaai gesproken. Wat heeft die veroorzaakt ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef: 24 okt 2022, 16:33 van een ommezwaai gesproken. Wat heeft die veroorzaakt ?

J.
Lees nog eens mijn reactie. Dan hoef je geen vraag te stellen die daar beantwoord werd. Bovendien houd ik bij Bolt netto meer over dan bij Engie. Daar doet een mens het tenslotte toch voor?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Ik lees ook wel waarom je het doet, maar je opent dit topic omdat je het raar vindt dat je 5€/maand moet betalen als je netto 600€/jaar moet terugkrijgen volgens de simulatie.
Ik vraag me nu af waarom je er plots geen probleem meer mee hebt om het viervoudige per maand neer te leggen voor "een paar honderd euro meer profijt"... terwijl je nieuwe leverancier met 4 keer meer geld van jou kan gaan beleggen en intresten gaan verdienen.
Hebben de antwoorden in dit topic je inzichten veranderd dan ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ja, is dat misschien een abnormale vraag? Een (klein) bedrag moeten voorschieten terwijl je een veelvoud daarvan terug krijgt? Het enige wat mijn inzicht kan doen veranderen is het financiële plaatje op het einde van de rit.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 110 keer

Jack Daniels schreef: 24 okt 2022, 15:37 Bolt heeft terug gebeld. Minimum voorschot 20 euro per maand. Op basis van mijn injectie en afname iets meer dan 700 euro per jaar terug krijgen. Ecopower hanteert nieuwe prijzen vanaf 1 november maar ik ga bij Ecopower minder terugkrijgen dan bij Bolt. Bolt geeft nu al 35 cent per kWh, Ecopower geeft nog tot 31 oktober 6,4 cent. Nadien wordt het 20 cent. Als ik paar honderd euro per jaar profijt kan doen stap ik over. En als achteraf blijkt dat een ander financieel nog interessanter is, dan stap ik weer over. Eigen portemonnee eerst, weet je wel.
Denk er wel aan dat het volgende maand anders kan zijn en dat u maar 15 cent per kWh krijgt wat u op het net stuurt bij Bolt. Injectietarief is altijd variabel en verand meestal maandelijks. Dus laat u niet vangen door de hoge prijzen die je nu krijgt want kan rap veranderen.
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 46 keer

Jack Daniels schreef: 24 okt 2022, 17:00 Ja, is dat misschien een abnormale vraag? Een (klein) bedrag moeten voorschieten terwijl je een veelvoud daarvan terug krijgt?
Topic titel -> "Waarom betalen als je geld terug krijgt van stroomleverancier?"
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Data technicus schreef: 24 okt 2022, 17:06 Denk er wel aan dat het volgende maand anders kan zijn en dat u maar 15 cent per kWh krijgt wat u op het net stuurt bij Bolt. Injectietarief is altijd variabel en verand meestal maandelijks..
Dus Engie, Eneco, Ecopower, Total, Luminus... kunnen elke maand hun injectietarieven aanpassen? Of geldt dat enkel voor Bolt?
Bron waar staat dat het injectietarief maandelijks aangepast kan worden? Of te catalogeren onder het betere duimzuigwerk?
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 110 keer

Jack Daniels schreef: 24 okt 2022, 19:52
Data technicus schreef: 24 okt 2022, 17:06 Denk er wel aan dat het volgende maand anders kan zijn en dat u maar 15 cent per kWh krijgt wat u op het net stuurt bij Bolt. Injectietarief is altijd variabel en verand meestal maandelijks..
Dus Engie, Eneco, Ecopower, Total, Luminus... kunnen elke maand hun injectietarieven aanpassen? Of geldt dat enkel voor Bolt?
Bron waar staat dat het injectietarief maandelijks aangepast kan worden? Of te catalogeren onder het betere duimzuigwerk?
Denk dat je slecht geïnformeerd zijt of slecht opzoekwerk verricht hebt.

Lees dit maar eens: https://www.mijnenergie.be/blog/injecti ... ke%20index.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”