Gaming pc/laptop.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Op 4K.
Super, bedoel ik eigenlijk dat het nog nog super te spelen is met een bak van 3 jaren.
Ik kan niet op de hoogste framerate spelen, maar dat maakt voor mij niet zoveel uit.
Dit is heeft misschien te maken omdat de game data nog op de HDD staat en niet op de SSD.
De grafische kaart is wel een 2080, kan ook nog een rol spelen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik wacht geduldig af binnenkort op de al dan niet vele builds die jullie voor mij gaan hebben.
Je weet ondertussen wel een beetje wat ik wil.
Het moet gewoon snel zijn, op 2K hoge settings genoeg fps, goede koeling en vooral dat die game pc stil moet zijn, 32GB ram en 2TB SSD en een behuizing die ook een goede is en je kan doorkijken.
Tttsss
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Provider
Te Koop forum

Wat je ook kan overwegen is gewoon cloudgaming.

Eigenlijk niet veel nodig - laptop/pc basic.

Xbox gamecloud(zit ook in je gamepass ultimate) - stadia - nvidia geforce now - ...
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

buthead schreef:Wat je ook kan overwegen is gewoon cloudgaming.

Eigenlijk niet veel nodig - laptop/pc basic.

Xbox gamecloud(zit ook in je gamepass ultimate) - stadia - nvidia geforce now - ...
Goede tip maar......heb dit al gehad hoor, steeds stuit je op problemen he: geene back4blood of geene world of warcraft en ga zo maar door. Ze missen allen wel wat. Tzou anders idd easy zijn :). Dan zou ik alleen nog cloudgaming doen.

Diene geforce is zeker de moeite maar zoals ik net zei, ook zij missen dan dit en dat ook.
Heb het 6 maand genomen omdat ik bepaalde games niet deftig meer kan spelen maar nu mee gestopt omdat ik aant voorbereiden ben voor mijne game pc. ;).
Tttsss
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 135 keer

Voor minimaal geluid schijnt een luchtkoeler iets beter te zijn dan een waterkoeler wegens het pompgeluid van de waterkoeler, máár ik moet toegeven nog nooit een waterkoeler gehoord te hebben in een zeer stille omgeving, dus ik kan het niet bevestigen.

Zelf heb ik jaren geleden als luchtkoeler de Scythe Mugen 5 PCGH gekozen die inderdaad zeer stil doch effectief kan koelen. Door tweakers.net zeer goed bevonden als stille doch competente koeler. Mijn Ryzen 1600X werd zeer goed gekoeld door de Mugen 5, maar mijn huidige 5800X heeft meer moeite om fris te blijven, alhoewel dat aan de architectuur én dat model CPU ligt.

Ondertussen heb ik de ventilatoren vervangen door Phanteks T30 die bij hogere toerentallen én beter koelen én stiller zijn, maar kosten veel, dus dit moet je eerder zien als endgame dan een startpunt.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Voor het opnemen van games zou ik aanraden om de software van je videokaart te gebruiken. Ik gebruik de geforce experience daarvoor.
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 55 keer

Ok, hier volgt een voorstel, wat ik (deels) gebaseerd heb op de laatste Desktop BBG van Tweakers:

PCPartPicker Part List

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 8-Core Processor
CPU Cooler: be quiet! Dark Rock Pro 4 50.5 CFM CPU Cooler
Motherboard: Asus Strix B550-XE Gaming WiFi ATX AM4 Motherboard
Memory: G.Skill Ripjaws V 32 GB (2 x 16 GB) DDR4-3200 CL16 Memory
Storage: PNY XLR8 CS3030 2 TB M.2-2280 NVME Solid State Drive
Video Card: Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB LHR 10 GB GAMING OC Rev 2.0 Video Card
Case: be quiet! Pure Base 500DX ATX Mid Tower Case
Power Supply: ADATA XPG CORE Reactor 850 850 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply
Operating System: Microsoft Windows 11 Pro OEM 64-bit
Total: ca. € 2.400
Generated by PCPartPicker 2022-08-10 20:44 CEST+0200

Enkele opmerkingen bij dit voorstel:
1. Aan dit voorstel kunnen geen rechten worden ontleend; heb je er miserie mee (wat ik overigens niet vermoed): ik moet het niet weten hé :D . Ge doet ermee wat ge wilt :)

2. Daarbij aangevuld: dubbelcheck eens bij de winkel waar je dit ding gaat bestellen; ik vermoed trouwens dat ze geen commentaar zullen hebben, afgezien dan dat ze de BIOS van het Mobo gaan moeten upgraden gezien die Ryzen 7 5800 X3D.

3. Persoonlijk vind ik een 3080 nvidia onwijs duur voor wat het ding te bieden heeft voor QHD gaming; ik zou persoonlijk voor een 3070 Ti of zelfs een 3070 gaan (en de obsessie met gamen op ultra settings laten varen, zoals ik eerder al aangaf); zal je een slordige 230 euro opleveren voor gelijkaardige experience. 't Is maar dat je 't weet.
(en sowieso zou ik persoonlijk een AMD aanschaffen, but let's not start this flamewar ;) )

4. Een wat onverwachts, maar niet onbelangrijk advies: koop een Windows 11 PRO versie (niet home), en retail ipv. OEM.
Ten eerste kan je met een PRO versie bitlocker inschakelen (zodat je SSD encrypted wordt, net zoals het geval is bij elke android, iPhone en macbook). En ten tweede kan je een retail versie bij een nieuwe build later kosteloos transfereren.

5. Zoals je ziet, heb ik er een PCI 3.0 SSD ingestoken; op een B550 mobo heb je twee sleuven voor NVMe's: één rechtstreeks verbonden aan je CPU, PCI 4.0 (maar backwards compatible met 3.0 nvme's), en één verbonden via de chipset (PCI 3.0), in theorie dus wat trager, maar opnieuw: maakt geen flikker uit, en al helemaal niet zolang je geen games heb die op DirectStorage draaien (en dan nog: ik wil het wel eens zien).

Al die games die je enkele posts hierboven hebt opgenoemd, hebben vooral één ding nodig: relatieve goedkope storage op een degelijke SSD. Dan is mijn voorstel hierboven meer dan goed genoeg. Komen er ooit games die werkelijk iets hebben aan Directstorage, en da's dan ook zwart op wit aangetoond via degelijke analyse van een serieuze reviewer, koop op dat moment (en geen seconde vroeger) een tweede, PCI 4.0 nvme, die je dan in de eerste sleuf plaatst (en je andere SSD als D: drive in die andere sleuf).

Vergeet overigens niet dat DirectStorage perfect zal werken op PCI 3.0 nvme's, en het zal daarbij overigens de vraag zijn of er werkelijk veel verschil zal zitten als je zo'n game (die nog niet bestaat) op een PCI 4.0 zal spelen. Spreken we over een verschil van 10s laadtijd op 1 min? Of 8s? If you catch my drift ;)

6. EDIT: extra case fans te regelen met de pc boer; 20 euro 't stuk schat ik.

Enfin, my 2 cts.

Nen build van 2400 euro, die evengoed 2170 euro kan zijn als je m.i. je verstand gebruikt en de komende twee jaar voor een nvidia 3070 gaat ipv een 3080.

Veel plezier ermee :beerchug:
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Provider
Te Koop forum

ik zou zelfs durven wachten met GPU, 4xxx reeks komt Q4 uit (normaal gezien)
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

buthead schreef:ik zou zelfs durven wachten met GPU, 4xxx reeks komt Q4 uit (normaal gezien)
In dat geval zou'k dan meteen wachten tot de high end kaarten van nvidia 40xx en AMD RDNA3 grondig vergeleken zijn.
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Ik ga het eens rustig bekijken.
Andere mensen mogen ook nog een build geven.

Wel nog effe iets herhalen: ik lees van meerdere gamers dat ze wat gaming betreft niet tevreden zijn van windows 11, ze zeggen dat het op de 10 beter ging. Ook dat ga ik eerst nog verder checken hoe dat zit.

Dan mijn vraag : wrm AMD en geen intel?
Als ik me niet vergis op youtube scoort intel beter in vele games dan AMD? Bij vele games dus meer fps?
Ik sta ervoor open he maar ik wel eens een aantal redenen weten wrm AMD boven intel :).

Wat de graka betreft: ik kan me nog steeds bedenken + alles hangt vh budget af, heb ik geld ervoor, dan is de kans toch groot ik voor de 3080 ga. Zoniet, dan ga ik mij tevreden stellen met minder.
Wat het budget nog betreft hangt hier van een aantal factoren af, het kan nog 2-3 maand duren maar evenzeer nog iets langer. Ik zal er wel tempo achter steken want mijne laptop zit nog met wat problemen daarmee ik ook sneller de nieuwe pc wil.

Ben ook benieuwd wat de andere kenners van uwe setup vinden en welke setup zij gaan voorstellen.

Ik ga sowieso rekening houden met jullie commentaren.

En de setup die u hebt gegeven die is sowieso beter dan een laptop in die prijsklasse veronderstel ik?

Nieuwe grafische kaarten, leuk: maar hoef ik niet op te wachten + meestal is iets nieuws ook duurder weer he.
Tttsss
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

Unicorn1 schreef:Wel nog effe iets herhalen: ik lees van meerdere gamers dat ze wat gaming betreft niet tevreden zijn van windows 11, ze zeggen dat het op de 10 beter ging. Ook dat ga ik eerst nog verder checken hoe dat zit.
Valt best mee bij mij (en ik heb een AMD 3900x met fTPM ingeschakeld); koop desnoods een Windows 10 pro retail licensie, waarmee je in tweede tijd evt. kan upgraden naar 11.
Unicorn1 schreef: Dan mijn vraag : wrm AMD en geen intel?
Als ik me niet vergis op youtube scoort intel beter in vele games dan AMD? Bij vele games dus meer fps?
Ik sta ervoor open he maar ik wel eens een aantal redenen weten wrm AMD boven intel :).
It's a tie, really. Maar als je graag voor Intel gaat, stel ik voor dat je een equivalent mobo voor een octacore Intel 12xx zoekt. Evt. voorstel via andere mensen hier?
Unicorn1 schreef: En de setup die u hebt gegeven die is sowieso beter dan een laptop in die prijsklasse veronderstel ik?
Elke desktop setup is beter dan een laptop met equivalente specificaties.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

Unicorn1 schreef:Dan mijn vraag : wrm AMD en geen intel?
De 5800X3D presteert gemiddeld net wat beter dan Alder Lake (aka intel 12000-reeks) en zeker in oudere MMOs geeft de 5800X3D een significant voordeel.

Je zegt dat je WoW zal spelen, daar is de 5800X3D heer en meester op de plekken waar de framerate normaal compleet instort, want daar behoudt die CPU de hoogste framerate van alle huidige modellen te koop.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Bij de volgende generatie van AMD cpu's (in september) komt er ook zo'n X3D variant met stacked cache maar dat zal waarschijnlijk na de launch van de "gewone" chips zijn, als "gaming edition" of zo (afgaand op geruchten, uiteraard).
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

cptKangaroo schreef:Bij de volgende generatie van AMD cpu's (in september) komt er ook zo'n X3D variant met stacked cache maar dat zal waarschijnlijk na de launch van de "gewone" chips zijn, als "gaming edition" of zo (afgaand op geruchten, uiteraard).
Ja... "gaming edition"....

Ik heb een 3900x en dat gamet ook lekker, hoor. Veel marketing allemaal.

Verschil in prestaties tussen twee relatief recente CPU's is, zeker op QHD, verwaarloosbaar in de praktijk.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Intel of AMD processor - als je in hetzelfde vaarwater zit dan maakt dat allemaal geen fluit uit.

Wat wél uitmaakt is dat de chipsets van Intel gewoon beter en vooral stabieler zijn. Ik heb thuis dikke game-bakken met Intel en nVidia, en heb enkele NUCs en laptops gehad met AMD processoren met een nVidia GPU. Met die AMD bakken had ik toch veel meer last van bijvoorbeeld settings die niet in game behouden werden, of vastlopers, of onverklaarbare lage FPS die dan ineens opgelost waren na een reboot. Met de intel bakken: nooit never ever zo'n dingen aan de hand.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

Bwa, Zen 3 is op zich al significant sneller dan Zen 2 en daarbovenop komt de 3D cache om het naar 11 te draaien.

Ala je benchmarks bekijkt of mensen hun ervaringen leest doet de 5800X3D het heel goed op vlak van het wegwerken van de dips die je af en toe krijgt, i.e. de framerate voelt consistenter en daarom vlotter.
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

Dergelijke problemen nooit ervaren met mijn AMD cpu.
Met mijn AMD Radeon 5700 XT GPU enkel wat gekke dingen voorgehad in de eerste drie maanden, allemaal driver related. Sindsdien snort het dingetje vrolijk verder.

Heb jaren op Intel en Nvidia gekoerst, maar in 2019 overstag gegaan voor zowel cpu als gpu. CPU omdat de technologie toen innovatief leek (7 nm), en prijs/kwaliteit wel aardig was (ik bedoel 12 cores voor een slordige 500 euro toen), terwijl Intel toen aan 't stagneren was.

GPU was 't een tie tussen een 2070 vs die 5700 XT. Finaal voor AMD gegaan ivm nagenoeg perfecte integratie mbt. Linux gaming.

Maar iedereen doet maar hoor. Ik zie mezelf geen Intel / Nvidia kopen zolang de kaarten liggen als vandaag, maar dat kan evengoed veranderen in de toekomst. Ben geen fanboy :)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Mss had ik het er nog eens moeten bijzetten; maar ikzelf kan geene game pc in elkaar steken.
Dusja.... een build samenstellen maar wie gaat dat ding in elkaar steken en ik denk een pc shop niet staat te springen ook om andermans gerief elders aangekocht in elkaar te steken toch?

Wat hiervan te denken? Of is het overpriced rommel die ze er in steken?

https://reduxgaming.nl/gaming-pc/redux- ... a410-r38t/

https://reduxgaming.nl/gaming-pc/redux- ... -i330-r38/

https://reduxgaming.nl/gaming-pc/asus-t ... -a410-r38/

https://reduxgaming.nl/gaming-pc/redux- ... a410-r38t/
Tttsss
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zou zelf niet bij redux kopen maar ik kan je wel helpen aan een kortingscode van 3%. Ik ken een streamer die ermee samenwerkt.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Je kan perfect bij een computershop gaan met een wish list en een indicatie van budget. Zij zullen dan de PC voor jou in elkaar steken aan hun prijzen. Je kan dan zien of het prijsverschil al dan niet heel groot is.

In mijn PC-shop vond ik dat goed meevalen. De hardware was iets duurder maar er was geen extra kost voor in elkaar te steken. Als er iets aan is, kan ik ook gemakkelijk bij hen terug gaan. Service mag ook wat kosten.

Ik had hen ook gezegd: ik wil die CPU, die GPU en zoveel GB RAM en storage en voor de rest heb ik hen wat vrij gelaten om de best bijhorende case, moederbord, PSU te kiezen.

Je moet wel een degelijke PC-boer in je buurt vinden natuurlijk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Ik kan Goztow bijtreden en zo heb ik het ook gedaan. Als je zelf niet gewoon bent om PC's samen te stellen dan laat je het beter over aan mensen die wel ervaring hebben. Gaat er iets mis dan heb je ook iets om op terug te vallen.

De PC-boeren zijn steeds dunner gezaaid maar anderzijds zijn daardoor de grootste prutsers er ondertussen uit :lol:

De laagste prijs is leuk maar onthoud ook, goedkoop is vaak duurkoop.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Uit welke burt ben je? Misschien kunnen sommige hier wel goeie PC-boeren aanraden.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Ik woon op 10 min van Merelbeke en een 15 min van Zottegem en Wetteren en Gentbrugge en goeie 20-25 min van Gent/Deinze/Aalst.
Microforce in Gentbrugge ben ik al geweest om mijne ssd te laten vervangen, weet niet of die pc in elkaar steken, moetk eens checken eerst maar heb vermoeden ze dat daar niet doen.<
Ik woon zo'n beetje int centrum van Oost-Vlaanderen, alles is ong evenver ongeacht welke richting ik uit moet, de afstand maakt me nievele uit ze.
Ik ga zelfs achter bv Tomorrowland ticket waarbij ik enkel 45 minuten moest rijden :). (maar wel binnen het uur blijven).
Tttsss
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

Codima in Gent (dichtbij gelegen aan De Sterre) is best goed naar mijn ervaringen over de jaren heen, da's ook een lokale winkel ipv een keten zoals Tones en Alternate, dus steun je zo de lokale economie.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Codima heeft niet alles in voorraad maar wel een hele goede inderdaad. En je kan er altijd terecht voor vragen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

JamesEarlGray schreef:Codima in Gent (dichtbij gelegen aan De Sterre) is best goed naar mijn ervaringen over de jaren heen, da's ook een lokale winkel ipv een keten zoals Tones en Alternate, dus steun je zo de lokale economie.
Juist, nog met nieuwjaar er een 1ste keer geweest.
Kga dat ook eens bekijken.
Tttsss
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Mijn PC komt ook van Codima en ik ben tevreden van de service. De zaak bestaat al decennia.

Geef hen een lijstje van wat je wil en zij zullen u een voorstel doen waarover nog te praten valt. Nadien steken ze alles voor u in elkaar, jij moet enkel afhalen... en betalen uiteraard :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

selder schreef:Intel of AMD processor - als je in hetzelfde vaarwater zit dan maakt dat allemaal geen fluit uit.

Wat wél uitmaakt is dat de chipsets van Intel gewoon beter en vooral stabieler zijn. Ik heb thuis dikke game-bakken met Intel en nVidia, en heb enkele NUCs en laptops gehad met AMD processoren met een nVidia GPU. Met die AMD bakken had ik toch veel meer last van bijvoorbeeld settings die niet in game behouden werden, of vastlopers, of onverklaarbare lage FPS die dan ineens opgelost waren na een reboot. Met de intel bakken: nooit never ever zo'n dingen aan de hand.
Ik heb nu iets meer dan een jaar denk ik mijn nieuwe build, met een 5900x als eerste AMD CPU.
Instabiliteit nog niets van gemerkt, enkel de hoge temps, die blijkbaar normaal zijn voor de CPU maar ik me niet echt comfi in voel :D
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

Mijn meest recente pc is ook ineen gezet door codima. Hebben enkel geadviseerd om mijn voeding te wijzigen van platinum 650W naar Gold 750W. Terecht, blijkt nu, met die nieuwere GPU's

Aanrader.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Mortov Molotov schreef:Mijn meest recente pc is ook ineen gezet door codima. Hebben enkel geadviseerd om mijn voeding te wijzigen van platinum 650W naar Gold 750W. Terecht, blijkt nu, met die nieuwere GPU's

Aanrader.
Dus 1 vd 4 die ik heb gepost zal ik moeten kiezen met nog een paar kleine aanpassingetjes er aan dan.
Maar vrees ik dan duurder ga zitten dan elders mss voor dezelfde specs???
Tttsss
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Tja, service heeft een prijs. Je kan niet alles willen, en de laagste prijs en de beste service. Het zal zeker duurder zijn dan overal de goedkoopste verkoper zoeken maar dan zit je met het zelf in elkaar steken. Ik ben eerder van gedacht dat goedkoop vaak duurkoop blijkt.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

Op de website van alternate de build invoeren, dan heb je een prijs om te vergelijken.
Voor de meeste onderdelen is alternate top5 goedkoopste op tweakers.

Je kan ook de build laten ineensteken zonder de gpu en/of ssd en/of memory
En deze bij de goedkoopste online kopen en zelf monteren.
Montage van deze onderdelen zal misschien wel lukken ?
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Gezien je vragen hier zou ik toch investeren in service.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Eens je laat monteren ga je weinig winnen met enkele onderdelen zelf te installeren. Het is een verhaal van het sop en de kool.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

10% minder op een gpu van 1200 euro is 120 euro
is dat nu sop of kool ?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

42% korting op de combinatie X13 + XG Mobile (met RTX3080 laptop) ... da's een aardige korting!

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/asus ... gpu-245984

(ik heb zelf de X13 met AMD CPU gehad, maar heb ondertussen dus al een Z13, dat is een tablet versie van die laptop, met Intel CPU)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

Dafke schreef:Ik heb nu iets meer dan een jaar denk ik mijn nieuwe build, met een 5900x als eerste AMD CPU.
Instabiliteit nog niets van gemerkt, enkel de hoge temps, die blijkbaar normaal zijn voor de CPU maar ik me niet echt comfi in voel :D
Over welke temperaturen hebben we het? En welke CPU cooler heb je?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Is hier al eens een apart topic over geweest :)

Dit is mijn config:
build1.jpg
(108.29 KiB) Nog niet gedownload
build1.jpg
(108.29 KiB) Nog niet gedownload
Temps gaan meestal tijdens gamen naar een +80gr, soms in de 90gr.
Maar heb wat zitten chipoteren en het blijft binnen de perken nu..
Bijlagen
build 2.jpg
(64.67 KiB) Nog niet gedownload
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member

Oei, zelfs met water cooling?
Mja, daar heb ik weinig ervaring mee, sorry :(

EDIT: nu ja, 80° is best ok hoor
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”