Tomsworld schreef:Als ik vragen heb over een routering issue, of over de newsserver die geen feed meer heeft verwacht ik op zijn minst dat de mensen niet uit de lucht vallen.
Dat telenet ons niet (of niet op tijd) inlicht omtrend routering issue's en / of nieuws servers is uiteindelijk niet de schuld van de helpdesker. Geloof mij omtrend routing moeten wij al naar IBO bellen (de techboyz van telenet) om ook maar iets van informatie te krijgen.
Tomsworld schreef:Een paar oepsjes:
* Bel vanuit winkel naar telenet helpdesk, mijnheer de modemtest op uw nummer faalt, euhm ik bel niet vanop de klant zijn lijn.
Fout van helpdesker zeker ? Ik doe altijd een dubbelcheck op het klantenummer en vraag dan of ze op de locatie zijn. Trouwens een modemtest faalt niet als ge vanaf een telenet klant belt ... dude your full of shit ... 1. als ge belt vanaf een telenet nummer krijgen we de informatie (meestal) al te zien in een popup 2. is het niet zo dan vraag je het klantnummer 3. der kan geen modemtest gedaan worden op niet telenet locaties -> het verhaaltje van de modemtest faalt gaat niet op ....
Tomsworld schreef:* Bellen voor wachtwoord probleem van klant. Klant x weet zijn wachtwoord voor zijn mailbox niet meer en voor mijn telenet ook niet.
Geen probleem mijnheer het wachtwoord van de mailbox kan via mijn telenet gewijzigd worden.
En jij stond die klant bij ? Ooit al gekeken onder het login venster ? "Wachtwoord / gebruikersnaam vergeten click hier !" -> en we kunnen pas een wachtwoordreset doen na identificatie van de persoon aan de lijn (ad van identieteitskaartnummer)
TomsWorld schreef:* De nieuwsserver lijkt zijn headers niet meer te updaten, nieuwsserver wat doet dat ?
Toegegeven dit is ihmo algemene kennis (wat niet in de opleiding zat btw), en veel collegas zijn daar niet van op de hoogte ... maar voor eventuele problemen met servers moeten we nog altijd naar IBO bellen.
TomsWorld schreef:Eigenlijk zou ik die moeten opnemen
Goed ik daag je uit ... ben benieuw of jij binnen de 7 minuten je call kan afwerken (met nadien nog 30 seconden after call work voor alles te loggen) met een mens die 1. Gebrekkig nederlands spreekt 2. Een mens dat nie weet waar de spatietoets staat 3. En ohja tis ook nog eens windows 95 ! Ik zal gelijk vragen aan mijn sups om mee te luisteren en te tapen dak het online kan smijten. Er komt meer bij kijken als zomaar een call oppakken hoor .... je mag dan wel veel tech kennis hebben, maar je moet dit wel overbrengen daar mensen die er NIX van begrijpen (en geloof me vrij mensen met een beetje tech kennis bellen zelden binnen).