ditCh schreef:Dan heeft die helpdesker zijn werk niet goed gedaan ... er is namelijk buiten de modem test ook een PING test naar de modem beschikbaar (het sta der net onder).
Daar zit hem volgens mij het probleem... aangezien sommige helpdesk mensen niet competent zijn, nemen ze voldoening met de ping test. Het probleem is dat een ping test nog vaak lukt, ook al zijn er ernstige problemen.
ditCh schreef:in de modem test kunen we gemakkelijk het signaalniveau aflezen (en zelfs een volledige geschiedenis ervan) -> moest je me niet geloven zal morgen (heb vandaag men vrije dag) wel eens uitgebreid screenshots nemen.
Ik geloof je best, maar zoals ik hierboven schreef geloof ik dat het zelden wordt gedaan. Het eerste dat een technieker doet als hij ter plaatse komt is trouwens die gegevens uitlezen.... en dan is de conclusie er wel op 5 seconden (waar het bij de helpdesk absoluut niet wil lukken)
ditCh schreef:Nogmaals ... je moet niet alle helpdeskers over dezelfde kam scheren, maar ik geef je idd gelijk dat veel collegas niet de nodige technische kennis hebben en dat tot nu toe niet bij hen zelf ligt maar bij de opleiding / recrutering of niet soms ?
Is ook niet de bedoeling... maar nu heb je het wel geschreven; veel collega's beschikken niet over de nodige technische kennis. Hoe dat komt laat me als klant koud... ik wil service voor m'n centjes, geen gokspel om bij een deftige helpdesk persoon terecht te komen.
ditCh schreef:Trouwens het uittrekken van de modem geeft geen zekerheid dat der een tech langstkomt die het probleem oplost
Geloof me... ik weet ondertussen hoe ik de correcte techniekers kan laten langskomen. Een helpdesker manipuleren is niet echt zo moeilijk.
ditCh schreef:Nu ja ... ik vind het gewoon erg laag van jullie om zomaar op helpdeskers te kakken en altijd maar van de hoge toren blazen dat je het beter kan
Nogmaals, trek het je niet aan... maar het feit is en blijft dat je firstline support doet... en dat zijn de mensen waarop ze kakken. Jullie managers moeten maar deftige performance metingen doen zodat jullie wel de nodige tijd en middelen krijgen om service te bieden... de klant kan trouwens nergens anders terecht... of laat ons het adres eens weten van den Ducko.