doen of niet doen????

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Tomsworld schreef:Als ik vragen heb over een routering issue, of over de newsserver die geen feed meer heeft verwacht ik op zijn minst dat de mensen niet uit de lucht vallen.


Dat telenet ons niet (of niet op tijd) inlicht omtrend routering issue's en / of nieuws servers is uiteindelijk niet de schuld van de helpdesker. Geloof mij omtrend routing moeten wij al naar IBO bellen (de techboyz van telenet) om ook maar iets van informatie te krijgen.

Tomsworld schreef:Een paar oepsjes:

* Bel vanuit winkel naar telenet helpdesk, mijnheer de modemtest op uw nummer faalt, euhm ik bel niet vanop de klant zijn lijn.


Fout van helpdesker zeker ? Ik doe altijd een dubbelcheck op het klantenummer en vraag dan of ze op de locatie zijn. Trouwens een modemtest faalt niet als ge vanaf een telenet klant belt ... dude your full of shit ... 1. als ge belt vanaf een telenet nummer krijgen we de informatie (meestal) al te zien in een popup 2. is het niet zo dan vraag je het klantnummer 3. der kan geen modemtest gedaan worden op niet telenet locaties -> het verhaaltje van de modemtest faalt gaat niet op ....

Tomsworld schreef:* Bellen voor wachtwoord probleem van klant. Klant x weet zijn wachtwoord voor zijn mailbox niet meer en voor mijn telenet ook niet.

Geen probleem mijnheer het wachtwoord van de mailbox kan via mijn telenet gewijzigd worden.


En jij stond die klant bij ? Ooit al gekeken onder het login venster ? "Wachtwoord / gebruikersnaam vergeten click hier !" -> en we kunnen pas een wachtwoordreset doen na identificatie van de persoon aan de lijn (ad van identieteitskaartnummer)

TomsWorld schreef:* De nieuwsserver lijkt zijn headers niet meer te updaten, nieuwsserver wat doet dat ?


Toegegeven dit is ihmo algemene kennis (wat niet in de opleiding zat btw), en veel collegas zijn daar niet van op de hoogte ... maar voor eventuele problemen met servers moeten we nog altijd naar IBO bellen.

TomsWorld schreef:Eigenlijk zou ik die moeten opnemen :D


Goed ik daag je uit ... ben benieuw of jij binnen de 7 minuten je call kan afwerken (met nadien nog 30 seconden after call work voor alles te loggen) met een mens die 1. Gebrekkig nederlands spreekt 2. Een mens dat nie weet waar de spatietoets staat 3. En ohja tis ook nog eens windows 95 ! Ik zal gelijk vragen aan mijn sups om mee te luisteren en te tapen dak het online kan smijten. Er komt meer bij kijken als zomaar een call oppakken hoor .... je mag dan wel veel tech kennis hebben, maar je moet dit wel overbrengen daar mensen die er NIX van begrijpen (en geloof me vrij mensen met een beetje tech kennis bellen zelden binnen).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ditCh schreef:Goed ik daag je uit ... ben benieuw of jij binnen de 7 minuten je call kan afwerken (met nadien nog 30 seconden after call work voor alles te loggen)


Service en tijd... mooie contradictie, maar nogmaals daar kan jij niet aan doen. Da's de fout van TN, met alle gevolgen vandien (klant beseft na het telefoontje dat hij eigenlijk niet geholpen is, is niet tevreden en gaat uiteindelijk naar een andere provider).

Om even terug te komen op die modem test... nee, ik heb die inderdaad nog niet gezien, maar ik weet wel uit ervaring dat hij op niets trekt. Een verbinding die absoluut niet werkt (haast geen snelheid) waarbij de helpdesk lekker komt vertellen dat alles in orde is (na eerst het ganse Spyware verhaaltje, ook al vertel je dat je PC clean is, en getest werd met verschillende PCs) ?

Na het uittrekken van de modem zodat de modemtest alsnog faalt stuurt men dan een technieker, en die merkt dan dat het signaal slecht is, en er een versterker dient vervangen te worden waarna alles is opgelost.

En dan ga jij nog vertellen dat een modemtest werkt ? Signaal niveaus bekijken en dergelijk is het minste wat men zou mogen doen, maar blijkbaar is men daar niet competent genoeg voor (als de modemtest het dan toch kan volgens jou).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef:Service en tijd... mooie contradictie, maar nogmaals daar kan jij niet aan doen. Da's de fout van TN, met alle gevolgen vandien (klant beseft na het telefoontje dat hij eigenlijk niet geholpen is, is niet tevreden en gaat uiteindelijk naar een andere provider).



r2504 schreef:Om even terug te komen op die modem test... nee, ik heb die inderdaad nog niet gezien, maar ik weet wel uit ervaring dat hij op niets trekt. Een verbinding die absoluut niet werkt (haast geen snelheid) waarbij de helpdesk lekker komt vertellen dat alles in orde is (na eerst het ganse Spyware verhaaltje, ook al vertel je dat je PC clean is, en getest werd met verschillende PCs) ?


Dan heeft die helpdesker zijn werk niet goed gedaan ... er is namelijk buiten de modem test ook een PING test naar de modem beschikbaar (het sta der net onder).


r2504 schreef:Na het uittrekken van de modem zodat de modemtest alsnog faalt stuurt men dan een technieker, en die merkt dan dat het signaal slecht is, en er een versterker dient vervangen te worden waarna alles is opgelost.

En dan ga jij nog vertellen dat een modemtest werkt ? Signaal niveaus bekijken en dergelijk is het minste wat men zou mogen doen, maar blijkbaar is men daar niet competent genoeg voor (als de modemtest het dan toch kan volgens jou).


in de modem test kunen we gemakkelijk het signaalniveau aflezen (en zelfs een volledige geschiedenis ervan) -> moest je me niet geloven zal morgen (heb vandaag men vrije dag) wel eens uitgebreid screenshots nemen. Nogmaals ... je moet niet alle helpdeskers over dezelfde kam scheren, maar ik geef je idd gelijk dat veel collegas niet de nodige technische kennis hebben en dat tot nu toe niet bij hen zelf ligt maar bij de opleiding / recrutering of niet soms ? Trouwens het uittrekken van de modem geeft geen zekerheid dat der een tech langstkomt die het probleem oplost (waarom ? voor een modem probleem word er een internet tech geboekt -> voor problemen met signaalniveau en / of dropkabel / versterker word er een tv4 technieker geboekt)

Nu ja ... ik vind het gewoon erg laag van jullie om zomaar op helpdeskers te kakken en altijd maar van de hoge toren blazen dat je het beter kan (geloof me ik was ook zo, in begin had ik vaak probs met mijn skynet en heb wel 10 tallen keren gebeld en ik was echt pissed op die mensen), nu met die verhaaltjes ik ken da die helpdesks, ik heb horen zeggen, .... jadie jadie ... veel blabla jongens ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ditCh schreef:Dan heeft die helpdesker zijn werk niet goed gedaan ... er is namelijk buiten de modem test ook een PING test naar de modem beschikbaar (het sta der net onder).


Daar zit hem volgens mij het probleem... aangezien sommige helpdesk mensen niet competent zijn, nemen ze voldoening met de ping test. Het probleem is dat een ping test nog vaak lukt, ook al zijn er ernstige problemen.

ditCh schreef:in de modem test kunen we gemakkelijk het signaalniveau aflezen (en zelfs een volledige geschiedenis ervan) -> moest je me niet geloven zal morgen (heb vandaag men vrije dag) wel eens uitgebreid screenshots nemen.


Ik geloof je best, maar zoals ik hierboven schreef geloof ik dat het zelden wordt gedaan. Het eerste dat een technieker doet als hij ter plaatse komt is trouwens die gegevens uitlezen.... en dan is de conclusie er wel op 5 seconden (waar het bij de helpdesk absoluut niet wil lukken)

ditCh schreef:Nogmaals ... je moet niet alle helpdeskers over dezelfde kam scheren, maar ik geef je idd gelijk dat veel collegas niet de nodige technische kennis hebben en dat tot nu toe niet bij hen zelf ligt maar bij de opleiding / recrutering of niet soms ?


Is ook niet de bedoeling... maar nu heb je het wel geschreven; veel collega's beschikken niet over de nodige technische kennis. Hoe dat komt laat me als klant koud... ik wil service voor m'n centjes, geen gokspel om bij een deftige helpdesk persoon terecht te komen.

ditCh schreef:Trouwens het uittrekken van de modem geeft geen zekerheid dat der een tech langstkomt die het probleem oplost


Geloof me... ik weet ondertussen hoe ik de correcte techniekers kan laten langskomen. Een helpdesker manipuleren is niet echt zo moeilijk.

ditCh schreef:Nu ja ... ik vind het gewoon erg laag van jullie om zomaar op helpdeskers te kakken en altijd maar van de hoge toren blazen dat je het beter kan


Nogmaals, trek het je niet aan... maar het feit is en blijft dat je firstline support doet... en dat zijn de mensen waarop ze kakken. Jullie managers moeten maar deftige performance metingen doen zodat jullie wel de nodige tijd en middelen krijgen om service te bieden... de klant kan trouwens nergens anders terecht... of laat ons het adres eens weten van den Ducko.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Jullie managers moeten maar deftige performance metingen doen zodat jullie wel de nodige tijd en middelen krijgen om service te bieden...


Helaas zal dit ook impact hebben op de prijs naar de eindgebruiker toe vrees ik. En zoveel meer zal die niet bereid zijn te betalen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Deej_1977 schreef:
r2504 schreef:Jullie managers moeten maar deftige performance metingen doen zodat jullie wel de nodige tijd en middelen krijgen om service te bieden...


Helaas zal dit ook impact hebben op de prijs naar de eindgebruiker toe vrees ik. En zoveel meer zal die niet bereid zijn te betalen.


Da's correct... en die vraag moet TN zich maar stellen... betere service, meer geld, meer tevreden klanten of slechte(re) service, minder geld, meer ontevreden klanten.

Bij Belgacom is men er ondertussen na vele jaren achter dat het laatste toch niet zo'n goed idee was, zeker niet in een markt met veel concurrentie.

Wat je kan besparen op service kost je achteraf soms heel veel.
Primo

toen ik telenet HAD was er eens een probleem met de portforwarding bij hun.

Ik moest op SSH dringend dus ff bellen. (toen 0900 nummer)

na een uitleg van 5 minuten van mij voor dat de helpdesk het door had kreeg ik het antwoord:

open uw internet exporer en ga naar......


voila gedaan service...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Primo schreef:toen ik telenet HAD was er eens een probleem met de portforwarding bij hun.


portforwarding bij hun ? :p zou me sterk verbazen jongen (trouwens alles onder 1024 sta dicht bij telenet ... dus veel zal er nie geforward worden)
crapiecorn.

alles onder de 1000 en zoveel zit toch toe bij telenet, zou me verbazen als ze speciaal poort 22 gingen openzetten voor jou.

"uhh ja meneer van de helpdesk zou u graag poort 21 openzetten ik zou graag een ftp server draaien :-)"
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ditCh schreef:
Primo schreef:toen ik telenet HAD was er eens een probleem met de portforwarding bij hun.


portforwarding bij hun ? :p zou me sterk verbazen jongen (trouwens alles onder 1024 sta dicht bij telenet ... dus veel zal er nie geforward worden)


Misschien heeft hij het over uitgaand SSH verkeer... ?

Niet te snel oordelen... eerst nadenken !
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef:Niet te snel oordelen... eerst nadenken !


back @ ya ... niet te snel oordelen over helldeskers, informeer u eerst deftig voordat je met verhaaltjes afkomt van modemtesten en anderen

verder zou ik de discussie hier wel willen sluiten ... no hard feelings enzo maar vond dat ik recht op antwoord had omtrend de negatieve commentaar op helpdesks (al dan niet gerechtvaardigd) ... ach soms doet het ook deugd van klanten aan de lijn te hebben die terug binnen bellen om u te bedanken (en geloof het of niet, er zijn nog altijd tevreden klanten ook)
crapiecorn.

Dan zijn het wel erg tevreden klanten als ze weer een halfuurtje naar muziek willen luisteren om je te bedanken :-)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

crapiecorn. schreef:Dan zijn het wel erg tevreden klanten als ze weer een halfuurtje naar muziek willen luisteren om je te bedanken :-)


Mag ik er u op wijzen dat de maximum queue van de laatste 2 maanden 10 mensen is geweest ... dus geloof mij geen half uurtje muziek ! man man ... altijd maar vanalles zeggen zonder sources te checken en of zelf ies te bellen ...
crapiecorn.

let dan ook op de smilie :wink:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

crapiecorn. schreef:let dan ook op de smilie :wink:


allé tis goe ... sorry was wa op men tenen getrapt door de constant negatieve (onterechte soms) commentaar op het hele hel(l)(p)desk gebeuren ;)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zolang we maar gezond zijn Ditch! (zei deej en hij ging weer aan het werk).
Fraggle
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 mei 2004, 18:59

Zeg onnozelaars, hoe zit da nu met da aanbod van diene winkel?
Interessant of niet?
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Fraggle schreef:Zeg onnozelaars, hoe zit da nu met da aanbod van diene winkel?
Interessant of niet?

Juistem, get a room (eeuh draadje... ) !!
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gast

iemand al enige ervaring met dit aanbod ?
Moi

yup,

ik heb het.

wel eventjes moeten wachten maar dat wist ik op voorhand. (3 weken)

-invullen van de overeenkomst is een beetje omslachtig. Alles is opgemaakt voor een firma maar met een beetje uitleg door factor is dat gelukt.

- heb men aansluiting gehad op 24 december.

-de garantie: altijd online werkt ook, op 1 januari heb ik het 0800 nummer moeten gebruiken daar ineens de snelheid wegwas. 10 minuten later terug telefoon en alles was ok. foutje ergens met rerouting.

- ik heb wel een modem router genomen van hun en de NAT instellingen ineens doorgegeven. Heb deze thuis ontvangen, plug in en voila alles werkte.

- nadeel: momenteel geen webmail. ma ja met een vast ip heb ik nu een eigen mailserverke draaien dus heb ik die 5 pops van hun niet meer nodig.

-heb er eventjes 800gig doorgehaalt in 14 dagen tegen een behoorlijke snelheid. en test nog regelmatig de helpdesk uit :) voor stomme dingen.


snelheid download: 8/10
garantie nooit offline: 10/10
helpdesk: 10/10
mail: 6/10
upload: 7/10

dubbele support is wel leuk. zowel de 0800 van hun als de support van www.factor.be

het staat momenteel wel niet meer op hun website maar de prijs is nog altijd hetzelfde.

just to let you know :)
CableT3
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 mar 2004, 15:51
Locatie: Belgie / Gent

Kzit nu bij Veratel aan 1mbit te downloaden en heb vorige maand 111 gigabyte afgehaald/geupload.
Tis misschien niet de snelste maar houd rekening dat alles dat ge download nog moet kunnen bekijken,
Dus ik download nu en bekijk het later :-)
Always have a bright look at life
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”