Pagina 2 van 2
Re: Telenet modem valt steeds uit
Geplaatst: 07 sep 2021, 19:08
door spacekiek
ITnetadmin schreef:Terug ontopic:
Heb je de modem al ns op een UPS gehangen om te kijken of het geen power issue is?
Yes, dus dat heb ik al kunnen uitsluiten.
Mijn buur heeft ook last van uitval, maar daar gaat de modem niet uit. Kan toeval zijn.
Ik wachten tot de 10de, dan gingen ze in't straat nog iets doen. Als het dan nog blijft, dan zal ik beginnen zoeken op mijn netwerk met al jullie suggesties. Is gewoon lastig om te testen omdat het om de zoveel tijd eens uit valt, dus kan het moeilijk simuleren ...
Re: Telenet modem valt steeds uit
Geplaatst: 07 sep 2021, 19:16
door mailracer
Hier in de straat ook vaker een issue bij de telenetters. Waarschijnlijk zijn ze bezig met een update
Re: Telenet modem valt steeds uit
Geplaatst: 08 sep 2021, 15:31
door splinterbyte
Ik had de laatste week regelmatig elke dag 1 of meerdere malen een minuutje internet uitval op verschillende tijdstippen, waarbij ik zag dat mijn router via DHCP even een intern IP kreeg 192.168.100.10 ipv pubIP
Dan een camera op de modem lichtjes gezet en opgenomen, bleek dat telkens even alle lichtjes uitvielen en de modem leek te herstarten.
Zo wist ik zeker dat het niet aan mijn eigen infrastructuur lag en heb dan gebeld en technieker laten komen, die zei dat er power resets optraden, en waarschijnlijk de voeding of modem zelf stuk was en is nu dus vervangen, zo heb ik ook ineens een CV8560E docsis 3.1 "e-router" met wat snellere downloadspeed (bij gigabit abbo) dan de oude CV7160E docsis 3.0 "modem-only"
Re: Telenet modem valt steeds uit
Geplaatst: 08 sep 2021, 17:28
door Sinna
Als je een 192.168.100.x toegewezen krijgt, betekent dat dat de internetverbinding onderbroken is. Op dat moment speelt de modem/HGW zelf DHCP-server. Die 192.168.100.x speelt nog uit de tijd van Motorola-modems en lijkt te blijven meegaan...