Telenet modem valt steeds uit

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

ITnetadmin schreef:Terug ontopic:

Heb je de modem al ns op een UPS gehangen om te kijken of het geen power issue is?
Yes, dus dat heb ik al kunnen uitsluiten.
Mijn buur heeft ook last van uitval, maar daar gaat de modem niet uit. Kan toeval zijn.

Ik wachten tot de 10de, dan gingen ze in't straat nog iets doen. Als het dan nog blijft, dan zal ik beginnen zoeken op mijn netwerk met al jullie suggesties. Is gewoon lastig om te testen omdat het om de zoveel tijd eens uit valt, dus kan het moeilijk simuleren ...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Hier in de straat ook vaker een issue bij de telenetters. Waarschijnlijk zijn ze bezig met een update
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Ik had de laatste week regelmatig elke dag 1 of meerdere malen een minuutje internet uitval op verschillende tijdstippen, waarbij ik zag dat mijn router via DHCP even een intern IP kreeg 192.168.100.10 ipv pubIP

Dan een camera op de modem lichtjes gezet en opgenomen, bleek dat telkens even alle lichtjes uitvielen en de modem leek te herstarten.
Zo wist ik zeker dat het niet aan mijn eigen infrastructuur lag en heb dan gebeld en technieker laten komen, die zei dat er power resets optraden, en waarschijnlijk de voeding of modem zelf stuk was en is nu dus vervangen, zo heb ik ook ineens een CV8560E docsis 3.1 "e-router" met wat snellere downloadspeed (bij gigabit abbo) dan de oude CV7160E docsis 3.0 "modem-only"
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Als je een 192.168.100.x toegewezen krijgt, betekent dat dat de internetverbinding onderbroken is. Op dat moment speelt de modem/HGW zelf DHCP-server. Die 192.168.100.x speelt nog uit de tijd van Motorola-modems en lijkt te blijven meegaan...
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”