Thuis - printer

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

cadsite schreef: Ik zie wel dat ze ook instapmodelletjes hebben.
https://tweakers.net/printers/vergelijk ... lk9yHI2toJ

Geen scan mogelijkheid, dat had ik in de eerdere lijst van suggesties wél opgenomen. (Assumption is the mother of all f*** :))

Brother HL1110 €73 (USB)
Brother HL1210W €95 (USB + WiFi)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

scan is inderdaad niet nodig.
wifi lijkt me wel heel handig.
Dan heb ik dus de keuze tussen deze 2 toestellen die amper €6 verschil in prijs hebben.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/421806;1123847/
De duurdere staat bij Fnac aan €99.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

L2530 is
- duurder
- zwaarder
- sneller
- groter
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

cadsite schreef:De koop is ondertussen geannuleerd. :mrgreen:

Nu de volgende stap. z/w of toch kleur?
Tsjonge jonge...
Hp 2055dn is opzich geen slechte printer hoor. Bij vorige werkgevers hadden we 100en van deze draaien en die werden zwaar misbruikt maar ze bleven hun werk doen. De elcheapo consumenten laserprinterjes van 100euro of minder kan je hier niet mee vergelijken op vlak van printvolumes.
Wireless was vaak optioneel via een module, zakelijk is vaak via draad.
Wat vaak slijt bij dit model door hoge tellerstanden:
- Fuser unit (duur om te vervangen)
- Aangrijprolletjes, de rubbers worden glad door de vele papieropnames en dan krijg je paperjams

Dus als je opnieuw overweegt dat best nakijken naast, en ook hoeveel toner er nog inzit.

Zelf gebruik ik een Brother HL-3040CN. Heel lang geleden gekocht voor 40euro van een faillsement (Moyersoen, bijvoorbeeld https://www.auctim.com/ords/auctim/auct ... 00_m602_1x ) met +/-2000 op de teller.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

joriz schreef:
cadsite schreef:De koop is ondertussen geannuleerd. :mrgreen:

Nu de volgende stap. z/w of toch kleur?
Tsjonge jonge...
Hp 2055dn is opzich geen slechte printer hoor. Bij vorige werkgevers hadden we 100en van deze draaien en die werden zwaar misbruikt maar ze bleven hun werk doen. De elcheapo consumenten laserprinterjes van 100euro of minder kan je hier niet mee vergelijken op vlak van printvolumes.
Wireless was vaak optioneel via een module, zakelijk is vaak via draad.
Wat vaak slijt bij dit model door hoge tellerstanden:
- Fuser unit (duur om te vervangen)
- Aangrijprolletjes, de rubbers worden glad door de vele papieropnames en dan krijg je paperjams

Dus als je opnieuw overweegt dat best nakijken naast, en ook hoeveel toner er nog inzit.

Zelf gebruik ik een Brother HL-3040CN. Heel lang geleden gekocht voor 40euro van een faillsement (Moyersoen, bijvoorbeeld https://www.auctim.com/ords/auctim/auct ... 00_m602_1x ) met +/-2000 op de teller.
Mooie tip, het onthouden waard!

Wat me opvalt is dat smaken erg verschillen.
Ik denk dat inderdaad de pricewatch van tweakers de beste website is om je beste prijs-kwaliteit printer te bepalen naargelang de gewenste functionaliteit (los van prijs inkt / toner)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Ik vind het maar een rare trend dat rondzenden van fotootjes.
Wellicht een vorm van gemakzucht. Als ik thuis ben moet er plots wel gescanned en gecopied worden.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

cadsite schreef: een Hp 2055dn printer met nieuwe toner over te kopen. Enige nadeel is wel dat het enkel bedraad werkt, dus daar moet ik nog even een oplossing voor zoeken. De desktop zal lukken, maar de dochters hun laptops zal iets anders zijn
Het is een netwerk model.
Gewoon vast IP-adres geven dan vinden de wifi laptops de printer via het ip address.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Als alles op hetzelfde netwerk zit maakt het allemaal toch niet uit, wifi/draad, fix IP of DHCP...
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

fvhbrugge schreef:
cadsite schreef: een Hp 2055dn printer met nieuwe toner over te kopen. Enige nadeel is wel dat het enkel bedraad werkt, dus daar moet ik nog even een oplossing voor zoeken. De desktop zal lukken, maar de dochters hun laptops zal iets anders zijn
Het is een netwerk model.
Gewoon vast IP-adres geven dan vinden de wifi laptops de printer via het ip address.
Een wifi-repeater kopen, die hebben vaak een netwerkpoort (Action?).
Je kan deze vaak instellen als AP, Client, of Repeater + Client.
Voor 15€ ben je gesteld, de snelheid is niet om naar huis te schrijven maar goed genoeg voor printen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”