Reductie papierberg / classeurs -> PDF

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Kan je met paperless deze documenten ook automatisch exporteren onder een bepaalde mapstructuur en bestandsnaam?
Goed om op een raspberry pi te verwerken maar niet te bewaren ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Ken schreef:Hier is het proces als volgt :
1) Papieren documenten die nog per post binnenkomen worden ingescand met NAPS (Not another PDF scanner), via m'n Brother ADS-2800W scanner, en worden in een specifieke map opgeslagen naargelang welk scan profiel ik selecteerde in NAPS (bv. Inkomende facturen / leveringsbons)
Thx, deze kende ik niet ! Nu zat ik zelf een beetje te kloten met pdftk en ocrmypdf, maar dit is veel gemakkelijker.
honda4life schreef: Kan je met paperless deze documenten ook automatisch exporteren onder een bepaalde mapstructuur en bestandsnaam?
Ja, er is een mogelijkheid voor exporteren van de data, maar misschien is dat niet helemaal wat je zoekt. Er is wel een API voorzien, dus je kan gewoon zelf een exporteren maken die aan jouw verwachtingen voldoet. Paperless is gewoon een Django app.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

devastator schreef:Ja, er is een mogelijkheid voor exporteren van de data, maar misschien is dat niet helemaal wat je zoekt. Er is wel een API voorzien, dus je kan gewoon zelf een exporteren maken die aan jouw verwachtingen voldoet. Paperless is gewoon een Django app.
Ik vond het al een hele opgave dit werkend te krijgen, en ben er nog niet volledig.
Ben al een tijdje niet meer mee met python3 en alles er rond.
virtual environment, docker, wheel, ... moet ik me ooit nog eens grondig in verdiepen.

Denk dat er wel een script voor te schrijven valt.
Ik vrees er enkel voor dat als de tags niet van de eerste x herkend worden, je dit niet meer kan rechttrekken op deze manier vermits het script niet meer zal lopen (laat staan het foutief geplaatste bestand te verwijderen).
https://github.com/the-paperless-projec ... example.sh

De export moet ik eens uittesten hoe dicht het in de buurt komt wat ik wil.
Elke nacht een hele datatbase exporteren is toch ook niet de meest ideale oplossing, misschien wel wat aanpassingen doen in de code tot wat ik wil.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Nu ja, al je data zit in de database he, daar maak je een backup van.
Die export kan je eigenlijk iedere keer wissen.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Heb een poging gedaan om Paperless te installeren op een RPi 4 met DietPi die ik gebruik voor mijn Roon Extension Manager.
Ben geraakt tot aan stap 3 in de Docker route.
Stappen 4 en 5 zijn optioneel.
Stap 6: Run docker-compose up -d. This will create and start the necessary containers.

Code: Selecteer alles

root@DietPi:~/paperless# docker-compose up -d
-bash: docker-compose: command not found
Wat doe ik verkeerd?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Docker-compose installeren [emoji846]
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Na nog wat verwoede pogingen om een deftige installatie te krijgen van Paperless (docker/linux en ik lijken maar niet overeen te komen) geef ik het op.
Is er geen software op windows die hetzelfde kan? Wil er wel een prijsje voor betalen (wel niks in de cloud).
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Zou NextCloud met https://github.com/daita/files_fulltextsearch_tesseract iets kunnen zijn (zeer basis natuurlijk)...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

devilkin schreef: Filename = 202008 - orange.pdf.
Ik had een correspondent gemaakt met als match all "orange belgium nv/s.a.", maar hij pakt "202008" als de correspondent.
de default parser gaat eerst kijken naar filename (en daaruit datum, correspondent, en tag proberen te halen).
echter zou je als je een match hebt voor correspondent, dit toch aangepast moeten worden.
ik gebruik voor correspondenten altijd de match literal en een string die ik zeker weet dat in de betreffende documenten voorkomt (bv klantennummer)

als je toch pdf filenames gaat aanpassen, kan je dat evengoed doen volgens de regels van paperless, dan hoef je zelfs geen matching op te zetten.
zie: https://paperless.readthedocs.io/en/lat ... swork.html
(ikzelf doe niks met de filenames, alles met matching)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Het is gebeurd, ik heb mij een document scanner aangeschaft, een Brother ADS-2800W (omdat die ook zonder PC te gebruiken is, dus scannen naar SMB, FTPS, e-mail, etc. is mogelijk zonder een PC aan te moeten zetten, bovendien is hij TWAIN en linux compatibel is).

In eerste instantie ga ik denk ik mijn administratie gewoon inscannen met Adobe Acrobat DC (en ook OCR erover gooien) en dan ergens die bestanden archiveren. ABBYY FineReader SE zat ook in de aankoop, maar denk dat ik met Adobe verder kom (geldige licentie via mijn vrouw).
Later (voor de dagelijkse workflow) zal ik eens kijken naar een automatisch(er) systeem.
Ik heb hier Papermerge aan de praat gekregen (paperless dus niet) en dat is wel een kanshebber (gewoon scanner laten scannen naar SMB share die Papermerge in de gaten houdt en de documenten daarin consumed (OCR erover en in de Papermerge Inbox steken). In papermerge kan het bestand dan naar de juiste plek in de archieven gebracht worden. Papermerge maakt ook alle documenten doorzoekbaar.

Hopelijk kan ik hier eind volgende week eens intensief aan beginnen en mijn feedback geven over de scanner, software, workflow.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Wat doet die brother meer dan mijn HP MFP (Paperwide 477) ? Heb daar ook een invoerlade in en die scant ook gerust een pakketje briefpapier in naar een PDF op een SMB share (of mail of ...) ? Heb wel interesse om mijn papierstroom te optimaliseren ja, zeker als het beter/sneller zou kunnen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Geen idee, ik zie dat die HP 26ipm doet bij duplex scannen (dus 13 pagina's per minuut), die Brother doet alles in één trek en ik dacht gelezen te hebben 30-40 ppm (dus 60 ipm ofzo?). Hij haalt er ook automatisch blanco pagina's uit (bv. lege achterkant van een document). Reclame YouTube filmpje
Ik heb hier ook nog een Canon Pixma MX715 die een ADF heeft en dubbelzijdig kan scannen. Maar tegen dat die (weeral) vastloopt op het derde ofzo blad van een klein hoopje, heeft die Brother zonder problemen de volle 50 pagina's door de scanner getrokken :) M.a.w. zo'n document scanner is specifiek ontwikkeld voor deze taak en slikt ook alles vrij vlotjes.
Ik heb ook getwijfeld om voor het zelfde geld of een beetje meer een goede laser met ADF te kopen, maar had er toch minder vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

hmm ... misschien toch maar eens een keertje verder bekijken dan. Ook de software, OCR regels/scanning kom ik dan wel regelmatig tegen bij klanten van me, maar nog niet bij stilgestaan om het thuis ook te gebruiken op die manier :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

NuKeM schreef:Ik heb ook getwijfeld om voor het zelfde geld of een beetje meer een goede laser met ADF te kopen, maar had er toch minder vertrouwen in.
Schoenmaker blijf bij uw leest denk ik dan. En na al enkele multifunctional printers te hebben gebruikt over de jaren is een aparte documentscanner echt wel veel beter dan een AIO (laser)printertje.

Mijn Brother ADS-2800W document scanner is sinds ik m'n vorig vriendje (ADS-1800) in korte tijd heb versleten, echt wel m'n beste alledaags kantoorvriendje geworden waar geen enkele AIO aan kan tippen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ken schreef:Schoenmaker blijf bij uw leest denk ik dan.
Beetje rare opmerking, want diverse fabrikanten van multifunctionals hebben al een lange historiek met copieerapparaten en weten dus echt wel hoe ze een ADF ineen moeten steken.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Tomby schreef:
Ken schreef:Schoenmaker blijf bij uw leest denk ik dan.
Beetje rare opmerking, want diverse fabrikanten van multifunctionals hebben al een lange historiek met copieerapparaten en weten dus echt wel hoe ze een ADF ineen moeten steken.
Je hebt gelijk, 'k heb het eerder over het feit dat als de ADF kapot is, of de printerfunctie, je dan het hele toestel soms moet vervangen voor een hogere prijs dan een enkel toestel met één functie.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Heb de tools vermeldt in dit topic ook eens in de rapte getest: Paperless, Papermerge en Mayan EDMS.
Gebruiken jullie deze tools als single user of met meerdere ? Misschien verwacht ik er teveel van :wink:

Voorlopig nog enkel door mijzelf in gebruik als test, maar verwacht dat er meer van het gezin hiervan willen gebruik maken.
Ik heb daarom voornamelijk gekeken naar de multi user features.

Papermerge leek mij daarvoor het beste omdat je users en groepen kan beheren via de webgui. Daarnaast is het permissie systeem uitgbreid en is het mogelijk documenten onderderling te delen. Mayan EDMS is te uitgebreid voor thuis...

In werkelijkheid gaat Papermerge vreemd om met multi users. Ik had verwacht dat alles tussen de verschillende gebruikers gescheiden ging zijn maar dat is niet het geval.
- Wanneer gebruiker 1 een automate aanmaakt komt deze ook automatisch bij gebruiker 2.
- Een automate heeft een destination folder maar als gebruiker 2 deze folder niet heeft gaat het fout.
- Scans via een shared folder worden enkel zichtbaar op de inbox van de superuser, opzich logisch omdat een documentscanner niet kan weten voor welke user het document bestemd is. Tenzij je meerdere workers draait en op de documentscanner voor elke user een eigen destination shared folder aanmaakt.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Paperless-ng is bij mij toch als meest bruikbaar naar boven gekomen. Facturen die elektronisch binnenkomen zwier ik daar in, maar nu zoek ik nog een oplossing voor de papierberg. Een scanner kopen die een pak papier dubbelzijdig inscant lijkt me het meest praktische, maar nu vraag ik me af hoe jullie dit doen met facturen die uit meerdere pagina's bestaan. Maakt zo'n scanner van elk blad (voor plus achterkant) één pdf? Want die kan toch nooit weten dat er twee bladen bij mekaar horen in een pdf van 3 of 4 bladzijden?

Ps: de auteur van paperless heeft recent laten weten dat hij ermee stopt en verwijst iedereen naar paperless-ng...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

BMaster schreef:maar nu vraag ik me af hoe jullie dit doen met facturen die uit meerdere pagina's bestaan.
gewoon de factuur op de adf lade leggen (of dat nu 1 pagina of 10 is) en dubbelzijdig inscannen.
eventueel nog rechtstreeks naar een mailadres dat gecontroleerd is door paperless om het onmiddelijk toe te voegen.

je dient natuurlijk wel elke factuur apart in de lade te leggen, maar ongeacht het aantal bladzijdes is dat dan 1 pdf.

BMaster schreef:Ps: de auteur van paperless heeft recent laten weten dat hij ermee stopt en verwijst iedereen naar paperless-ng...
was te verwachten, paperless zelf krijgt niet echt updates meer... zal maar eens kijken hoe het zit om eventueel te switchen dan.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

één van de zaken die ik nu doe, is op elk supermarkt bonneke het weeknr schrijven

ik gooi die dan in een bakje en niet ze aan mekaar per week
als ik per bonneke de scanner moet aanleggen kost dat te veel tijd

als we een paar maand aan bonnekes hebben, gaan we aan het scannen, en de shredder staat er dan vlak naast de scanner

ik heb dan een supermarkt folder met JAAR/WEEKNR en klaar

De enige papierberg die ik nog bijhou zijn de kwartaalmappen van de boekhouding.
Al de rest is scannen en shredden.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Splitter schreef: je dient natuurlijk wel elke factuur apart in de lade te leggen, maar ongeacht het aantal bladzijdes is dat dan 1 pdf.
Ok, da's best wel logisch :oops:
Ik ben daar nu eens aan begonnen met de (flatbed) scanner van onze HP printer, maar da's echt onbegonnen werk. Met NAPS kan je dan wel de pagina's van één document combineren in één pdf, maar toch duurt dat verschrikkelijk lang.
Op 't eerste zicht is iets als een Fujitsu ScanSnap S1300i relatief goedkoop (+/- 240 bij Coolblue) maar dat werkt dan weer niet samen met NAPS. Maar da's misschien ook niet nodig...
Splitter schreef: was te verwachten, paperless zelf krijgt niet echt updates meer... zal maar eens kijken hoe het zit om eventueel te switchen dan.
't is niet zo moielijk (ik neem aan dat je docker gebruikt hiervoor?): https://paperless-ng.readthedocs.io/en/ ... perless-ng
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Het multi user aspect is ook mij niet helemaal duidelijk hoe deftig dit werkt...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

devilkin schreef:Het multi user aspect is ook mij niet helemaal duidelijk hoe deftig dit werkt...
Dat is mijn persoonlijke situatie geen issue, dus daar heb ik me niet in verdiept :)
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Toen ik de paketten een tijd geleden bekeek kon enkel Mayan EDMS en Papermerge multi-user werken.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik had enkel paperless goed bekeken, ik ga eens de moeite doen voor de andere twee. Ik heb ondertussen al alles digitaal, dus het zou voornamelijk zijn om een beter zicht te krijgen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Odoo Documents (=cloud hosted of self-hosted) kan voor sommigen misschien ook bruikbaar zijn.
Gratis indien je één enkele app gebruikt.

https://www.odoo.com/app/documents

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

BMaster schreef: Op 't eerste zicht is iets als een Fujitsu ScanSnap S1300i relatief goedkoop (+/- 240 bij Coolblue) maar dat werkt dan weer niet samen met NAPS. Maar da's misschien ook niet nodig...
ik gebruik een brother mfc-j5730dw en heb die gewoon op scan to network gestoken, dat de scans automatisch in de consume folder terechtkomen.
je kan ook de versie met 1 lade nemen, scheelt nog wat meer, dat is de mfc-j5330dw, bij tones aan 175 euro.
BMaster schreef: 't is niet zo moielijk (ik neem aan dat je docker gebruikt hiervoor?): https://paperless-ng.readthedocs.io/en/ ... perless-ng
nee, ik heb op een of andere manier niet zoveel liefde voor docker, dus doe het bare metal in dezelfde vm als mijn webserver.
maakt het helaas al wat ingewikkelder.
Handers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 feb 2021, 10:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ub4b schreef:één van de zaken die ik nu doe, is op elk supermarkt bonneke het weeknr schrijven

ik gooi die dan in een bakje en niet ze aan mekaar per week
als ik per bonneke de scanner moet aanleggen kost dat te veel tijd

als we een paar maand aan bonnekes hebben, gaan we aan het scannen, en de shredder staat er dan vlak naast de scanner

ik heb dan een supermarkt folder met JAAR/WEEKNR en klaar

De enige papierberg die ik nog bijhou zijn de kwartaalmappen van de boekhouding.
Al de rest is scannen en shredden.
Waarvoor gebruik je de supermarkt data?

Is het niet handiger om deze met de smartphone op foto vast te leggen,
op locatie weg te schrijven en daarna papiertje weg te doen?
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Jullie gebruiken hier paperless dat werkg enkel op linux jammergenoeg werkt mijn oude flatbed scanner niet onder linux. Wat werkt er onder Windows
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Splitter schreef: ik gebruik een brother mfc-j5730dw en heb die gewoon op scan to network gestoken, dat de scans automatisch in de consume folder terechtkomen.
je kan ook de versie met 1 lade nemen, scheelt nog wat meer, dat is de mfc-j5330dw, bij tones aan 175 euro.
Ik denk niet dat de vrouw des huizes gaat lachen met zo'n (relatief) grote bak op de kast... :-) Zo'n losse scanner steek je ergens in een kast als je hem niet nodig hebt, en aangezien dat ding hier bij ons niet in een aparte bureau ofzo staat, speelt dat toch wel een belangrijke rol...
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

@ken zie nergens dat het gratis is bij gebruik van één app
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Nu papermerge eens bekeken, maar dat is echt te beperkt in mogelijkheden. Het voegt niks toe qua metadata (moet je manueel doen), OCR en matching via tags/automations is simpel, maar dat metadata niet meekomt is echt een bummer.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

BMaster schreef: Ik denk niet dat de vrouw des huizes gaat lachen met zo'n (relatief) grote bak op de kast... :-)
geloof het of niet, hier staat ie tegenwoordig op de droogkast :P
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

wat zou een goed free programma zijn voor windows daar mijn oude aldi scanner niet werkt onder linux
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

glda19 schreef:wat zou een goed free programma zijn voor windows daar mijn oude aldi scanner niet werkt onder linux
Hier hangt de scanner gewoon aan de windows pc, die de ingescande documenten ergens zet waar de linux machine er ook aan kan. Paperless voert de scans niet zelf uit, dat doet (in mijn geval momenteel) de NAPS2 tool op Windows.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

https://github.com/jonaswinkler/paperless-ng

Paperless-ng ontdekt, nieuwe web interface, en algemeen werkt het gewoon een pak vlotter dan Paperless ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

devilkin schreef:Paperless-ng ontdekt, nieuwe web interface, en algemeen werkt het gewoon een pak vlotter dan Paperless ;)
had BMaster hier in februari ook al aangehaald.
heb zelf de paperless-ng niet opgezet gekregen tot op heden (bare metal/vm), helaas
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ha, compleet vergeten ('k had het toen wel gelezen). Nu es de moeite gedaan en het in docker opgezet, en dat werkt enorm vlot.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Hier draait het ook in docker, gaat inderdaad zonder enig probleem!
Splitter schreef: had BMaster hier in februari ook al aangehaald.
heb zelf de paperless-ng niet opgezet gekregen tot op heden (bare metal/vm), helaas
Had ik inderdaad al eens aangehaald :-)
Waarom gebruik je geen docker hiervoor?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

BMaster schreef:Waarom gebruik je geen docker hiervoor?
zal wel onnozel klinken, maar ik vind docker net meer onderhoud eisen dan het zonder draaien.
een port forwarden op de lokale firewall tussen die docker container en je vm.
lijkt me ook dat je zo snel het overzicht verliest van wat, in welke versie, waar precies op je vm staat.
en natuurlijk groter dan wat nodig is, want het is alweer een soort van vm in een vm dan.
en als laatste stoort me ook nog wel het feit dat je al die extra's hebt ipv gewoon 1x naar je vm te ssh'en en in je vm te zien wat wel en niet draait/start etc.

ik snap dat het eenvoud met zich meebrengt voor deployment, dat ga ik ook niet tegenspreken... maar ik zie er verder geen voordelen aan.
plus, dan moet je dat effectief als vm draaien want docker in een container werkt (out of the box) niet echt.

is een beetje zoals het bare package/snap/appimage/flatpak verhaal voor desktop linux... ik verkies bare packages, en vind appimages ook geweldig,
maar ben resoluut tegen snaps.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”