Goed om op een raspberry pi te verwerken maar niet te bewaren
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Thx, deze kende ik niet ! Nu zat ik zelf een beetje te kloten met pdftk en ocrmypdf, maar dit is veel gemakkelijker.Ken schreef:Hier is het proces als volgt :
1) Papieren documenten die nog per post binnenkomen worden ingescand met NAPS (Not another PDF scanner), via m'n Brother ADS-2800W scanner, en worden in een specifieke map opgeslagen naargelang welk scan profiel ik selecteerde in NAPS (bv. Inkomende facturen / leveringsbons)
Ja, er is een mogelijkheid voor exporteren van de data, maar misschien is dat niet helemaal wat je zoekt. Er is wel een API voorzien, dus je kan gewoon zelf een exporteren maken die aan jouw verwachtingen voldoet. Paperless is gewoon een Django app.honda4life schreef: Kan je met paperless deze documenten ook automatisch exporteren onder een bepaalde mapstructuur en bestandsnaam?
Ik vond het al een hele opgave dit werkend te krijgen, en ben er nog niet volledig.devastator schreef:Ja, er is een mogelijkheid voor exporteren van de data, maar misschien is dat niet helemaal wat je zoekt. Er is wel een API voorzien, dus je kan gewoon zelf een exporteren maken die aan jouw verwachtingen voldoet. Paperless is gewoon een Django app.
Code: Selecteer alles
root@DietPi:~/paperless# docker-compose up -d
-bash: docker-compose: command not found
de default parser gaat eerst kijken naar filename (en daaruit datum, correspondent, en tag proberen te halen).devilkin schreef: Filename = 202008 - orange.pdf.
Ik had een correspondent gemaakt met als match all "orange belgium nv/s.a.", maar hij pakt "202008" als de correspondent.
Schoenmaker blijf bij uw leest denk ik dan. En na al enkele multifunctional printers te hebben gebruikt over de jaren is een aparte documentscanner echt wel veel beter dan een AIO (laser)printertje.NuKeM schreef:Ik heb ook getwijfeld om voor het zelfde geld of een beetje meer een goede laser met ADF te kopen, maar had er toch minder vertrouwen in.
Beetje rare opmerking, want diverse fabrikanten van multifunctionals hebben al een lange historiek met copieerapparaten en weten dus echt wel hoe ze een ADF ineen moeten steken.Ken schreef:Schoenmaker blijf bij uw leest denk ik dan.
Je hebt gelijk, 'k heb het eerder over het feit dat als de ADF kapot is, of de printerfunctie, je dan het hele toestel soms moet vervangen voor een hogere prijs dan een enkel toestel met één functie.Tomby schreef:Beetje rare opmerking, want diverse fabrikanten van multifunctionals hebben al een lange historiek met copieerapparaten en weten dus echt wel hoe ze een ADF ineen moeten steken.Ken schreef:Schoenmaker blijf bij uw leest denk ik dan.
gewoon de factuur op de adf lade leggen (of dat nu 1 pagina of 10 is) en dubbelzijdig inscannen.BMaster schreef:maar nu vraag ik me af hoe jullie dit doen met facturen die uit meerdere pagina's bestaan.
was te verwachten, paperless zelf krijgt niet echt updates meer... zal maar eens kijken hoe het zit om eventueel te switchen dan.BMaster schreef:Ps: de auteur van paperless heeft recent laten weten dat hij ermee stopt en verwijst iedereen naar paperless-ng...
Ok, da's best wel logischSplitter schreef: je dient natuurlijk wel elke factuur apart in de lade te leggen, maar ongeacht het aantal bladzijdes is dat dan 1 pdf.
't is niet zo moielijk (ik neem aan dat je docker gebruikt hiervoor?): https://paperless-ng.readthedocs.io/en/ ... perless-ngSplitter schreef: was te verwachten, paperless zelf krijgt niet echt updates meer... zal maar eens kijken hoe het zit om eventueel te switchen dan.
ik gebruik een brother mfc-j5730dw en heb die gewoon op scan to network gestoken, dat de scans automatisch in de consume folder terechtkomen.BMaster schreef: Op 't eerste zicht is iets als een Fujitsu ScanSnap S1300i relatief goedkoop (+/- 240 bij Coolblue) maar dat werkt dan weer niet samen met NAPS. Maar da's misschien ook niet nodig...
nee, ik heb op een of andere manier niet zoveel liefde voor docker, dus doe het bare metal in dezelfde vm als mijn webserver.BMaster schreef: 't is niet zo moielijk (ik neem aan dat je docker gebruikt hiervoor?): https://paperless-ng.readthedocs.io/en/ ... perless-ng
Waarvoor gebruik je de supermarkt data?ub4b schreef:één van de zaken die ik nu doe, is op elk supermarkt bonneke het weeknr schrijven
ik gooi die dan in een bakje en niet ze aan mekaar per week
als ik per bonneke de scanner moet aanleggen kost dat te veel tijd
als we een paar maand aan bonnekes hebben, gaan we aan het scannen, en de shredder staat er dan vlak naast de scanner
ik heb dan een supermarkt folder met JAAR/WEEKNR en klaar
De enige papierberg die ik nog bijhou zijn de kwartaalmappen van de boekhouding.
Al de rest is scannen en shredden.
Ik denk niet dat de vrouw des huizes gaat lachen met zo'n (relatief) grote bak op de kast...Splitter schreef: ik gebruik een brother mfc-j5730dw en heb die gewoon op scan to network gestoken, dat de scans automatisch in de consume folder terechtkomen.
je kan ook de versie met 1 lade nemen, scheelt nog wat meer, dat is de mfc-j5330dw, bij tones aan 175 euro.
Hier hangt de scanner gewoon aan de windows pc, die de ingescande documenten ergens zet waar de linux machine er ook aan kan. Paperless voert de scans niet zelf uit, dat doet (in mijn geval momenteel) de NAPS2 tool op Windows.glda19 schreef:wat zou een goed free programma zijn voor windows daar mijn oude aldi scanner niet werkt onder linux
had BMaster hier in februari ook al aangehaald.devilkin schreef:Paperless-ng ontdekt, nieuwe web interface, en algemeen werkt het gewoon een pak vlotter dan Paperless
Had ik inderdaad al eens aangehaaldSplitter schreef: had BMaster hier in februari ook al aangehaald.
heb zelf de paperless-ng niet opgezet gekregen tot op heden (bare metal/vm), helaas
zal wel onnozel klinken, maar ik vind docker net meer onderhoud eisen dan het zonder draaien.BMaster schreef:Waarom gebruik je geen docker hiervoor?