skynet aanvaardt mijn mails niet meer

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Sasuke schreef:er is trouwens geen verschil tussen PC of Tablet te zien qua relevante headers.
Heb moeite om dit te geloven. Elke client heeft z'n eigen signatuur van headers. Dat laat ons toe om te identificeren van welke software de mail komt zelfs als het niet vermeld staat in een van de X headers.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik zeg toch ‘relevante’ headers ... de specifieke os/software headers zijn van geen belang bij afgifte op een MX, en Antispam software gaat daar standaard ook niet rekening mee houden.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Sasuke schreef:en Antispam software gaat daar standaard ook niet rekening mee houden.
Weliswaar gebruik van het woord "standaard", maar er wordt daar wel degelijk mee rekening gehouden door geavanceerdere filters die ahv de signatuur meteen kunnen weten welke software de mail in kwestie heeft gestuurd, wellicht meer dan je denkt.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Daar ik zelf de kleine en grote oplossingen implementeer en jarenlang mijn eigen spamfiltering cluster heb gedraaid, weet ik dat wel ... maar je x-spam waarde heeft daar, standaard, geen enkel gevolg van. Ik denk niet dat er ergens Admins zo zot zijn om een positieve extra waarde te geven aan mail die via deze of gene normale mailclient verstuurd is ... ?
Laatst gewijzigd door Sasuke op 22 aug 2019, 05:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Net wel, men kan in theorie spammen met gelijk welk programma, maar de ene software leent zich wel meer tot spammen dan de andere, dus het zou niet slim zijn om dat signaal te negeren.

Natuurlijk zal dat nooit het enige zijn dat een score bepaalt, maar het wordt mede in rekening genomen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Let's measure dicks ? Ja, ok, je kent er ook genoeg van .... het ging mij hier over de TS zijn issues en dat hij normale software gebruikt die door geen enkele anti-spam/anti-malware by default nog maar gelezen gaat worden. Een malformed signature lijkt me logisch dat die word opgepikt. Heb de eerdere post aangepast naar 'normale' software.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Gaat meer over eGroups en mPOP Web-Mail dan over die malformed headers die toevallig in de lijst tussen die 2 staan. mPOP Web-Mail is een goed voorbeeld van een client die gebruikt kan worden voor legitieme doeleinden maar vooral door spammers gebruikt wordt. Score krijgt dan ook meteen +1.x in de default scoring. Hij gebruikt ook een fingerprint om uit te vinden dat de client mPOP Web-Mail is want mPOP Web-Mail zal wellicht geen X-header schrijven met z'n versie, of toch niet altijd.

Ik ga niet akkoord inzake de classificatie van Wordpress als "normaal," al is neutraal misschien een beter woord. Wordpress is m.i. iets waar al eens een score kan aan toegekend worden. Zelfde reden: software zelf is legitiem, maar kan makkelijk gehackt worden om te spammen, ergo score, doch op zichzelf nooit genoeg om als spam te kwalificeren, andere zaken zoals de inhoud van het bericht, het IP, andere headers etc wegen uiteraard veel meer door. Het gebruik van WordPress kan de score wel net hoog genoeg tillen om door Skynet vertikaal geklasseerd te worden.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Vandaag (eindelijk) een update via Twitter. "We krijgen melding dat het nodige gedaan is". Dus vanmiddag naar 2 skynetters gemaild vanop de thuis PC en 10 mails vanuit Wordpress.
Mailtje via onze Yahoo mailinglist rondgestuurd dat de Skynetters hun mailbox eens moesten nakijken, inclusief spamfolders e.d.
Voorlopig alleen "niets ontvangen" replies gekregen en dus maar weer gemeld via Twitter (DM) met mailserver log waar nog steeds bij alle mails mooi "accepted" staat als antwoord van de Px server.
Ondertussen is op de WP site skynet.be ingesteld als "verboten!" :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Toch enige vooruitgang.
Testmail met newsletter plugin voor WP.
10 Skynetadressen op de lijst, 1 op en eigen domein en 2 bij TN (en mijn eigen adres).
Mailing wordt verstuurd:
3 skynet adressen "succesfull
7 skynet "SMTP error from remote mail server after initial connection: 421 #4.4.5 Too many connections from your host."
3 andere adressen en mijn eigen adres "succesful"

Niet Skynetters: ontvangen dus OK
1 Skynetter liet weten de mail te hebben ontvangen, mijn reply via PC en Pegasus werd ook ontvangen 8)

De rest.. afwachten tot de 7 opnieuw aangeboden worden aan de Skynet server en tot de correspondenten hun mail nagekeken hebben (en dat is soms problematisch).

Edit 19u45: Terwijl ik mijn post typte waren de mails al "accepted" en ondertussen heb ik van 7 van de 10 test-skynetters een mail gekregen dat ze de testnewsletter ontvangen hebben. Het lijkt dus opgelost.

Toch een fout bij Px dus ... jammer dat het bijna een maand duurde eer het zo ver kwam (en herhaaldelijk aandringen, soms met een publieke tweet om de boel terug te "jumpstarten").
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”