phil48 schreef:Die man weet niet wat hij vertelt.
Waarom ga jij daar zo maar van uit, refererend naar een topic van 9 maanden geleden?
Het kan best zijn dat Telenet weer nieuwe plannen heeft, al vraag ik mij af hoe ze mij naar een huurdecoder gaan dwingen.
ITnetadmin schreef:Blijkbaar kan je in een whop(pa) nog altijd je decoders veranderen zonderdat je je abbo kwijtgeraakt.
Dus ik ga proberen mijn huur om te zetten in een kooptoestel, alleen weet ik nog niet welk.
Kan een digibox pauseren of heb je daar echt een digicorder voor nodig?
Geen verrassing, alleen kon ik het niet zwart op wit bewijzen, maar uiteindelijk verander je hiermee niets aan je formule bij Telenet hé. Verplicht omgezet worden naar een (iets) duurder pakket voor een gewone decoderswap zou ongeoorloofd zijn.
Een digibox kan niet pauzeren, je bent immers live aan het kijken via DVB-C en er is geen opslagmogelijkheid bij een box. Een digicorder gebruikt de harde schijf bij het live kijken en blijft dus in de achtergrond opnemen als je pauzeert.
Ik vind je bericht van de omzetting naar WIGO nu wel onheilspellend, had ik dit niet geweten zou ik je gewoon een digicorder DC-AD2200 aanraden, nu weet ik ook niet wat te denken.
Ondanks ik al 3 jaar een UHD-tv heb, ervaar ik het niet hebben van een tv-box niet als een gemis. Er is nog altijd geen enkele UHD-content op de kabel, zelfs op satelliet zie ik bijna geen groei. Netflix en YouTube kan ik gewoon via de tv zelf gebruiken of casten. De gewone digicorder ziet er misschien wel niet ultramodern uit meer uit qua layout e.d., maar het is een volwassen product. Als ik Netweters zie, zie ik dat er toch nog regelmatig bugs optreden bij de TV-box: mislukte opnames, op tv springen tijdens radio luisteren, niet willen opstarten na enkele dagen inactiviteit, foutcodes,... Persoonlijk vind ik het ontbreken van de doorlusmogelijkheid naar je tv ook jammer.
Zelf gebruik ik nu 4 jaar een gekochte digicorder. Na 27 maanden maak je winst door te kopen, bij een digibox maak je winst na 22 maanden, terwijl je 24 maanden garantie hebt. Ik denk dat als je nu een decoder koopt, de eerste 3 jaar nog altijd weinig nadelen zal hebben t.o.v. een TV-box. Wil je nadien toch één beginnen huren, is je digicorder al terugverdiend en kan je hem eventueel nog verkopen.