Telenet f*** up

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Rverm
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

ITnetadmin schreef: Wel opgelet, de verkoper wist me te zeggen dat iedereen die nu nog whop(pa) heeft in september overgezet zou worden naar de nieuwe abbos (ik zei dat ik nog niks gehoord had, hij zei dat ze die communicatie maar 3 maand op voorhand doen).
Laten we hopen van niet :evil: Ik ben reuzetevreden met mijn Whoppa, CI+ kaartje en géén digicorder. Verplicht overstappen van Whoppa naar Wigo Home geeft mij dan een maandelijkse stijging van € 11,67... :roll:
brz
Starter
Starter

Onlangs Telenet aangevraagd aangezien ik binnen een 2-tal maanden het ouderlijk huis verlaat.
Het schrappen van de Digicorder huur is inderdaad niet mogelijk bij een Wigo
Gelukkig bij Internet + TV (dus zonder vaste lijn die ik toch niet zou gebruiken) wel nog.
Ik zit met een aangekochte digibox en digicorder dus het ging behoorlijk belachelijk zijn dat ik maandelijks huur zou moeten betalen ervoor.
De kans bestaat wel dat we op termijn ook mobiel bij telenet gaan nemen en dat zal dan wel een zure appel worden...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Wel opgelet, de verkoper wist me te zeggen dat iedereen die nu nog whop(pa) heeft in september overgezet zou worden naar de nieuwe abbos (ik zei dat ik nog niks gehoord had, hij zei dat ze die communicatie maar 3 maand op voorhand doen).

Die man weet niet wat hij vertelt.

https://www.netweters.be/t5/Lounge/Whop ... td-p/64711
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

ITnetadmin schreef:Kan een digibox pauseren of heb je daar echt een digicorder voor nodig?
Nee, daarvoor heb je een Digicorder nodig.
ITnetadmin schreef:Wel opgelet, de verkoper wist me te zeggen dat iedereen die nu nog whop(pa) heeft in september overgezet zou worden naar de nieuwe abbos (ik zei dat ik nog niks gehoord had, hij zei dat ze die communicatie maar 3 maand op voorhand doen).
Een verkoper die volgens mij dingen aan het verzinnen is...
Amazor
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

phil48 schreef:Die man weet niet wat hij vertelt.
Waarom ga jij daar zo maar van uit, refererend naar een topic van 9 maanden geleden?
Het kan best zijn dat Telenet weer nieuwe plannen heeft, al vraag ik mij af hoe ze mij naar een huurdecoder gaan dwingen.
ITnetadmin schreef:Blijkbaar kan je in een whop(pa) nog altijd je decoders veranderen zonderdat je je abbo kwijtgeraakt.
Dus ik ga proberen mijn huur om te zetten in een kooptoestel, alleen weet ik nog niet welk.
Kan een digibox pauseren of heb je daar echt een digicorder voor nodig?
Geen verrassing, alleen kon ik het niet zwart op wit bewijzen, maar uiteindelijk verander je hiermee niets aan je formule bij Telenet hé. Verplicht omgezet worden naar een (iets) duurder pakket voor een gewone decoderswap zou ongeoorloofd zijn.

Een digibox kan niet pauzeren, je bent immers live aan het kijken via DVB-C en er is geen opslagmogelijkheid bij een box. Een digicorder gebruikt de harde schijf bij het live kijken en blijft dus in de achtergrond opnemen als je pauzeert.

Ik vind je bericht van de omzetting naar WIGO nu wel onheilspellend, had ik dit niet geweten zou ik je gewoon een digicorder DC-AD2200 aanraden, nu weet ik ook niet wat te denken.
Ondanks ik al 3 jaar een UHD-tv heb, ervaar ik het niet hebben van een tv-box niet als een gemis. Er is nog altijd geen enkele UHD-content op de kabel, zelfs op satelliet zie ik bijna geen groei. Netflix en YouTube kan ik gewoon via de tv zelf gebruiken of casten. De gewone digicorder ziet er misschien wel niet ultramodern uit meer uit qua layout e.d., maar het is een volwassen product. Als ik Netweters zie, zie ik dat er toch nog regelmatig bugs optreden bij de TV-box: mislukte opnames, op tv springen tijdens radio luisteren, niet willen opstarten na enkele dagen inactiviteit, foutcodes,... Persoonlijk vind ik het ontbreken van de doorlusmogelijkheid naar je tv ook jammer.
Zelf gebruik ik nu 4 jaar een gekochte digicorder. Na 27 maanden maak je winst door te kopen, bij een digibox maak je winst na 22 maanden, terwijl je 24 maanden garantie hebt. Ik denk dat als je nu een decoder koopt, de eerste 3 jaar nog altijd weinig nadelen zal hebben t.o.v. een TV-box. Wil je nadien toch één beginnen huren, is je digicorder al terugverdiend en kan je hem eventueel nog verkopen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

ITnetadmin schreef: Blijkbaar kan je in een whop(pa) nog altijd je decoders veranderen zonderdat je je abbo kwijtgeraakt.
Dus ik ga proberen mijn huur om te zetten in een kooptoestel...
Ik hoop dat dit lukt voor je. Je hebt destijds een contract genomen bij TN voor Whop(pa) met inbegrip van de huur van een decoder.
Die decoder nu schrappen uit dit oud contract, denk dat dit moelijk gaat worden omdat er meestal geen aanpassingen meer kunnen gebeuren in oude contracten. Die laten ze gewoon voor wat het is tot de klant een aanpassing eraan wil.

Gezien deze (oude) contracten uitlopend zijn gaan ze voorstellen om een nieuwe overeenkomst te nemen, in dit geval een formule uit wat ze vandaag presenteren. Het zal dan aan de klant zijn om verder te gaan of te blijven met wat hij heeft. Telenet verplicht je niet om je oude formule en het contract wat je daarbij hebt getekend op te geven, alleen passen zij dit niet meer aan wat mij ook volstrekt logisch lijkt.

Maar misschien na lang aandringen, een goed verhaal vertellen en wat goede wil door iemand in een shop, kun je wel vragen of men het toch wil proberen om het adres van een bestaande huurdecoder te schrappen naar een gekochte decoder in het Telenet programma, je weet maar nooit dat het misschien aanvaard word door de software.
Of een geërfde decoder van een oude tante die onlangs op 101-jarige leeftijd is gestorven meenemen naar de winkel en vragen om deze op mijn profiel te activeren, daarna laat ik verdere inspiratie aan jou. Mijn 2 cent.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
lukadad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

ITnetadmin schreef:
Dus de vraag is: zou ik mijn digicorder kunnen "ruilen" voor een gekochte zonder mijn whoppa kwijt te geraken aan een wigo?
Ik heb freephone europe echt wel nodig, en wil eigenlijk van die onnozele huurkost af.
Vorig jaar (januari 2019) heb ik mijn gehuurde digicorder binnengebracht en heb mijn gekochte digicorder (bij Vandenborre) laten activeren in mijn Whoppa-abo.
De digicorder staat echter niet meer te koop bij Vandenborre, dus het zou wel kunnen dat er intussen al iets veranderd is in hun bedrijfspolitiek.

De Whoppa met optie Freephone 24 Belgium (forfait 7 euro) vind ik ideaal. Mijn vrouw belt gemiddeld voor 30 euro per maand rond.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Amazor schreef: Waarom ga jij daar zo maar van uit, refererend naar een topic van 9 maanden geleden?
Het kan best zijn dat Telenet weer nieuwe plannen heeft, al vraag ik mij af hoe ze mij naar een huurdecoder gaan dwingen.
Allez dan, een iets serieuzere bron dan netweters.

https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... pa-vaarwel#

De pakketten bleven wel bestaan, maar kregen een nieuwe naam. In het geval van whop werd het wigo home s.

Ik kan het weten, want was één van die klanten met whop (tot vorige week, overgestapt naar orange).

Dus als een verkoper beweert dat dit "in de toekomst gaat gebeuren", dan maakt die de klanten gewoon iets wijs.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

phil48 schreef:Ik kan het weten, want was één van die klanten met whop (tot vorige week, overgestapt naar orange).
Dus als een verkoper beweert dat dit "in de toekomst gaat gebeuren", dan maakt die de klanten gewoon iets wijs.
We zijn hier dan ook over 2 verschillende dingen aan het praten hé.
Whop is inderdaad automatisch veranderd naar WIGO Home S, omdat die (in combinatie met een huurdecoder) ook geen prijsstijging onderging. De prijs van het oude Whop en Wigo Home S was tot op de cent gelijk.
ITnetadmin en ik hebben het over Whoppa. Als Whoppa-gebruikers zijn wij niet automatisch overgezet, omdat wij naast veranderde specificaties (verlies FreePhone Europe, verplicht huren decoder, Triiing op max. 2 toestellen i.p.v. 5) ook nog een losse prijsstijging zouden moeten incasseren.

Een overzichtje:
Whoppa (zonder huur decoders): €73,33
Whoppa (met huur digicorder/TV-box): €82,70
en nu komt het: WIGO Home: €84,55

Ik ga zeker akkoord dat veel van die mannen achter hun balie allerhande praatjes kunnen verkopen die niet zwart op wit te bewijzen zijn, maar het kan gerust zijn dat er 'stront aan de knikker' is en Telenet uiteindelijk toch van plan is op Whoppa volledig buiten spel proberen te maken.

Het kopen van een eerste decoder is nu al onmogelijk met hun huidige abonnementen en het zou extra geld in het laatje brengen als ze de laatste groep ook nog aan het huren krijgen. Mijn abonnement kost nog altijd €73,33 (met 1 digicorder en 1 digibox in bezit). Veranderen naar Wigo Home (met verplichte huur) zou dus een grote prijsstijging betekenen voor mij. In de situatie naar 2 tv-boxen huren betekent dit een prijsstijging van bijna 16(!) euro (Wigo Home @ €84,55 + €4,53 voor een 2de TV-box = €89,08)
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”