Belgacom begint met VDSL

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

anoniem schreef:Dit is een Vrij land:-D

Er bestaat een recht op Vrije meningsuiting MR SASUKIE :!:

Nog nooit van gehoord :???:

De bedoeling is een mening te uiten, die mag dan in Uw ogen niet ter zakende dienende zijn, maar dient TOCH gespecteerd te worden :wink:

anders heeft dit forum totaal geen zin.... :|

dat van die belgacom zaak toont aan dat ze op allerlei wijze trachten geld te verdienen, dat is hun goed recht, maar er zijn fatsoensgrenzen :evil:

maar daar storen ze schijnbaar niet aan :twisted:

en dat in het licht van VDSL zal dit GEEN goed doen aan hun imago :wink:


Ik heb u de kans gegeven u te verdedigen waarom jij je post als "nodig vond" in dit topic. Als jij een slecht geformuleerde klacht over UW adsl abbo dat JIJ verkeerd hebt aangevraagd bij belgacom een meerwaarde vind in een topic over VDSL waar het om de technologie gaat dan is dat uw zaak. En dan had jij dat perfect tegen mij kunnen zeggen in PM, i.p.v. dat achterlijk boerentaaltje waar geen mens iets van snapt. Ik heb een vriendelijke PM naar u gestuurd en vriendelijk mijn beweegredenen uitgelegd. Als jij daarop enkel aanvallend en onbeschoft op kan antwoorden dan vind ik dat zeer zwak. En ja vrije meningsuiting is 1 ding, een post maken zonder inhoud is iets anders !!

On Topic:

Bij mij zijn ze vorige week VDSL komen leggen in de lex, en zijn er fibers getrokken naar de lokale verdeelkasten. Ben benieuwd naar wanneer BGC dit officieel gaat verdelen. Heb er ook geen goed oog in, maar als ik zo zie dat in NL men er enkel op voorruit gaat, en zelfs een standaard abbo zoals Chello Classic nu ook al 4Mbit/1Mbit kan leveren mag BGC toch ook wel wat doen, vooral nu de technlogie zich daartoe leent.

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Off topic:

Ik weet niet hoe het bij u zit, anoniem, maar hier in Kortrijk (en ook in het Waasland) geven ze cursussen Nederlands. Misschien een goed idee?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Sasuke schreef:
On Topic:

Bij mij zijn ze vorige week VDSL komen leggen in de lex, en zijn er fibers getrokken naar de lokale verdeelkasten. Ben benieuwd naar wanneer BGC dit officieel gaat verdelen. Heb er ook geen goed oog in, maar als ik zo zie dat in NL men er enkel op voorruit gaat, en zelfs een standaard abbo zoals Chello Classic nu ook al 4Mbit/1Mbit kan leveren mag BGC toch ook wel wat doen, vooral nu de technlogie zich daartoe leent.

Mvg,

Sasuke


Idd, chello nederland gooit nu 4/1 voor een standaard abo, en zelfs 8/1 voor de plus door de lijn. Vooral upstream verbetering is welkom. BC kan zonder problemen 512 kbps geven....maar ja dan zijn hun office lijnen minder waard.

Waar is dat bij u? dat ze daar al bezig zijn met VDSL? ik ben beniewd naar de uitrol... in hun jaarverslag stond dat ze al 225 ROP's geplaatst hadden..
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Qless,

Ik woon in Antwerpen, Wilrijk ... en die verdeelkast staat vlak voor mijn deur ... :)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Sasuke schreef:... en die verdeelkast staat vlak voor mijn deur ... :)

Grtz,

Sasuke
Ik zie je glunderen tot hier!
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Gast

qless schreef:
Sasuke schreef:
On Topic:

Bij mij zijn ze vorige week VDSL komen leggen in de lex, en zijn er fibers getrokken naar de lokale verdeelkasten. Ben benieuwd naar wanneer BGC dit officieel gaat verdelen. Heb er ook geen goed oog in, maar als ik zo zie dat in NL men er enkel op voorruit gaat, en zelfs een standaard abbo zoals Chello Classic nu ook al 4Mbit/1Mbit kan leveren mag BGC toch ook wel wat doen, vooral nu de technlogie zich daartoe leent.

Mvg,

Sasuke


Idd, chello nederland gooit nu 4/1 voor een standaard abo, en zelfs 8/1 voor de plus door de lijn. Vooral upstream verbetering is welkom. BC kan zonder problemen 512 kbps geven....maar ja dan zijn hun office lijnen minder waard.

Waar is dat bij u? dat ze daar al bezig zijn met VDSL? ik ben beniewd naar de uitrol... in hun jaarverslag stond dat ze al 225 ROP's geplaatst hadden..



Het is en blijft voor mij ook nogaltijd een raadsel waarom die limieten er zijn en waarom die upstream zo laag blijft.
Toestanden gelijk bij a2f & scarlet zijn alleen maar te wijten aan het feit dat Scarlet gewoon niet kapitaal krachtig genoeg is om een fatsoenlijk netwerk uit de grond te stampen, op een andere manier kan je dit echter niet verklaren als je kijkt naar onze noorderburen waar limietloos internet en een hoge upstream wel mogelijk is.

Volgens mij ligt de oorzaak van de limieten en de upstream anders.
Belgacom & Telenet zijn de 2 grote giganten die alle2 gesteund worden door zowel de staat(Belgacom was/is een staatsbedrijf) als de vlaamse overheid(Telenet).
Deze 2 grote providers hebben het beste netwerk in het land dat volgens mij helemaal niet moet onderdoen voor het netwerk van KPN of Essent in Nederland.
Ik denk echter dat een verhoging van de limieten en de upstream leidt tot meer illegale downloads(warez) en iets in mij zegt dat ze dat in België willen tegenhouden/voorkomen.
Als je een hoge upstream hebt kan je beter je bestanden delen.
Daarmee dat onze upstream laag word gehouden en de limieten ook.
Daar zit volgens mij de echte reden.
Ook wil men nogaltijd de Belg klein en dom houden.

In Nederland ligt dat trouwens anders xs4all bvb is indertijd opgestart door een aantal hackers die hun aparte isp wouden hebben.
Dus het is nogal logisch dat die geen limieten toepassen en een nieuwsserver hebben waar terrabytes per dag erdoor gaan.
Spijtig dat Belgen niet zo een ondernemers zijn.

@Interactive en digitale TV:

Interactive en Digitale TV is wel leuk maar stelt eigenlijk niet zoveel voor.
Ik heb het al gezien bij familie die een digitale decoder hebben bij hun sateliet en als je daarvoor VDSL zou moeten aanschaffen, ik weet het niet hoor.
Video On Demand gaat volgens mij vrij duur uitvallen dus kan je nogaltijd beter een abo nemen op Canal+ of gewoon naar de videotheek gaan.
Ik vind trouwens dat ze in België laat zijn met deze vorm van interactieve tv als je weet dat digitale en interactive tv al zolang via de sateliet bestaat maarjah.
Denk dat het tv project van Belgacom gigantisch gaat floppen.
Gast

bovenstaand bericht werd getypt door witte
Xr2i0

De digtale Tv "Idtv" of "Belgacom Tv "zoals ze het noemen zal eerst via adsl beschikbaar zijn, vandaar dat ik denk dat ze eerst naar de 5.5 of 6Mbits/s gaan gaan qua downstream voor hun adsl abbo's.
De uitwerking van Vdsl zal veel langer duren aangezien de technische benodigdheden. Maar aan welke snelheden Belgacom deze zal aanbieden en met welke data limiet blijft een raadsel... Ze kunnen namelijk moeilijk hun Professionele abbo's concurrentie aandoen...

Welke bron geeft trouwens aan dat ze in november van start gaan met Vdsl ?

Cheers
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:Volgens mij ligt de oorzaak van de limieten en de upstream anders.


De enige oorzaak is nochtans veel eenvoudiger... meer leveren voor dezelfde prijs zijn minder inkomsten. Ik begrijp niet dat de meeste hier niet willen snappen dat de ISP op zich ook zijn capaciteit (laat staan zijn links tussen de verschillende nodes) ergens moet halen, en dat dat ook niet gratis is.

Anonymous schreef:als je weet dat digitale en interactive tv al zolang via de sateliet bestaat


Digitale en interactieve TV zijn twee compleet verschillende dingen... digitale TV is er inderdaad al langer via satelliet, echter interactieve TV is er nog steeds niet (noch in Belgie, noch ergens anders... op wat proefprojecten na dan).

Xr2i0 schreef:De digtale Tv "Idtv" of "Belgacom Tv "zoals ze het noemen zal eerst via adsl beschikbaar zijn, vandaar dat ik denk dat ze eerst naar de 5.5 of 6Mbits/s gaan gaan qua downstream voor hun adsl abbo's.


Digitale TV staat volledig los van je normale internet verbinding, en heeft dus ook geen invloed op je down/upstream. Net zoals het bellen via TN ook niets te maken heeft met hoeveel je kan downloaden en tegen welke snelheid. De diverse diensten maken allen gebruik van de kabel, of ADSL maar dat is dan ook het enige.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik stoefte even tegen een vriend van me dat Skynet met VDSL sneller zal zijn dan Telenet... Maar hij zij dat tegen dan Telenet ook een alternatief zal hebben... Is dat zo? Zal Telenet ook met iets nieuws op de proppen komen?
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

[DmW]_BkE schreef:Ik stoefte even tegen een vriend van me dat Skynet met VDSL sneller zal zijn dan Telenet... Maar hij zij dat tegen dan Telenet ook een alternatief zal hebben... Is dat zo? Zal Telenet ook met iets nieuws op de proppen komen?

Neen, uitbreiding van het aan het uitrollen zijnde expressnet met goeie docsis natuurlijk :-)
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

airzimmy schreef:Neen, uitbreiding van het aan het uitrollen zijnde expressnet met goeie docsis natuurlijk :-)

Aha :-) Zouden ze rapper zijn dan Belgacom VDSL dan?? Tot hoe snel kun je eigenlijk gaan met de kabel?
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

[DmW]_BkE schreef:
airzimmy schreef:Neen, uitbreiding van het aan het uitrollen zijnde expressnet met goeie docsis natuurlijk :-)

Aha :-) Zouden ze rapper zijn dan Belgacom VDSL dan?? Tot hoe snel kun je eigenlijk gaan met de kabel?


VDSL (Belgacom Broadway)
Down: tot 52 Mbps
Up: tot 13 Mbps of:
26 Mbps beide kanten

EuroDocsis2 (Telenet ExpressNet)
Down: tot 50 Mbps
Up: tot 30 Mbps

Met EuroDocsis lijkt kabel veel meer op DSL doordat je een "prive" kanaal krijgt op de gedeelde kabel. Vandoor ook dat ze snelheden dan beter kunnen garanderen.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Maar telenet zijn limiet s****.
Dan toch liever vdsl.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

je hebt een hdd van 6GB <10GB limiet
je kan geen recente spellen spelen
je pc is te oud voor xvid's af te spelen....

hoe kunt ge dan in hemelsnaam aan 10GB geraken Marto?? :?
de pispaal <<
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Mr.Cide schreef:je hebt een hdd van 6GB <10GB limiet
je kan geen recente spellen spelen
je pc is te oud voor xvid's af te spelen....

hoe kunt ge dan in hemelsnaam aan 10GB geraken Marto?? :?


Simpel...gewoon downloaden naar /dev/null ;)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

°MaRtO°° schreef:Maar telenet zijn limiet s****t.
Dan toch liever vdsl.


Limiet Skynet is hetzelfde als limiet Telenet, behalve dat Telenet nog dat belachelijke upstream limiet van 15% heeft...
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Mr.Cide schreef:je hebt een hdd van 6GB <10GB limiet
je kan geen recente spellen spelen
je pc is te oud voor xvid's af te spelen....

hoe kunt ge dan in hemelsnaam aan 10GB geraken Marto?? :?

Als ik een film download dan verwijder ik hem gewoon weer en download een nieuwe en nu heb ik nog 2,50gb vrij, dus genoeg. En sommige films spelen wel nog af met bs player bv. Shaun of the Dead en Spiderman 2 en dan Garfield weer al niet.
Gast

Ik ben helemaal niet tevreden met mijn kabel tv.

Ik kan zelf niet kiezen welke zenders er op de kabel staan. Er staan er een heleboel op die mij niet interesseren, en de kabel maatschappij kan zo maar beslissen er een af te gooien of bij te zetten.

Ik kan ook niet kiezen welke kabel maatschappij ik wil.

Ikben enthousiast over TV via telefoon, op voorwaarde dat ik zal instaat zijn mijn kabel buiten te zwieren, de zelfde of betere kwaliteit krijg, en vooral,
dat ik enkel hoef te betalen voor die zenders die ik wil , laat ons zeggen alle vlaamse zenders, de bbc's (allemaal 1,2,3, 4, 5, i) ... een paar hollanders en franse kanalen en mtv, maar geen rai of esp, of liberty of andere zenders waar ik nooit naar kijk.
en nog een paar extra's zoals HBO uit de vs enzo... of een filmkanaal.

als ik dan nog extra's krijg zoals Video on Demand (mits betaling eender welke recente film zien, zonder mij te hoeven verplaatsen);

laat maar komen.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

idtv is niet ter vervanging van de kabel maar als add-on peins ik (interactiviteit, video-ondemand,...)
en het is niet via de telefoon daar adsl-signaal (en vdsl signaal ook dan) over een apart koperpaar loopt (vandaar de splitters)

want moest het een vervangproduct zijn zou er toch al wat commotie rond moeten geweest zijn in de actualiteit, nog niets van gehoord
de pispaal <<
Gast

Sub Zero schreef:Wat ben je in godsnaam met 100Mbyte/s down als de server en het achterliggende netwerk (ik heb het dan over het internet en niet het lokale netwerk van je ISP) niet meekan ? Dus gewoon die dl-speed wat lager en dan komt er ruimte vrij voor interactieve toepassingen zoals digitale TV en ik weet niet wat nog allemaal. Het internet is meer dan alleen downloaden hoor. Die DBV-T zul je trouwens niet moeten bekijken op je PC-scherm. Je hebt van die dingen die je aan je TV kunt hangen en dan kun je op je TV kijken. Ik het gevoel dat sommige mensen met oogkleppen oplopen...

Cheers


Iedereen heeft thuis al een tv of 2 soms 3 zelfs dus waarom zouden ze dan via hun pc naar tv kijken. VDSL zou vooral moeten dienen voor een snelle overdragen van informatie want je kan met gewone adsl al heel snel surfen. Belgacom zou beter investeren in hun servers om onbeperkt downloaden te maken zoals het al reeds lang is in alle buurlanden. Het is gewoon een kleine oorlogje van Telenet en Belgacom om de markt te domineren en nieuwe klanten te lokken. Alles draait om geld bij die mannen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het punt is : Ze willen af van de alleen-maar-kijken televisie. Als je gebruik maakt van de technologie die achter VDSL zit, dan kan je in vb een quiz op tv ook meespelen ipv alleen maar kijken. Daar zit hem het voordeel.

En wat ik ook bedoel is : BGC mag nog 54Mbit per seconde aanbieden voor internet. Als de server waarvan jij download maar 30Mbit kan leveren, dan zal jij downloaden aan 30Mbit/s. Niet alle servers zijn in beheer van Belgacom he. Je zit niet alleen op internet he. Stel : 10 personen met elk 54Mbit willen van een server een ISO downloaden van 700Mbyte. Dan moet die server voor die 10 users alleen 540Mbit ter beschikking hebben om jou download aan de volle snelheid te laten doorgaan. 540Mbit is héél veel. Er zijn datacenters die niet eens zo veel hebben. En ik spreek hier maar over 10 man. Dus wat jij wil is eigenlijk niet realiseerbaar.

Cheers
Afbeelding
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Het is gewoon een kleine oorlogje van Telenet en Belgacom om de markt te domineren en nieuwe klanten te lokken. Alles draait om geld bij die mannen.


Volledig met akoord. Ik heb ook bij skynet klant geweest en altijd tevreden geweest over de snelheid en de service van oa. de techniekers alleen heeft de limiet mij de nek omgedraaid.

10GB is toch nimeer van deze tijd :| !!!

Een limiet mag van mij maar dan zoiets van een 50 a 100 GB ofzoiets dat is al meer dan genoeg vind ik natuurlijk limietloos is natuurlijk veel beter he ;)

Ik snap gewoon nogaltijd niet dat het hier niet kan limietloos surfen :? maar ja ik ben ook zo geen expert qua internet verbindingen en netwerken in het algemeen he :lol:
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

10GB is toch nimeer van deze tijd !!!


Klopt, maar wa doet ge eraan? Traffic bijkopen tegen "afzet" prijzen? :p

Unlimit traffic zal nog wel een tijdje duren (zoiets ziet ge natuurlijk alleen maar in belgie), ge moest maar eens nen dvd downloaden :-D

Extra traffic aan 20€/100G zou misschien toch al nen stap in de goede richting zijn. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tae schreef:10GB is toch nimeer van deze tijd :| !!!


Tja, als 90% en meer daar absoluut geen probleem mee heft... dan is het duidelijk nog wel van deze tijd. Zij die meer nodig hebben moeten er dan ook maar voor betalen.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

r2504,

Daar ik geef ik je 100% gelijk in. Maar ze kunnen dan wel de prijs verlagen voor zij die meer nodig hebben. 1€ / Gb is nu echt wel wat te veel, als je bekijkt wat die extra Gb kost aan de ISP ...

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sasuke schreef:1€ / Gb is nu echt wel wat te veel, als je bekijkt wat die extra Gb kost aan de ISP ...


Verklaar je nader... wat kost die 1 GB dan wel aan de ISP volgens jou ?

Als je louter kijkt naar wat zij moeten inkopen heb je slechts een fractie van de prijs. Door het feit dat er namelijk meer data wordt gedownload moet men ook de bandbreedte naar het internet, en tussen de nodes verhogen (en we weten allemaal van het A2F verhaal wat de gevolgen zijn als je dit niet doet).

Iedereen blijkt blijkbaar beter te weten wat iets mag kosten dan de ISP zelf.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mja,

A2F en Scarlet laat ik ertussen, want zij denken gewoon veel geld uit een ondergedimensioneerd netwerk te kunnen slaan. Dus bij hen kan ik best begrijpen dat bandbreedte én volume veel geld kost.

Ik had het meer over deftige netwerken, zoals het Turboline netwerk en de verschillende broba netwerken. Beide zijn enorm goed uitgerust, op BROBA niveau heb je trouwens bij de meeste ISP's dan ook unlimited traffic (elk abbo van bv. Easynet op Broba is ongelimiteerd) en neem van me aan, bedrijven met een broba genereren een heel pak meer dan 10Gb/ maand hoor.

Dus voor Skynet moet een aanpassing van de prijs volgens mij wel kunnen, natuurlijk snap ik best dat zij ergens de kostprijs van de VDSL uitrol moeten verantwoorden. Maar "theoretisch" gezien, moet het kunnen.

Een andere manier, wat volgens mij voor Belgacom/Turboline veel beter zou uitpakken is om de bestaande limiet gewoonweg te verhogen en daar een meerprijs voor vragen, gekoppeld aan bv een nog hogere upload. Op deze manier gaan ook mensen die niet aan die limiet komen maar enkel meer upload willen dit ook nemen en blijft de verhouding nog altijd zo dat de meerkost het extra volume van de minderheid leechers kan dekken. Of zie ik dat verkeerd ?

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sasuke schreef:Of zie ik dat verkeerd ?


Ik denk dat niemand van ons daar kan op antwoorden, maar wat zeker is, is dat het een zeer complexe mix is van heel veel factoren en niet louter en alleen van wat de ISP zelf upstream moet betalen voor zijn connectivity.

Tevens is het zo dat extra GB's nog altijd een luxe product zijn aangezien er slechts een zeer kleine minderheid is die ze ook effectief aanschaft. In dergelijke situatie is het zo dat de prijs altijd hoger ligt.

Dergelijke personen, net zoals de early adopters betalen mee voor de technologie, en wat in de toekomst zal mogelijk zijn. De centjes voor netwerk upgrades ivm. VDSL en ExpressNet moeten uiteindelijk ook ergens vandaan komen.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Tevens is het zo dat extra GB's nog altijd een luxe product zijn aangezien er slechts een zeer kleine minderheid is die ze ook effectief aanschaft. In dergelijke situatie is het zo dat de prijs altijd hoger ligt.


Vrij logisch als je 1€/G moet betalen, ik heb server staan in redbus amsterdam en daar betaal ik 69€/1000G...wel een klein verschil met de prijzen die ze hier durven te vragen. Okey, misschien liggen prijzen in datacenters anders, maar zo een groot verschil?! :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Buster schreef:Okey, misschien liggen prijzen in datacenters anders, maar zo een groot verschil?! :)


Het datacenter heeft zelf een aansluiting, en daar stopt het voor hen. Geen achterliggend netwerk, geen links tussen nodes, geen netwerk upgrades naar VDSL/Eurodocsis 2.0, ...

Voor een datacenter zijn GB's leveren ook core-business, voor een ISP op zich niet echt.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Geen achterliggend netwerk, geen links tussen nodes, geen netwerk upgrades naar VDSL/Eurodocsis 2.0, ...


Ja, maar in andere landen hebben de ISP's dezelfde "problemen" (upgrades,...) en daar kan het dus blijkbaar zonder problemen om unlimit internet aan te bieden en meestal nog aan lagere prijzen dan de limited accounts hier. (en dat zonder a2f toestanden :p)
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Buster schreef:
Geen achterliggend netwerk, geen links tussen nodes, geen netwerk upgrades naar VDSL/Eurodocsis 2.0, ...


Ja, maar in andere landen hebben de ISP's dezelfde "problemen" (upgrades,...) en daar kan het dus blijkbaar zonder problemen om unlimit internet aan te bieden en meestal nog aan lagere prijzen dan de limited accounts hier. (en dat zonder a2f toestanden :p)
Natuurlijk is het op een ander altijd beter. Zo kan je op diversie fora in Nederland lezen hoeveel mensen gewoon geen mogelijkheid hebben om überhaupt breedband te krijgen, omdat het volgens de operatoren niet zou opbrengen.

Los daarvan, in Nederland is de typische overboekingsfactor voor ADSL aansluitingen 1:25. Dit betekent dat je als iedereen die op dezelfde ADSL centrale zit alleen maar zoveel mogelijk wenst te downloaden, je slechts 1/25ste van de beloofde maximale snelheid zou halen.
Ik heb op dit forum al vele opmerkingen gelezen dat ze snelheid niet zo belangrijk vinden, maar liever meer volume zouden krijgen. Toch zijn het net diezelfde mensen die moord en brand schreeuwen als ze niet de absoluut maximum snelheid halen volgens de specs van de provider.
Beeld je dan maar eens in dat je het met 1/25ste van de beloofde snelheid moet doen. Klinkt toch al richting richting A2F.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Beeld je dan maar eens in dat je het met 1/25ste van de beloofde snelheid moet doen. Klinkt toch al richting richting A2F.


Je kan een ISP zoals demon of speedlinq echt niet gaan vergelijken met a2f :p Moet zeggen dat ik best vrij veel mensen ken die erop zitten en die halen toch een 600kb/s & 100kb/s up. Nog maar te zwijgen van @home of chello accounts.

Natuurlijk is het op een ander altijd beter.


Voor internet? idd een pak beter, lijkt me sterk dat al die andere mensen zitten te liegen :p

Ik heb op dit forum al vele opmerkingen gelezen dat ze snelheid niet zo belangrijk vinden, maar liever meer volume zouden krijgen. Toch zijn het net diezelfde mensen die moord en brand schreeuwen als ze niet de absoluut maximum snelheid halen volgens de specs van de provider.


Wat ben ik dan met die 840kb/s download van telenet? Een paar uur downloaden en je zit voor de rest van de maand op smallband... zie ik totaal het nut niet van, geef me dan maar een 150kb/s zonder limieten.. en zo zullen er nog wel mensen zijn.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Buster, jij persoonlijk doet misschien niets anders dan downloaden, maar de overgrote meerderheid heeft nog steeds meer dan ruimschoots genoeg met hun volume. Feit dat je tegen een vrij hoge snelheid kan downloaden is het mooiste bewijs dat het grootste deel van de breedbanders niet "continu" zit te downloaden. Dit voorbeeld geldt ook voor het voorbeeld dat je gaf uit Nederland. Anders heb je wel degelijk A2F toestanden.
Een overboekingsfactor is een feitelijk gegeven, en 1:25 is 1:25, hoe je het ook draait of keert, er is geen ontkomen aan. Vrij begrijpelijk dat een ISP zich richt op hun grootste groep gebruikers, niet op de uitzonderingen. Er moet wel nog geld verdiend worden, hé.

Buster schreef:Wat ben ik dan met die 840kb/s download van telenet?
Als je iets wil downloaden dan gaat het snel. Het downloaden op zich is puur tijdsverlies. Als ik een bestand download, dan wil dat zeggen dat ik het nodig heb, en dat ik het dus zo snel mogelijk wens te gebruiken. De tijd die ik dus "verlies" met het downloaden beperk ik dus liever zo veel mogelijk.

Het is toch ook niet omdat de waterleiding bij je thuis toekomt en een bepaald debiet kan leveren, dat de kranen continu openstaan. Je verbruikt het water als het nodig is, en anders blijven de kranen gesloten.
Een zelfde scenario voor uw electriciteitslevering.

Waarom moet dat bij internet ineens wel allemaal kunnen ?
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Hier nog een aantal quotes van Nederlandse ADSLgebruikers:

A) Over Speedlinq
Ik ben redelijk snel aangesloten door speedlinq.
alleen elk heel uur verbreekt de verbinding. (weg MSN, weg terminal server connection etc..) Omdat ik de verbinding vel gebruik om remote te werken is dit enorm irritant. Als dit niet verbeterd wordt ga ik direct overstappen...

Wat een stelletje kleuters bij mekaar.....
Ik heb ondertussen ruim 2 mnd geleden een max abbo aangevraagd.
Na zelf 5 keer erachteraan gebeld te hebben ( a 70 eurocent pm) is het nog steeds niet voor mekaar.
De helpdesk medewerkers ( tenminste die waarmee ik gesproken heb) zijn incompetent, en kunnen gewoon niks voor je doen. Ze weigeren je door te verbinden naar een andere afdeling (dus je mag weer in de rij gaan staan) en een supervisor spreken ho maar.....
Dus opgezegd die handel (ik had 'm toch nog niet) en op naar demon.
Hopelijk zijn die beter....

Hier het zelfde verhaal...
Ik had eerst een basic verbinding,en ben over gegaan naar 2048/1024
Ik kon ook een ander modem ophalen in amsterdam.
Heb ik gedaan en wat bleek....hebben ze de verkeerde adapter meegegeven,waardoor ik dus 46 min voor l*l aan de telefoon met de helpdesk heb gezeten.
Sindsdien ging het hopeloos.
De snelheid was 2048/896 ipv 2048/1024 en nog steeds...
Ook hier wordt om de 6a7 min de verbinding verbroken

of te wel tot nu toe alleen maar gekloot bij speedlinq...........


B) Demon
Heb bij Demon een 2Mbit/s abonnement.
Altijd snelheden gehad van rond de 210 KByte/s download. Echter de laatste 7 weken is het helemaal mis bij Demon.
Ik kwam nauwelijks nog boven de 120 KByte/s bij downloaden.
De laatste twee weken zelf niet boven de 90 KByte/s
Surfen gaat nog dramatischer op 45 KByte/s.
Ben op de Speedtest lijst van een 11-de plaatst met een gemiddelde van 205KByte/s gezakt naar een gemiddelde van 113 Kbyte/s.
Demon kan er niets aan doen zeggen ze, en er is een BBNED-ticket aangemaakt. Maar al die weken is er nog niets gebeurd.
BBNED gemailed en die suggereren dat er geen technische onvolkomendheden meer zouden moeten zijn. Heb voorgesteld mijn abonnementgeld voor het teveel betaalde gedeelte te crediteren, maar daar hoor ik nooit een antwoord op.

Heb ook een Demon abbo, kaal besteld en zelf een modem (alcatel510)
geplaatst. Geen problemen. Wel is de snelheid de laatste tijd teleurstellend en soms valt de verbinding weg. Soms wel een half uur.
Overweeg om een andere provider te nemen.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

In Nederland zijn de reacties op XS4ALL wel goed. een Betrouwbaar en snel netwerk, geen disconnects. De enige klacht die veel voorkomt over XS4all is de prijs:

Basic abonnement:

2240 kbit down / 416kbit Up
50 MB voor website
5 mailboxen van 20 MB
10 e-mailaliassen per mailbox
Incl. virusscanner, spamfilter en firewall
Fair use policy
Prijs: 59,95 euro/maand

ADSL Fast:

4480kbit down 704kbit up
50 MB voor website
5 mailboxen van 20 MB
10 e-mailaliassen per mailbox
Incl. virusscanner, spamfilter en firewall
Prijs: 79,95 euro/maand

En dat terwijl er hier in België al geklaagd wordt dat het veel te duur is.

Zo zie je maar dat als je een betrouwbaar en stabiel netwerk wilt, toch behoorlijke speeds wil hebben, en een fair use policy dat je ervoor moet betalen.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Zo zie je maar dat als je een betrouwbaar en stabiel netwerk wilt, toch behoorlijke speeds wil hebben, en een fair use policy dat je ervoor moet betalen.


Ik wil er ook gerust 100 a 150€/maand voor betalen, maar het kan gewoon niet omdat er in belgie niet eens zo'n abbo beschikbaar is. RF servertje dat ik heb draaien trekt alleen al 50G/maand.. en dan heb ik nog niet eens iets gedownload.
Gast

PHO schreef:In Nederland zijn de reacties op XS4ALL wel goed. een Betrouwbaar en snel netwerk, geen disconnects. De enige klacht die veel voorkomt over XS4all is de prijs:

Basic abonnement:

2240 kbit down / 416kbit Up
50 MB voor website
5 mailboxen van 20 MB
10 e-mailaliassen per mailbox
Incl. virusscanner, spamfilter en firewall
Fair use policy
Prijs: 59,95 euro/maand

ADSL Fast:

4480kbit down 704kbit up
50 MB voor website
5 mailboxen van 20 MB
10 e-mailaliassen per mailbox
Incl. virusscanner, spamfilter en firewall
Prijs: 79,95 euro/maand

En dat terwijl er hier in België al geklaagd wordt dat het veel te duur is.

Zo zie je maar dat als je een betrouwbaar en stabiel netwerk wilt, toch behoorlijke speeds wil hebben, en een fair use policy dat je ervoor moet betalen.


Ja maar dan kan je onbeperkt downloaden voor die geld en geloof mij je het is veel handiger en goedkoper om zo te surfen als je het uitrekent met al die extra geld dat je uitgeeft voor volume pakjes of per 1 gb volume betaal je veel veel meer. Ik ga in Nederland gaan wonen :-D
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Tja, als 90% en meer daar absoluut geen probleem mee heft... dan is het duidelijk nog wel van deze tijd. Zij die meer nodig hebben moeten er dan ook maar voor betalen.


Uit wie bestaat die 90% dan uit ouders die nog niet weten hoe ze een modem moeten aansluiten en mensen die niet beter weten :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”