Philippe, voor de duidelijkheid om onze huidige nummers niet te verliezen: als wij als "weiniggebruikers" naar JIMMobile of Mobile Vikings zouden willen overstappen, zou ik dat dan best gewoon rechtstreeks via de website doen, of zou je toch aanraden om eerst over te stappen naar BASE 0 via de BASE shop en daarna op het gemak naar JIMMobile gaan?philippe_d schreef:Wat betreft porteren van nummers, moeten we misschien een onderscheid maken tussen vaste- en mobiele nummers:Ik zou dus inderdaad de raad volgen die hierboven al werd gegeven: ga naar een Shop van Base/Orange/Proximus, vraag daar een nieuwe SIM en start de portatie (met als donor operator "Proximus") ...
- Wat betreft de mobiele nummers zal het uitporteren waarschijnlijk geen probleem zijn, gezien alles via Proximus verloopt (en Proximus zit nog altijd bij het CRDC )
Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb me deze morgen vlug ingeschreven bij JimMobile. Hopelijk komt het nog goed en kan ik mijn nummer houden.
Ik was al een tijdje aan het twijfelen om over te stappen door die 3 Euro maandelijkse kosten. Ik doe maar weinig met de gsm.
Ik was al een tijdje aan het twijfelen om over te stappen door die 3 Euro maandelijkse kosten. Ik doe maar weinig met de gsm.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Volgens mij is deze werkwijze niet legaal. Er is ook geen sprake van overmacht. Ik ben zelfs niet zeker dat het enkel over financiële problemen gaat. Het zou perfect mogelijk zijn dat de technologie die ze gebruiken voor een groot deel van hun gebruikers door Proximus wordt afgezet, en dat ze al lang op de hoogte zijn.
Ik heb aldus mijn licht opgestoken bij mijn rechtsbijstand & de ombudsdienst telecom, en wacht hun antwoord af om te weten welke volgende stappen er komen.
EDIT: lees net het datanews artikel - interessant gegeven. Als dit klopt, is er sprake van grove nalatigheid.
Ik heb aldus mijn licht opgestoken bij mijn rechtsbijstand & de ombudsdienst telecom, en wacht hun antwoord af om te weten welke volgende stappen er komen.
EDIT: lees net het datanews artikel - interessant gegeven. Als dit klopt, is er sprake van grove nalatigheid.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
hier ook te lezen :
https://tweakers.net/nieuws/150804/belg ... -27&u=1100
voor mobiel ben je best om naar een winkel te gaan. Beste geval ben je binnen de paar uur overgezet. Internet is een ander paar mouwen.
https://tweakers.net/nieuws/150804/belg ... -27&u=1100
voor mobiel ben je best om naar een winkel te gaan. Beste geval ben je binnen de paar uur overgezet. Internet is een ander paar mouwen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Vooreerst Sorry voor de dubbelpost.
Heb deze morgen door het dramatisch nieuws gekregen,Dommel/Billi stopt ermee.Ik wil er toch op wijzen dat de tijd (volgens mij)veel te kort is,m.a.w. mensen hebben bijna geen tijd om een alternatief te vinden/zoeken,ik weet niet of er een wettelijke termijn(van 14 dagen bijv.) zou moeten gelden.
Alternatieven zijn heel wat duurder hoor,de tijd om echt goedkoop mobiel te bellen is over,ook die Jim Mobile is veel duurder,Dommel was 3€ per uur.
Scarlet heeft hier ook al gebeld.(Om Scarlet RED te nemen)maar ik ben er tot nu toe niet op ingegaan,wel intresant aanbod,maar in mijn situatie niet te doen,te weinig beltijd in totaal,Scarlet was wel heel goed op de hoogte van de Dommel situatie,geen wonder natuurlijk,het is Proximus te doen om zoveel mogelijk Dommel klanten naar Scarlet te krijgen.
Aangezien Mijn Moeder heel veel belt,ben ik van plan bij Orange Colibrie (8€ p/m) te nemen,omdat men gratis kan bellen tussen twee nrs op dezelfde factuur(eigenlijk naar alle nrs op dezelfde factuur).Resterende tijd is wel maar 90 min,dus dat is ook niet zoveel,maar ik denk dat dit wel voldoende zal zijn.
Heb deze morgen door het dramatisch nieuws gekregen,Dommel/Billi stopt ermee.Ik wil er toch op wijzen dat de tijd (volgens mij)veel te kort is,m.a.w. mensen hebben bijna geen tijd om een alternatief te vinden/zoeken,ik weet niet of er een wettelijke termijn(van 14 dagen bijv.) zou moeten gelden.
Alternatieven zijn heel wat duurder hoor,de tijd om echt goedkoop mobiel te bellen is over,ook die Jim Mobile is veel duurder,Dommel was 3€ per uur.
Scarlet heeft hier ook al gebeld.(Om Scarlet RED te nemen)maar ik ben er tot nu toe niet op ingegaan,wel intresant aanbod,maar in mijn situatie niet te doen,te weinig beltijd in totaal,Scarlet was wel heel goed op de hoogte van de Dommel situatie,geen wonder natuurlijk,het is Proximus te doen om zoveel mogelijk Dommel klanten naar Scarlet te krijgen.
Aangezien Mijn Moeder heel veel belt,ben ik van plan bij Orange Colibrie (8€ p/m) te nemen,omdat men gratis kan bellen tussen twee nrs op dezelfde factuur(eigenlijk naar alle nrs op dezelfde factuur).Resterende tijd is wel maar 90 min,dus dat is ook niet zoveel,maar ik denk dat dit wel voldoende zal zijn.
Laatst gewijzigd door fluppie 27 maa 2019, 11:50, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik ben echt geen specialist, en gezien wij niet alles weten wat er hier speelt, durf ik mij hierover niet uitspreken.guy-pc schreef:Philippe, voor de duidelijkheid om onze huidige nummers niet te verliezen: als wij als "weiniggebruikers" naar JIMMobile of Mobile Vikings zouden willen overstappen, zou ik dat dan best gewoon rechtstreeks via de website doen, of zou je toch aanraden om eerst over te stappen naar BASE 0 via de BASE shop en daarna op het gemak naar JIMMobile gaan?
Blijkbaar zou het uitporteren van Dommel (mobiele) nummers via Proximus gaan, en zou er dus geen probleem mogen zijn?
Hoe meer info we hier krijgen en kunnen delen hoe beter. Hopelijk lezen er hier enkele "specialisten" ter zake" mee
Of is er al Userbaser die met succes een Dommel GSM nummer heeft overgezet!
PS
In het ergste geval verlies je je nummer. So what? Voor een "weiniggebruiker" toch ook niet zo'n probleem?
Enkele weken sukkelen met het verwittigen van je contacten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Mijn overstap begint al goed eigenlijk...
Ik had als contact en username/email "+edpnet" toegevoegd aan m'n gmail acc, dus "...+[email protected]", dus dat het allemaal mooi zichtbaar is vanwaar alle mail nadien komt.
Ik heb het ook eerst nog gechecked via mijn eigen domain of deze mails doorkomen en bevestigd dat het doorkomt.
3 keer raden wat nu niet goed loopt...
Al direct een mail gestuurd dat indien het niet goed loopt die +edpnet wel weg mag maar is ook niet zo tof nu.
Ik hoop dat het goed verloopt aangezien er 2 abbo's tegelijk moeten worden overgezet en geen 3 weken duurt...
(fysieke lijn, oud discovery line abbo voor PSTN, en DSL bij Dommel)
Ik had als contact en username/email "+edpnet" toegevoegd aan m'n gmail acc, dus "...+[email protected]", dus dat het allemaal mooi zichtbaar is vanwaar alle mail nadien komt.
Ik heb het ook eerst nog gechecked via mijn eigen domain of deze mails doorkomen en bevestigd dat het doorkomt.
3 keer raden wat nu niet goed loopt...
Al direct een mail gestuurd dat indien het niet goed loopt die +edpnet wel weg mag maar is ook niet zo tof nu.
Ik hoop dat het goed verloopt aangezien er 2 abbo's tegelijk moeten worden overgezet en geen 3 weken duurt...
(fysieke lijn, oud discovery line abbo voor PSTN, en DSL bij Dommel)
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Als het GSM-nummer vooral bedoeld is om bereikbaar te zijn en her en der op drukwerk voorkomt wordt het natuurlijk een heel andere zaak.philippe_d schreef:PS
In het ergste geval verlies je je nummer. So what? Voor een "weiniggebruiker" toch ook niet zo'n probleem?
Enkele weken sukkelen met het verwittigen van je contacten ...
Computer(k)nul
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb net nog telefonisch contact gehad met iemand van Telenet die zelf deze morgen nog rechtstreeks contact heeft gehad met Dommel via Facebook. Hij heeft klaar en duidelijk, zwart op wit, het antwoord gekregen van Dommel: vanaf 31 maart zijn alle gsm-nummers weg!
Hij adviseerde me: ga zo snel mogelijk (!) naar een fysieke winkel van BASE / Orange / Proximus en laat uw nummers daar overzetten. (Nodig: mijn vrouw en ik, identiteitskaarten, SIM-kaarten, klantennummer van Dommel.) Wat ik dan ook deze avond, samen met mijn vrouw, ga doen. Hij raadde me aan om niet via een website overnames te laten gebeuren, want dat zou niet snel genoeg zijn. Zo kon hij ons dus ook niet bij Telenet binnenhalen!
Daarna zien we wel verder!
We telefoneren zelf weinig via de gsm maar worden wel veel opgebeld! We willen zeker onze nummers behouden!
Hij adviseerde me: ga zo snel mogelijk (!) naar een fysieke winkel van BASE / Orange / Proximus en laat uw nummers daar overzetten. (Nodig: mijn vrouw en ik, identiteitskaarten, SIM-kaarten, klantennummer van Dommel.) Wat ik dan ook deze avond, samen met mijn vrouw, ga doen. Hij raadde me aan om niet via een website overnames te laten gebeuren, want dat zou niet snel genoeg zijn. Zo kon hij ons dus ook niet bij Telenet binnenhalen!
Daarna zien we wel verder!
We telefoneren zelf weinig via de gsm maar worden wel veel opgebeld! We willen zeker onze nummers behouden!
Laatst gewijzigd door guy-pc 27 maa 2019, 11:53, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ow joy, want dat gaat natuurlijk prima als je in het buitenland zit :s
Bericht van WeePee betreffende de vaste nummers :
We hebben geen mogelijkheden om dit sneller te laten verlopen, daarvoor we op dit moment een speciale procedure dienen te doorlopen hiervoor (is geen standaard portatie), sneller als in de loop van volgende week kan ik dus niet voorzien, alsook kunnen we daar geen garanties op geven omwille van deze procedure waar we nog eens afhangen van de derde partij die namens CRDC hierin tussenkomt.
Bericht van WeePee betreffende de vaste nummers :
We hebben geen mogelijkheden om dit sneller te laten verlopen, daarvoor we op dit moment een speciale procedure dienen te doorlopen hiervoor (is geen standaard portatie), sneller als in de loop van volgende week kan ik dus niet voorzien, alsook kunnen we daar geen garanties op geven omwille van deze procedure waar we nog eens afhangen van de derde partij die namens CRDC hierin tussenkomt.
Laatst gewijzigd door krisken 27 maa 2019, 11:53, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Welke "schappelijke" alternatieven zijn er nu eigenlijk? edpnet en jimmobile kan ik hier uit de thread distilleren. Klopt dit?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
voor internet : edpnet
voor vaste telefonie : edpnet, weepee, ovh, ...
voor mobiele telefonie : base 0, telenet prijs volgens gebruik, jim mobile
voor vaste telefonie : edpnet, weepee, ovh, ...
voor mobiele telefonie : base 0, telenet prijs volgens gebruik, jim mobile
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
@krisken: Het spijt me voor jou...
Neem eventueel contact op met BASE / Orange / Proximus hoe ze jou zouden kunnen helpen?! Ik vermoed dat Proximus iets meer kan doen dan de twee andere spelers, omdat Dommel via Proximus werkt(e)?!
@kaarsenbril: i.v.m. mobiele telefonie: nu geen tijd om te zoeken naar alternatieven. Ik pak BASE 0 en zoek het daarna wel op mijn gemak uit. Kies nu voorlopig enkel tussen BASE / Orange / Proximus en maak daarna je definitieve keuze.
Neem eventueel contact op met BASE / Orange / Proximus hoe ze jou zouden kunnen helpen?! Ik vermoed dat Proximus iets meer kan doen dan de twee andere spelers, omdat Dommel via Proximus werkt(e)?!
@kaarsenbril: i.v.m. mobiele telefonie: nu geen tijd om te zoeken naar alternatieven. Ik pak BASE 0 en zoek het daarna wel op mijn gemak uit. Kies nu voorlopig enkel tussen BASE / Orange / Proximus en maak daarna je definitieve keuze.
Laatst gewijzigd door guy-pc 27 maa 2019, 11:58, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 4 keer
Done. Is er nog iets specifieks dat ik moet doen om ervoor te zorgen dat mijn huidig vast nummer zeker niet verloren gaan?Joachim schreef: Indien je jouw Dommel of Billi verbinding wenst over te zetten, vragen we om zo snel mogelijk te bestellen via onze website.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Die twee vaste nrs kan me niet geven hoor. Die mobiele nummers is wat anders. Dus nu via EDPnet aan het overleggen hoe ik die kan overzetten zonder dat ik mijn klantennummer weet of mijn simkaartnummers. Eventueel moet de vriendin maar vrijdag (gelukkig werkt ze 4/5de) naar een gsm shop lopen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Reactie van Proximus werd toegevoegd achteraf. Ze wisten het dus al lang genoeg op voorhand.proximusboyke schreef:hier ook te lezen :
https://tweakers.net/nieuws/150804/belg ... -27&u=1100
voor mobiel ben je best om naar een winkel te gaan. Beste geval ben je binnen de paar uur overgezet. Internet is een ander paar mouwen.
Proximus bevestigt aan Tweakers dat het op 17 januari 2019 een formele notificatie tot stopzetting van de dienstverlening aan Dommel en Billi heeft gericht. Volgens Proximus gebeurde dat omwille van het structureel verzaken van contractueel vastgelegde betalingsverplichtingen. De telecomaanbieder benadrukt dat de beslissing tot stopzetting het gevolg is van een aanhoudende situatie waarin openstaande facturen langdurig en tot op heden onbetaald bleven. Het bedrijf betreurt dat verschillende pogingen om tot een onderhandelde oplossing te komen niet succesvol zijn gebleken.
Sinds november 2018 liep in dit verband een gerechtelijke procedure bij de ondernemingsrechtbank van Antwerpen. Het hof oordeelde dat de beslissing tot stopzetting door Proximus gerechtvaardigd is en verwierp alle argumenten van de tegenpartij. "Bijgevolg zal Proximus vanaf 31 maart 2019 overgaan tot het stopzetten van de dienstverlening. De roamingdiensten zullen worden stopgezet vanaf woensdag 27 maart", zo valt te lezen in de schriftelijke reactie van Proximus.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hmm, ik lees hier redelijk wat onrust (paniek) ivm nummer overdracht.
Ik dacht eraan deze avond Jim Mobile online te bestellen (mijn vriendin haar nummer te porteren).
Of lopen we beter naar zo een Jim Mobile shop (kan haar nummer daar onmiddellijk geporteerd worden) ?
Edit: Naar mijn aanvoelen, kun je enkele een nieuwe SIM kaart met nieuw nummer in zo een Jim Mobile shop kopen.
Geen idee of nummer overdracht daar mogelijk is. Dit enkel online kan. Weet iemand dit ?
Ik dacht eraan deze avond Jim Mobile online te bestellen (mijn vriendin haar nummer te porteren).
Of lopen we beter naar zo een Jim Mobile shop (kan haar nummer daar onmiddellijk geporteerd worden) ?
Edit: Naar mijn aanvoelen, kun je enkele een nieuwe SIM kaart met nieuw nummer in zo een Jim Mobile shop kopen.
Geen idee of nummer overdracht daar mogelijk is. Dit enkel online kan. Weet iemand dit ?
Laatst gewijzigd door Gent32m 27 maa 2019, 12:13, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Je SIM kaart nummer staat normaal op je SIM kaart gedrukt en je kan dit tevens gewoon op je smartphone opvragen (op een iPhone onder Algemeen/Info/ICCID).krisken schreef:zonder dat ik mijn klantennummer weet of mijn simkaartnummers
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Paul : deze nummers zitten in een SMS gateway bij mij thuis. Ik zit nu (tot vrijdagavond) in het buitenland. Het zal er dus om spannen ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Via de website "beste tarief" kom ik voor mobiel terecht bij
https://www.vectonemobile.be/nl/paym/plans
Voor 1 euro/maand zou ik geriefd zijn, is 3 maal goedkoper dan Dommel.
Iemand ervaring mee?
https://www.vectonemobile.be/nl/paym/plans
Voor 1 euro/maand zou ik geriefd zijn, is 3 maal goedkoper dan Dommel.
Iemand ervaring mee?
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
EDpnet zal hiervan smullen ondanks hoe jammer het Dommel/Billi vergaan is maar liever hun naar EDPnet dan naar de duopolisten, later komt er hier ook EDPnet
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
Als je een klein beetje terugleest, dan kan je mijn reactie lezen:kaarsenbril schreef:Via de website "beste tarief" kom ik voor mobiel terecht bij
https://www.vectonemobile.be/nl/paym/plans
Voor 1 euro/maand zou ik geriefd zijn, is 3 maal goedkoper dan Dommel.
Iemand ervaring mee?
En, zoals ik ook al eerder geschreven heb: als je je nummer nog wil behouden, rep je dan naar een shop van BASE / Orange / Proximus. Er is niet veel tijd meer of je gsm-nummer is definitief verloren. Dat is wat Dommel tegen een (volgens mij) onverdachte bron gezegd heeft.guy-pc schreef:Ik ben (was) een gebruiker van Dommel Mobiel en zat ook per maand aan een gemiddeld verbruik van zo'n 4 euro.
Heeft er iemand ervaring met http://www.vectonemobile.be ?
Edit: zoals ik ondertussen verder op dit forum gelezen heb: wegblijven bij Vectonemobile!
Laatst gewijzigd door guy-pc 27 maa 2019, 13:01, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Toen ik deze ochtend om 9u30 belde heeft het makkelijk tot meer dan een half uur geduurd eer ik weldegelijk iemand kon spreken.turboke schreef:EDPnet, er zijn nog 34 wachtenden voor u, allemaal verstandige mensen dus !!!
Was toen met "maar" 15 wachtenden ongeveer voor me... Good luck .
-
- Elite Poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Dit - faillissement - is toch niet verwonderlijk gezien alle signalen/berichten over hun dienstverlening, en dan hebben ze het nog lang uitgezongen.
EDPnet kan wel bestaan, en goed functioneren, op het kopernetwerk.
Kan zijn dat de prijs die Dommel hanteerde te laag was om te overleven; dat is de werking van de vrije handel en in dit geval slecht hun huiswerk gemaakt te hebben.
EDPnet kan wel bestaan, en goed functioneren, op het kopernetwerk.
Kan zijn dat de prijs die Dommel hanteerde te laag was om te overleven; dat is de werking van de vrije handel en in dit geval slecht hun huiswerk gemaakt te hebben.
Gelukkig & gezond 2022!
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik betaal liever een eurootje meer en een duurzame dienstverlening, zodat dit soort Dommel-fratsen vermeden worden.Ernie schreef:EDPnet kan wel bestaan, en goed functioneren, op het kopernetwerk.
Maar ik ben niet zo'n fan van jaarlijkse prijsverhogingen zoals Telenet en Proximus het hun klanten wijsgemaakt hebben.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik kan alleen maar afraden om dit online te doen of bij een alternatieve operator die worstelt met haar administratie. Je hebt geen idee hoelang de verwerking van je aanvraag duurt. Zondag ben je je telefoonnummer kwijt.Gent32m schreef:Ik dacht eraan deze avond Jim Mobile online te bestellen (mijn vriendin haar nummer te porteren).
Of lopen we beter naar zo een Jim Mobile shop (kan haar nummer daar onmiddellijk geporteerd worden) ?
Als je je telefoonnummer wil behouden, ga je onmiddellijk naar een fysieke shop van Base/Telenet, Orange of Proximus en vraag je om je telefoonnummer over te zetten op een prepaidkaart.
Dit is de snelste (en dus veiligste) manier om je telefoonnummer vóór 31 maart over te zetten. In april kan je dan op je gemak de overstap maken naar een alternatieve operator naar keuze.
Laatst gewijzigd door raf1 27 maa 2019, 13:17, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Nuja, Dommel (althans hun oudere speedconnect+ waar wij op zaten) was duurder dan edpnet voor DSL.
De meerprijs voor een fixed IP en echt ongelimiteerd was het mij wel meer dan waard eigenlijk.
Daarom ook dat ik bij dat oudere formuletje bleef eigenlijk. De nieuwe had je nog altijd de 36h disconnects, maar geen fixed IP dus elke 36 een nieuw IP.
Bij EDPNet krijg je enkel een nieuw IP bij een nieuwe PPPoE connectie.
Je easy switch nummer kan je vinden op een factuur of in je CRM bij je "my products -> info"
De meerprijs voor een fixed IP en echt ongelimiteerd was het mij wel meer dan waard eigenlijk.
Daarom ook dat ik bij dat oudere formuletje bleef eigenlijk. De nieuwe had je nog altijd de 36h disconnects, maar geen fixed IP dus elke 36 een nieuw IP.
Bij EDPNet krijg je enkel een nieuw IP bij een nieuwe PPPoE connectie.
Je easy switch nummer kan je vinden op een factuur of in je CRM bij je "my products -> info"
-
- Elite Poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Tegenwoordig is een WAN IP op DSL toch semi-fix vermits er geen systematische PPPoE disconnects zijn.
Uiteraard kan door storing/werken/stroomuitval je IP gewijzigd worden.
Uiteraard kan door storing/werken/stroomuitval je IP gewijzigd worden.
Gelukkig & gezond 2022!
- turboke
- Member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
- Locatie: st-gillis-waas
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Ik kan het echt nergens vinden, ook niet op mijn pakketten of info.GuntherDW schreef:
Je easy switch nummer kan je vinden op een factuur of in je CRM bij je "my products -> info"
Probleem opgelost, verandert van provider op 30 minuten, een record denk ik.
Laatst gewijzigd door turboke 27 maa 2019, 15:06, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik vind het enkel als volgt:turboke schreef:Ik kan het echt nergens vinden, ook niet op mijn pakketten of info.GuntherDW schreef:
Je easy switch nummer kan je vinden op een factuur of in je CRM bij je "my products -> info"
log in bij de CRM, klikken op "proforma invoices", klikken op de laatste proformafactuur en dan rechtsboven op "click here to print your final (non-proforma) invoice"
Woordspeling: het is inderdaad onze "final invoice"...
Laatst gewijzigd door guy-pc 27 maa 2019, 13:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Vectone wordt in één adem genoemd met Dommel/Schedom/Billi in de mededeling over blokkeren door CRDC van 3 weken terug:kaarsenbril schreef:Via de website "beste tarief" kom ik voor mobiel terecht bij
https://www.vectonemobile.be/nl/paym/plans
Iemand ervaring mee?
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=54936
Dat zegt toch genoeg?
De ervaring hier op Userbase leert dat een portering binnen de Proximus group ook eens hopeloos verkeerd kan gaan (ik herinner mij een post van een portering van Dommel naar Scarlet).guy-pc schreef:En, zoals ik ook al eerder geschreven heb: als je je nummer nog wil behouden, rep je dan naar een shop van BASE / Orange / Proximus. Er is niet veel tijd meer of je gsm-nummer is definitief verloren. Dat is wat Dommel tegen een (volgens mij) onverdachte bron gezegd heeft.
Misschien moeten we bovenstaande corrigeren naar: als je nummer nog wil behouden, rep je dan naar een shop van BASE of Orange. ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ik heb de mail vandaag pas gekregen, nu moet ik tegen zondag een nieuwe provider vinden.
Ben al 2 maanden op orange aan het wachten maar die kunnen de installatie nie verder zetten door telenet. Echte rotzakken zijn het, en nu dit ook nog eens!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ben al 2 maanden op orange aan het wachten maar die kunnen de installatie nie verder zetten door telenet. Echte rotzakken zijn het, en nu dit ook nog eens!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
In 'mijn paketten' moet je op de I in een zwart blokje klikken.turboke schreef: Ik kan het echt nergens vinden, ook niet op mijn pakketten of info.
Laatst gewijzigd door MaT 27 maa 2019, 13:31, in totaal 1 gewijzigd.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
De Easy Switch-procedure is totaal overbodig, misschien zelfs nadelig. Dommel verbreekt zelf het contract, dus je hoeft het contract zelf niet meer op te zeggen.
Je neemt gewoon een andere provider (eventueel met nummerbehoud) en that's it.
Je neemt gewoon een andere provider (eventueel met nummerbehoud) en that's it.
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Dommel al lang gedumpt sinds die 3 euro / per SIM werd ingevoerd. Zeer tevreden over JIM Mobile, zeer goede klantendienst en staan altijd klaar om te helpen.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Heb zonet de vriendin even gebeld. Haar nummer hoeft niet behouden te blijven. Ze gaat deze namiddag naar een Jim Mobile shop om daar een nieuwe prepaid simkaart met een nieuw nummer te kopen. Ik vermoed dat ze dan online haar op de Jim Mobile website dit nummer kan registreren (een account voor aanmaken). Zodat ze online kan herladen. Ofwel die Jim Mobile app op haar Smartphone daarvoor kan installeren. Bekijken we straks wel eens verder. Ik zit nu nog op mijn werk.raf1 schreef:Ik kan alleen maar afraden om dit online te doen of bij een alternatieve operator die worstelt met haar administratie. Je hebt geen idee hoelang de verwerking van je aanvraag duurt. Zondag ben je je telefoonnummer kwijt.
Als je je telefoonnummer wil behouden, ga je onmiddellijk naar een fysieke shop van Base/Telenet, Orange of Proximus en vraag je om je telefoonnummer over te zetten op een prepaidkaart.
Dit is de snelste (en dus veiligste) manier om je telefoonnummer vóór 31 maart over te zetten. In april kan je dan op je gemak de overstap maken naar een alternatieve operator naar keuze.
Er zijn hier ook tal van collega's die Dommel mobile hadden. Moet allemaal op zoek naar een alternatief en het is kort dag. Dommel had dit wel iets vroeger kunnen melden, vind ik persoonlijk. Drie/vier dagen is wel niet veel tijd.
Laatst gewijzigd door Gent32m 27 maa 2019, 13:40, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).