Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:Wat betreft porteren van nummers, moeten we misschien een onderscheid maken tussen vaste- en mobiele nummers:
  • Wat betreft de mobiele nummers zal het uitporteren waarschijnlijk geen probleem zijn, gezien alles via Proximus verloopt (en Proximus zit nog altijd bij het CRDC :))
Ik zou dus inderdaad de raad volgen die hierboven al werd gegeven: ga naar een Shop van Base/Orange/Proximus, vraag daar een nieuwe SIM en start de portatie (met als donor operator "Proximus") ...
Philippe, voor de duidelijkheid om onze huidige nummers niet te verliezen: als wij als "weiniggebruikers" naar JIMMobile of Mobile Vikings zouden willen overstappen, zou ik dat dan best gewoon rechtstreeks via de website doen, of zou je toch aanraden om eerst over te stappen naar BASE 0 via de BASE shop en daarna op het gemak naar JIMMobile gaan?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik heb me deze morgen vlug ingeschreven bij JimMobile. Hopelijk komt het nog goed en kan ik mijn nummer houden.
Ik was al een tijdje aan het twijfelen om over te stappen door die 3 Euro maandelijkse kosten. Ik doe maar weinig met de gsm.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Datanews heeft hierover een artikel gepubliceerd:
Telecomprovider Dommel stopt er mee
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Volgens mij is deze werkwijze niet legaal. Er is ook geen sprake van overmacht. Ik ben zelfs niet zeker dat het enkel over financiële problemen gaat. Het zou perfect mogelijk zijn dat de technologie die ze gebruiken voor een groot deel van hun gebruikers door Proximus wordt afgezet, en dat ze al lang op de hoogte zijn.

Ik heb aldus mijn licht opgestoken bij mijn rechtsbijstand & de ombudsdienst telecom, en wacht hun antwoord af om te weten welke volgende stappen er komen.
EDIT: lees net het datanews artikel - interessant gegeven. Als dit klopt, is er sprake van grove nalatigheid.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Nog meer informatie bij Computable:
Dommel moet stoppen na dispuut met Proximus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

hier ook te lezen :

https://tweakers.net/nieuws/150804/belg ... -27&u=1100

voor mobiel ben je best om naar een winkel te gaan. Beste geval ben je binnen de paar uur overgezet. Internet is een ander paar mouwen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Vooreerst Sorry voor de dubbelpost.
Heb deze morgen door het dramatisch nieuws gekregen,Dommel/Billi stopt ermee.Ik wil er toch op wijzen dat de tijd (volgens mij)veel te kort is,m.a.w. mensen hebben bijna geen tijd om een alternatief te vinden/zoeken,ik weet niet of er een wettelijke termijn(van 14 dagen bijv.) zou moeten gelden.

Alternatieven zijn heel wat duurder hoor,de tijd om echt goedkoop mobiel te bellen is over,ook die Jim Mobile is veel duurder,Dommel was 3€ per uur.
Scarlet heeft hier ook al gebeld.(Om Scarlet RED te nemen)maar ik ben er tot nu toe niet op ingegaan,wel intresant aanbod,maar in mijn situatie niet te doen,te weinig beltijd in totaal,Scarlet was wel heel goed op de hoogte van de Dommel situatie,geen wonder natuurlijk,het is Proximus te doen om zoveel mogelijk Dommel klanten naar Scarlet te krijgen.

Aangezien Mijn Moeder heel veel belt,ben ik van plan bij Orange Colibrie (8€ p/m) te nemen,omdat men gratis kan bellen tussen twee nrs op dezelfde factuur(eigenlijk naar alle nrs op dezelfde factuur).Resterende tijd is wel maar 90 min,dus dat is ook niet zoveel,maar ik denk dat dit wel voldoende zal zijn.
Laatst gewijzigd door fluppie op 27 mar 2019, 11:50, 2 keer totaal gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

guy-pc schreef:Philippe, voor de duidelijkheid om onze huidige nummers niet te verliezen: als wij als "weiniggebruikers" naar JIMMobile of Mobile Vikings zouden willen overstappen, zou ik dat dan best gewoon rechtstreeks via de website doen, of zou je toch aanraden om eerst over te stappen naar BASE 0 via de BASE shop en daarna op het gemak naar JIMMobile gaan?
Ik ben echt geen specialist, en gezien wij niet alles weten wat er hier speelt, durf ik mij hierover niet uitspreken.
Blijkbaar zou het uitporteren van Dommel (mobiele) nummers via Proximus gaan, en zou er dus geen probleem mogen zijn?

Hoe meer info we hier krijgen en kunnen delen hoe beter. Hopelijk lezen er hier enkele "specialisten" ter zake" mee
Of is er al Userbaser die met succes een Dommel GSM nummer heeft overgezet!

PS
In het ergste geval verlies je je nummer. So what? Voor een "weiniggebruiker" toch ook niet zo'n probleem?
Enkele weken sukkelen met het verwittigen van je contacten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Mijn overstap begint al goed eigenlijk... :lol:

Ik had als contact en username/email "+edpnet" toegevoegd aan m'n gmail acc, dus "...+[email protected]", dus dat het allemaal mooi zichtbaar is vanwaar alle mail nadien komt.
Ik heb het ook eerst nog gechecked via mijn eigen domain of deze mails doorkomen en bevestigd dat het doorkomt.

3 keer raden wat nu niet goed loopt... :P
Al direct een mail gestuurd dat indien het niet goed loopt die +edpnet wel weg mag maar is ook niet zo tof nu.

Ik hoop dat het goed verloopt aangezien er 2 abbo's tegelijk moeten worden overgezet en geen 3 weken duurt...
(fysieke lijn, oud discovery line abbo voor PSTN, en DSL bij Dommel)
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

philippe_d schreef:PS
In het ergste geval verlies je je nummer. So what? Voor een "weiniggebruiker" toch ook niet zo'n probleem?
Enkele weken sukkelen met het verwittigen van je contacten ...
Als het GSM-nummer vooral bedoeld is om bereikbaar te zijn en her en der op drukwerk voorkomt wordt het natuurlijk een heel andere zaak.
Computer(k)nul
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb net nog telefonisch contact gehad met iemand van Telenet die zelf deze morgen nog rechtstreeks contact heeft gehad met Dommel via Facebook. Hij heeft klaar en duidelijk, zwart op wit, het antwoord gekregen van Dommel: vanaf 31 maart zijn alle gsm-nummers weg!

Hij adviseerde me: ga zo snel mogelijk (!) naar een fysieke winkel van BASE / Orange / Proximus en laat uw nummers daar overzetten. (Nodig: mijn vrouw en ik, identiteitskaarten, SIM-kaarten, klantennummer van Dommel.) Wat ik dan ook deze avond, samen met mijn vrouw, ga doen. Hij raadde me aan om niet via een website overnames te laten gebeuren, want dat zou niet snel genoeg zijn. Zo kon hij ons dus ook niet bij Telenet binnenhalen!

Daarna zien we wel verder!

We telefoneren zelf weinig via de gsm maar worden wel veel opgebeld! We willen zeker onze nummers behouden!
Laatst gewijzigd door guy-pc op 27 mar 2019, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ow joy, want dat gaat natuurlijk prima als je in het buitenland zit :s

Bericht van WeePee betreffende de vaste nummers :

We hebben geen mogelijkheden om dit sneller te laten verlopen, daarvoor we op dit moment een speciale procedure dienen te doorlopen hiervoor (is geen standaard portatie), sneller als in de loop van volgende week kan ik dus niet voorzien, alsook kunnen we daar geen garanties op geven omwille van deze procedure waar we nog eens afhangen van de derde partij die namens CRDC hierin tussenkomt.
Laatst gewijzigd door krisken op 27 mar 2019, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Welke "schappelijke" alternatieven zijn er nu eigenlijk? edpnet en jimmobile kan ik hier uit de thread distilleren. Klopt dit?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

voor internet : edpnet
voor vaste telefonie : edpnet, weepee, ovh, ...
voor mobiele telefonie : base 0, telenet prijs volgens gebruik, jim mobile

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

@krisken: Het spijt me voor jou...
Neem eventueel contact op met BASE / Orange / Proximus hoe ze jou zouden kunnen helpen?! Ik vermoed dat Proximus iets meer kan doen dan de twee andere spelers, omdat Dommel via Proximus werkt(e)?!

@kaarsenbril: i.v.m. mobiele telefonie: nu geen tijd om te zoeken naar alternatieven. Ik pak BASE 0 en zoek het daarna wel op mijn gemak uit. Kies nu voorlopig enkel tussen BASE / Orange / Proximus en maak daarna je definitieve keuze.
Laatst gewijzigd door guy-pc op 27 mar 2019, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Joachim schreef: Indien je jouw Dommel of Billi verbinding wenst over te zetten, vragen we om zo snel mogelijk te bestellen via onze website.
Done. Is er nog iets specifieks dat ik moet doen om ervoor te zorgen dat mijn huidig vast nummer zeker niet verloren gaan?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Die twee vaste nrs kan me niet geven hoor. Die mobiele nummers is wat anders. Dus nu via EDPnet aan het overleggen hoe ik die kan overzetten zonder dat ik mijn klantennummer weet of mijn simkaartnummers. Eventueel moet de vriendin maar vrijdag (gelukkig werkt ze 4/5de) naar een gsm shop lopen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

proximusboyke schreef:hier ook te lezen :

https://tweakers.net/nieuws/150804/belg ... -27&u=1100

voor mobiel ben je best om naar een winkel te gaan. Beste geval ben je binnen de paar uur overgezet. Internet is een ander paar mouwen.
Reactie van Proximus werd toegevoegd achteraf. Ze wisten het dus al lang genoeg op voorhand.



Proximus bevestigt aan Tweakers dat het op 17 januari 2019 een formele notificatie tot stopzetting van de dienstverlening aan Dommel en Billi heeft gericht. Volgens Proximus gebeurde dat omwille van het structureel verzaken van contractueel vastgelegde betalingsverplichtingen. De telecomaanbieder benadrukt dat de beslissing tot stopzetting het gevolg is van een aanhoudende situatie waarin openstaande facturen langdurig en tot op heden onbetaald bleven. Het bedrijf betreurt dat verschillende pogingen om tot een onderhandelde oplossing te komen niet succesvol zijn gebleken.

Sinds november 2018 liep in dit verband een gerechtelijke procedure bij de ondernemingsrechtbank van Antwerpen. Het hof oordeelde dat de beslissing tot stopzetting door Proximus gerechtvaardigd is en verwierp alle argumenten van de tegenpartij. "Bijgevolg zal Proximus vanaf 31 maart 2019 overgaan tot het stopzetten van de dienstverlening. De roamingdiensten zullen worden stopgezet vanaf woensdag 27 maart", zo valt te lezen in de schriftelijke reactie van Proximus.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hmm, ik lees hier redelijk wat onrust (paniek) ivm nummer overdracht. :-(
Ik dacht eraan deze avond Jim Mobile online te bestellen (mijn vriendin haar nummer te porteren).
Of lopen we beter naar zo een Jim Mobile shop (kan haar nummer daar onmiddellijk geporteerd worden) ?

Edit: Naar mijn aanvoelen, kun je enkele een nieuwe SIM kaart met nieuw nummer in zo een Jim Mobile shop kopen.
Geen idee of nummer overdracht daar mogelijk is. Dit enkel online kan. Weet iemand dit ?
Laatst gewijzigd door Gent32m op 27 mar 2019, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
P@ul
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jun 2018, 15:21
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

krisken schreef:zonder dat ik mijn klantennummer weet of mijn simkaartnummers
Je SIM kaart nummer staat normaal op je SIM kaart gedrukt en je kan dit tevens gewoon op je smartphone opvragen (op een iPhone onder Algemeen/Info/ICCID).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Paul : deze nummers zitten in een SMS gateway bij mij thuis. Ik zit nu (tot vrijdagavond) in het buitenland. Het zal er dus om spannen ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

EDPnet, er zijn nog 34 wachtenden voor u, allemaal verstandige mensen dus !!! :lol:
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Via de website "beste tarief" kom ik voor mobiel terecht bij

https://www.vectonemobile.be/nl/paym/plans

Voor 1 euro/maand zou ik geriefd zijn, is 3 maal goedkoper dan Dommel.

Iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

EDpnet zal hiervan smullen ondanks hoe jammer het Dommel/Billi vergaan is maar liever hun naar EDPnet dan naar de duopolisten, later komt er hier ook EDPnet :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

kaarsenbril schreef:Via de website "beste tarief" kom ik voor mobiel terecht bij

https://www.vectonemobile.be/nl/paym/plans

Voor 1 euro/maand zou ik geriefd zijn, is 3 maal goedkoper dan Dommel.

Iemand ervaring mee?
Als je een klein beetje terugleest, dan kan je mijn reactie lezen:
guy-pc schreef:Ik ben (was) een gebruiker van Dommel Mobiel en zat ook per maand aan een gemiddeld verbruik van zo'n 4 euro.
Heeft er iemand ervaring met http://www.vectonemobile.be ?

Edit: zoals ik ondertussen verder op dit forum gelezen heb: wegblijven bij Vectonemobile! :-(
En, zoals ik ook al eerder geschreven heb: als je je nummer nog wil behouden, rep je dan naar een shop van BASE / Orange / Proximus. Er is niet veel tijd meer of je gsm-nummer is definitief verloren. Dat is wat Dommel tegen een (volgens mij) onverdachte bron gezegd heeft.
Laatst gewijzigd door guy-pc op 27 mar 2019, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

turboke schreef:EDPnet, er zijn nog 34 wachtenden voor u, allemaal verstandige mensen dus !!! :lol:
Toen ik deze ochtend om 9u30 belde heeft het makkelijk tot meer dan een half uur geduurd eer ik weldegelijk iemand kon spreken.
Was toen met "maar" 15 wachtenden ongeveer voor me... Good luck :P.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Dit - faillissement - is toch niet verwonderlijk gezien alle signalen/berichten over hun dienstverlening, en dan hebben ze het nog lang uitgezongen.
EDPnet kan wel bestaan, en goed functioneren, op het kopernetwerk.
Kan zijn dat de prijs die Dommel hanteerde te laag was om te overleven; dat is de werking van de vrije handel en in dit geval slecht hun huiswerk gemaakt te hebben.
Gelukkig & gezond 2022!
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ernie schreef:EDPnet kan wel bestaan, en goed functioneren, op het kopernetwerk.
Ik betaal liever een eurootje meer en een duurzame dienstverlening, zodat dit soort Dommel-fratsen vermeden worden.
Maar ik ben niet zo'n fan van jaarlijkse prijsverhogingen zoals Telenet en Proximus het hun klanten wijsgemaakt hebben.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Gent32m schreef:Ik dacht eraan deze avond Jim Mobile online te bestellen (mijn vriendin haar nummer te porteren).
Of lopen we beter naar zo een Jim Mobile shop (kan haar nummer daar onmiddellijk geporteerd worden) ?
Ik kan alleen maar afraden om dit online te doen of bij een alternatieve operator die worstelt met haar administratie. Je hebt geen idee hoelang de verwerking van je aanvraag duurt. Zondag ben je je telefoonnummer kwijt.
Als je je telefoonnummer wil behouden, ga je onmiddellijk naar een fysieke shop van Base/Telenet, Orange of Proximus en vraag je om je telefoonnummer over te zetten op een prepaidkaart.

Dit is de snelste (en dus veiligste) manier om je telefoonnummer vóór 31 maart over te zetten. In april kan je dan op je gemak de overstap maken naar een alternatieve operator naar keuze.
Laatst gewijzigd door raf1 op 27 mar 2019, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Iemand een idee waar ik mijn easy switch number van dommel kan vinden aub ?
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Nuja, Dommel (althans hun oudere speedconnect+ waar wij op zaten) was duurder dan edpnet voor DSL.
De meerprijs voor een fixed IP en echt ongelimiteerd was het mij wel meer dan waard eigenlijk.

Daarom ook dat ik bij dat oudere formuletje bleef eigenlijk. De nieuwe had je nog altijd de 36h disconnects, maar geen fixed IP dus elke 36 een nieuw IP.
Bij EDPNet krijg je enkel een nieuw IP bij een nieuwe PPPoE connectie.

Je easy switch nummer kan je vinden op een factuur of in je CRM bij je "my products -> info"
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Tegenwoordig is een WAN IP op DSL toch semi-fix vermits er geen systematische PPPoE disconnects zijn.
Uiteraard kan door storing/werken/stroomuitval je IP gewijzigd worden.
Gelukkig & gezond 2022!
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

GuntherDW schreef:
Je easy switch nummer kan je vinden op een factuur of in je CRM bij je "my products -> info"
Ik kan het echt nergens vinden, ook niet op mijn pakketten of info. :oops:

Probleem opgelost, verandert van provider op 30 minuten, een record denk ik.
Laatst gewijzigd door turboke op 27 mar 2019, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

turboke schreef:
GuntherDW schreef:
Je easy switch nummer kan je vinden op een factuur of in je CRM bij je "my products -> info"
Ik kan het echt nergens vinden, ook niet op mijn pakketten of info. :oops:
Ik vind het enkel als volgt:
log in bij de CRM, klikken op "proforma invoices", klikken op de laatste proformafactuur en dan rechtsboven op "click here to print your final (non-proforma) invoice"

Woordspeling: het is inderdaad onze "final invoice"...
Laatst gewijzigd door guy-pc op 27 mar 2019, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

kaarsenbril schreef:Via de website "beste tarief" kom ik voor mobiel terecht bij
https://www.vectonemobile.be/nl/paym/plans
Iemand ervaring mee?
Vectone wordt in één adem genoemd met Dommel/Schedom/Billi in de mededeling over blokkeren door CRDC van 3 weken terug:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=54936
Dat zegt toch genoeg?
guy-pc schreef:En, zoals ik ook al eerder geschreven heb: als je je nummer nog wil behouden, rep je dan naar een shop van BASE / Orange / Proximus. Er is niet veel tijd meer of je gsm-nummer is definitief verloren. Dat is wat Dommel tegen een (volgens mij) onverdachte bron gezegd heeft.
De ervaring hier op Userbase leert dat een portering binnen de Proximus group ook eens hopeloos verkeerd kan gaan (ik herinner mij een post van een portering van Dommel naar Scarlet).
Misschien moeten we bovenstaande corrigeren naar: als je nummer nog wil behouden, rep je dan naar een shop van BASE of Orange. ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
peppe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 nov 2008, 14:26

Ik heb de mail vandaag pas gekregen, nu moet ik tegen zondag een nieuwe provider vinden.

Ben al 2 maanden op orange aan het wachten maar die kunnen de installatie nie verder zetten door telenet. Echte rotzakken zijn het, en nu dit ook nog eens!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

turboke schreef: Ik kan het echt nergens vinden, ook niet op mijn pakketten of info. :oops:
In 'mijn paketten' moet je op de I in een zwart blokje klikken.
Laatst gewijzigd door MaT op 27 mar 2019, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De Easy Switch-procedure is totaal overbodig, misschien zelfs nadelig. Dommel verbreekt zelf het contract, dus je hoeft het contract zelf niet meer op te zeggen.

Je neemt gewoon een andere provider (eventueel met nummerbehoud) en that's it.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Dommel al lang gedumpt sinds die 3 euro / per SIM werd ingevoerd. Zeer tevreden over JIM Mobile, zeer goede klantendienst en staan altijd klaar om te helpen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

raf1 schreef:Ik kan alleen maar afraden om dit online te doen of bij een alternatieve operator die worstelt met haar administratie. Je hebt geen idee hoelang de verwerking van je aanvraag duurt. Zondag ben je je telefoonnummer kwijt.
Als je je telefoonnummer wil behouden, ga je onmiddellijk naar een fysieke shop van Base/Telenet, Orange of Proximus en vraag je om je telefoonnummer over te zetten op een prepaidkaart.

Dit is de snelste (en dus veiligste) manier om je telefoonnummer vóór 31 maart over te zetten. In april kan je dan op je gemak de overstap maken naar een alternatieve operator naar keuze.
Heb zonet de vriendin even gebeld. Haar nummer hoeft niet behouden te blijven. Ze gaat deze namiddag naar een Jim Mobile shop om daar een nieuwe prepaid simkaart met een nieuw nummer te kopen. Ik vermoed dat ze dan online haar op de Jim Mobile website dit nummer kan registreren (een account voor aanmaken). Zodat ze online kan herladen. Ofwel die Jim Mobile app op haar Smartphone daarvoor kan installeren. Bekijken we straks wel eens verder. Ik zit nu nog op mijn werk.

Er zijn hier ook tal van collega's die Dommel mobile hadden. Moet allemaal op zoek naar een alternatief en het is kort dag. Dommel had dit wel iets vroeger kunnen melden, vind ik persoonlijk. Drie/vier dagen is wel niet veel tijd.
Laatst gewijzigd door Gent32m op 27 mar 2019, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”