Verbruik en bespaartips

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

powaq schreef:Dat lijkt me wel straf dat dat zo weinig zou verbruiken. Ik vrees dat die dingen toch makkelijk 1-2W trekken idle. Ik zou het wel graag hebben overal smart plugs. Maar ik krijg het niet over m'n hart om zoveel sluipverbruik te introduceren.
Klopt, het kan ook gewoon de afwijking zijn. Ik zou er eens een gewone meter achter moeten hangen maar dat heb ik niet liggen.
Het is sluipverbruik, maar dat is eigenlijk met het hele domoticasysteem zo. Als ik het nutteloze sluipverbruik ermee kan doen dalen dan blijft het effect positief.
marzman
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Een aan uitschakelaar is toch net zo makkelijk? Of je nou een knop indrukt op een afstandbediening of op een stekkerdoos, je moet een knop indrukken. Leg die stekkerdoos dan gewoon binnen je bereik (voor een computerhoek makkelijk, voor een tvhoek wat lastiger)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

De bedoeling is dat er geen knop meer aan te pas komt. Komt daar nog bij dat overal van die schakelaars binnen bereik geen zicht is en niet altijd mogelijk, ik probeer kabels zo veel mogelijk te verbergen buiten 't zicht.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”