Sorry Bssoft… dit is een totaal verouderd/voorbijgestreefd concept...(Proximus ondertussen IMS gebaseerd);
het volstaaat bv. of de betrokken lijn/nr als geporteerd aan te duiden en een "routing" database te raadplegen of systematisch oor alle nrs een degelijke database te raadplegen
Vervelende beller(s)
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Dank je voor te corrigeren.M_016 schreef:Sorry Bssoft… dit is een totaal verouderd/voorbijgestreefd concept...(Proximus ondertussen IMS gebaseerd);
Omdat je er meer van weet ==> de vraag die hier gesteld is: waarom houden ze dan nog vast aan zone gebonden telefoonnummers en
en kan je nog altijd niet een telefoonnummer porteren naar een andere zone ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Antwoord: wegens voorbijgestreefde oude regels?
Neem nu bijvoorbeeld Telenet.
Telenet heeft dus niets te maken met centrales, moedercentrales enz... alles komt over VoIP.
Het maakt Telenet toch absoluut niets uit, om een klant in Antwerpen een 056 nummer te geven, alle gesprekken komen op hun centrale VoiP server binnen, en van daaruit naar de juiste klant?
Idem voor OVH, WeePee enz ...
Nu moet WeePee in iedere zone waar ze actief willen zijn nummerblocks reserveren van 10.000 of 100.000 nummers?
Ze konden evengoed aan WeePee één zonenummer toekennen (voorbeeld 095), en hen het hele blok geven?
Neem nu bijvoorbeeld Telenet.
Telenet heeft dus niets te maken met centrales, moedercentrales enz... alles komt over VoIP.
Het maakt Telenet toch absoluut niets uit, om een klant in Antwerpen een 056 nummer te geven, alle gesprekken komen op hun centrale VoiP server binnen, en van daaruit naar de juiste klant?
Idem voor OVH, WeePee enz ...
Nu moet WeePee in iedere zone waar ze actief willen zijn nummerblocks reserveren van 10.000 of 100.000 nummers?
Ze konden evengoed aan WeePee één zonenummer toekennen (voorbeeld 095), en hen het hele blok geven?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
- Locatie: Diksmuide
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Bij OVH kan je bij het nemen van een nummer toch gewoon zelf je zonenummer kiezen??Idem voor OVH, WeePee enz ...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ontving vandaag reeds 2 vreemde telefoons: aan de overzijde stil en dichtgelegd. Proberen na te gaan of er iemand thuis is?
kwamen van 03724835474 en 03728351256. Passen niet in ons nummeringssysteem, ook niet buitenlands?
kwamen van 03724835474 en 03728351256. Passen niet in ons nummeringssysteem, ook niet buitenlands?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dit onderwerp werd hier al verschillende keren besproken.pevepe schreef:Ik ontving vandaag reeds 2 vreemde telefoons:
kwamen van 03724835474 en 03728351256. Passen niet in ons nummeringssysteem, ook niet buitenlands?
Criminele blijken in staat te zijn (vanuit het buitenland?) op te bellen met onbestaande nummers.
In sommige gevallen zelfs bestaande nummers (wat dan ook nog zeer vervelend is voor de echte eigenaars van dit nummer).
Veel kan je er niet aan doen ik. Nummers blokkeren heeft ook niet veel zin, gezien ze meestal random nummers gebruiken, of al na 1 dag een nieuw reeks nummers gebruiken.
Ze zijn ook slimmer geworden.
Vroeger gebruikten ze buitenlandse nummers (0044 xxx), maar nu gebruiken ze fake Belgische nummers, zodat de niets vermoedende slachtoffers toch de telefoon aannemen.
Dat denk ik niet.pevepe schreef:aan de overzijde stil en dichtgelegd. Proberen na te gaan of er iemand thuis is?
Het zijn computers die deze nummers bellen, als er aan hun kant niemand beschikbaar is om te antwoorden, leggen ze gewoon dicht.
[Mod] Post verplaatst naar bestaande discussie
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Dit is een urban legend die in Vlaanderen goed overleeft, maar deze vorm van inbraakprospectie wordt afaik al lang niet meer toegepast, als dat al ooit echt gedaan werd.pevepe schreef:Proberen na te gaan of er iemand thuis is?
Onbetrouwbaar (nummerdoorschakeling, velen nemen niet meer op van onbekende nummers), achterhaald (meer en meer mensen zeggen hun vaste lijn volledig op) en niet nodig (er zijn andere en betere manieren om hetzelfde te bereiken zonder argwaan te wekken).