Slafes schreef:Mijn laatste wagen was 14000 euro met behoorlijk wat opties. Zonder opties zelfs maar 10000 euro.
Het probleem is met een EV dat deze altijd duurder gaat zijn dan een brandstof wagen omwille van:
- Geen onderhoudskost aan de motor, ik rij 80 000 KM tussen onderhoud intervals conform wat het merk aangeeft en dus zonder kosten!
- Geen dure fossiele brandstof dat je er in pompt, het is echt véél goedkoper per KM dan een ICE-car.
Ook geeft de overheid je nu nog subsidies op de wagen.
Het verdien model achter "goedkope" auto's is niet de auto hé, maar alles wat er rond hangt. De mensen betalen met onderhoud en parts vooral de winst van de auto bedrijven.
Of waarom denk je dat merken bepaalde olies aanraden? Omdat de andere slecht zijn? Of omdat dat ene merk hun er voor betaald...
Héél dit verdien model hield ook voor auto constructeurs tegen om EV's te maken, netto gaan ze minder verdienen.
De gehele auto industrie krijgt geld van de olie industrie, of waarom denk je dat vroeger ineens al de EV's die er waren in beslag genomen zijn?
(begin van de auto) De verbrandingsmotor was gewoon een geld machine voor onder andere de overheid om taksen te innen.
Dus kijk echt niet alleen naar de aankoopprijs van de wagen, maar de totale kost van de wagen met periodiek onderhoud