Kosten upgrade WIGO voor reeds bestaande WIGO- klant

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

mailracer schreef:Ik ben van mening dat zowel de klantendienst, als een medewerker in een telenetcenter de gevolgen moet kennen van een upgrade.
[...]
Een center, of rechtstreeks in Mechelen maakt niets uit. trouwens is niet iedereen in staat een centrum te bezoeken, en is bellen gratis en je verwacht dezelfde service.
Uiteraard moeten ze beiden de gevolgen kennen.
Maar die gast in het callcenter moet jou niet in de ogen kijken.
Die in de winkel krijgt gegarandeerd het gezeik over zich als de klant later komt van zijn oren maken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

mailracer schreef:... Nu word als extraatje meer mobiele data gegeven zonder meerprijs. Dus verwacht je geen meerprijs. Gewoon mooi de 120 euro blijven betalen en genieten van extra mobiel verkeer.
Technsich gezien is er geen meerpijs, maar een éénmalige correctie wegens verschillende facturatieperiode
Op het einde van zijn contract (als hij ooit nog Telenet verlaat), krijgt jij de teveel (vooruit) betaalde dagen terug ...

Beschouw het dus als een renteloze lening aan Telenet :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Als ze dat tegen dan al niet vergeten zijn. Toen ik in 2012 TN opzei waren ze de waarborg van 2000 Bfr ook vergeten. De gebruiker van het eerste uur moest die borg nog betalen voor de modem, die dan terug gestort zou worden bij beëindiging van het contract. Met veel vijven en zessen is het bedrag dan, zonder indexaanpassing, terug gestort. Ik denk dat ze dat bij veel mensen vergeten zijn...
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

In een winkel is er geen sprake van verkoop op afstand, juridisch gezien sta je dan toch minder sterk. Mijn ervaringen zijn zeker niet dat ze daar eerlijker zijn.
Voorbeelden: In lier was men niet op de hoogte van 5 jaar ondersteuning SD digicorder (de facto dus gratis huur op nieuwe HD digicorder). Of althans , dat deed men uitschijnen, want ik geloofde geen letter van die gladde verkoper die me maar al te graag met een digicorder wou aansmeren) . Letterlijke bewoordingen toen " wij zijn verkoopkanaal, geen servicekanaal. Service is in mechelen, anders hadden ze daar zo gene building gezet e meneer) .
Voorbeeldje , ze kunnen een digicorder verkopen en verhuren...én hem activeren. Maar een andere digibox/corder activeren op een abbo , zelfs als je alle nummertjes kan geven..kunnen of willen ze niet ...
Ik kan dus helaas jullie betere ervaringen met fysieke winkels niet delen, integendeel ik ben altijd beter geholpen geweest op de telefonische helpdesk (en in de winkel in mechelen zelf).
Gelukkig nu al lang geen klant meer.ben ook niet van plan om taxfree day nog een maand later te vieren omdat ik meer dan een maandloon per jaar aan wigo moet geven. Ik ken ook koenraad zijn specifieke situatie niet, maar klagen zonder intentie om over te stappen maakt maar weinig indruk. Wat is er mis met bijv orange?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

mailracer schreef:Ik ben van mening dat zowel de klantendienst, als een medewerker in een telenetcenter de gevolgen moet kennen van een upgrade. alle medewerkers hadden van het begin moeten weten dat er met een tussenfactuur gewerkt ging worden om een aantal rechtzettingen in te voeren. Men had de klant een raming kunnen maken van de extra kosten, dat kan overal toch. Een center, of rechtstreeks in Mechelen maakt niets uit. trouwens is niet iedereen in staat een centrum te bezoeken, en is bellen gratis en je verwacht dezelfde service.
Dat vind ik ook .... Info moet overal dezelfde zijn, ongeacht het kanaal binnen een organisatie. Dit heet 'omnichannel communicatie' tegenwoordig.
JosKiekesmos schreef:Toch even vermelden dat je op zich, voor het Telenet 'systeem' wel een nieuw abonnement hebt nu. Je bent namelijk overgestapt van WIGO naar WIGO 2.0.
Alleen heeft men blijkbaar niet duidelijk gecommuniceerd wat daar de gevolgen van zijn, misschien weet de klantendienst ook gewoon niet dat dat technisch gezien een ander abonnement is (ook al zouden ze dat eigenlijk wel moeten weten).
Mij heeft men nooit iets gezegd over WIGO en WIGO 2.0 en ik heb daar ook nergens iets over gevonden toen. Dit is zeer misleidend, des te meer omdat ik voor analoge uitbreidingen (vb. extra HD zenders, upgrade down- en uploadsnelheid) in het verleden nooit problemen gehad heb. Dus ook nu niets vermoedend ...
philippe_d schreef:Beschouw het dus als een renteloze lening aan Telenet :-D .
Ik voel niet de minste behoefte om aan liefdadigheid te doen ten gunste van Telenet en Proximus en nog het minst van al voor deze laatste :beerchug:
Ik ben geen economist maar kan wel rekenen: honderdduizenden klanten die vooraf betalen X het aantal eurokes per klant X interest (en dat zal niet de rente zijn van een spaarboekje) en dit gedurende hoeveel jaar met het risico dat klanten levenslang bij TN blijven of na ik weet niet hoeveel jaren vergeten terug te vorderen ...

Dit is geen lening meer. Dit is georganiseerd misbruik van vertrouwen ...
adrion
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Fibernet200/20 zwarte HGW docsis3.0 Oude digibox200 in prma conditie 4,5jaar oud
http://speedof.me/show.php?img=170804181949-7374.png
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je kan het ook anders bekijken, als je Wigo opzegt, krijg je ineens 120 euro terug.
En met die 120 euro kan je heel wat doen als je www.bestetarief.be eens checkt.
adrion
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Of met revieuws er bij.
@Koen!Weet eens te vertellen of je je 120euro terug wil.Voor TVV zal het te weinig zijn.
https://www.aanbieders.be/internet/providers
Fibernet200/20 zwarte HGW docsis3.0 Oude digibox200 in prma conditie 4,5jaar oud
http://speedof.me/show.php?img=170804181949-7374.png
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

De discussie hier gaat niet over wat je met 120 euro nog kan doen bij andere providers, trouwens weten we intussen wel dat je dat kan overschakelen. Het begint zowat afgezaagd te worden. :nono:

Ik betaal ook niet een hele maand op voorhand. Eigenlijk komt het erop neer dat je een factuur krijgt bij de start van het abonnement en 3 weken tijd hebt om te betalen. De meerprijs bij het tussenfactuur is ook maar gewoon een vereffening om het vorige abonnement af te sluiten.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

koenraaddeconinck schreef: Mij heeft men nooit iets gezegd over WIGO en WIGO 2.0 en ik heb daar ook nergens iets over gevonden toen. Dit is zeer misleidend, des te meer omdat ik voor analoge uitbreidingen (vb. extra HD zenders, upgrade down- en uploadsnelheid) in het verleden nooit problemen gehad heb. Dus ook nu niets vermoedend ...
Nochtans is dit altijd al zo geweest. Van 'Mono' naar 'Expressnet' en 'Fibernet'. De prijs blijft hetzelfde maar het is een nieuw internetabonnement met een nieuwe naam en betere specificaties. Vroeger met bijhorende contractperiode, nu met vooruitbetalingsclausule uit de algemene voorwaarden. Helemaal niets mis mee. Als je daar nog nooit iets van gemerkt hebt wordt het misschien eens tijd om toch wat meer aandacht te besteden aan je aankopen. Je kan daar veel geld mee besparen. Ik vind trouwens de berekening die ze op dergelijke facturen maken zeer duidelijk en klantvriendelijk, dat is ooit wel anders geweest.

Mooi dat je het opneemt voor mensen die de extra 120 euro per maand niet kunnen missen, maar als je in dergelijke mate krap bij kas zit is Wigo niet het juiste abonnement voor u en is Telenet waarschijnlijk niet de juiste operator voor u.

In een Telenetcenter zetten ze je bestelling op dezelfde manier in het systeem als in het callcenter. Het resultaat voor je aanrekening zal hetzelfde zijn. Veel informatie geven is voor beide verkoopkanalen absoluut not done. Als je wil verkopen moet je het zo simpel mogelijk houden en zo weinig mogelijk obstakels opwerpen. Dan haken mensen nu eenmaal af. Je kan Telenet vanalles verwijten maar ze weten wel hoe ze klanten moeten behandelen. En dat is niet met veel informatie want de meeste mensen zitten daar absoluut niet op te wachten. Voor wie toch extra info wil is er de website, daar gaan ze wel voor alles in detail.

Wat de vooruitbetaling betreft, ik zou mijn handtekening niet zetten om de inkomsten te ontvangen die ze daar van hebben minus de kosten en intresten door wanbetalers. Kans dat je mag bijleggen is groot denk ik.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Foute redenering. Vroeger startte je met een abonnement met verschillende onderdelen. Ga je ergens in de helft je internet aanpassen, dan werd enkel dit onderdeel aangepast op de factuur. De start en stopperiode van de overige onderdelen bleef onaangeroerd, terwijl dit voor het onderdeel dat je veranderde wel aangepast werd. Hoe leg je anders uit hoe sommige aan het verschil in start en stopperiodes komen ?

Zelf geeft koen ook aan dat hij niet krap bij kas is, maar dat de communicatie rond het extra factuur fout is. Maar ik kan wel begrijpen dat een isp niet gaat zeggen dat er extra kosten kunnen zijn als je overstapt, omdat dat een deel gaat zeggen het zo te laten. Vroeg of laat zullen ze de abonnementen toch moeten aanpassen voor iedereen om een overzicht te bewaren.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

mailracer schreef:Ik betaal ook niet een hele maand op voorhand. Eigenlijk komt het erop neer dat je een factuur krijgt bij de start van het abonnement en 3 weken tijd hebt om te betalen. De meerprijs bij het tussenfactuur is ook maar gewoon een vereffening om het vorige abonnement af te sluiten.
Ter info, ik zit bij EDPnet en betaal wel minstens een maand op voorhand voor mijn internetverbinding. De factuur van juli moet tegen 30 juli betaald zijn en bevat de betaling voor VDSL van 01/08 tot 01/09.

Daarnaast staat er ook in dat het contract opzegbaar is met minstens één maand opzegtermijn, wat volgens mij tegen de huidige wetgeving ingaat.

Maar we wijken af... 8)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Daarstraks tel. gekregen van TN,: de dame in kwestie gaf ruiterlijk toe dat ze op het vlak van informatieverstrekking als leverancier over de hele lijn tekort geschoten zijn in deze en dat communicatie over financiële modaliteiten bij aanpassingen van dienstverlening één van hun grootste aandachtspunten is in de nabije toekomst ... Men dacht duidelijk de klant een dienst te bewijzen door de facturatie te vereenvoudigen mits vooruit betaling en het aflijnen van de verrekening van een aantal diensten maar stelt nu schromelijk vast dat dit leidt tot heel wat onaangename verrassingen.

Hier zijn ze door mand gevallen. Ze incasseren een maand op voorhand met alle benefits van dien onder het mom van klantvriendelijkheid. Hier had de dame in kwestie geen antwoord terug.
jantje81 schreef: Mooi dat je het opneemt voor mensen die de extra 120 euro per maand niet kunnen missen, maar als je in dergelijke mate krap bij kas zit is Wigo niet het juiste abonnement voor u en is Telenet waarschijnlijk niet de juiste operator voor u.
Is dit niet een beetje elitair ... ???? Zelf ken ik vanuit de hulpverlening mensen die bewust de keuze maken voor de minst dure telenet verbinding mede omwille van faciliteiten voor studerende kinderen en omdat ze aan bepaalde zaken (digi-tv) als gezin plezier beleven. Dit is ingepland in hun budget als vaste, maandelijkse uitgave maar resulteert dan in besparingen op andere vlakken. Dit is maw. een groep die dan geen reis, en zelfs geen weekend tijdens de vakantie op stap gaat omdat ze de voorkeur geven aan multimedia features.
Wat is daar verkeerd mee ... ?????
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

koenraaddeconinck schreef:Hier zijn ze door mand gevallen.
Zolang jij je factuur betaalt, zal hen dat worst wezen. Voor de schone schijn(Telenet leest ongemerkt mee in dit topic) geeft men nu een communicatiefout toe, maar aan hun financiële strategie verandert er natuurlijk niets.
adrion
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Andere providers zijn er ook niet vies van.
Is het daar beter?
Revieuws van alle providers in overvloed
https://www.aanbieders.be/internet/providers
Fibernet200/20 zwarte HGW docsis3.0 Oude digibox200 in prma conditie 4,5jaar oud
http://speedof.me/show.php?img=170804181949-7374.png
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

reviews geschreven daar andere TN loonslaven, bedoel je :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
adrion
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

wied schreef:reviews geschreven daar andere TN loonslaven, bedoel je :-D
Kan je dat eens verduidelijken.Heb je daar voorbeelden van.Elk revieuw draagt 'n IP nummer,dat besef je toch hoop ik
En voor ons bewijzen om aan te kaarten bij Telenet.
Fibernet200/20 zwarte HGW docsis3.0 Oude digibox200 in prma conditie 4,5jaar oud
http://speedof.me/show.php?img=170804181949-7374.png
redcap
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 4 keer

Conclusie:
- er zijn geen extra kosten, wel eventueel eenmalig een hogere factuur doordat de facturatieperiodes worden aangepast. Alles duidelijk vermeld op de tussenfactuur. Nog eens: dit zijn geen extra kosten.
- je krijgt meer data voor hetzelfde geld, of in mijn geval evenveel data voor minder geld (ik ging van de versie van 140 euro naar de versie van 120 euro). + ook een flexibelere manier om de pot data te verdelen.
Forza
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik ben nu gewoon whoppa en heb Mobile Vikings herlaadkaarten.
Stel dat ik morgen Wigo aanvraag, hoeveel dagen denken jullie dat het zal duren vooraleer ik volledig Wigo ben? (dus incl. nummeroverdracht simkaarten)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Bij MV vind ik het vooral vervelend als je vzn tariefplan wilt veranderen dat je geen prorata krijgt. Je betaalt de volle pot.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Forza schreef:Ik ben nu gewoon whoppa en heb Mobile Vikings herlaadkaarten.
Stel dat ik morgen Wigo aanvraag, hoeveel dagen denken jullie dat het zal duren vooraleer ik volledig Wigo ben? (dus incl. nummeroverdracht simkaarten)
Hangt er van af.
Via de shop: Max. 48u (onder voorbehoud)
Telefonisch/online: Afhankelijk van hoelang het duurt alvorens ge de simkaarten per post hebt ontvangen (2 dagen, + max 48u activatietijd mobile).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”