Knap om zoveel geduld uit te oefenen. Dat verdient nog een extra jaar aan 39 euro ....satsurfer schreef: Dus als na een jaar mijn 'tester' prijs vervalt van 39 €, en die bugs/extra apps er nog altijd niet, dan ben ik geneigd boel terug te sturen (sept. 2017)
televisieaanbod orange groeit minder dan verwacht
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Los daarvan, ik zou graag van meer mensen input zien waarom ze niet overstappen. We hebben al bugs, andere hardware, geen extra zenders, geen yelo app, geen tvtheek, geen vaste telefonie...
Ik gebruik trouwens al enkele jaren de Yelo inlog van mijn ouders omdat ik zelfs mijn huidige login niet ken. Ik ken ook niet Telenet klanten die zo gratis tv kijken/surfen door de login van een familielid of vriend te gebruiken. Kortom, daar valt een mouw aan te passen.
Ik gebruik trouwens al enkele jaren de Yelo inlog van mijn ouders omdat ik zelfs mijn huidige login niet ken. Ik ken ook niet Telenet klanten die zo gratis tv kijken/surfen door de login van een familielid of vriend te gebruiken. Kortom, daar valt een mouw aan te passen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik heb tot nu toe geen intresse in Orange,voor de vaste lijn.U kan er mss. mee lachen,maar hier hangen vrouwen onderling in het(vooral) weekend een uur,of soms nog wat langer aan die telefoon,kletsen tot en met,mocht ik voorstellen om de vaste lijn weg te doen,dan zou er hier een revolutie uitbreken,denk ik.Korte tel. worden in de week zowieso gedaan met GSM natuurlijk.
Ik wil hier wel niets afdoen aan de kwaliteit van Orange zelf,voor mij is alles wel heel degelijk(en heel noodzakelijk als derde aanbieder),maar het aanbod past ons op dit moment gewoon niet.
Ik wil hier wel niets afdoen aan de kwaliteit van Orange zelf,voor mij is alles wel heel degelijk(en heel noodzakelijk als derde aanbieder),maar het aanbod past ons op dit moment gewoon niet.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Ik zal u 3 belangrijke redenen geven die iedereen in mijn omgeving gebruikt en waar ik mij ook momenteel aan bezondig op bepaalde zaken.Slafes schreef:Los daarvan, ik zou graag van meer mensen input zien waarom ze niet overstappen. We hebben al bugs, andere hardware, geen extra zenders, geen yelo app, geen tvtheek, geen vaste telefonie...
1) alles werkt zoals het moet. Waarom veranderen en het risico lopen dat het niet werkt?
2) het is teveel moeite. Ik moet thuis blijven voor een installatie, ik moet documenten invullen, ik moet mijn apparatuur terugbrengen en speciaal daarvoor ook moeite doen.
3) ik weet wat ik heb en wil niets daarvan opgeven. En de anderen bieden dit niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
1+1=3 bij 1 providerwied schreef:satsurfer schrijft: Een combiproduct is altijd interessanter qua extra's dan alles los te nemen bij verschillende providers.
dat is een mening, maar zeker geen feit...
Neem je los alles
VDSL + Telenet TV: geen wifi hotspots/yelotv/Tring/programmeren op afstand,...
en kom nu nie weer af met uw Belgacom Start + 3 DVB-T zenders en Duitse gratis zenders via sat, ....
vergeet wel niet dat ik 7 maand 0 € betaald heb hé. Dus ben nog een beetje loyaal nr hen toe en wat geduldig. Aan de volle pot voor nieuwe klanten met de bugs en de gebreken, zou ik toch jaartje wachten. Ook die abboverplichting is een doorn in het oog (bij mij)Muziekbos schreef:Knap om zoveel geduld uit te oefenen. Dat verdient nog een extra jaar aan 39 euro ....
verplichting gsmabbo mag je erbij zettenSlafes schreef:Los daarvan, ik zou graag van meer mensen input zien waarom ze niet overstappen. We hebben al bugs, andere hardware, geen extra zenders, geen yelo app, geen tvtheek, geen vaste telefonie...
Kan je yelotv kijken via uw Orange of VDSL aansluiting? Ja, ga je de digicorder van uw vriend bekijken/programmeren met hun login?
Ik gebruik ook login hotspots van ouders wel.
allee fluppie. Gewoon een voiplijn nemen hé. 1,20 €/maand voor 99 verschillende gesprekken. Dus 40X boyfriend en 40 X schoonmoeder = 2 telefoontjes. Ja, max. 1 u./gesprek, maar valt te omzeilen met in te haken en terug te bellen. En ge kunt dan ook overdag bellen, niet gelijk telenet na 16 u. en geen minuut vroeger. Desnoods neem je 2 OVH nummers, dan kan de boyfriend rechtstreeks bellen op de telefoon. Soit, gebruiken jongeren geen whatsapp e.d. om te bellen?fluppie schreef:Ik heb tot nu toe geen interesse in Orange,voor de vaste lijn.U kan er mss. mee lachen,maar hier hangen vrouwen onderling in het(vooral) weekend een uur,of soms nog wat langer aan die telefoon,kletsen tot en met,mocht ik voorstellen om de vaste lijn weg te doen,dan zou er hier een revolutie uitbreken,denk ik.Korte tel. worden in de week zowieso gedaan met GSM natuurlijk.
ja, ook voip telefoon of router nodig (éénmalige investering)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
@Slafes
als zij "internet only" zouden aanbieden wil ik dat in overweging nemen...
als zij "internet only" zouden aanbieden wil ik dat in overweging nemen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
ach ja, 750 GB download en daluren tellen niet of voor de helft maar mee
en 100 DL/10 UL
goede, snelle helpdesk, gratis installatie en router,....tja, mag niets kosten hé...
Edpnet vraagt ook -tijdelijk- 35 €/maand, om later weer 45 € te vragen. En dan is het 'doe-het-zelf-installatie' en router zelf te kopen. En als er iets mis is, Belgacom laten langskomen....en serieus dokken.
En slechts happy few zal 100 DL halen, bij Orange zal dit 98% zijn. Soit, off-topic nu.
en 100 DL/10 UL
goede, snelle helpdesk, gratis installatie en router,....tja, mag niets kosten hé...
Edpnet vraagt ook -tijdelijk- 35 €/maand, om later weer 45 € te vragen. En dan is het 'doe-het-zelf-installatie' en router zelf te kopen. En als er iets mis is, Belgacom laten langskomen....en serieus dokken.
En slechts happy few zal 100 DL halen, bij Orange zal dit 98% zijn. Soit, off-topic nu.
-
- Elite Poster
als hun product volledig zou werken: streaming app, serieopnames, geen abboverplichting, dan vind ik 49 € echt correct geprijsd.
Zelfs als je vergelijking maakt met uw Internet Start BGC met 100 GB en meerprijzen rekent voor extra snelheid en databundel + tv pakket, dan kom je duurder uit. Niet iedereen wil naar 2 DVB-T zenders kijken en Duitse gesyncte George Clooney op ARD.
Zelfs als je vergelijking maakt met uw Internet Start BGC met 100 GB en meerprijzen rekent voor extra snelheid en databundel + tv pakket, dan kom je duurder uit. Niet iedereen wil naar 2 DVB-T zenders kijken en Duitse gesyncte George Clooney op ARD.
-
- Elite Poster
ik lees tussen de regels dat ge packs verdedigt voor PX en TN maar niet voor Orange!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Wa voor zever is dat. MIjn betoog from scratch is dat Orange goedkoper uitkomt. Bundel: 1+1=3 (en dan liefst zonder abboverplichting)satsurfer schreef:Zelfs als je vergelijking maakt met uw Internet Start BGC met 100 GB en meerprijzen rekent voor extra snelheid en databundel + tv pakket, dan kom je duurder uit. N
Jij verdedigt altijd PX Start
Jij zegt dat bundel niet persé goedkoper is....
Soit, gaat hier over televisieaanbod orange groeit minder dan verwacht.
Tja, Met de wied's in deze wereld zal het niet lukken voor hoger klantenbestand bij Orange, da's duidelijk, tenzij ze hun prijs met 50% zakken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Valabel punt! Al moet ik eerlijk zeggen, dat ik hier bij mij thuis al meerdere (goede) wifree ontvangsten heb, dat ik op het werk/half Leuven kan inloggen op de KU Leuven hotspots/Telenet wifree landelijk met mijn werknummer of Telenet login.satsurfer schreef: Kan je yelotv kijken via uw Orange of VDSL aansluiting? Ja, ga je de digicorder van uw vriend bekijken/programmeren met hun login?
Ik gebruik ook login hotspots van ouders wel.
Via de Yelo app kan ik niet eens mijn eigen digicorder programmeren, dus die van mijn ouders zou misschien wel een optie zijn.
Toegegeven een app/online versie bij Orange die een soort van TV overal kan aanbieden zou wel een mooie meerwaarde zijn. Het zou nog fijner zijn moest Orange een soort uitgesteld kijken kunnen lanceren wat in het abo zit. Proximus kan het, Telenet kan het maar vraagt er geld voor. Nu Orange nog.
-
- Elite Poster
@satsurfer
en hoe dikwijls heb je op dit forum niet rondgebazuind dat een abo-verplichting met Orange niet deugt!?
Bovendien verkies ik internet (PX of TN) en vaste lijn (OVH) voor 28,70 €/maand samen. Iemand die beter doet, denk je?
en hoe dikwijls heb je op dit forum niet rondgebazuind dat een abo-verplichting met Orange niet deugt!?
Bovendien verkies ik internet (PX of TN) en vaste lijn (OVH) voor 28,70 €/maand samen. Iemand die beter doet, denk je?
-
- Elite Poster
@wied: door nickdd Do Okt 13, 2016 19:58)
"Kan Orange Internet + TV ook besteld worden zonder afname van GSM abonnement (dit wil ik namelijk niet)"
Blijkbaar ben ik niet de enige. We zoeken redenen waarom het niet van de grond komt, en dit is toch plausibel of niet?
wied:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... enten.html
zoals gewoonlijk vergelijk je appels met peren.
Maximum speed Start.: 56,2 Mbps download - 3,79 Mbps upload
Orange: 100/10
Prox.: 100 GB downloadlimiet versus 750 GB Orange (daluren aan 50% of niet nog niet meegerekend!)
https://www.orange.be/nl/hulp/internet- ... use-policy
Volume Pack Proximus: 20 GB, 5 € => misschien eens uitrekenen wat het kost om aan 750 GB overdag te zitten (Orange) en daluren 50% (of niet meegerekend)
Internet Start + TV kan je niet nemen
Internet Maxi: 48,20 € (vergelijkbaar met Orange), weliswaar 500 GB ipv 750 GB
snelheden van Orange zal je in 80% v/d gevallen niet halen. Vroeger kostte een speedpack makkelijk 5 a 10 € erbij. (tel nog uw volume packs er ook bij hé wied + een tv abbo, niet 2 DVB-T zenders, stievie, en sattv )
Dus moraal van het verhaal. Jij kan misschien blij zijn met Start, maar da's alsof je een Dacia Lodgy vergelijkt met een VW Touran Full option. Ok, je rijdt van A naar B met beide voertuigen, maar je vergeet er 'gemakkelijkheidshalve' bij te zeggen dat de Dacia een EOL motorblok gebruikt, je Dacia Lodgy 3* krijgt op EURONCAP crashtest i.p.v. 5 voor de A-merken, er veel rolgeluiden van buiten naar binnen komen bij 120 km/u., de zetels povere ondersteuning bieden, rijplezier... Waarmee ik eigenaars met een Dacia niet wil bruskeren hé. Ik heb ook een Ford (heel tevreden). Ik zeg altijd: "You get what you pay for"
Dus probeer eens het volledige plaatje te vergelijken in de toekomst. Ik probeer dat ook nl., zodat een abbo zonder -verplicht- gsmabbo erbij, een correctere vergelijking maakt.
"Kan Orange Internet + TV ook besteld worden zonder afname van GSM abonnement (dit wil ik namelijk niet)"
Blijkbaar ben ik niet de enige. We zoeken redenen waarom het niet van de grond komt, en dit is toch plausibel of niet?
wied:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... enten.html
zoals gewoonlijk vergelijk je appels met peren.
Maximum speed Start.: 56,2 Mbps download - 3,79 Mbps upload
Orange: 100/10
Prox.: 100 GB downloadlimiet versus 750 GB Orange (daluren aan 50% of niet nog niet meegerekend!)
https://www.orange.be/nl/hulp/internet- ... use-policy
Volume Pack Proximus: 20 GB, 5 € => misschien eens uitrekenen wat het kost om aan 750 GB overdag te zitten (Orange) en daluren 50% (of niet meegerekend)
Internet Start + TV kan je niet nemen
Internet Maxi: 48,20 € (vergelijkbaar met Orange), weliswaar 500 GB ipv 750 GB
snelheden van Orange zal je in 80% v/d gevallen niet halen. Vroeger kostte een speedpack makkelijk 5 a 10 € erbij. (tel nog uw volume packs er ook bij hé wied + een tv abbo, niet 2 DVB-T zenders, stievie, en sattv )
Dus moraal van het verhaal. Jij kan misschien blij zijn met Start, maar da's alsof je een Dacia Lodgy vergelijkt met een VW Touran Full option. Ok, je rijdt van A naar B met beide voertuigen, maar je vergeet er 'gemakkelijkheidshalve' bij te zeggen dat de Dacia een EOL motorblok gebruikt, je Dacia Lodgy 3* krijgt op EURONCAP crashtest i.p.v. 5 voor de A-merken, er veel rolgeluiden van buiten naar binnen komen bij 120 km/u., de zetels povere ondersteuning bieden, rijplezier... Waarmee ik eigenaars met een Dacia niet wil bruskeren hé. Ik heb ook een Ford (heel tevreden). Ik zeg altijd: "You get what you pay for"
Dus probeer eens het volledige plaatje te vergelijken in de toekomst. Ik probeer dat ook nl., zodat een abbo zonder -verplicht- gsmabbo erbij, een correctere vergelijking maakt.
-
- Elite Poster
Een steeds groter wordende groep (jonge) mensen weigert geld te betalen voor eindeloze herhalingen van TV programma's e.d. Dit is mogelijk ook een goede reden waarom Orange TV minder snel groeit dan verwacht...
-
- Elite Poster
http://www.providers.nl/2501/nederlands ... gitale-tv/
https://tweakers.net/nieuws/112261/aant ... licht.html
In Nederland is digitale tv in het tweede kwartaal van dit jaar gegroeid naar een aandeel van 90% van de totale tv-markt
Aantal Nederlanders met tv-abonnement daalt licht
Dus uw argument niet echt een grondige reden dat het nog geen mega-succes is Orange.
Waarom heeft whop/whoppa wel zo'n succes (ondanks de hoge prijs)?
https://tweakers.net/nieuws/112261/aant ... licht.html
In Nederland is digitale tv in het tweede kwartaal van dit jaar gegroeid naar een aandeel van 90% van de totale tv-markt
Aantal Nederlanders met tv-abonnement daalt licht
Dus uw argument niet echt een grondige reden dat het nog geen mega-succes is Orange.
Waarom heeft whop/whoppa wel zo'n succes (ondanks de hoge prijs)?
-
- Elite Poster
Vlamingen zijn oer-conservatief (en ook lui) wat keuze van leverancier betreft. Zij betalen zonder morren de hoge prijzen van het duopolie PX/TN. Die groep is echter (letterlijk) aan het uitsterven. Medialaan daarentegen beweert al meer dan 700.000 "gratis" registraties te tellen. Voornamelijk jongeren, die nergens betalen voor TV content...
De hamvraag is: gaat Orange voor een tripolie met PX en TN, of kiezen zij voor het beeld van de toekomst?
Vergeet nederlandse cijfers, die mensen kennen geen duopolie zoals wij.
De hamvraag is: gaat Orange voor een tripolie met PX en TN, of kiezen zij voor het beeld van de toekomst?
Vergeet nederlandse cijfers, die mensen kennen geen duopolie zoals wij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Als morgen Orange komt met een aanbod vergelijkbaar met scarlet trio, maar de fixed component dan eventueel vernagen door gsm, ofwel enkel tv + internet zonder verplichte gsm voor 39 a 45 euro, schakel ik over. Het aanbod is nu echt beperkt tot orange mobile klanten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Je moet eerst een deftig alternatief hebben, natuurlijk.wied schreef:Vlamingen zijn oer-conservatief (en ook lui) wat keuze van leverancier betreft. Zij betalen zonder morren de hoge prijzen van het duopolie PX/TN. Die groep is echter (letterlijk) aan het uitsterven. Medialaan daarentegen beweert al meer dan 700.000 "gratis" registraties te tellen. Voornamelijk jongeren, die nergens betalen voor TV content...
Lagere prijzen, maar veel lagere kwaliteit of veel beperkter aanbod, dan vergelijk je appelen met peren.
En wat die gratis registraties bij Medialaan betreft, dat moet je wel met een korreltje zout nemen.
Registreren om eens te zien wat het is, registreren omdat je een keertje een programma wilt zien waarvan de opname mislukt is, en waarvoor je niet wilt betalen, ...
Dat betekent nog niet dat dat nu de nieuwe manier van TV kijken is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Da's zoals Wied doet, een dacia Lodgy vergelijken met een VW TouranTomsworld schreef:Als morgen Orange komt met een aanbod vergelijkbaar met scarlet trio, maar de fixed component dan eventueel vernagen door gsm, ofwel enkel tv + internet zonder verplichte gsm voor 39 a 45 euro, schakel ik over. Het aanbod is nu echt beperkt tot orange mobile klanten.
Dat er geen vaste telefoon bijzit vind ik alleen maar een +punt. Nu kan je uw eigen voipnummer gebruiken. Ideaal bij switchen van internetprovider. Dan moet je uw nr. ook niet telkens mee verhuizen, met de bijhorende rompslomp erbij. Hardwarekost is toch niet overdreven hé?
- Heb je eens het zenderaanbod bekeken van Scarlet versus Orange? Veel meer discovery zenders, ook HD, sportzenders,... Eerlijk blijven hé...Ook al heb jij (of ik) dat niet nodig
- snelheid (UL/DL)- is minstens dubbele
- downloadlimiet is meer dan het dubbele (en bij downloaden daluren onbeperkt)
- er zou een app komen die streaming mogelijk maakt/programmeren op afstand (zoals bij PX en Telenet)
- support Orange via FB is snel te noemen, geen klagen van.
Edpnet vraagt rond de 44 € voor enkel internet (nu tijdelijke promo à 35 €), Dommel 44 € (zit wel telefonie incl.)
Dus als je het totale plaatje bekijkt (reken alleen meerprijs aan snelheid/data), is de prijs toch terecht (behalve hun gsmabbo verplichting). Voor niets gaat nl. de zon op.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Satsurfer, ik was misschien idd niet correct in mijn neerschrijven maar ik zie wel dat Orange een stuk meer premium is qua kanalen. Wat mij betreft is 49 een correcte prijs, maar eigenlijk is de prijs 57 euro en adverteert men met 49. Wat ook een probleem is voor mij is het afwezig zijn van een CI module of een lite decoder, ik heb nu 2 tv's waarvan een met een gekochte decoder. In geval van 2 decoders is het verschil plotseling kleiner omdat daar TN een ci module bied en Proximus / Scarlet je de 2e decoder kan kopen of veel goedkoper huren. Maar soit ik ben benieuwd hoe Orange gaat evolueren ik hoop dat het een blijver is en geen 2e snow verhaal zal worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Inderdaad, we weten allemaal dat met Snow slecht afgelopen is, het is dus te hopen dat met Orange deze keer een succesverhaal zal worden wat in hun vorig leven via satelliet niet het geval was.
Toch blijf ik bij Telenet en Proximus maar niettemin wens ik Orange veel succes toe.
Toch blijf ik bij Telenet en Proximus maar niettemin wens ik Orange veel succes toe.
-
- Elite Poster
idd. ik heb ook een kangoeroe 8 extra, die ik dan in een nokia 222 gsm stop, om occassioneel te bellen.
CI-module kan je 'oplossen' door een CI module van telenet bij een vriend/familie/ouders te registreren. Tja, ze moeten het maar aanbieden hé. 't is niet om meer zenders via Telenet te kunnen zien hoor. Ze geven totaal niet aan dat er CI+ module aankomt.
Zou ook liever koop van digicorder zien (zoals bij Telenet/PX, maar ook niet meer mogelijk met hun nieuwe pakketten). Alhoewel, hun huidige digicorder zou toch pak beter kunnen. Alléé, lipsync problemen anno 2016? Mijn satdecoder van 20 jaar terug had dit niet.
Ja, hun satavontuur is ook beëindigd goede 3 jaar terug.
https://digitaletv.wordpress.com/2013/0 ... september/
oktober 2010 (start) - maart 2012: 34.244 abonnees. Dus blijkbaar niet levensvatbaar.
https://digitaletv.wordpress.com/2012/0 ... -abonnees/
juni 2016 (officiële start) - oktober 2016: 17.600 abonnees. (zijn al begonnen in december 2015 met testers, anders hadden ze nu nog pak minder)
http://www.zdnet.be/nieuws/187372/telev ... -verwacht/
Ze gaan maar 'succes' boeken, als ze die verplichting laten vallen.
CI-module kan je 'oplossen' door een CI module van telenet bij een vriend/familie/ouders te registreren. Tja, ze moeten het maar aanbieden hé. 't is niet om meer zenders via Telenet te kunnen zien hoor. Ze geven totaal niet aan dat er CI+ module aankomt.
Zou ook liever koop van digicorder zien (zoals bij Telenet/PX, maar ook niet meer mogelijk met hun nieuwe pakketten). Alhoewel, hun huidige digicorder zou toch pak beter kunnen. Alléé, lipsync problemen anno 2016? Mijn satdecoder van 20 jaar terug had dit niet.
Ja, hun satavontuur is ook beëindigd goede 3 jaar terug.
https://digitaletv.wordpress.com/2013/0 ... september/
oktober 2010 (start) - maart 2012: 34.244 abonnees. Dus blijkbaar niet levensvatbaar.
https://digitaletv.wordpress.com/2012/0 ... -abonnees/
juni 2016 (officiële start) - oktober 2016: 17.600 abonnees. (zijn al begonnen in december 2015 met testers, anders hadden ze nu nog pak minder)
http://www.zdnet.be/nieuws/187372/telev ... -verwacht/
Ze gaan maar 'succes' boeken, als ze die verplichting laten vallen.
Laatst gewijzigd door satsurfer 06 nov 2016, 13:06, in totaal 1 gewijzigd.
Versta ik hieruit dat je met een Telenet CI+ kaartje voor rond de 70 euro, aangekocht bij een familielid/vriend, het aanbod van Orange kan bekijken indien je zelf op orange TV + internet bent geabonneerd ? Of is het het aanbod van Telenet dat je dan op die manier te zien krijgt ?CI-module kan je 'oplossen' door een CI module van telenet bij een vriend/familie/ouders te registreren. Tja, ze moeten het maar aanbieden hé. 't is niet om meer zenders via Telenet te kunnen zien hoor. Ze geven totaal niet aan dat er CI+ module aankomt.
Alvast dank voor de verduidelijking (en tip ! )
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Zoals bijvoorbeeld twee Orange abonnementen optellen zodat zij ook van die 39 euro kunnen profiteren [THUMBS UP SIGN]fluppie schreef:Men zou bijv. ook de voorwaarden voor de formule van 39€ kunnen intresanter maken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Op zich is dit trouwens een illegale praktijk !kodaksken schreef:Versta ik hieruit dat je met een Telenet CI+ kaartje voor rond de 70 euro, aangekocht bij een familielid/vriend
-
- Elite Poster
Niet miereneuken hé. Mijn ouders hebben een whop zonder extra zenders. Ik heb abbo Orange Tv, dus betaal ook mijn tv! Nu kan ik tv kijken id keuken en via digicorder id living. Ze moeten het maar aanbieden hé.!!!
Ge mag met een smartcard van tvv in Spanje ook geen tv-kijken hé. Gaat ge die mensen ook allemaal als criminelen beschouwen?
Ge mag met een smartcard van tvv in Spanje ook geen tv-kijken hé. Gaat ge die mensen ook allemaal als criminelen beschouwen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Er was al voor lancering geweten, dat het een kansloos verhaal is... de prijzen die telenet mag doorrekenen aan mobistar (orange), hebben hier nog op het forum gestaan. Er kon geen grote winst (voor hun) of grote prijsdaling (voor ons) volgen.
Kvraag mij dus eigenlijk af, hoe stom mobistar kan zijn... de 2de klucht na hun schotelaanbod.
En natuurlijk vind ik het jammer dat het niets wordt, al moest je geen glazen bol hebben om dat op voorhand te weten. Mobistar had beter hun handen er af gehouden, en volgehouden dat ze niet willen starten met zo een grote prijszetting van bipt uit.
Kvraag mij dus eigenlijk af, hoe stom mobistar kan zijn... de 2de klucht na hun schotelaanbod.
En natuurlijk vind ik het jammer dat het niets wordt, al moest je geen glazen bol hebben om dat op voorhand te weten. Mobistar had beter hun handen er af gehouden, en volgehouden dat ze niet willen starten met zo een grote prijszetting van bipt uit.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
Orange is de positieve vibe van de testperiode kwijt gespeeld in de aanloop naar de officiële lancering. Is een gevoel die ik moeilijk kan objectiveren. De Facebook pagina werd afgesloten terwijl er nog tal van (tester) problemen niet opgelost waren. Nog een aantal van deze problemen blijven blijkbaar op willekeurige basis nog onopgelost. Wat op zich natuurlijk geen goede reclame is. Waardoor testers terug vertrekken richting Telenet (of Proximus) Wat natuurlijk zwaar te betreuren is, daar het idee en de rol van challengers op de telecom markt meer dan nodig is in dit land. Iedereen die nu vertrekt is een (zware) verlies post voor Orange. Maar net als zovelen vrees ik ervoor dat het voor Orange (Mobistar) een schotelantenne drama gaat worden. Met andere woorden Snow (Base) achterna. Het BIPT heeft hier natuurlijk ook zijn aandeel in door veel te dure groothandelsprijzen toe te staan (waarschijnlijk onder druk of gelobby van Telenet) Zo kan er in dit land nooit het duopolie doorbroken worden. Het BIPT / politiek lijkt er alles aan te doen om het duopolie ten koste van alles in stand te houden. Net zoals in alles in dit land is de consument / de burger de dupe van deze koehandel binnen de hogere kasten van dit land. Jammer, ik had het Orange van ganse harte gegund om als kleine challenger de komende jaren zich omhoog te werken.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Welke problemen zijn er dan? Ik heb vandaag aanvraag gedaan om over te stappen naar arend en vervolgens neem ik volgende week een abonnement kabel tv en internet van Orange.
Ik betaal dan twee keer 39 eu wat dus neer komt op 78eu.
Op zich geen slechte prijs vind ik voor hetgeen je er voor terug krijgt.
En de extra's die komen wel hoor. Deze namiddag iemand aan de lijn gehad van Orange helpdesk en volgens die dame komt de app om tv te kijken op tablet er nog dit jaar.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik betaal dan twee keer 39 eu wat dus neer komt op 78eu.
Op zich geen slechte prijs vind ik voor hetgeen je er voor terug krijgt.
En de extra's die komen wel hoor. Deze namiddag iemand aan de lijn gehad van Orange helpdesk en volgens die dame komt de app om tv te kijken op tablet er nog dit jaar.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Elite Poster
Muziekbos schrijft: Jammer, ik had het Orange van ganse harte gegund om als kleine challenger de komende jaren zich omhoog te werken.
"kleine" challenger!? Orange is een speler van (europees) formaat!
-
- Elite Poster
Binnen de Belgische markt zijn ze een challenger voor hun internet + tv aanbod. Hier moeten ze opboksen tegenover het duopolie van Proximus en Telenet. Vergeet ook niet dat ze met hun mobiel aanbod straks ruim een miljoen klanten in 1 keer verliezen aan Telenet (migratie naar het Base netwerk - wegens opkopen van Base). Op dat vlak staan ze ook voor een gigantische uitdaging en worden ze van de jarenlange nummer 2 van de Belgische markt plots gekatapulteerd naar de challenger positie op de mobiele markt. Of ze hier een robbertje gaan moeten uitvechten met Telenet (Base netwerk) om te bepalen wie de nieuwe nummer 2 wordt/blijft, is mij op dit ogenblik niet duidelijk.wied schreef:Muziekbos schrijft: Jammer, ik had het Orange van ganse harte gegund om als kleine challenger de komende jaren zich omhoog te werken.
-
- Elite Poster
https://tweakers.net/nieuws/103337/mobi ... kabel.htmlbambipower schreef:Er was al voor lancering geweten, dat het een kansloos verhaal is... de prijzen die telenet mag doorrekenen aan mobistar (orange), hebben hier nog op het forum gestaan. Er kon geen grote winst (voor hun) of grote prijsdaling (voor ons) volgen.
"Telenet moet concurrent Mobistar een flinke korting geven op de prijs die het bedrijf moet betalen om toegang te krijgen tot de kabel, zo heeft toezichthouder Bipt bepaald. Met de korting moeten de prijzen voor internet en digitale tv in België dalen door toegenomen concurrentie.
Mobistar krijgt een korting van 34 procent op de groothandelsprijs die Telenet aan andere providers berekent om zijn kabelnetwerk te mogen gebruiken. Daarmee daalt de prijs van 29,90 euro per maand naar 19,70 euro per maand. Deze prijs is vergelijkbaar met het Whop-pakket van Telenet, waarin naast digitale tv en voip een bundel van 150GB internet is opgenomen. Bipt zal in een latere fase, als concurrenten meer marktaandeel hebben verworven, de groothandelsprijs ophogen naar 21,70 euro.
Met de uitspraak hoopt Bipt tegemoet te komen aan klachten van andere providers, waaronder Mobistar. Zij stellen dat Telenet en Proximus, onderdeel van Belgacom, in feite een duopolie hebben."
Iedereen bekijkt het hier zo negatief?
Niet zo slecht die groothandelstarieven? Uiteindelijk hebben zij toch geen kosten voor het onderhoud/uitbreiding van het netwerk? een +- 30 € nettowinst - de afschrijving van de digicorder + hun installatie die ze momenteel gratis doen.
Klant moet toch minstens een jaar of 2 blijven om winstgevend te zijn. Zeker de testers 7-9 maand gratis gekeken hebben.
- Hun app is er nog altijd niet 1 jaar na betalaunch.
- verplichting gsmabbo (sluit je veel geïnteresseerden uit)
- de lipsync problemen bij zappen nog altijd niet verbeterd na diverse patches,...
- serieopnames werken onbetrouwbaar of helemaal niet
- updates duren altijd + 2 maand